Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de
cultură și arhitectură din localitatea franceză PEZENAS,
departamentul HERAULT, regiunea OCCITANIA, o vedere
generală dar și o medalie locală.
Hotelul Peyrat
Statuia Marianne
Seigneurie de Peyrat
Castelul La Grange des Pres
Muzeul Boby Lapointe
Muzeul Ușilor
Muzeul Toy
Podul roman St. Tibery
Oficiul de turism
Piața Republicii
Piața Gambetta
Biserica St. Jean (exterior)
Turla Bisericii St.Jean
Biserica St. Jean (interior)
Moara de apă Concasseur
Arhitectură locală
Vedere generală
Medalie locală
xxx
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O PASTILĂ DE UMOR
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
_________xxx_________
CÂTEVA MEDALII ȘI INSIGNE
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane
la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Primul spectacol de balet - Copellia - 10 ianuarie 1954
Opera Română București 1954 - 2004
50 de ani de la inaugurarea actualului sediu
Opera Națională din
București, denumire veche Teatrul de
operă și balet al R.P.R. (Republica Populară Română) este un monument istoric și una din cele patru Opere
naționale din
România, fiind cel mai mare teatru liric al țării, situat pe bulevardul Mihai
Kogălniceanu la numerle 70-72. Denumirea de „Opera Română” fusese utilizată cu
mult timp înaintea existenței unei clădiri special destinate teatrului
liric din capitala României. Compozitorul, dirijorul, cântărețul și profesorul
român George Stephănescu a fost cel care a luptat mereu pentru
fondarea acestei instituții artistice, pe care a întemeiat-o sub denumirea de Compania
Opera Română. Trupa lirică bucureșteană s-a lansat sub nume propriu la data
de 8 mai 1885, prezentând progresiv un repertoriu din ce în ce mai bogat și mai
ales. Spectacole de operetă și operă comică mai fuseseră organizate în acea
perioadă, facilitate de apariția în 1877 a Legii teatrelor, care stipulau
existența unei secții de operă în cadrul Teatrului Național. Aceste spectacole,
în limba română, apăreau sub egida Teatrului și pe afișele acestuia. La început
repertoriul consta mai ales din opere italiene și franceze de mare
popularitate, dar și opere comice din creația națională, în care au apărut pe
scena bucureșteană primele mari voci românești. Deși existența unei trupe
artistice românești de teatru liric, sub numele de Compania
Opera Română, s-a făcut cunoscută încă din anul 1885,
înființarea Operei Române ca instituție independentă și finanțată de la buget
s-a realizat abia în anul 1921. Premiera absolută s-a făcut cu opera Lohengrin sub
bagheta lui George
Enescu. Autoritățile au oscilat apoi între perioade în care au
finanțat Opera direct sau altele în care au încredințat-o prin antrepriză unor
particulari. Actuala clădire a Operei Române, cu o capacitate de 952 locuri, a
fost ridicată în 1953, după planurile arhitectului Octav Doicescu, sub
denumirea de Teatrul
de Operă și Balet în
vederea a două două ample manifestări internaționale: al treilea Congres
Mondial al Tineretului (25-30 iulie) și al patrulea Festival Mondial al
Tineretului și Studenților (2-14 august), dar a fost inaugurată abia la 9
ianuarie 1954, cu spectacolul Dama de Pică, operă de Piotr Ilici
Ceaikovski. Fațada clădirii, modificată față de ideea inițială a
arhitectului, are un portic cu 3 arcade monumentale, împodobite cu statuile a
patru muze, și trei uși de acces, care permit intrarea în holul fastuos înălțat
pe două nivele. Sala de spectacole are forma de potcoavă, având lățimea de 24
metri, adâncimea de 20 metri și înălțimea de 30 de metri. Edificiul este realizat în stil clasic, are
o sală cu o capacitate de 2200 de locuri şi trei nivele de loji
şi balcoane, precum şi elegantele holuri şi saloanele de recepţie, iar
la ultimul etaj, este amenajat un preţios muzeu al operei, datorat
regretatului scriitor şi muzeograf George Ionaşcu. În parcul din fața
clădirii se află statuia marelui muzician George Enescu, opera lui Ion Jalea și
bustul compozitorului Gheorghe Stephănescu (1843 – 1925), fondatorul Operei
Române. Pe fațada clădirii, în locul a două arcade mai mici, care le încadrau
inițial pe cele trei mari, au fost montate două basoreliefuri, unul care
înfățișează o scenă de operă (sculptori Zoe Băicoianu și Boris Caragea), iar
celălalt, zborul unor balerini (sculptor Ion Vlad). În sala de spectacole se
găsește un candelabru cu
100 de brațe de cristal aurit. Ocazional se țin spectacole și în Foaierul
Galben, care are o capacitate de maxim 200 locuri. Opera
Națională București a adoptat un însemn heraldic, creat de heraldistul
Tudor-Radu Tiron, și un logo în latină: ARS GRATIA ARTIS care
înseamnă artă
pentru artă sau,
cuvânt cu cuvânt, arta
este recompensa artei.
La
10 ianuarie 1954, balerinii Operei prezentau și ei primul lor spectacol în noul
sediu, cu ”Coppélia” de Léo Delibes, în coregrafia lui Anton Romanovski și Oleg
Danovski și scenografia lui M. Rubinger și Mac Constantinescu. În pragul
deschiderii stagiunii 1953-1954, sub directoratul dirijorului Constantin
Silvestri, trupa lirică bucureșteană era alcătuită din 73 de soliști de operă
angajați, corpul de balet având 96 de dansatori, corul — 96 de artiști lirici,
iar orchestra — 99 de artiști instrumentiști.
Economul Stavrofor St. Ionescu - Casa de depuneri
Suvenir - București 1906
Expoziţia Generală
Română din Bucureşti din anul 1906 (6iunie – 23 noiembrie), a fost un eveniment
deosebit care, prin amploare, dimensiuni şi oferte, a depăşit toate
evenimentele similare organizate de România de atunci. Scopul principal era de
a arăta progresul realizat de statul român în timpul domniei lui Carol I.
Organizatorii au avut în vedere mai multe obiective: parc de distracţii, muzeu
al românilor, spaţiu de cunoaştere a trecutului, dar şi prezentului
(industria), glorificarea regelui Carol I. Cu acest prilej erau sărbătorite mai
multe evenimente: împlinirea a 40 de ani de domnie a regelui Carol I, 25 de ani
de la proclamarea Regatului, 1800 de ani de la descălecatul Împăratului Traian
în Dacia. Cu ocazia expoziţiei au avut loc diverse evenimente. S-a înfiinţat
,,Loteria Expoziţiunii Române” inspirată probabil de loteria prilejuită de
Expoziţia Universală de la Paris din anul 1900. Anul jubiliar şi prima
expoziţie naţională au beneficiat de o importantă emisiune filatelică. Au fost
editate numeroase cărţi poştale ce prezentau pavilioanele expoziţiei. În plan
numismatic, acestui eveniment i-au fost dedicate emisiuni de medalii, plachete
şi monede. Binecunoscute colecţionarilor sunt monedele de aur şi argint cu
milesimul 1906. Printre alte multe ,,noutăţi” prezentate în timpul desfăşurării
expoziţiei a fost şi amplasarea unui automat pentru baterea de medalii
personalizate. Aceste aparate apăruseră pentru prima dată în jurul anului 1900
în Statele Unite folosindu-se ca material rondele de aluminiu, un metal recent
descoperit şi foarte ieftin pentru care se căuta o folosire cât mai largă.
Aparatele permiteau, la vizitarea unor obiective turistice sau expoziţii,
baterea drept amintire, a unei medalii pe care era gravate elementele
personale: numele, data naşterii, ocupaţia, domiciliul, data vizitării
obiectivului, etc. Exista o gamă largă de medalii de genul acesta. Aici se
prezintă medalia ECONOMUL STAVROFOR
ST.IONESCU ce prezintă în centrul aversul Palatul CEC iar pe revers SUVENIR
BUCUREȘTI – 1906. Medaliile erau realizate din rondele de aluminiu cu diametrul
de 32 milimetri, pe care în centru , pe ambele părţi, se aflau deja imprimate
(prebătute) pe o parte imaginea unui obiectiv cunoscut (CASA DE DEPUNERI din
Bucureşti, CASTELUL ŢEPEŞ VODĂ sau MĂNĂSTIREA PUTNA), iar pe cealaltă
inscripţia SUVENIR BUCURESTI – 1906. Pe marginea
medaliei pe o fâşie circulară netedă, vizitatorul putea să decidă ce anume
dorea să fie ,,imprimat” pentru medalia personală. Prin introducerea în automat
a unei monede, acesta elibera o rondelă prebătută (descrisă mai sus) care pica
într-un locaş unde era fixată, pe un dispozitiv care permitea rotirea ei. Acum
la libera alegere se căutau literele care imprimau textul dorit . după
stabilirea fiecărei litere aleasă, aceasta ,,cădea” lovită de un ciocan şi
imprima pe marginea rondelei litera aleasă iar dispozitivul de rotire învârtea
rondeaua cu o poziţie mai departe. În aparat se aflau cele 26 de litere din
alfabet, cifrele de la 0 la 9 şi un punct la mijlocul rândului. Nu exista posibilitatea
pentru alt semn, cum ar fi liniile sau pentru litere semnele diacritice.
Întâlnim foarte multe piese cu greşeli ortografice sau cu litere lipsă.
Desigur, în faţa acestei noutăţi, mulţi vizitatori, emoţionaţi, nu au mai
urmărit cu atenţie procesul de batere al medaliei lor personale, după cum se
poate vedea din exemplele de mai jos, unii greşind iar alţii alegând mai multe
litere decât numărul permis.
Casa
de Depuneri, denumiri
alternative Casa de Economii și
Consemnațiuni (C.E.C.), denumire actuală C.E.C. Bank, ca instituție a fost înființată în anul 1864 printr-o
lege inițiată de către Alexandru Ioan Cuza. La început a funcționat în diverse
imobile, după care în anul 1875 s-a început construirea unui sediu propriu. Pe
locul în care se află azi CEC-ul se găsea atunci mănăstirea și hanul
Sfântul Ioan cel Mare care a fost
demolată pentru a face loc primei construcții. CEC-ul se dezvoltă rapid astfel
încât vechiul sediu devine neîncăpător, astfel se hotărăște demolarea vechiului
sediu și pe același loc s-a început constructia actualului sediu, după
planurile arhitectului francez Paul Gottereau. Începutul lucrărilor a fost
marcat printr-o ceremonie care a avut loc la data de 8 iunie 1897 printre
participanți numărându-se familia regală, membri ai guvernului, membri din
consiliul de administratie CEC și arhitectul Paul Gottereau. Constructia a fost
terminata în anul 1900 și de atunci CEC-ul a functionat în această clădire fără
a se face alte modificări notabile.
Palatul Casei de
Depuneri, Consemnațiuni și Economie (cunoscut
îndeobște ca Palatul C.E.C., după denumirea
ulterioară a instituției), este o clădire din București, situată în Calea
Victoriei, față în față cu Palatul Poștelor, construit în aceeași perioadă.
Clădirea adăpostește în prezent obiecte din evoluția de-a
lungul timpului a instituției al cărui nume îl poartă:
diverse documente ale unor tranzacții din trecut, produse bancare, seifuri și
pușculițe foarte vechi, materiale de promovare CEC sau medalii și insigne.
Palatul, construit în stil eclectic, se termină cu o cupolă de sticlă și metal.
Intrarea este încununată de un fronton în semicerc sprijinit de câte o
pereche de coloane de stil compozit. Cele patru volume de colț, decorate cu
frontoane și steme, sunt acoperite de cupole în stil renascentist. În afară de
iluminatul natural cupolele au avut și alt rol, ajutând în acustica specială a
holului central, acolo unde au existat ghișeele. Sunetul se propaga pe
verticală, nu pe orizontală, ceea ce se discuta la ghișee între clienți și
funcționari nu putea fi auzit de alte persoane. În hol puteau încăpea 400 de
clienți.Ghișeele au funcționat aproape o sută de ani, din mai 1900 până în
noiembrie 1999. O cupolă mult mai mare acoperă holul central al edificiului, în
care funcționează diferite ghișee ale instituției. Candelabrele mari din holul
central au fost aduse de la Viena și au mecanisme cu scripeți pentru înlocuirea
becurilor arse. Încălzirea centrală a fost realizată de firma franțuzească
Koerting & Freres, dar aceasta a fost demontată în primul război mondial și
luată de armata germană ca pradă de război. La acea vremea banca era dotată cu
una dintre cele mai performante centrale telefonice. Cea mai frumoasă și
elegantă încăpere a palatului este Sala de Consiliu, care își menține și azi
destinația. Are o înălțime de 8 metri și este decorată cu lambriuri de nuc și
cireș sculptat și panouri de mătase verde cu motive vegetale în țesătură.
Pictura din tavan “Fortuna
distribuind binefacerile ei românilor după independență” a fost realizată de
Mihail Simonidi, pictor român de origine greacă, născut la Brăila și stabilit
la Paris. Pictura realizată pe pânză maruflată, adică pânză care se lipește pe
zid, a căștigat medalia de argint la Expoziția Universală de la Paris din anul
1900. Decorația judicioasă a fațadelor, echilibrul volumelor care îl compun fac
din acest palat un interesant monument de arhitectură a orașului. Palatul CEC a
rîmas intact după cutremurele din noiembrie 1940, martie 1977, bombardamentele
sovietice din anul 1941 dar și cel anglo-americane din anul 1944.
Insigna de schlarafie - Bucuriana
Schlaraffia este o uniune socială, fondată la Praga în anul 1859, care propăvăduia
prietenie masculină, umorul și arta în limitele formei tradiționale, cu
excluderea totală a politicii. Devizele uniunii au fost: In arte volputas (în latină) și In der Kunst liegt Veergnugen (în
germană) ceea ce în românește ar putea însemna aproximativ – Arta este plăcere.
Simbolurile uniunii sunt: UHU – bufnița vultur, ce simbolizează înțelepciunea virtutea și umorul; LULU (ludum ludate- tradus
Joacă jocul!), care este salutul
membrilor folosit ca aprobare sau laudă și ULUL – strigăt de respingere și de
reproș. În lumea Schlaraffia se foloșește limba convențională
Schlaraffenlatein. Redarea anilor se făcea prin reducere cu 300 pentru a da
activității un iz medieval – de vechime. Unitățile locale (localități propriu
zise) purtau denumirea de REYCH și erau numerotate în ordinea înființării:
Nr.100
– Timișoara – TEMESIA (1889 – 1939)
Nr.170
– Sibiu – VILLA
HERMANNI (1909 - 1939)
Nr.220
– Cluj – CALUDIOPOLIS (1921 - 1941)
Nr.254
– Bistrița – NOSSEN (1925 - 1941)
Nr.259
– București – VILLA BUCURIANA (1926
- 1936)
Nr.290
– Brașov – CORONA (1930 - 1939)
Insigna - Asociația sportivă P.T.T. București
Asociația sportivă P.T.T. București (Poșta, Telefon, Telegraf )era o organizație (structură) în care se
practica și care organiza diferite activități sportive cu personalul Direcției
de poștă și telelcomunicații București, dar și al oficiilor poștale
bucureștene.
Erau preferate jocurile colective și alergările atletice (sunt
atât de cunoscute marșurile factorilor poștali care s-au bucurat de mare
apreciere în regimul comunist).
Poşta de pe meleagurile
româneşti este cunoscută încă din Evul Mediu. Ea a fost înfiinţată din nevoia
de a transmite poruncile voievozilor pâna la limitele teritoriului aflat în
stapânirea lor. Curierii domnului se slujeau de cai, pe care locuitorii satelor
şi oraşelor tranzitate erau obligaţi să-i pună la dispoziţie. Primul
document privind existenţa serviciilor poştale pe teritoriul ţării noastre este
"Hrisovul" dat de domnitorul Mircea cel Batrân, în anul 1399, la
Giurgiu. Prin acesta, localităţile erau obligate să pună la dispoziţia
curierilor domneşti mijloace de transport, cai şi căruţe pe două roţi, numite
olace. La începutul ei, poşta cuprindea mai ales serviciul de transport al
călătorilor şi al corespondenţei oficiale a domnilor şi marilor dregători. În a
doua jumatate a secolului al XVIII-lea, domnitorul Constantin Mavrocordat
stabileşte ca toţi curierii să treacă la stat, cu toate cheltuielile. Se
construiesc localuri pentru călători şi funcţionari - aşa numitele hanuri de
poştă, grajduri pentru cai şi se acceptă şi călătoria publicului cu
poştalioanele, contra unei taxe. Până la Revoluţia din 1848, poştele au fost
arendate unor particulari, de regulă pentru perioade de câte 3 ani. După
1850, în oraşele de reşedinţă administrativă, staţiile de poştă orăşeneşti au
fost transformate în birouri poştale. În acea perioadă existau 30 de curse
poştale, cu staţii de poştă, al căror punct nodal era Craiova. Din anul 1852
este organizat serviciul de corespondenţă pentru particulari, sub supravegherea
Ministerului de Finanţe. Între anii 1857-1862 se introduce, etapizat,
monopolul de stat asupra activităţii de poştă. La data de 12 noiembrie 1857, o
comisie întrunită la Iaşi a hotărât introducerea timbrelor poştale pe
teritoriul Moldovei. Au fost tipărite cu o presă manuală, bucată cu bucată,
patru valori ale primei emisiuni "Cap de bour", pusă în vânzare pe
data de 22 iulie 1858. La data de 23 iulie 1862, a fost emis Decretul 527
privind unificarea administraţiilor poştale din Moldova şi Muntenia, măsură
realizată începând cu 1 august 1862. În urma unificării, conducerea direcţiei
generale a fost încredinţată lui Panait Sevescu, care din decembrie 1860 ocupa
aceeaşi funcţie şi în Muntenia. Perioada poştei moderne a început în anul
1864, când domnitorul Alexandru Ioan Cuza a unit serviciul poştal cu cel
telegrafic, la care, în anul 1893 s-a adaugat şi serviciul telefonic, luând
naştere simbolul PTT. Aceasta decizie a fost luată în şedinţa Consiliului de
Miniştri, care a avut loc în ziua de 29 august 1864, şedinţa desfăşurată sub
conducerea Domnitorului Alexandru Ioan Cuza. În calitate de director general al
poştelor şi telegrafelor, a fost numit maiorul Cezar Librecht, care ocupă
funcţia de inspector general al telegrafelor încă din luna mai 1859. Prima
lege de organizare a ramurii de comunicaţii purtând denumirea de "Lege
telegrafo-poştală" a intrat în vigoare la 1 data de ianuarie 1865, dată de
la care a fost reglementată şi situaţia personalului, prin statut
propriu. La data de 1 mai 1865, se introduce serviciul abonamentelor prin
poştă la presa din ţară şi străinatate, administraţia poştală percepând un
comision fix de 10% din costul abonamentului, plus cheltuielile de expediere a
sumelor şi francarea trimiterilor. Tot în anul 1865, este organizat serviciul
de poştă rurală, care asigura legătura între comune, prin curse de factori. Se
înfiinţează câteva sute de circumscripţii rurale, grupate în jurul unor oficii
poştale. În luna august, se înfiinţează în Bucureşti încă patru birouri de
poştă, sucursale ale biroului existent, noile birouri fiind amplasate în Calea
Craiovei (Calea Rahovei), Calea Moşilor, Calea Mogoşoaiei (Calea Victoriei) şi
Strada Belvedere. La data de 1 iulie 1871, intră în vigoare prima lege de
organizare a personalului, însoţită de "Regulamentul pentru fixarea
atribuţiunilor funcţionarilor telegrafo-poştali". Cu începere din
data de 1 mai 1874, intră în vigoare "Legea pentru serviciul de poştă
rurală", care a avut ca efect imediat înfiinţarea unui număr de 115 birouri
poştale rurale. În anul 1894, după modelul unor clădiri similare din
occident, începe construcţia Palatului Poştelor, care va fi dat în funcţiune în
anul 1900. În anul 1925, adminstraţia PTT a preluat exploatarea unei noi
ramuri de telecomunicaţii, radiotelegrafia (comunicaţiile radioelectrice, cum
se zicea pe atunci), fiind adaugată o nouă literă simbolului care a devenit
PTTR. În perioada interbelică, administraţia de poştă şi telecomunicaţii a fost
trecută în cadrul Ministerului Lucrărilor Publice şi Comunicaţiilor, structura
organizatorică fiind, iniţial bazată pe direcţii regionale.
Daciada - Marșul factorilor poștali Ediția 2 si 4 (1978 și 1980)
În anul 1955,
a fost promulgat Decretul nr.197 prin care era stabilit obiectul de activitate
al ramurii de poştă şi telecomunicaţii, fiind din nou consfinţit monopolul
absolut al statului în acest domeniu. După anul 1989, au avut loc profunde
transformări în administraţia centrală a statului, reflectate si în domeniul
postei si telecomunicatiilor. Sus am postat doua logo-uri din istoria
instituției Poșta Română.
Insigna - Prima expoziție de insigne românească
C.C.A. (Casa Centrală a Armatei) 1968
Mai jos prezint un
scurt istoric al mișcării insignografice din România. La
începutul anilor 1950 în ţara noastră existau câteva colecţii remarcabile de
insigne, în marea majoritate amestecate însă între cele de monede, medalii sau
timbre. Începutul unei colecţii organizate de insigne în România o datorăm lui
Dogaru Ioan care încă din 1948 a început să îşi ordoneze piesele după anumite
criterii şi tematici. Peste două decenii militarul de carieră Dogaru Ioan are o
idee deosebită de a prezenta într-o expoziţie o parte din colecţia sa care acum
număra peste 4200 de piese. Şi astfel, la data de 24 martie 1968 este semnat în
mod oficial actul de naştere al insignografiei româneşti la Casa Centrală a
Armatei, actualmente Cercul Militar Naţional. Expoziţia a întrunit toate
elemenetele specifice unei manifestări de ţinută: invitaţie tipărită, afiş,
catalog şi ceea ce a fost cel mai important, insignă proprie. Evenimentul a
fost mediatizat în revistele Magazin, Flacăra şi Viaţa Militară. Un impact
mediatic în activitatea insignografică din ţară l-a avut expoziţia itinerantă
de insigne realizată de col. Dogaru Ioan, la Casele armatei din Braşov, Iaşi,
Bacău, Constanţa, respectiv la Palatul Pionierilor de la Cotroceni. La 7 ani de
la expoziţia de insigne din capitală, are loc la Petroşani prima întâlnire pe
ţară a colecţionarilor de insigne (2 - 3 august 1975), rod al colaborării a
trei colecţionari de marcă din ţară: col. (r) Dogaru Ioan - Bucureşti, Milovan
Pavel - Timişoara şi Dula Aurel – Petroşani. Următoarele întâlniri anuale au
avut loc la Timişoara, Craiova, Bucureşti- Casa Centrală a Armatei, Petroşani,
Arad, Tg. Mureş etc. După 1989, activitatea noastră a trecut printr-o
perioadă foarte dificilă, iar timp de 10 ani toate întâlnirile au avut loc la
Petroşani. Trecând peste acest şoc, ne-am reorganizat şi a apărut ideea
înfiinţării unei asociaţii care să degreveze Societatea Numismatică Română de
activitatea insignografică care a luat un avânt deosebit în România. Cu ocazia primului Congres
Naţional de Insignografie, de la Petroșani, din zilele de 18
– 20 septembrie 2009, a avut loc şi Adunarea Generală de Constituire a
Asociaţie Colecţionarilor de Insigne din România (ACIR). Cei 80 de participanţi
au votat statutul asociaţiei şi au ales organul de conducere al acesteia. În
baza hotărârii Judecătoriei Petroşani, Asociaţia a fost înregistrată la grefa
acestei instituţii, în registrul special la nr. 33/16 decembrie 2009. La baza
relaţiilor dintre cei 100 de membrii ai asociaţiei stau 3 principii pe care
dorim să le păstrăm şi asupra cărora insistăm: prietenia, întrajutorarea
colegială şi încrederea reciprocă. La ora actuală conducerea asociaţiei este în
căutarea unei sigle care să ne reprezinte. Până în prezent, printr-o bună
coordonare din partea ACIR a activităţii s-a reuşit menţinerea reuniunilor
noastre timp de 39 de ediţii consecutive, care de 5 ani au fost ridicate la
rang de congres, având la bază propunerea regretatului col. Dogaru Ioan. Prin
unirea forţelor a două localităţi aflate la mare distanţă (Alexandria -
Petroşani), dar legată printr-o voinţă şi o preocupare comună s-a reuşit spre
bucuria tuturor relizarea menţinerii expoziţiilor naţionale şi implicit a
reuniunilor. De la înfiinţare, ACIR a preluat dificila sarcină de atribuire în
fiecare an a premiilor Floarea de colţ, cea mai importantă
distincţie care recompensează atât colecţionarii membri ACIR, cât şi persoanele
care se implică în menţinerea activităţii insignografice din ţara noastră,
sarcină deosebit de onorantă de care ne-am achitat. Publicaţia oficială a
Asociaţiei este Jurnalul Insignografic, cu apariţie semestrială. Colectivul de
redacţie al Jurnalului este format din trei membri şi un fotograf profesionist.
Municipiul București este capitala României,
reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai populat oraș al
țării, centru industrial și comercial al țării. Populația de 1944367 de
locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al zecelea oraș
ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă, Bucureștiul adună
zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii prognozează că, în
următorii cinci ani, totalul va depăși patru milioane. Prima mențiune a
localității apare în anul 1459. În anul 1862 devine capitala
României. De atunci suferă schimbări continue, fiind centrul scenei artistice,
culturale și mas-media. Între cele două războaie mondiale, arhitectura
elegantă și elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul Paris”. În prezent,
capitala are același nivel administrativ ca și un județ și este împărțită
în șase sectoare. Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă
și actuală ale orașului precum și pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură din Bucureștiului de
acum sau altădată și chiar unele trimiteri poștale ilustrate.
Bulevardul Carol I
Gara Obor
Strada Lipscani
Biserica Crețulescu
Biserica Rusă
Bufetul de la șosea
Casa General Rosetti
Fântâna Sărindar
Casa Alimăneșteanu
Casa Anticarilor
Casa Langhaus
Biserica Zlătari
Academia Militară
Ateneul Român
Circul de Stat
Banca Națională
Fântâna Cantacuzino
Monumentul Ion C. Brătianu
Magazinul general de Paris
Palatul ziarului Universul
Palatul Societății Unirea germanilor
Palatul studenților în medicină
Palatul telefoanelor
Parcul I.V. Stalin
Parcul Libertății
Piața Palatului R.P.R.
(Republica Populară Română)
Spitalele brâncovenești
Turnul lui Vlad Țepeș
Spitalul Colțea
Statuia lui Mihai Viteazu
Strada Stavropoleus
Trimiteri poștale
___________ooOoo___________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Cleto Ordonez - luptător pentru independența națională
a statului Nicaragua, a trăit între anii 1778 - 1839
Detaliu vignetă de pe un notgeld austriac
(bancnotă locală de necesitate)
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 19.08.2018
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu