20 COROANE 1939
SLOVACIA
Este un stat central european
cu forma de guvernământ - republică.
La data de 1 ianuarie 1993 s-a desprins
din vechiul stat Ceholsavacia,
devenind independentă.
Are capitala la Bratislava,
numără aproximativ 5,451 milioane de locuitori
se întinde pe 48845 kilometri pătrați și
folosește moneda europeană euro.
Nu are o deviză națională unanim acceptată.
Stema actuală a statului slovac:
Steagul oficial al statului în perioada 1939 – 1945
Bancnota prezentată mai sus prezintă pe avers chipul lui Andrej Hlinka,
iar pe revers mormântul generalului Milan Rastislav Ștefanik.
Andrej Hlinka a intrat în istorie ca preot, politician, jurnalist, traducător
și naționalist. S-a născut în anul 1864 ca unul dintre cei nouă frați ai unei
familii din clasa muncitoare și a studiat teologia la seminarul din Spišská
Kapitula. A reușit să se conecteze cu enoriașii săi și, ulterior, să obțină
voturile oamenilor, în principal a celor cu orientare națională și
confesională. La început, a fost membru al Partidului Popular Maghiar, dar nu
și-a putut îndeplini ambițiile politice acolo. El a subliniat problema
națiunilor non-maghiare din Ungaria, printre care se numărau și slovacii la
acea vreme. După o scurtă perioadă de timp la Partidul Național Slovac, a
devenit cofondatorul noului Partid Popular Slovac, mai târziu în perioada de
glorie a perioadei interbelice chiar și președintele acestuia. A fost un susținător
ferm al autonomiei slovace. În perioada începând cu 1918, a fost membru al
Consiliului Național Slovac din Martin, fondatorul tiparului Lev, membru al
consiliului de administrație al Matica slovenská, președintele Grupului Sf.
Vojtech, un camerlan papal și un protonotar apostolic (titluri și grade
pontificale). A murit în vara lui 1938 și a fost înlocuit ca președinte al
partidului de Jozef Tiso în 1939.
Mormântul generalului
Milan Rastislav Ștefanik este situat pe dealul Bradlo, undeva deasupra orașului
Brezova, în vestul Slovaciei. Rămășițele trupești ale marelui fiu al națiunii
slovace au fost așezate în mormânt î n data 11 mai 1919, iar impozantul
monument, realizat din travertin alb a fost construit în anul 1928 după
proiectul lui Dușan Jurkovic. Turnurile care străjuiesc mormântul au înalțimea
de 12 metri.
Milan Rastislav Štefánik a
fost un astronom, politician și general slovac, unul dintre cofondatorii
Republicii Cehoslovace, care s-a născut la data de 21 iulie 1880 și a decedat
la data 4 mai 1919. A studiat la Bratislava, Sopron, Szarvas și Praga
(facultatea de filozofie și astronomie a universității pragheze). A profesat la
Observatorul astronomic Meudon – Franța (1904 - 1906) și Observatorul astronomic
Mont Blanc – Franța (1906 - 1904). Stefanik a întreprins un număr de expediții
în vederea observațiilor eclipselor totale de soare, ca angajat al
observatoarelor astronomice franceze în Turkistan, Algeria, Tahiti și Ecuador.
Principalele sale activități militare și politice au fost:
- General al armatei franceze (1914)
- Membru al Consiliului Național Ceh (1916-1918)
- Misiuni diplomatice în SUA
- Ministru al apărării al Guvernului ceh în emigrație
- Organizator al Unităților militare cehe în emigrație (Franța, Rusia și Italia)
Aeroportul internațional Bratislava
Clădirea Radioului național slovac
Castelul Bratislava
Deasupra admiri trei dintre cele mai reprezentative monumente ale culturii și arhitecturii slovace, iar mai jos câteva piese din medalistica, numismatica și filatelia slovacă.
Insignă
Jeton
Monedă coroana slovacă
Moneda euro slovacă
Marcă poștală
Bancnotă lagăr
Bancnotă fantezie
Certificat financiar
Bancnotă cehoslovacă cu supratipar slovac
Acțiune financiară
Bancnotă locală (Dobsina)
xxx
"SĂ-I FIE MINTEA UȘOARĂ!"
O CARICATURĂ DE
MARGARETA CHITCATII
O EPIGRAMĂ PROPRIE
POTRIVITE ȘI ATRIBUITE
UN CAREU DE DEFINIȚII REZOLVAT
UN DIALOG EPIGRAMATIC
____________xxx____________
CÂTEVA INSIGNE
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă și culoare, confecționat din
materiale diverse, preponderent metalice, purtat la reverul hainei, la șapcă,
pălărie sau bască și care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri
grafice, apartenența unei persoane la o organizație, la un club, la o
asociație,etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenența la un club,
de identificare localitate, de identificare societate comercială, de
identificare grup, organizație politică, civică, religioasă, de identificare
asociații, de nivel pregătire-calificare, de participant la unele manifestări
sportive, culturale, artistice și de altă natură, etc.
Academia de poliție "Alexandru Ioan Cuza"
Prin Hotărârea Guvernului României
nr. 137 din 25 februarie 1991 se înfiinţează Academia de Poliţie „Alexandru Ioan
Cuza", instituţie militară de
învăţământ superior cu autonomie universitară, subordonată ministrului de
interne, în cadrul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza" se
înfiinţează:
- Facultatea de Poliţie, echivalentă cu studii juridice superioare;
- Facultatea de Psihosociologie;
- Facultatea de Pompieri, echivalentă cu studii superioare în domeniul tehnic, profilul construcţii
- Facultatea de Poliţie;
- Facultatea de Pompieri;
- Facultatea de Arhivistică;
- Departamentul de Studii Doctorale;
- Colegiul Naţional de Afaceri Interne;
- Centrul IFR / ID (Învățământ cu Frecvență Redusă și Învățământ la Distanță);
- 1949 - Școala de ofițeri miliție din București
- 1951 - Școala centrală de ofițeri miliție din București
- 1953 (aprilie) - Școala pregătitoare ofițeri miliție din București
- 1953 (iunie) - Școala Ministerului Securității Statului nr.7 din București
- 1957 - Școala M.A.I. nr.2 din București
- 1960 – Centrul școlar M.A.I.
- 1962 - Școala militară de ofițeri M.A.I.
- 1972 - Școala militară de ofițeri a Ministerului de Interne
- 1990 - Școala militară superioară de ofițeri a Ministerului de Interne
Confex - București - România
Confex
România este o companie românească care produce și exportă
confecții textile, având filiale în mai multe localități. Compania produce și
exportă: compleuri, fuste, pantaloni, fuste-pantalon, rochii pentru femei,
veste, jachete, blaizere pentru femei, confectii sport pentru femei: tricouri,
pantaloni sport și lenjerie intimă din tricot, din bumbac, din fibre
artificiale, din tesaturi in amestec, din bumbac si in, din tesaturi poroase,
din fibre artificiale sau din fibre in amestec.Asociația de vânătoare și pescuit "Diana" - Bucure;ti
Asociaţia
Generală a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România (A.G.V.P.S.) este
persoană juridică de drept privat şi de utilitate publică, care reprezintă, în
plan intern, interesele a peste 150 de asociaţii afiliate, în care sunt
înscrişi peste 90% din vânătorii români şi peste 80% din pescarii cu domiciliul
sau rezidenţa în România, iar în plan extern, interesele tuturor vânătorilor şi
pescarilor sportivi din ţara noastră. Data de 5 iunie 1919 reprezintă
momentul constituirii „Uniunii Generale a Vânătorilor”, iar cea de 26 mai 1922,
data de naştere a „Uniunii Generale a Vânătorilor din România”. Această formă
de organizare a suferit mai multe transformări și convulsii până să ajungă la
formatul de astăzi. Au fost perioade când au existat și organizații paralele în
acest domeniu de activitate. Sus am postat logo-ul Asociației generale a
vânătorilor și pescarilor sportivi din România.
Diana este zeița vânătorii din mitologia romană, fiind
echivalenta cu zeița Artemis din mitologia greacă. Diana era adeseori asociată
cu animalele sălbatice și pădurile. Era faimoasă pentru puterea, grația
atletică și frumusețea sa. Era fiica lui Jupiter și a Latonei. S-a născut
în insula Delos și era soră geamănă cu Apollo. La început a fost o zeitate
răzbunătoare ulterior devenind binefăcătoare, fiind considerată
protectoare a câmpurilor, a animalelor și a vindecărilor miraculoase. În
calitatea sa de zeiță a vânătorii, era înfățișată ca o fecioară sălbatică,
singuratică și care cutreiera pădurile însoțită de o haită de
câini, ucigând animalele cu arcul cu săgeți. Insensibilă la dragoste,
îi pedepsea pe toți cei care încercau să se apropie de ea, iar dacă la rândul
său încerca să se apropie de vreun muritor, dragostea ei era rece și stranie.
Poza aplicată deasupra o reprezintă pe Diane de Versailles, o copie romană, din perioada imperială, a unui original
grecesc sculptat de Leochares (sec. 4 Î.E.N.), păstrată la Muzeul Luvru
din Paris. Prin
legile din anii 1891 și 1906 s-a oferit dreptul de a vâna și pescui
proprietarilor sau arendașilor constituiți în asociații de cel puțin 20
persoane, care dețineau împreună minim 50 hectare de teren. Astfel în anul 1903
la București ia ființă Societatea de Vânătoare și Pescuit Diana sub conducerea
lui Ion Sagasta Bălănescu.
Astăzi
sediul societății este situat pe Calea Moşilor, la nr. 128, Sectorul 2, municipiul București.
Rapid - București
Clubul
Sportiv Rapid București, cunoscut ca CS Rapid București, este un club
polisportiv care a fost înființat în anul 1923 în
București. Istoria clubului începe în ziua de 25 iunie 1923, când, într-o sală a școlii primare din
cartierul Grivița, lucrătorii de la Atelierele Grivița au pus bazele
"Asociației Culturale și Sportive CFR". Arena clubului este Sala
Rapid, iar clubul este finanțat de către Ministerul Transporturilor. Culorile
tradiționale ale echipamentului jucătorilor sunt alb și vișiniu. Alte denumiri
ale clubului au mai fost: CS CFR București și CS
Locomotiva București. Clubul este organizat pe următoarele secții: atletism,
baschet, box, haltere, handbal, judo, karate, lupte, polo, popice și
volei. Performanțele clubului se pot sintetiza astfel:- baschet feminin: 9 campionate naționale și 2 cupe ale României
- baschet masculin: 1 campionat național
- fotbal masculin: 3 campionate naționale, 13 cupe ale României, 1 cupă ligii, 2 cupe balcanice, 1 campionat european feroviar
- handbal feminin: 6 campionate naționale, 1 cupă națională, 1 cupa campionilor europeni, 1 cupa EHF, 1 titlu Challeneg Cup
- polo pe apă masculin: 13 superliga României
- rugby masculin: 12 campionate naționale, 5 cupe ale României, 1 cupă a campionilor europeni
- volei feminin: 19 campionate naționale, 1 titlu CEF Challenge Cup
- volei masculin: 12 campionate naționale, 3 titluri CEV Champions League
- prin tuș
- prin accidentare
- prin 3 avertismente date adversarului pe parcursul unui meci
- două faulturi la picior
- prin superioritate tehnică
- prin forfait/abandon
- prin descalificare
- la puncte (având cel puțin 1 punct în plus după celor două reprize).
Intreprinderea de avioane București - Secția de aeromodelism
Asociația sportivă "Aeronautica" 1965
A.S. (Asociația
Sportivă) Aeronautica a
fost asociaţie sportivă de aviaţie cu vechi tradiţii din Bucureşti. În scopul
confirmării şi recunoaşterii calităţii piloţilor români, asociaţia organizează
un raid african cu trei avioane de şcoală peste continentul african. La
împlinirea a 50 de ani de la eveniment s-a turnat și o medalie. Fondurile necesare raidului au fost asigurate în cea
mai mare parte de către Primăria București, care s-a simțit obligată să
patroneze un raid de o asemenea anvergură, în cadrul căruia orașul București
figura atât ca punct de plecare cât și ca punct de sosire. Subsecretarul de
stat al Aerului a asigurat ceea ce era mai important și anume avioanele,
motoarele, piesele de schimb etc Se înţelege că avioanele au fost pilotate de
"crema" aviaţiei române; George Davidescu şi Gheorghe Jienescu,
Alexandru Cernescu și Gheorghe Olteanu; Mihail Pantazi și Anton
Stengher. Reîntoarcerea în țară s-a făcut pe aeroportul Băneasa, unde sunt
întâmpinați de o mulțime de oameni. Eroii sunt întâmpinați de către înalte
personalități ale vremii: miniștrii Apărării și al Aerului, președintele
Federației Aeronautice Internaționale, primarul capitalei, comandantul aviației
militare etc. Aeromodelismul este un sport
tehnico-aplicativ ce constă în proiectarea, construirea și pilotarea sau lansarea
în zbor a aeromodelelor. Un model de aeronavă este o aeronavă la scară redusă,
fără pilot și poate fi o replică a unei aeronave existente sau imaginare.
Uneori, poate fi modelată doar o parte a unei aeronave. Modelele de aeronave
sunt împărțite în două grupe de bază: modele care zboară și care nu zboară.
Modelele care nu zboară sunt denumite și modele statice. Modelele statice
variază de la modele foarte precise și detaliate produse pentru expunerea în
muzee și până la kituri de jucării produse în serie, realizate din polistiren
sau rășină. Modelele care zboară variază de la simple planoare de jucărie,
realizate din hârtie, balsa, carton sau spumă de polistiren, până la modele
electrice la scară, construite din balsa, bambus, polistiren, metal, rășină sintetică,
fibră de carbon sau fibră de sticlă, mylar sau alte materiale.Aeromodelul este
un model de avion de dimensiuni reduse, care poate zbura sau plana pe o
distanță apreciabilă. Se construiesc folosind materiale ușoare cum ar fi
baghete de lemn de brad, placaj din lemn de mesteacăn, lemn de balsa,
polistiren, fibră de sticlă sau fibră de
carbon. Reprezentările pot varia de la simple planoare la
machete la
scara redusă.
Întreprinderea de avioane București, denumire actuală - Romaero SA este o companie românească cu capital majoritar de stat, care activează în industria aerospațială. Serviciile sale includ întreținerea aeronavelor, producție, fabricarea de arme, precum consultanță și management. Înainte de 1989 înteprinderea a construit 11 aparate tip Rombac 1-11, avion de pasageri, turboreactor, construit după licența britanică BAC, acesta fiind singurul avion comercial cu reacție construit într-o țară din Europa comunistă, cu excepția celor produse în URSS. În prezent fabrica de la Băneasa are contracte cu Boeing, British Aerospace, Elbit, Gulfstream, Finmeccanic, Bombardier și modernizează avioanele Hercules (produse de compania Lockhead Martin), aflate în dotarea Armatei Române.
Întreprinderea de avioane București, denumire actuală - Romaero SA este o companie românească cu capital majoritar de stat, care activează în industria aerospațială. Serviciile sale includ întreținerea aeronavelor, producție, fabricarea de arme, precum consultanță și management. Înainte de 1989 înteprinderea a construit 11 aparate tip Rombac 1-11, avion de pasageri, turboreactor, construit după licența britanică BAC, acesta fiind singurul avion comercial cu reacție construit într-o țară din Europa comunistă, cu excepția celor produse în URSS. În prezent fabrica de la Băneasa are contracte cu Boeing, British Aerospace, Elbit, Gulfstream, Finmeccanic, Bombardier și modernizează avioanele Hercules (produse de compania Lockhead Martin), aflate în dotarea Armatei Române.
A.S.C. Daco Getica - București
A.S.C. Daco-Getica București (pe
scurt Daco-Getica; în trecut Juventus București) este
un club de fotbal, care în sezonul 2019 –
2020 a evoluat în Liga a II-a, dar s-a retras pe parcursul anului. Din
inițiativa lui Ilie Ciuclea, în 1992 a luat ființă Juventus Colentina
București, club care oficial nu a avut nicio moștenire cu vechea Juventus,
dar a fost înființat pentru a deveni o școală de fotbal care să acționeze ca
rampă de lansare pentru tinerele talente. A fost înscris în Liga III pe
locul Calculatorul București, vechiul club al cartierului Colentina,
care a dispărut prin această manevră, de pe scena fotbalului românesc. Prin
diverse tertipuri clubul a încercat să preia ceva din tradiția și continuitatea
clubului italian Juventus Torino. dar totul a fost în zadar. Încă sub numele
Juventus a evoluat un an în Liga I, după care a retrogradat și urmare a
presiunuilor clubului italian a renunțat la numele Juventus alegând numele
Daco-Getica cu referire la poporul daco-geți, aparținând ramurii Traci,
care au locuit în trecut pe teritoriul României, fiind precursorii poporului
român.
Decebal a fost regele Daciei în perioada
anilor 87 - 106. Fiu al lui Scorillo si succesor al lui Duras-Diurpaneus,
Decebal ocupa tronul Daciei intr-un moment in care tendintele expansioniste ale
Imperiului Roman, care-si stabilise durabil frontiera pe linia Dunarii, se
accentuau rapid. La inceputul secolului 3, la aproape 150 de ani de la
afirmarea lui Decebal, istoricul Dio Cassius ii facea urmatorul portret
leogios: “Era foarte priceput in ale razboiului si iscusit la fapta, stiind sa
aleaga prilejul pentru a-l ataca pe dusman si a se retrage la timp. Abil in a
intinde curse, era viteaz in lupta, stiind a se folosi cu dibacie de o victorie
si de a scapa cu bine dintr-o infrangere, pentru care lucruri el a fost mult
timp un potrivnic de temut al romanilor”. Din primul an de domnie Decebal
este confruntat cu o situatie dificila. In urma expeditiei dace din iarna
anului 85/86 in sudul Dunarii, in timpul careia insusi C. Oppius Sabinus,
guvernatorul Mosesiei, isi gasise moartea, Roma organizeaza prima campanie in
inima Daciei. In vara anului 87 o armata de 5-6 legiuni, secondata de numeroase
unitati auxiliare si comandata de prefectul pretoriului Cornelius Fuscus,
traverseaza Dunarea inaintand probabil pe Valea Oltului. Intr-un defileu (poate
la Turnu Rosu) Decebal suprinde intr-o capcana fortele romane, in lupta cazand
insusi comandantul roman: prizonieri, trofee si stindardul legiunii a V-a
Alaude sunt duse de Decebal in Muntii Orastie. Stralucita victorie ii ofera lui
Decebal un ragaz de un an, timp in care neobositul rege incheie aliante cu
popoarele de la hotarele Daciei, cu sarmantii, iazigi si roxolani, cu
marcomanii si quazii germanici. La un an de la infrangerea lui Fuscus,
Decebal trebuie sa faca fata unei noi ofensive romane. Imparatul Domitian,
venit in Moseia, in vecinatatea teatrului de operatiuni, numeste un fruntea
legiunilor pe incercatul guvernator Tettius Iulianus (fost consul in anul 83,
apoi guvernator al provinciei Moesia). Patrunzand in Dacia prin Banat, tettius
Iulianus este intampinat de Decebal in defileul de la Tapae; confruntarea
indarjita se incheie cu victoria romana. Dificultatile intampinate de armatele
imperiale in Pannonia in lupta cu quazii si marcomanii, care-l sprijinisera pe
regele dac, il determina pe Domitian sa accepte ofertele de pace facute de
Decebal . Se incheie astfel in anul 89 o pace de compromis intre Imperiul Roman
si Regatul Dac; in schimbul unor subsidii in bani si ingineri, instructori
militari, Decebal se recunoaste rege clientelar, continuand in urmatorii 12 ani
de pace sa-si consolideze puterea si statul. Procesul de centralizare a
statului dac este accelerat, armata este echipata si instruita, se initiaza un
vast program de constructii civile si militare, indeosebi in regiunea Muntilor
Orastie, soli incearca sa stabileasca relatii cu popoarele si statele inamice
Romei. Dupa aproape 3 ani de pregatiri la hotarele meridionale ale Daciei,
incepute imdeiat dupa urcarea pe tron, imparatul Traian (in timpul caruia
Imperiul Roman atinge apogeul puterii si expansiunii sale teritoriale)
concentreaza la inceputul anului 101 in Moesia Superior 13-14 legiuni si
numeroase unitati auxiliare (in total circa 150.000 de soldati), in vederea
ingenuncherii regatului lui Decebal. La 25 martie 101 imparatul paraseste
Roma, traverseaza Dunarea pe poduri de vase la Laederata (Ramna) si Dierna
(Orsova) patrunzand prin Banat in Dacia. La Tapae, in vara anului 101, Decebal
incearca sa opreasca inaintarea romana. Crancena si indelungata batalie se
incheie insa cu victoria romana. Spre sfarsitul anului 101 importante forte
dace, aliate cu sarmati si bastarni, traverseaza Dunarea si patrund in Moesia,
obligandu-l pe imparatul Traian sa se deplaseze spre noul teatru de razboi
deschis de Decebal. Ingeniosul plan strategic, care-l face pe Traian sa nu poata
exploata succesul de la Tapae, se prabuseste insa dupa infrangerea fortelor lui
Decebal in iarna si primavara anului 102 (la Nicopolis ad Istrum si in Dobrogea
la Adamclisi), initiativa militara trecand definitiv in tabara adversa. In
toamna anului 102, indarjita rezistenta a lui Decebal il obliga pe Traian sa
incheie pacea cu regele dac, pace inteleasa insa de ambele tabere doar ca un
simplu armistitiu. Din ordinul lui Traian, Apolodor din Damasc, cel mai vestit
inginer al epocii, inalta, intre Dobreta si Pontes, in ani 103-105, un durabil
pod peste Dunare, pe care legiunile romane il trec in vara anului 105, initiind
cel de-al doilea Razboi dacic. Abandonat de aliati, atacat prin Banat,
Valea Oltului si Moldova, constrans continuu la defensiva, Decebal se retrage
in citadela din Muntii Orastie. Dupa cucerirea puternicelor cetati care pazeau
accesul spre capitala (Blidaru, Costesti, Piatra Rosie, Banita, Capalna,
Tilisca), legiunile romane incep asediul Sarmiszegetusei. In ciuda eroicei
rezistente dace, cetatea este cucerita si distrusa din temelii. O parte dintre
aparatori, printre care si Decebal, reusesc sa paraseasca cetatea incercand sa
continue rezistenta impotriva romanilor in interiorul tarii. Urmarit de
cavaleria romana, pentru a nu cadea viu in mainile romanilor, Decebal se
sinucide. Cea mai mare parte a regatului dac este transformata in vara
anului 106 in provincie romana.
Municipiul București este
capitala României, reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai
populat oraș al țării, centru industrial și comercial al țării. Populația
de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al
zecelea oraș ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă,
Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii
prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va depăși patru
milioane. Prima mențiune a localității apare în anul
1459. În anul 1862 devine capitala României. De atunci suferă
schimbări continue, fiind centrul scenei artistice, culturale și
mas-media. Între cele două războaie mondiale, arhitectura elegantă și
elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul Paris”. În prezent, capitala are
același nivel administrativ ca și un județ și este împărțită în șase
sectoare. Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă și
actuală ale orașului precum și câteva locuri frumoase ale Bucureștiului de acum
sau altădată și chiar unele trimiteri poștale ilustrate.
Muzeul Național al Țăranului Român "Dimitrie Gusti"
Casa din Chiojd, reg. Ploiești, sec XVII, azi jud. Buzău
Teatrul național -vechi
Piața Teatrului vechi
Ștrandul Kiseleff
Statuia lui Mihai Viteazu
Monumentul Grădinii Sărindar
Mitropolia
Gara de nord
Clubul austro ungar (Bulevardul Elisabeta)
Statuia lui Tache Ionescu
Ștrandul Lido
Expoziția generală română - 1906
Pavilionul regal
Statuile regelui Carol I
Statuia lui Lascăr Catargi
Strada Academiei
Stadionul 23 August
Vama Poștei
Teatrul de vară "23 August" (Arenele Romane)
______________ooOoo______________
O ACȚIUNE ROMÂNEASCĂ
CU CUPOANE DETAȘABILE
Una acțiune de lei 500 la purtător - București 1923
Societatea anonimă
SOCIETATE DE CIMENT J. G. CANTACUZINO
Detalii vignetă de pe două felicitări românești
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 01.02.2025
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu