Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând aspecte din
localitatea spaniolă ALCUDIA DE VEO, comunitatea autonomă
VALENCIA, provincia CASTELLON și o insignă locală.
Fântâna Castro
Pod peste râul Veo
Izvorul Chelva
O intrare în localitate
Vederi generale
Arhitectură locală
Insignă locală
xxx
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O PASTILĂ DE UMOR
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
___________xxx___________
CÂTEVA INSIGNE
ȘI MEDALII ROMÂNEȘTI
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Insigna - Brigada 93 Căi ferate "Inginer Anghel Saligny"
Se poate considera că arma (specialitatea
militară) căi ferate a apărut în armata română după manevrele
militare din toamna anului 1872, ca urmare a folosirii reţelei feroviare
existente atunci, puţin peste 900 de kilometri de la Suceava până la
Vârciorova prin Barboşi, Chitila, Piteşti, Craiova, pentru transportul de
materiale, tehnică, cai şi trupă. Chiar în acel an generalul Florescu,
ministrul secretar de stat la departamentul de război, apreciind rolul trupelor
de geniu în campanii, cerea ca acestea sa fie pregătite şi pentru ,,construcţia, reparaţia şi demoliţia (demolarea)
drumului de fier”. Primele
elemente ale acestei specialităţi militare în armata română le întâlnim în
Batalionul de Geniu înfiinţat prin Înaltul
Decret Princiar nr. 3 531din 14 iulie 1873, în structura căruia trei din
cele patru companii, respectiv cele de săpători, aveau în compunerea lor şi
lucrătorii de drum de fier. Decizia
ministerială nr. 20 din 30 decembrie 1875, relativă la determinarea
cadrelor şi efectivelor batalionului de geniu conform bugetului pentru anul
1876, stabileşte organizarea acestuia pe cinci companii, dintre care primele
patru sunt de ,,săpători, minari,
telegrafie şi drum de fier”, fiecare cu câte 1 sergent
major, 1 sergent furier, 8 sergenţi, 16 caporali, 4 gornişti şi 110 soldaţi. La
data de 29 ianuarie 1880 este promulgată Legea pentru cesiunea căilor ferate ale Societăţii acţionarilor către
statul român, iar în baza convenţiei încheiate intre guvern şi
Societatea acţionarilor, cei 921 km de linie ferată ai acesteia au
fost predaţi Direcţiunii Princiare a Căilor Ferate Române
(devenită peste trei ani Direcţiunea Generală a Căilor Ferate Române
,,C.F.R”) înfiinţată în acelaşi an. După ce a devenit stăpân pe reţeaua
feroviară a ţării, statul român construieşte în mod neîntrerupt şi aproape în
fiecare an noi linii de cale ferată, toate în regie proprie. Acest vast
program de construcţii feroviare punea noi şi mari sarcini
lucrătorilor militari de căi ferate, determină noi structuri în Batalionul de
geniu prin înfiinţarea unor subunităţi specializate în lucrări de întreţinere,
construcţii, refacere şi exploatare pe calea ferată. Această măsură a fost
concretizată prin Înaltul Decret
Regal nr. 2 550 din 31 octombrie 1880, publicat în Monitorul Oastei nr.
37 din 11 noiembrie acelaşi an. În baza acestui document, la 16 noiembrie 1880
se înfiinţează al doilea batalion de geniu în care, ca şi în primul, se
constituie câte o companie de căi
ferate. Deci trupele de geniu îşi sporesc structura la două batalioane,
fiecare având câte o companie specializată în căi ferate. Nevoile economice şi
militare ale ţării, pun sarcini mereu crescânde privind conducerea,
organizarea, dotarea şi instruirea militarilor feroviari ceea ce au dus la
repetate măsuri de reorganizare a trupelor de geniu. Prin Înaltul Decret Regal nr. 960 din 8
aprilie 1882 batalioanele de geniu se întrunesc şi formează Regimentul
1-iu de Geniu, primul comandant fiind colonelul Constantin Poenaru, urmat apoi
la scurt timp de colonelul Anton Berindei. Prin Înaltul Decret Regal nr. 1 070 din 27 martie 1884,
începând cu 1 aprilie acelaş an Regimentul 1-iu Geniu se compune din 4
batalioane, fiecare având câte o companie de căi ferate, sporind la 4 numărul
acestora. În baza Înaltului Decret Regal nr. 5 din 8 ianuarie
1887, începând cu data de 1 februarie ia fiinţă în cadrul Regimentului 1-iu de geniu, primul batalion de căi ferate în
armata română, cu sediul în Fortul Domneşti. Misiunile trupelor de căi ferate,
reglementate prin ordine, regulamente şi instrucţiuni, erau următoarele:
- Să exploateze reţeaua de căi ferate
- Să construiască căi ferate de campanie;
- Să repare şi să restabilească căile ferate distruse de inamic
- Să distrugă căile ferate pe care armata le părăseşte în retragerea ei
- Să exploateze şi să întreţină liniile ferate ale cetăţilor şi regiunilor întărite.
Prin Înaltul
Decret Regal nr. 985 din martie 1908, începând cu data de 1 aprilie a
aceluiaş an Batalionul de căi
ferate, cu reşedinţa la Bucureşti, devine independent. Primul
comandant al acestui batalion a fost locotenent-colonelul, viitor general de
divizie, Scarlat Panaitescu, iar prima misiune - construirea căii ferate
Medgidia – Cobadin, cu o lungime de 28 km. În perspectiva participării României
la primul război mondial pentru realizarea idealurilor sale naţionale şi
datorită unor necesităţi de asigurare logistică a armatei a fost emis Înaltul Decret Regal nr.1542 din 9 aprilie
1916 prin care se creează comandamente, unităţi şi
servicii, iar Batalionul de căi
ferate se transformă în Regiment de căi ferate, comandantul
batalionului,colonelul Ion Macri, devine primul comandant al regimentului. La data de 16 octombrie 1919 este
semnat Înaltul Decret Regal nr. 4
352 care constituie actul oficial de înfiinţare a Brigăzii de Căi Ferate şi Pontonieri în
subordinea Comandamentului Trupelor de Comunicaţii, dependentă din punct de
vedere tehnic şi disciplinar de Inspectoratul tehnic al geniului, iar sub
raport administrativ de Ministerul de Război. La 20 decembrie 1921 brigada de căi ferate și pontonieri
îşi modifică organizarea, astfel: regimentul de pontonieri trece în subordinea
brigăzii de specialişti, iar brigada de căi ferate rămâne de sine stătătoare având mai întâi 2
regimente CF, ulterior 3. O nouă reorganizare a Brigăzii de căi ferate s-a
făcut în baza Ordinului ministrului apărării naţionale nr. 46580 din 23 iulie
1949 când s-a trecut iarăşi la structura pe batalioane, cele două regimente de
căi ferate se desfiinţează şi batalioane constitutive ale acestora devin
independente, câte două de fiecare specialitate: construcţii, exploatare şi
poduri căi ferate, subordonate direct Comandamentului Brigăzii 65 Căi ferate. În anul 1956 se
înfiinţează în subordinea Brigăzii încă două batalioane, unul la Timişoara,
care se va muta la Săcălaz şi altul la Iaşi, care se va muta la Focşani în
1958, unitatea numindu-se Brigada 38 căi ferate, cu reşedinţa în garnizoana
Bucureşti; În luna decembrie 1989,
Brigada de căi ferate avea în subordine două batalioane de construcţii căi
ferate, la Chitila şi Săcălaz, doua batalioane de poduri căi ferate, la Aiud şi
Focşani, un batalion de drumuri la Târgovişte. Urmare a altor restrucurări la 1 noiembrie 1994 s-a creat Brigada 93 Căi Ferate şi Drumuri, ca
soluţie de compromis, cu opt batalioane, dintre care 4 de drumuri,
2 de construcţii căi ferate 2 de poduri căi ferate. În anul 1995 Brigada
primește numele onorific “Inginer Anghel Saligny”. Hotărârea nr. 59 din 20 aprilie 2001 a Consiliului Suprem de
Apărare a Ţării include, printre altele şi desfiinţarea Brigăzii 93 Căi Ferate şi
Drumuri ,,Inginer Anghel Saligni” cu toate unităţile care i se
subordonează, hotărâre transmisă la unităţi cu Ordinul Ministrului Apărării
Naţionale nr. MS 190 din 11 decembrie 2001. Iată cum arma căi ferate îşi
încheie istoria glorioasă de aproape 130 de ani în armata română.
Insigna - A.V.P.S. Șoimul
(Asociația de vânătoare și pescuit)
Asociaţia
Generală a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România (A.G.V.P.S.) este persoană juridică de drept
privat şi de utilitate publică, care reprezintă, în plan intern, interesele a
peste 150 de asociaţii afiliate, în care sunt înscrişi peste 90% din vânătorii
români şi peste 80% din pescarii cu domiciliul sau rezidenţa în România, iar în
plan extern, interesele tuturor vânătorilor şi pescarilor sportivi din ţara
noastră. Data de 5 iunie 1919 reprezintă momentul constituirii „Uniunii
Generale a Vânătorilor”, iar cea de 26 mai 1922, data de naştere a „Uniunii
Generale a Vânătorilor din România”. Această formă de organizare a suferit mai
multe transformări și convulsii până să ajungă la formatul de astăzi. Au fost
perioade când au existat și organizații paralele în acest domeniu de
activitate.
Asociația generală a medicilor veterinari din România
Pentru progresul medicinei veterinare
Asociaţia Generală a Medicilor
Veterinari din România (AGMVR) este o
organizaţie ştiinţifică, profesională şi apolitică, cu o îndelungată tradiţie,
constituindu-se la 29 iunie 1914 –
în cadrul Societăţii de Medicină Veterinară înfiinţată în 1871. Încă de la început, scopul
Asociaţiei a fost să contribuie „la progresul artei şi ştiinţei veterinare în
România”, care de-a lungul anilor s-a regăsit în toate formele statutare. În
momentul de faţă, Asociaţia noastră are peste 4100 de membri, medici veterinari
din toate domeniile acestei frumoase şi importante profesii. Pe plan intern, Asociaţia a
organizat 12 Congrese Naţionale,
cu participare numeroasă din partea colegilor, în special la cele 7 manifestări
de după 1994, soldate cu adoptarea unor rezoluţii importante pentru profesia noastră, precum: punerea
bazelor legislative necesare privatizării serviciilor medicale veterinare în
România, reînfiinţarea Colegiului Medicilor Veterinari, elaborarea criteriilor
şi punctajelor pentru aprecierea calităţii activităţii profesionale,
organizarea seminariilor din cadrul Sistemului Naţional de Educaţie Continuă
ş.a. AGMVR este recunoscută pe plan
internațional, fiind membru al Asociației Mondiale Veterinare (WVA) din
1971, al Federației Veterinare Europene (FVE) din 1998, membru fondator al
Asociației Veterinare din Balcani și zona Mării Negre (BaBSeVA) din 1992,
membru fondator al organizației de Cooperare şi Schimburi Veterinare Est-Vest
(CEVEO) de la Lyon, din 1992. De asemenea, AGMVR a participat în 1991 la constituirea
Asociaţiei Veterinare Francofone de la Şcoala Naţională Veterinară de la Alfort
– Paris. Având în vedere că Asociaţia Generală a Medicilor Veterinari din
România este una dintre cele mai vechi organizaţii profesionale existente în
ţara noastră, nu trebuie să uităm acest lucru şi faptul că „fără trecut nu
există prezent şi cu atât mai puţin viitor”!
Centenar Alexandru Tietz 1893 - 197 - 1998
Banatul montan 1998
Alexander Tietz a fost un scriitor,
etnograf şi pedagogul, personalitate marcantă a culturii Banatului de Munte, care
s-a născut
la Reșița, în data de 9 ianuarie 1898 și a decedat la data de 10 iunie 1978 tot
la Reșița. În urma unui accident de circulație. Alexander Tietz este cea mai
importantă și complexă personalitate a etniei germane din Banatul Montan a
secolului al XX-lea. A urmat școala primară la Reșița, iar gimnaziul la
Timișoara (1908-1916). În paralel, din 1913, a urmat și clasa de violoncel a
școlii de muzică din Timișoara. După ce ia bacalureatul în 20 iunie 1916,
urmează studii de germanistică la Budapesta și Cluj (1916-1920). În perioada
1920 – 1923 a lucrat ca suplinitor la Reșița, iar în anul 1923 a fost numit șef
al catedrei de limbă germană, funcție deținută până la pensionare – anul 1959.
În anul 1923 a înființat asociația Wandervogel din Reșița, care avea
ca obiectiv drumețiile și cultivarea cântecelor populare. Asociația și-a
achiziționat un sediu propriu, renovat prin munca voluntară a membrilor. În
sediu au avut loc reprezentații teatrale. Debutul literar a avut loc în 1939 în
publicația Reșița cu o serie de 13 articole în limba română cu titlul
"Crăișori din sălașul meu". Binecunoscutul scriitor, etnograf şi
pedagog reşiţean Alexander Tietz a publicat în timpul vieţii un număr de cinci
cărţi în limba germană, care conţin legende şi
povestiri culese de la mulţi locuitori ai acestui spaţiu. A scris totodată
multe articole în presa germană şi română a timpului. Postum i-au apărut 8
cărţi, editate la Reşiţa, Timișoara şi Bucureşti. De asemenea i-au fost
selectate câteva poveşti pentru o înregistrare pe disc. Alexander Tietz a
devenit Cetățean de onoare post mortem al municipiului Reșița, la data de 24
februarie 2004. Numele lui este purtat în prezent de biblioteca germană din
Reşiţa, în faţa căreia stă ridicat şi bustul său realizat de artistul plastic
bucureştean Horea Flămând. De asemenea, Colegiul Național „Diaconovici – Tietz”
din municipiul Reşiţa îi poartă numele alături de cel al unchiului său după
mamă, Corneliu Diaconovici, primul enciclopedist român. Alexander Tietz a fost unul dintre cei mai recunoscuţi pedagogi
germani reşiţeni din secolul trecut, care a insuflat elevilor săi dragostea
pentru locul natal, pentru cultură, turism şi protecţia mediului.
Insigna - A.S.
Despre
mica insignă postată deasupra lipsesc complet informațiile. Încerc să presupun că prescurtarea AS ar putea veni de
la Asociația științifică sau Asociația studențească dar cel mai mult înclin să
cred că este vorba despre o asociație studențească deoarece cunosc că există și
alte asemenea care prezintă doar inscripția AS și
un singur desen explicativ. Cu privire la această insignă presupun că ea a fost
bătută de o asociație studențească din domeniul minier, aici fiind reprezentat
un felinar minier.
__________ooOoo_________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Om politic, avocat și economist Alvaro Florez Estrada
a trăit între anii 1765 - 1853
Detaliu vignetă de pe un set de cupoane de
raționalizare a bunurilor de larg consum
din vremea războiului civil spaniol
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni germane
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 25.09.2019
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu