Mai jos admiri și alte poze reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea spaniolă ALCOLEA DE CINCA,
provincia HUESCA, comunitatea autonomă ARAGON, câteva
vederi generale din vremuri diferite, un cupon de raționalizare
a bunurilor de larg consum, o insignă șio medalie locale.
Palatul Los Alba (primăria)
Biserica Sf Ioan Botezătorul
Sanctuarul Torreciudad
Ruinele castelului Entenza
Casa Junquera
Piața mare
Podul de peste râul Cinca
Stâncile Monegras
Vedere generală
Trimitere poștală
Cupon de raționalizare a bunurilor de larg consum
2 căpățâni de usturoi
Medalie locală
Insignă locală
xxx
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
O PASTILĂ DE UMOR
__________xxx__________
CÂTEVA
MEDALII ȘI
INSIGNE
DIN JUDEȚUL ARGEȘ
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane
la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
(Decebal)
Dacia - România - Dacia
Decebal a
fost regele Daciei în perioada anilor 87 - 106. Fiu al lui Scorillo si
succesor al lui Duras -Diurpaneus, Decebal ocupa tronul Daciei intr-un moment
in care tendintele expansioniste ale Imperiului Roman, care-si stabilise
durabil frontiera pe linia Dunarii, se accentuau rapid. La inceputul
secolului 3, la aproape 150 de ani de la afirmarea lui Decebal, istoricul Dio
Cassius ii facea urmatorul portret leogios: “Era foarte priceput in ale
razboiului si iscusit la fapta, stiind sa aleaga prilejul pentru a-l ataca pe
dusman si a se retrage la timp. Abil in a intinde curse, era viteaz in lupta,
stiind a se folosi cu dibacie de o victorie si de a scapa cu bine dintr-o
infrangere, pentru care lucruri el a fost mult timp un potrivnic de temut al
romanilor”. Din primul an de domnie Decebal este confruntat cu o situatie
dificila. In urma expeditiei dace din iarna anului 85/86 in sudul Dunarii, in
timpul careia insusi C. Oppius Sabinus, guvernatorul Mosesiei, isi gasise
moartea, Roma organizeaza prima campanie in inima Daciei. In vara anului 87 o
armata de 5 - 6 legiuni, secondata de numeroase unitati auxiliare si comandata
de prefectul pretoriului Cornelius Fuscus, traverseaza Dunarea inaintand
probabil pe Valea Oltului. Intr-un defileu (poate la Turnu Rosu) Decebal suprinde
intr-o capcana fortele romane, in lupta cazand insusi comandantul roman:
prizonieri, trofee si stindardul legiunii a V-a Alaude sunt duse de Decebal in
Muntii Orastie. Stralucita victorie ii ofera lui Decebal un ragaz de un an,
timp in care neobositul rege incheie aliante cu popoarele de la hotarele
Daciei, cu sarmantii, iazigi si roxolani, cu marcomanii si quazii
germanici. La un an de la infrangerea lui Fuscus, Decebal trebuie sa faca
fata unei noi ofensive romane. Imparatul Domitian, venit in Moseia, in
vecinatatea teatrului de operatiuni, numeste un fruntea legiunilor pe
incercatul guvernator Tettius Iulianus (fost consul in anul 83, apoi guvernator
al provinciei Moesia). Patrunzand in Dacia prin Banat, tettius Iulianus este
intampinat de Decebal in defileul de la Tapae; confruntarea indarjita se
incheie cu victoria romana. Dificultatile intampinate de armatele imperiale in
Pannonia in lupta cu quazii si marcomanii, care-l sprijinisera pe regele dac,
il determina pe Domitian sa accepte ofertele de pace facute de Decebal . Se
incheie astfel in anul 89 o pace de compromis intre Imperiul Roman si Regatul
Dac; in schimbul unor subsidii in bani si ingineri, instructori militari,
Decebal se recunoaste rege clientelar, continuand in urmatorii 12 ani de pace
sa-si consolideze puterea si statul. Procesul de centralizare a statului
dac este accelerat, armata este echipata si instruita, se initiaza un vast
program de constructii civile si militare, indeosebi in regiunea Muntilor
Orastie, soli incearca sa stabileasca relatii cu popoarele si statele inamice
Romei. Dupa aproape 3 ani de pregatiri la hotarele meridionale ale Daciei,
incepute imdeiat dupa urcarea pe tron, imparatul Traian (in timpul caruia
Imperiul Roman atinge apogeul puterii si expansiunii sale teritoriale)
concentreaza la inceputul anului 101 in Moesia Superior 13 - 14 legiuni si
numeroase unitati auxiliare (in total circa 150000 de soldati), in vederea
ingenuncherii regatului lui Decebal. La 25 martie 101 imparatul paraseste
Roma, traverseaza Dunarea pe poduri de vase la Laederata (Ramna) si Dierna
(Orsova) patrunzand prin Banat in Dacia. La Tapae, in vara anului 101, Decebal
incearca sa opreasca inaintarea romana. Crancena si indelungata batalie se
incheie insa cu victoria romana. Spre sfarsitul anului 101 importante forte
dace, aliate cu sarmati si bastarni, traverseaza Dunarea si patrund in Moesia,
obligandu-l pe imparatul Traian sa se deplaseze spre noul teatru de razboi
deschis de Decebal. Ingeniosul plan strategic, care-l face pe Traian sa nu
poata exploata succesul de la Tapae, se prabuseste insa dupa infrangerea
fortelor lui Decebal in iarna si primavara anului 102 (la Nicopolis ad Istrum
si in Dobrogea la Adamclisi), initiativa militara trecand definitiv in tabara
adversa. In toamna anului 102, indarjita rezistenta a lui Decebal il
obliga pe Traian sa incheie pacea cu regele dac, pace inteleasa insa de ambele
tabere doar ca un simplu armistitiu. Din ordinul lui Traian, Apolodor din
Damasc, cel mai vestit inginer al epocii, inalta, intre Dobreta si Pontes, in
ani 103-105, un durabil pod peste Dunare, pe care legiunile romane il trec in
vara anului 105, initiind cel de-al doilea Razboi dacic. Abandonat de
aliati, atacat prin Banat, Valea Oltului si Moldova, constrans continuu la
defensiva, Decebal se retrage in citadela din Muntii Orastie. Dupa cucerirea
puternicelor cetati care pazeau accesul spre capitala (Blidaru, Costesti,
Piatra Rosie, Banita, Capalna, Tilisca), legiunile romane incep asediul
Sarmiszegetusei. In ciuda eroicei rezistente dace, cetatea este cucerita si
distrusa din temelii. O parte dintre aparatori, printre care si Decebal,
reusesc sa paraseasca cetatea incercand sa continue rezistenta impotriva
romanilor in interiorul tarii. Urmarit de cavaleria romana, pentru a nu cadea
viu in mainile romanilor, Decebal se sinucide.
Automobile Dacia
S.A. este cel mai
mare producător român de automobile, care din septembrie 1999 aparține
grupului francez Renault. Obiectul de activitate al societății îl
constituie producerea și comercializarea de automobile, piese auto, mașini
unelte și instalații pentru industria de automobile. Uzina a luat naștere în anul
1966 la Colibaşi (astăzi Mioveni), judeţul Argeș, având la
bază un acord între autoritățile comuniste și producătorul francez de automobile, Renault, care prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia.
Construcția Uzinei
de Autoturisme Mioveni a început în anul 1966 și s-a încheiat într-un timp record de
doar un an și jumătate. Pe 1 iulie 1968, încep testele la cele 217 stații
de lucru din uzină, iar pe 3 august 1968 se testează primul motopropulsor. Deasupra sunt
postate câteva logo-uri ale întreprinderii argeşene şi evoluţia siglei
acesteia.
Insigna pionierească - Forum 1977 Pitești
Organizația Pionierilor a fost o organizație comunistă a copiilor români de
vârstă școlară (8-14 ani). Era precedată de apartenența la organizația Şoimilor
Patriei și succedată de apartenența la Uniunea Tineretului Comunist. La
sfârșitul celui de al doilea război mondial ia naștere organizația
„Pionierii României”, pentru care a fost creată în 1945 revista „Înainte”. Doi
ani mai târziu, în 1947, pionierii au fost încadrați în UAER - Uniunea
Asociațiilor de Elevi din România. Pe 30 aprilie 1949, într-o ședință festivă
la care a participat toată conducerea de partid și stat, 500 de copii au
rostit, în incinta Teatrului Giuleşti (pe atunci Palatul Cultural Gh.
Gheorghiu-Dej) angajamentul de pionier. În perioada 1949-1966 mișcarea
pionierească a fost subordonată Uniunii Tineretului Comunist. CC al PCR va
adopta, la plenara din aprilie 1966, hotărârea: „Cu privire la îmbunătățirea
activității Organizației Pionierilor”, prin care se stabilea ca aceasta să aibă
organe de conducere proprii (consilii pionierești la diferite nivele, în frunte
cu Consiliul Național al organizației). În luna noiembrie a aceluiași an, a
avut loc prima conferință națională a Organizației Pionierilor, la care au fost
adoptate principalele documente statutare: „Statutul unităților și
detașamentelor de pionieri din Republica Socialistă România” și „Regulamentul
Consiliilor Organizației Pionierilor din Republica Socialistă România”. În anul 1984, la aniversarea a 35 de la crearea organizației, aceasta avea 2695000
membri. În Statutul Organizației Pionierilor din Republica
Socialistă România era foarte clar stipulat faptul că este o organizație
revoluționară de masă a copiilor, uniunea tuturor detașamentelor și unităților
de pionieri din Republica Socialistă România, care îi ajută pe pionieri să
cunoască și să înțeleagă politica Partidului Comunist Român, îi mobilizează să
participe, după puterile lor, la înfăptuirea acesteia. "Organizația
Pionierilor educă școlarii în spiritul patriotismului socialist, al dragostei
și devotamentului nemărginit față de poporul nostru, față de Republica
Socialistă România, față de Partidul Comunist Român, ajută pe toți copiii să
cunoască tradițiile și trecutul glorios de luptă ale poporului și ale clasei
muncitoare pentru eliberare națională și socială, să îndrăgească frumusețile și
bogățiile țării, le cultivă mândria patriotică pentru realizările obținute în
construcția socialismului." Intrarea în cadrul organizației se făcea
într-un cadru festiv, prin rostirea următorului angajament: „Eu,
...(numele si prenumele), intrând în rândurile Organizației Pionierilor, mă
angajez să-mi iubesc patria, să învăț bine, să fiu harnic și disciplinat, să
cinstesc cravata roșie cu tricolor.” Imnul (neoficial al) organizației
era "Am cravata mea, sînt pionier". În orașele mari s-au
constituit case ale pionierilor. La Bucureşti, la Palatul Cotroceni a fost
primul Palat al Pionierilor în perioada 1949-1976, iar în 1985 a fost
inaugurată noua clădire a Palatului Pionierilor (astazi Palatul Naţional
al Copiilor). Organizația Pionierilor acorda distincții individuale și
colective. Cele individuale erau: tresele, titlurile „Pionier de frunte”,
„Cutezătorul”, „Pionier fruntaș în munca patriotică”, „Meritul pionieresc” și
insigne pe genuri de activitate. Cele colective constau în diplome cum ar fi:
„Unitate fruntașă”, „Detașament fruntaș” și „Grupă fruntașă”.
Deasupra poţi vedea ecuson, şnur,
trese, cravată, centură, uniformă şi steaguri pioniereşti.
F.C.Argeș (Fotbal Club) - matriță
Fotbal Club Argeş (F.C.Argeş) este un club de fotbal din Piteşti cu foarte mulţi
suporteri în ţară. Clubul s-a format în
anul 1953, debutând în prima divizie în anul 1961. A fost una din echipele de
vârf ale anilor '70, reușind să câștige două titluri de campioană în anii
1972 și 1979. Sus am postat câteva embleme ale clubului de-a lungul
vremii.
România - Ministerul Apărării Naționale
Chimie militară - Câmpulung Muscel
C.B.R.N. 15 ani (Chimic, Bacteriologic, Radiologic, Nuclear)
Chimia reprezintă
una dintre ramurile științelor naturale al cărei obiect de studiu îl
constituie compoziția, structura, proprietățile și schimbarea materiei; chimia
mai este numită și „știința de mijloc” sau „știința centrală”, întrucât conține
elemente combinate din cadrul celorlalte științe ale naturii precum astronomia,
fizica, biologia și geologia. Disciplinele cuprinse în chimie sunt grupate
tradițional după tipul de materie studiată sau tipul de studiu. Acestea
includ chimia anorganică (studiul materiei anorganice), chimia
organică (studiul materiei organice), biochimia (studiul substanțelor
găsite în organismele biologice vii), chimie fizică (studiile legate de energie
despre sistemele chimice la scară macromoleculară, moleculară și submoleculară),
electrochimie, chimie analitică (analiza mostrelor de material pentru a dobândi
o înțelegere a compoziției chimice și structurii acestuia) etc. Multe alte
discipline specializate au apărut în anii recenți, de exemplu neurochimia -
studiul chimic al sistemului nervos. Conform Dicționarului Explicativ al Limbii
Române, definiția chimiei este următoarea: „Știință care studiază
compoziția, structura și proprietățile substanțelor, transformărilor lor prin
regruparea atomilor componenți, precum și combinațiile noi ale substanțelor
rezultate în urma acestor transformări. ” Definiția generală a chimiei
(cea acceptată în mod implicit de marele public) s-a schimbat de-a lungul
timpului, pe măsură ce noi ramuri au fost incluse în studiul chimiei. Studiul,
cercetarea, folosirea și aplicarea substanțelor de orice
fel (în special a gazelor) în domeniul militar fac parte din domeniul Chimiei militare. Unitatea specializată
a Armatei române în domeniul Chimiei militare este dislocată în municipiul
Câmpulung Muscel din județul Argeș și se
numește Centrului de Cercetare Ştiinţifică
pentru Apărare N.B.C. (nuclear, bacterilogic, chimic) şi Ecologie.
Insigna - Teatrul A. Davila 25 ani 1949 - 1974
Ca timp, Teatrul
“Alexandru Davila” se încadrează în secolul al XX –lea când, la
6 martie 1948 sub numele de Teatrul Muncitoresc, a prezentat primul
spectacol pe scena Cinematografului ”Aquila” (în prezent,
Cinematograful „Sebastian Papaiani”). Dar teatrul la Piteşti îşi are
rădăcinile încă din
anul 1848, prin existența unei trupe permanente ce
a luat fiinţă ca o trupă de teatru statornică, sub conducerea lui Constantin
Halepliu, care a jucat un rol important în mișcarea teatrală la
Piteşti, când în cea de-a doua jumătate a secolului al XIX-lea, a
părăsit trupa lui Matei Millo de la Iaşi, și a venit la Teatrul din
Piteşti ca profesor, subdirector și regizor. Dar Halepliu a fost arestat
împreună cu alţi actori deoarece “toţi aceştia au fost amestecaţi mai
mult decât alţii la neorânduielile ce au urmat”, după
înfrângerea revoluţiei. Însă în stagiunea 1852-1853, se reîntoarce
la Pitești, după ce a străbătut țara în lung și-n lat cu spectacole,
printre care amintim spectacolul ”Baba Hârca”, ca subdirector, actor şi
regizor. În noiembrie 1852, Departamentul de Interne îl informa pe directorul
teatrului din Bucureşti că “la Piteşti s-a deschis un teatru sub
supravegherea cârmuitorului”, avându-l ca director pe Ştefan Vlădescu.
Acestea sunt documente care vin în sprijinul ideii că la Piteşti a existat un
teatru înaintea multor altor oraşe din ţară. Această constatare vine să
reconsidere vechimea teatrului la Piteşti, ca act de naştere anul 1848, chiar
dacă nu a existat o continuitate în timp. Încă din anul 1852 se vede dorinţa
locuitorilor din Piteşti de a avea un teatru; în acest sens stau mărturie
listele de subscripţie deschise pentru strângerea banilor necesari punerii în
scenă a unor piese de teatru. De altfel, în stagiunea 1852-1853 au fost
aprobate de către cenzură 83 de piese printre care: ”Actriţa din Moldova” de
A.Pelimon, “Curtea lui Vasile Vodă” de A. Pelimon, “Macbeth” de W. Shakespeare,
“Chiriţa la Iaşi sau Două fete şi-o neneacă” de Vasile Alecsandri,
“Comoara închipuită” şi “Cumplitul amăgit” de Constantin Halepliu. Din
martie 1853, teatrul din Piteşti este condus de A. N. Coculescu, avându-i în
trupa sa pe: Constantin Halepliu, Ștefan Vlădescu, I. Hristescu, Viorica
Hristescu, M. Albescu, Elena Albescu, Iordachi, doamna Ivolschi şi sufleorul
Ion Brăileanu. Un nou director al teatrului din Piteşti, Teodor Popescu, artist
şi director al trupei teatrale din oraş, în 16 aprile 1886 solicită sprijin
material Primăriei, pentru buna desfăşurare a spectacolelor pe două
stagiuni. Lucrările au durat aproape cinci ani, cu un deviz redus,însă după 4
ani şi jumătate clădirea teatrului era gata, iar la 1 decembrie 1914, Primăria a primit mobilierul
din Berlin, lucrările de pictură au fost realizate de Verginia Tomescu,
pictoriţă originară din Piteşti. Inaugurarea sălii de spectacole a Teatrului
Comunal Piteşti a avut loc la 21 februarie 1915, ora 11.00, cu piesa ”O noapte
furtunoasă” de I.L.Caragiale, în interpretarea actorilor de la Teatrul Naţional
din Bucureşti, în frunte cu Ion Brezeanu, Ion Petrescu, Nicolae Soreanu și
Maria Giurgea. Din inițiativa Consiliului sindical al județului Aregș şi
datorită sprijinului dat de Victor Handoca, actor şi regizor renumit de la
Bucureşti, în toamna anului 1947 s-au pus bazele unui nou început al teatrului
din Piteşti, iar Victor Handoca, alături de soţia sa, Lulu Niculescu, au
selectat mai mulţi tineri şi au început repetiţiile la piesa “Serafim”, o
comedie aparţinând lui Cornel Ţăranu. La 6 martie 1948 s-a inaugurat Teatrul
Muncitoresc din Piteşti în clădirea cinematografului „Aquila” de pe Strada
Victoriei (Strada Mare). A fost o inaugurare cu mult fast, aşa cum scria şi
corespundentul ziarului „Universul”, Gheorghe Vrabie. În deschidere, corul şi
orchestra teatrului în număr de 120 de persoane sub conducerea lui Emil Lerescu
au creat o atmosferă foarte plăcută. În luna martie 1958, Teatrul de Stat din
Piteşti a primit numele dramaturgului Alexandru Davila, descendent al boierilor
Goleşti şi născut chiar la Goleşti. În iulie 1952 s-a dat în foloşinţă
Grădina (Teatrul) de Vară, cu o capacitate de 600 de locuri, după multe ore de
muncă voluntară desfăşurate de către piteşteni. Și a venit ziua întoarcerii
Teatrului din Piteşti acasă, în localul Teatrului Comunal, la
24 noiembrie 1955, după lucrări de
refacere, consolidare și reabilitare. Festivitatea inaugurală a
localului de teatru s-a încheiat cu reprezentarea, în premieră pe ţară, a
piesei “Boieri şi ţărani” de Alexandru Sever, în regia lui Constantin
Dinischiotu, printre actori fiind: Vasile Creţoiu, Gheorghe Leahu, George
Muscan, Telly Barbu, Dem. Psatta, Titi Petripop, Valeriu Buciu, scenografia
fiind semnată de Alex. Olian. La iniţiativa unui grup de actori, în frunte
cu Constantin Zărnescu şi Mircea Rătescu, se înfiinţează în noiembrie 1958,
Secţia de estradă a Teatrului ”Alexandru Davila”, o realizare a dorinţelor mai
vechi ale piteştenilor de a avea şi un teatru muzical. Ministerul
Învăţământului
şi Culturii comunică prin Certificatul de înregistrare nr.62 din
22 ianuarie 1960, existenţa şi înregistrarea Teatrului de Stat
”Alexandru Davila” din Piteşti, sub numărul 20 din anul 1959.
Municipiul Pitești este reședința și cel mai mare oraș
al judeţului Argeş, România, având o populaţie de aproximativ 172000 de
locuitori. Orașul are renumele de orașul lalelelor, aici fiind
găzduită anual o importantă manifestare cultural artistică sub genericul -
Simfonia lalelor. Piteștiul a fost reședința temporară a voievozilor
Basarab Țepeluș cel Tânăr, Mihnea cel Rău și Vlad cel Tânăr. Orașul s-a
dezvoltat în mod gradat, de la sat și târg ajungând la titlul de oraș, dobândit
la începutul secolului al XIV-lea. Prima atestare documentară datează din data
de 20 mai 1388 când domnitorul Mircea cel Bătrân întărește Mănăstirea
Cozia, „o moară în hotarul Piteștilor". Deasupra am postat
stemele de la 1715, interbelică, comunistă şi actuală ale municipiului Piteşti, iar
dedesubt pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură din vremuri diferite, din acest oraș, dar și o trimitere poștală ilustrată.
Bulevardul Elisabeta și Monumentul Veteranilor
Casa de Cultură
Cazarma artileriei
Cazarma Regimentului Infanterie nr.28 Radu Negru
Fabrica de tananți "Argeșul"
Grădina publică
Hotelul și restaurantul Victoria
Liceul I.C.Brătianu
Palatul administrativ
Restaurantul Cornul Vânătorului
Spitalul I.C.Brătianu
Statuia independenței
Tribunalul
Biserica catedrală Sfântul Gheorghe
Vedere
Argeș este un judeţ situat în
regiunea Muntenia din România. Are o suprafaţă de 6862 kilometri pătrați, numără
aproximativ 650000 de locuitori și are reședința în municipiul Pitești. Ca
subdiviziuni administrative județul este compus din 3 municipii - Pitești,
Câmpulung și Curtea de Argeș, 4 oraşe - Costești, Mioveni, Topoloveni,
Ștefănești și 95 de comune. Deasupra am postat harta şi stemele interbelică,
comunista şi actuală ale judeţului Argeş, iar dedesubt pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură argeșene, din vremuri diferite. și alte locuri frumoase de vizitat în acest județ.
Biserica Flămânda - Câmpulung Muscel
Vila Ștefan - Câmpulung Muscel
Vedere - Băille Brădet
Cercul Militar și Strada Matei Basarab - Câmpulung Muscel
Mănăstirea Negru Vodă - Câmpulung Muscel
Podul peste Dâmbovicioara - Câmpulung Muscel
Vila Predulu și o parte din Băile Crețulescu -
Câmpulung Muscel
Mănăstirea - Curtea de Argeș vedere de la est
Poșta - Curtea de Argeș
Gara - Curtea de Argeș
Hotelul Posada - Curtea de Argeș
Sanatoriul din valea Iașului - Curtea de Argeș
Vedere - Căpățâneni
Vedere - Dragoslavele cu Piatra Craiului
Lacul - Vidraru
Vila Iulian - Lerești
Casa memorială George Topârceanu - Nămăiești
Mănăstirea - Nămăiești
Casa de vânătoare Bahna Ursului - Nucșoara
Peștera Dâmbovicioara
Vedere - Poenari
Săpături arheologice - Racovița
Fântâna - Rucăr
Căminul cultural - Stroești
Hanul - Stănești
Băile Crețulescu - Câmpulung Muscel
Fântâna meșterului Manole - Câmpulung Muscel
Palatul Regal - Curtea de Argeș
___________ooOoo___________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Benjamin Francisco Zeledón Rodríguez,
om politic din Nicaragua,
a trăit între anii 1879 – 1912
Detaliu vignetă de pe un notgeld austriac
(bancnotă locală de necesitate)
Câteva vignete de pe acțiuni italienești
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 20.08.2018
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu