Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de
cultură și arhitectură din localitatea belgiană BONCELLES,
azi cartier al orașului SERAING, provincia LIEGE, regiunea
VALONIA și o carte poștală din vremuri diferite, precum și o
medalie și o insignă locale.
Monumentul John Cockerill - Seraing
Hotel Seraing
Fortul
Castelul Seraing
Turnul
Atelier de fabricației proiectile - Seraing
Cimitirul localității
Arhitectură locală
Trimitere poștală
Insignă locală Seraing
Mealie locală Seraing
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
_________xxx_________
CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
Generalul Carol Davila 1828 - 1884
Creatorul și organizatorul Serviciului Sanitar al Armatei Române
Spitalul clinic militar central - 1831 România
Spitalul militar central, denumire completă Spitalul Universitar de Urgență
Militar Central (S.U.U.M.C.) „Carol Davila” este un
spital din București, care a fost înființat în anul 1859. Sus admiri
logo-ul acestei instituții medicale dar și intrarea principală în unitatea
medicală. Un număr de 18 pavilioane ale
spitalului sunt clasificate ca monumente istorice de importanță națională sau
locală. Principala misiune a spitalului este furnizarea asistenţei
medicale de specialitate, atât la pace, cât şi la război, în situaţii de criză
pentru personalul militar, civil şi membrii familiilor acestora, precum şi
pentru răniţii şi mutilaţii din teatrele de operaţii, pensionarii militari şi
veteranii de război, din formaţiunile militare aflate în aria de responsabilitate. La
21 august 1862, prin Înalt Decret Domnesc, semnat de Alexandru Ioan Cuza, au
fost înfiinţate Corpul Ofiţerilor Sanitari ai Armatei şi Direcţia Generală a
Serviciului Sanitar Român, atestându-se medicina militară ca element
specializat pentru asigurarea sănătăţii efectivelor armatei.Înainte de această
atestare, s-au pus bazele pentru constituirea medicinei militare moderne,
principalele repere fiind redate mai jos. La data de 13 septembrie 1831 ia
fiinţă un lazaret, în baza regulamentui “miliţiei” Principatului Ţării
Româneşti, structură ce va deveni, ulterior, Spitalul Militar Central. În
perioada 1831 – 1832, Spitalul Militar va funcţiona, ca locaţie, iniţial în
Spitalul Filantropia, apoi în Mânăstirea Mărcuţa şi, ulterior, la Beilic fostul
palat al oaspeţilor turci. Începând cu toamna anului 1834 , Spitalul Militar se
mută, pentru o perioadă de 25 de ani, în clădirea Mânăstirii Mihai Vodă.
Deasupra admiri fanionul de identificare al acestei structuri militare. La solicitarea comandantului spitalului, în
anul 1851. ia fiinţă primul serviciu permanent de gardă, în vederea asigurării
asistenţei medicale în regim de urgenţă. În anul 1853 domnitorul Barbu Ştirbei
încredinţează conducerea spitalului doctorului de origine franceză Carol
Davila. Timp de 29 de ani, acesta, prin dăruire, capacitatea de organizare,
planificare şi valorificare a oportunităţilor, elaborează primul regulament
modern de funcţionare a Spitalului Militar, structurat pe asigurarea a două
funcţii organice, respectiv, asistenţa medicală chirurgicală şi cea de medicină
internă. Tot prin efortul său, se concretizează conceptul de
infrastructură materială şi de suport logistic, prin dotarea serviciului
medical pentru timp de pace, dar mai ales pentru război. Dr. Carol Davila pune
bazele Şcolii Naţionale de Medicină şi Farmacie, impulsionând procesul de
formare şi perfecţionare medicală, bazate pe studii şi cercetări ştiinţifice.
În perioada 1859 – 1899 spitalul militar funcţionează în Strada Ştirbei Vodă,
dovedindu-şi utilitatea şi capabilităţile de intervenţie pentru victimele
războiului pentru independenţă din perioada
1877-1878. Începând cu anul 1889 în Spitalul Militar Central sunt demarate
ample lucrări de tip pavilionar, conform standardelor internaţionale
arhitecturale şi operaţionale ale acelei perioade, în zona Străzii Ştefan
Furtună, unde funcţionează şi în prezent. În timpul Primului Război Mondial,
atât în perioada când a funcţionat în Bucureşti, cât şi atunci când a fost
dislocat în Moldova, Spitalul Militar Central a avut rolul esenţial în
acordarea îngrijirii de specialitate pentru răniţii şi mutilaţii din teatrul de
operaţii. În noiembrie 1918, Spitalul Militar Central revine în sediul
său de bază. Printr-un efort susţinut şi concertat al întregului corp, se diversifică
specialităţile medicale şi se revizuieşte Legea de organizare a serviciului
sanitar militar. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, 25 iunie
1941 - Spitalul Militar Central îşi schimbă profilul din spital militar de pace
în spital mixt de zonă interioară. Este grav avariat în urma bombardamentelor
aeriene din primăvara anului 1944, pentru continuarea activităţii medicale
fiind dispersat pe trei pavilioane. După anul 1946, Spitalul Militar va
parcurge un amplu proces de transformare şi adaptare la cerinţele
socio-profesionale, menţinând permanent, în pofida vicisitudinilor vremurilor,
un nivel profesional ridicat. În acest context, au fost continuate activitatea
didactică, ştiinţifică şi dialogul cu spitale militare, din ţară şi din
străinătate, precum şi cu spitale şi clinici civile. Cutremurul devastator din
anul 1977 şi Revoluţia din anul 1989 au constituit momente decisive în
validarea atât a capacităţii infrastructurii medico- militare, cât şi a vitezei
de intervenţie, de preluare şi asigurare a asistenţei medicale pentru un număr
foarte mare de pacienţi aflaţi în stare gravă. Deasupra admiri steagul de
identificare al acestei structuri militare. La acest moment, în Spitalul
Universitar de Urgenţă Militar Central “Dr.
Carol Davila” se poate vorbi
despre operaţionalizarea, pe indicatori de performanţă şi management al
riscului, despre un proces flexibil de modernizare şi eficientizare a
activităţii. Conform Hotărârii CSAT, spitalul asigură asistenţă medicală şi
pentru demnitarii ţării, printre pacienţi numărându-se preşedintele Traian
Băsescu şi IPS Patriarhul Daniel. S.U.U.M.C. a asigurat, de asemenea, cu succes
asistenţă medicală pe durata Summit-ului NATO de la Bucureşti. Aceasta este o
prezentare sumară a evoluției Spitalului militar central din București,
concretizată în timp prin trecerea de la o șină de cale ferată care îl traversa
la anul 1800 până la heliport și spital NATO, adaptat secolului al XXI-lea.
Insigna - Camera notarilor publici București
Camera Notarilor Publici din București este situată pe Strada str. Grădina
Icoanei, la nr.21. Edificiul în care este găzduită instituția este o casă
subsol-parter, construită în anii 1936-1940, în care a funcţionat din 1945
Notariatul sectorului 2, iar din 1993 Camera Notarilor Publici. Noțiunile
de „notar” și „act notarial” sunt atestate pe teritoriul actual al României la
doar câteva decenii după spațiul italian, unde dezvoltarea economică și
călătoriile de afaceri au impus apariția notariatului în Evul Mediu. Astfel,
încă din secolului al XII-lea, în cancelaria voievozilor Transilvaniei
funcționau notari, însărcinați cu redactarea actelor oficiale, inclusiv a celor
cu specific notarial, sub influența notarilor italieni din suita legaților
papali. Un secol mai târziu, la sfârșitul secolului al XIII-lea și mai ales la
mijlocul veacului următor, coloniile genoveze de la Gurile Dunării cunosc și o
intensă activitate notarială. Cu toate că în Țara Românească și Moldova în
epoca medievală n-au existat instituții speciale de notariat, sunt atestate documentar
activități numeroase de întocmire și de legalizare a multiple acte juridice, în
conformitate cu modalitățile practicii instituțiilor notariale bizantine.
Astfel, chiar prima atestare documentară a Bucureștiului o reprezintă un act de
vânzare imobiliară întărit de Voievodul Vlad Țepeș, la 20 Septembrie 1459, în
Cetatea București. În Evul Mediu românesc, întocmirea actelor de către
logofeți, girul acestora prin semnătură și sigiliu, dar și înregistrarea
actelor de dispoziție în registrele județului, au premers ceea ce astăzi spunem
despre nevoia actului autentic (ad validitatem sau ad probationem) sub
competența și autoritatea notarului public. Pentru viitoarea instituție
notarială, un rol deosebit de important l-au avut Regulamentele organice din 1831.
Preluând o parte din Codurile anterioare (Calimah, Caragea), Regulamentele aduc
noutatea sistematizării legilor, a instituțiilor juridice, a unor noi reguli,
terminologii și proceduri de inspirație franceză. Sunt reglementate distinct și
explicit, procedurile necontencioase, ceea ce va determina, în viitor,
competențe pe lângă instanțe a unor judecători cu activitate notarială. Merită
subliniată specializarea care începe să se producă cu privire la redactarea
actelor, la înregistrare lor, ceea ce va conduce de la logofăt la judecător și
în cele din urmă la notar. Spiritul dreptului latin este implementat tot mai
mult în toată procedura necontencioasă, prin obligativitatea actului scris în
materia convențiilor și a dezvoltării sistemului registrelor publice, conduse
de logofeții de pe lângă instanțele judecătorești, spus altfel, funcționari cu
activități notariale (viitoarele secții ale judecătoriilor cu această
competență). Adoptarea Codului civil român (1865), cu însemnate influențe ale
Codului lui Napoleon I, constituie modernitatea consacrată și recunoscută a
legislației românești. Un prim pas pe calea modernizării activității notariale
după apariția Codului l-a constituit adoptarea la sfârșitul anului 1886 a unui
act normativ de o deosebită însemnătate – Legea autentificării actelor. Actul
politic de excepțională importanță al Marii Uniri realizat în 1918 a declanșat
un proces de unificare reală a tuturor provinciilor istorice românești într-un
stat național unitar care s-a prelungit, în unele cazuri, până în apropierea
celui de-al doilea război mondial și care a atras cu sine și instituția
notariatului public. Legea și organizarea notarială din Transilvania, Banat și
Bucovina, a fost nu doar recunoscută, ca urmare evenimentului de la 1 Decembrie
1918, a formării Statului național unitar român, dar au existat și încercări de
extindere a acestui sistem, nefinalizate ca urmare a evenimentelor care au
precedat cel de al doilea război mondial. O legislație notarială cu
valabilitate pe întregul teritoriu românesc s-a vădit anevoios de aplicat, pe
de o parte din cauza cutumelor multiseculare, pe de alta din pricina actelor cu
caracter atât de diferit redactate în Vechiul Regat, Transilvania și Banat sau
Basarabia – fiecare din aceste provincii suferind, din punct de vedere juridic,
influența franceză, germană și respectiv rusească. „Revista notarilor publici”
din Oradea dezbătea, la 1929, această situație contradictorie: într-o țară
unită, instituția notarială funcționa diferit. O armonizare a practicilor notariale
din Vechiul Regat cu cele din Transilvania, Banat și Bucovina deși anevoioasă,
era inevitabilă. După inițiativele Uniunii Generale a Notarilor Publici din
România, în anii `930, în vederea extinderii și a unificării sistematice a
activității notariale, unificarea legislației în domeniu s-a finalizat prin
adoptarea la 3 iulie 1944 a Legii nr. 358 privind autentificarea actelor și
legalizarea copiilor de pe înscrisuri. Prin acest act normativ s-au unificat
dispozițiile din diferite acte normative privitoare la activitatea notarială,
s-a îmbunătățit procedura de autentificare și de învestire cu titlu executoriu
a înscrisurilor. Speranțele, cât mai ales beneficiul social real al extinderii
acestui mod de organizare a activității notariale, în mod unic, în toată
România, au fost spulberate de consecințele celui de al doilea război mondial.
Întreg sistemul instituțional al statului a urmat, după cum se cunoaște,
modelul sovietic. Decretul nr. 79 din 30 martie 1950 pentru organizarea
Notariatului de Stat punea bazele unui ansamblu de instituții de stat,
răspândite pe întreg cuprinsul țării, destinate să întocmească și să ateste
înscrisurile (actele) de natură civilă, în scopul de a le conferi autenticitate
legală, precum și de a certifica faptele incontestabile care au o semnificație
juridică. Scopul noii instituții era, în esență, identic cu acela definit de
orice lege notarială: constatarea raporturilor juridice nelitigioase,
facilitarea exercitării drepturilor și apărarea intereselor legitime ale
titularilor acestora, în respectul legii. Conform Decretului nr. 79/1950,
Notariatul de Stat era un corp cu o organizare proprie, activitatea sa fiind
pusă direct sub îndrumarea și controlul Ministerului Justiției, sistematizat pe
birouri regionale, orășenești și raionale, corespunzătoare regiunilor, orașelor
de subordonare republicană și de subordonare regională, precum și raioanelor.
Birourile de notariat de stat urmau să se înființeze prin decizia ministrului
justiției iar, după necesitate, se puteau crea Birouri de Notariat de Stat și
în celelalte comune, în care se afla sedii principale sau secundare de
judecătorii populare. Prin Decizia Ministerului Justiției nr. 1826 din 12 iulie
1950 privind înființarea Birourilor de Notariat de stat în București și în
județul Ilfov, își deschideau ușile, începând cu data de 15 iulie 1950, cele 5
Birouri de Notariat de Stat ale Capitalei și județului Ilfov, cu sediul în
București. În primii ani de funcționare, atribuțiile Notariatului de Stat erau
restrânse la autentificarea înscrisurilor, legalizarea de acte și trimiterea în
posesie a moștenitorilor. Redactarea și autentificarea înscrisurilor,
eliberarea copiilor legalizate, legalizarea semnăturilor și actelor de protest
ale cambiilor, cecurilor și altor titluri la ordin erau considerate acte de
notariat și se întocmeau conform dispozițiilor legii pentru autentificarea și
legalizarea înscrisurilor, legii asupra cambiei și biletului de ordin.
Legiuitorul a acordat treptat, prin acte normative speciale, fiecare destinat
tratării unei singure proceduri notariale, noi competențe Notariatului de Stat,
conform Decretului nr. 387/1952 pentru urmărirea unor datorii pe cale notarială
și Decretului nr.40/1953 privind procedura succesorală notarială. Marea Adunare
Națională a adoptat apoi Decretul nr.377 din 20 octombrie 1960 pentru
organizarea și funcționarea Notariatului de Stat, după ce, în prealabil,
Consiliul de Miniștri aprobase, prin Hotărârea nr.1518 din 14 octombrie 1960,
Normele privind organizarea și funcționarea Notariatului de Stat, urmărirea
disciplinară a notarilor de stat și efectuarea actelor notariale. Prin Decretul
nr. 377/1960 se abrogau Decretul-lege nr. 358 din 3 iulie 1944 pentru
autentificarea și legalizarea înscrisurilor, pentru investirea cu data certă și
legalizarea copiilor de pe înscrisuri, precum și Decretul nr. 79 din 31 martie
1950 pentru organizarea Notariatului de Stat. În conformitate cu noile
dispoziții, actele notariale se îndeplineau de organele notariale prin notari
de stat, iar în cazurile prevăzute de lege, de alte organe cărora li se oferea
în competență îndeplinirea acestor acte: comitetele executive ale sfaturilor
populare comunale sau orășenești din localitățile unde nu funcționau notariate
de stat, respectiv, reprezentanțele diplomatice și oficiile consulare
românești. În urma modificărilor administrative din 1968, 1979 și 1981, numărul
notariatelor de stat urmează reorganizarea judiciară, ajungând la 140 de
unități notariale în care erau angajați în anul 1989, 277 de notari de stat.
Fiecare notariat era astfel încadrat cu numărul necesar de notari și notari
stagiari, precum și cu personalul auxiliar necesar format din: secretar șef,
secretar, arhivar, conducător de carte funciară, șef al serviciului traduceri
și traducători; personal tehnico-administrativ: contabil șef, contabil,
statistician, șef serviciu administrativ, funcționar principal, dactilograf și
muncitor calificat; personal de serviciu: paznici și aprozi. Notariatele
de Stat au continuat să funcționeze în primii ani după Revoluția din 1989, apărând
ca stringentă reforma majoră a instituției, în acord cu noile realități
economice și sociale. După dezbateri parlamentare intense, în luna martie 1995
a fost adoptată Legea nr.36/1995, Legea notarilor publici și a activității
notariale, publicată în Monitorul Oficial din 12 mai 1995, iar prin Ordinul
Ministrului Justiției nr.710/C/05.07.1995 a fost aprobat Regulamentul de punere
în aplicare a Legii nr.36/1995, fiind definitivat cadrul legal de organizare a
Notariatului Public, care s-a reîntors la forma originară de organizare, ca
profesie liberală. A urmat, la 17 noiembrie 1995, trecerea de la notariatele de
stat la actualele birouri ale notarilor publici … Notarul este un
liber profesionist care îndeplinește acte de autoritate publică. Numirea în funcție
a notarului public, suspendarea și încetarea acestei calități atestă caracterul
dublu al poziției notarului care este titular al unui serviciu de interes
public și, totodată, un liber profesionist, membru al unei organizații
profesionale. Potrivit dispozițiilor Legii notarilor publici și a activității
notariale, nr.36/1995, notarul public este numit de ministrul justiției, la
propunerea Consiliului Uniunii Naționale a Notarilor Publici. În mod simetric,
suspendarea din funcție se dispune de ministrul justiției, la solicitarea
Consiliului Uniunii Naționale a Notarilor Publici, iar încetarea calității de
notar public se constată sau se dispune, după caz, de ministrul justiției.
Activitatea notarului public se bazează pe încrederea solicitanților, care se obține
dacă notarul public este un consilier convingător și un confident discret al
părților, capabil să le explice reglementările legale și să transpună voința
lor în termeni juridici. Funcția de notar public este autonomă ceea ce
împiedică orice ingerință în întocmirea actelor notariale și în îndeplinirea
procedurilor prevăzute de lege în competența acestuia. Principiul stabilității
în funcție este menit să garanteze echitatea și imparțialitatea în decizie a
notarilor publici, într-un cuvânt, independenta acestora. Notarul public își
exercita atribuțiile ce îi sunt oferite prin lege în temeiul statutului
funcției sale și nu în baza unui contract de muncă, presupunând un raport
de subordonare. În situația în care i se solicita îndeplinirea unui act care
încalcă dispozițiile legale, notarul are la îndemână, ca instrument, încheierea
de respingere motivată, care poate fi atacată de partea interesată în fața
instanței judecătorești. Caracterul necontencios al activității notariale
separa esențial activitatea desfășurată de notarii publici de activitatea
instanțelor judecătorești. Activitatea necontencioasă desfășurată de notarul public cu
competență și imparțialitate evita declanșarea litigiilor și urmărește
armonizarea intereselor părților.
Automatica - Jubileu XX 1960 - 1980
Automatica S.A. este un martor al suișurilor și
coborașurilor industriei românești. Poartă acest nume din 1960, însă
începuturile se suprapun cu istoria Ford. Înființată în 1932, Ford Romania
S.A.R cumpară în septembrie 1934 un teren în suprafață de 7535mp, proprietatea
Imobiliara Chrissoveloni și dobândește un drept de preemțiune asupra unui teren
alăturat. În mai 1935 Ford avea să achiziționeze înca 5685,5mp de la același
vânzător. Aici urma să se infiinţeze uzina de automobile FORD Romania SAR,
având prima linie de montaj operaţională din Europa de Est. Consiliul de Miniștri al Republicii Populare Române adoptă
Hotarârea nr.147/18.02.1960 privind inființarea întreprinderii industriale de
stat Automatica, a cărei necesitate este justificată de nevoia creșterii productivității
muncii pentru a atinge obiectivele privind industrializarea și exportul.
Automatica avea să funcționeze în vechea hală Ford și extinderile ulterioare
până la vânzarea terenului în 2008.În anii
‘70-’80 la Automatica s-au omologat primele echipamente complexe ca: automate
programabile, roboţi industriali, sisteme de distribuție 0,4 kV debroșabil
MCC-M14, pupitre de comandă MiniMod, centrale de avertizare şi stingere
incendiu SESAM, echipamente de dozare şi cântărire etc. În anul 1981
Automatica implementează primul Program de Asigurarea Calităţii aliniat la
standardul canadian CSA Z 299.3, pentru realizarea produselor destinate
domeniului nuclear.
Insigna - Volei București 1963 - Presa
Voleiul este
un sport în care două echipe,
separate de un fileu înalt, trebuie să treacă mingea pe deasupra acestuia,
folosind doar mâinile, cu scopul de a face ca mingea să atingă terenul advers.
Fiecărei echipe îi sunt permise doar trei loviri pentru a trimite mingea către
terenul celeilalte echipe. Un punct se câștigă dacă mingea atinge terenul
advers sau dacă nu respectă regula celor trei atingeri. O echipa de volei este
alcătuită din 6 jucători. Se joacă 3 seturi câștigătoare din 5, fiecare set a
câte 25 de puncte; în caz de egalitate 24 - 24 se continuă setul până în
momentul în care una din cele două echipe obține o diferență de 2 puncte (29 -
27, 31 - 29 etc). În cazul în care este nevoie de jucarea ultimului set pentru
desemnarea câștigătorului, acesta se joacă până la 15 (sau până la o diferență
de două puncte).
Insigna - Clubul alpin "Floarea de Colț" - București
Clubul Alpin "Floarea de Colț" a
fost înființat în 1977 de Emilian Cristea. Alpinist, maestru emerit al
sportului, fotograf, iubitor de natură, autor de monografii montane şi articole
în toate publicaţiile de profil ale timpului, Emilian Cristea rămâne un nume de
referinţă în istoria alpinismului din România. În cadrul clubului a transmis
colegilor de drumeţie o parte din entuziasmul şi pasiunea pentru munte şi
căţărare alături de cunoştinţele amănunţite despre potecile din Carpaţi. De-a
lungul anilor, împătimiţi ai muntelui, membrii clubului au continuat tradiţia
fondatorului de a aduce drumeţia cât mai aproape de sufletul oamenilor.
Modificările legislative din ultimii ani au impus reînfiinţarea şi
reacreditarea clubului, demersurile fiind făcute în acest sens în 2016.
Pasiunea pentru munte însă nu s-a stins iar drumeţile şi întâlnirile periodice
au continuat toţi aceşti ani. În prezent clubul are membri şi simpatizanţi în
majoritate din București şi împrejurimi (Ilfov) dar şi din Ploiești, Câmpina,
Brașov, Buzău, Brăila. La fiecare sfârşit de săptămână participăm la excursii
montane cu grade diferite de dificultate stabilite dinainte sau organizate
ad-hoc funcţie de posibilităţi şi afinităţi. De două ori pe lună se organizează
conferinţe. Începând cu octombrie 2016 acestea au loc în amfiteatrul Ștefan
Odobleja (V107, etaj I), Universitatea Titu Maiorescu (Calea Văcăreşti 187,
sector 4, Bucureşti). Cine
iubeşte muntele şi apreciază o ieşire în aer liber, departe de oraş, alături de
oameni îndrăgostiţi de natură este binevenit alături de noi. Sediul central al
clubului este situat în București, pe Strada Zorelelor, la nr. 6 în Sectorul 6.
Floarea
de colț este o specie de plantă declarată monument al naturii
încă din anul 1933. Floarea de colț (Leontopodium alpinum)–o adevarată
perlă a munților noștri, de o frumusețe aparte și totodată cea mai rară din
întreaga floră montană, crește în munții calcaroși, în pajiștile de pe
versanții abrupți și însoriți sau pe stâncării. Întâlnită în România pe
stâncile aproape inaccesibile omului din Munții Vrancei, Munții Bucegi, Munții
Făgărașului, Munții Maramureșului, Rodna, Obcinele Bucovinei, Masivul Ceahlău,
Retezat, Godeanu, floarea de colț este simbolul iubitorilor de drumeție la
munte. În tradiția populară românească, reprezintă un simbol al dragostei și se
spune că bărbații își demonstrau dragostea, îndemânarea și curajul, culegând o
floare de colț de pe stâncile ascuțite ale munților și oferind-o iubitelor.
Această ”steluță” este, totodată, simbolul tinereții, al tuturor virtuților și
harurilor sufletului omenesc. Din cer, peste crestele munților și peste colții
de stâncă aplecați peste văgăuni și prăpăstii, se pornesc ploi de steluțe albe,
catifelate. Sunt florile zânelor, care împodobesc munții. Floarea de colț,
denumire alternativă Floarea reginei este o specie de plante erbacee,
perene, din genul Leontopodium, familia Asteraceae. Planta este înaltă de
5 – 20 centimetri și are inflorescența compusă din capitule, înconjurate
de numeroase bractee lungi, alb - argintii, lânos - păroase. Inflorescența este
îmbrăcată cu frunze păroase, unele mai mari, altele mai mici și care iau forma
unei steluțe.Aceasta este formată până la zece inflorescențe cu numeroase și
minuscule flori, încadrate de 5-15 bactee albe, dispuse radiar, ce dau
întregului ansamblu înfățișarea unei flori. Planta este acoperită cu peri
catifelați, argintii, ce îi conferă o eleganță deosebită. Perioada de înflorire
este iulie - august. Crește în munți calcaroși, în pajiști de pe versanți
abrupți și însoriți sau pe stânci.
Municipiul București este
capitala României, reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai
populat oraș al țării, centru industrial și comercial al țării. Populația
de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al
zecelea oraș ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă,
Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii
prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va depăși patru
milioane. Prima mențiune a localității apare în anul 1459. În anul 1862 devine capitala României. De atunci suferă
schimbări continue, fiind centrul scenei artistice, culturale și mas-media. Între
cele două războaie mondiale, arhitectura elegantă și elita bucureșteană i-au
adus porecla „Micul Paris”. În prezent, capitala are același nivel
administrativ ca și un județ și este împărțită în șase sectoare. Deasupra
am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă și actuală ale orașului
precum și pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură bucureștene și câteva trimiteri poștale din vremuri diferite.
Bulevardul Carol I
Statuia lui Mihai Viteazu
Azilul Domnița Bălașa
Banca Belgia - azi Hotelul Capitol
Biserica Sfinții Voievozi
Hipodromul Băneasa
Biserica Boteanu
Biserica Sfântul Nicolae Vlădica
Biserica Luterană
Casa General Rosetti
Casa Monteoru
Casa Universitarilor
Crematoriul Cenușa
Leagănul Sfânta Ecaterina
Statuia lui C.A.Rosetti
Institutul surorilor de caritate Regina Elisabeta
Ministerul de Interne
Expoziția generală română 1906
Pavilionul Direcției Generale a Închisorilor
Gara Filaret
Bulevardul Gheorghe Duca
Morga (Institutul medico legal)
Camera de comerț
Ateneul Român
Banca Națională a României
Spitalul Colțea
Hotelul Dorobanți
Hotelul Nord
Băile Eforiei și Fântâna Sărindar
Vedere - Bragadiru
Piața
Arsenalul
Cazarma Alexandria
Muzeul național al satului "Dimitrie Gusti"
Casă tradițională localitatea Goicea - jud.Dolj
Palatul ziarului Universul
Parcul de cultură și odihnă I.V.Stalin
Piața Regele Carol I
Piața Teatrului
Restaurantul Carul cu bere
Școala botanică
Strada Lipscani - Banca Generală Română
Expoziția generală română 1906
Cârciuma muntenească
Localul Oficiului național de turism
Expoziția generală română - 1906
Pavilionul Muncii
Piața Regele Carol I și Academia Comercială
__________ooOoo__________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
An-Nasir Salah ad-Din Yusuf ibn Ayyub,
general musulman sirian, a trăit între anii 1137 - 1193
Detaliu vignetă de pe un set de cupoane
de raționalizare a bunurilor de larg consum
din vremea războiului civil spaniol
Câteva vignete de pe acțiuni franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 29.09.2019
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu