Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente de
cultură și arhitectură din vechea localitate olandeză
DELFSHAVEV, acum cartier al orașului ROTTERDAM,
din vremuri diferite, dar și o monedă locală.
Stația de metrou
Portul
Arhitectură locală
Moară de vânt
Trimiteri poștale
Monedă locală
***
VORBE DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
Charles Dickens (1812 - 1870)
scriitor englez
- Fă bine cât poţi de mult şi vorbeşte despre asta cât poţi de puţin.
- Dacă există un singur colţ din Univers pe care ştii sigur că-l poţi face mai bun, acela eşti tu.
- Lucrul cel mai important este să fii gata în orice moment să sacrifici ceea ce eşti pentru ceea ce ai putea deveni.
___________xxx___________
O PLACHETĂ,
CÂTEVA MEDALII ȘI INSIGNE
DIN JUDEȚUL CONSTANȚA
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, medalia, poţi citi în articolul LE HAVRE - FRANŢA.
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderant metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Conform DEX (Dicţionar explicativ al limbii române), PLACHETA este o medalie pătrată sau dreptunghiulară, care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene, basoreliefuri sau inscripţii şi se oferă ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în semn de recunoştinţă faţă de meritele unor pesonalităţi. Placheta face parte din categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint, bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi (medaille) şi spanioli (edala).
Insigna - C.S. Farul Constanța (Clubul sportiv)
F.C. Constanța, nume actual Fotbal Club Farul Constanța este un club de fotbal din orașul
Constanța, România. Singurele
performanțe notabile ale clubului de la malul Mării Negre sunt finala Cupei
Balcamice disputată în anul
1966 și pierdută în fața celor de la Rapid București, finala Cupei României din anul 2005, pierdută
cu 1-0 în fața echipei Dinamo Bucureștiși finala UEFA Intertoto Cup din anul
2006, pierdută cu scorul de 4-1 la general în fața lui AJ Auxerre - Franța. Acest club a
fost fondat în anul 1949, iar culorile tradiționale ale echipamentului de joc
au fost alb și albastru. Echipa, poreclită Marinarii sau Rechini, oficial s-a
mai numit S.P.M. Constanța, Locomotiva Constanța, P.C.A. Constanța și F.C.Constanța.
Sus am postat logo-ul clubului F.C. Farul Constanța.
Insignă - Farul (Constanța)
Orasul
Constanta se poate mandri cu 4 faruri mai cunoscute: Farul Alb, Farul Carol I,
Farul de Aterizare si Farul Genovez.
Farul Alb a fost dat in
functiune in anul 1972 si este situat pe digul Nord-Est din portul Constanta. Este
prevazut cu un felinar, galerie si nautofon. Nautofonul
este un emitator de sunete aeriene, bazat pe vibratia unei membrane
metalice, actionate de un electromagnet, ce serveste ca mijloc de semnalizare
acustica pe timp de ceata. Inaltimea turnului este de 18 metri, acesta fiind
construit din blocuri de beton, iar lumina sa alba este vizibila pe o raza de
10 mile marine.
Farul Genovez a fost ridicat
in anul 1860, numele provenindu-i de la locul pe care a fost construit initial.
Pe acelasi loc, in secolul XIV, exista un far construit de genovezii care aveau
afaceri in port. Farul (amplasat pe faleza
orasului, intre Cazino si fostul Hotel Carol - astazi, Comandamentul Marinei, a
fost construit dupa planurile lui Artin Aslan, iar de constructia sa s-a ocupat
firma Danube and Black Sea, condusă de un inginer
francez de origine armeana care a poposit in Constanta dupa incheierea
razboiului Crimeei, intemeindu-si aici o familie. Inaltimea de la sol a farului
este de 12-14m, iar lumina emisa avea o vizibilitate de 9,5 mile marine. Din
anul 1913, farul nu mai functioneaza, acesta fiind si mutat din locul pe care
fusese ridicat initial. Ultima sa restaurare a avut loc in anul 1948.
La intrarea în bazinul portului de o parte şi de alta a
pasei de intrare, pe capetele digurilor interioare se află alte două faruri –
așa zisele faruri de acvatoriu, roşu şi
verde. Luminile lor indică pe timp de noapte locul pe unde trebuie să
manevreze nava pentru a intra sau a pleca din port. Pe timp de zi farurile au
elemente distincte de culoare roşie şi verde. Dispunerea farurilor roşu şi
verde este astfel făcută încât atunci când nava soseşte de la larg să aibă
lumina roşie în partea stângă (pe partea inimii, ca regulă uşor de memorat) şi
lumina verde pe partea dreaptă. La ieşirea din port, lumina roşie se va afla pe
partea dreaptă a sensului de deplasare al navei. Trecerea de un reper de
navigaţie se numeşte ”dublare”. De aceea în jurnalele marinăreşti
intrarea/ieşirea din port este consemnată cu expresia ”dublat farul roşu” iar
intrarea/ieşirea de sub adăpostul digului de larg este adnotată cu ”dublat
farul alb”. A nu se desconsidera importanţa farului verde datorită expresiei
citate mai sus. Farul verde este precum reversul unei medalii. Fără revers nu
poate exista avers. Din considerente de a formula o exprimare succintă
marinarii iau ca bază poziţia farului roşu al acvatoriului unui port. O vorbă
din marină spune: ”Verde`n verde, roş în roş/Drumu-i bun din moş-strămoş”.
Aceasta înseamnă că navele care au felinarele (culorile distinctive din
borduri) de culoare verde şi roşie (verde = tribord - dreapta şi roşu =
babord - stânga) vor manevra de aşa natură încât să treacă una pe lângă alta
arătându-şi reciproc culorile de acelaşi fel. Acelaşi lucru este valabil şi la
intrarea în porturi. Navele vor avea lumina roşie spre farul roşu şi lumina
verde spre farul verde. Când două nave se văd reciproc pe culori opuse roşu
spre verde sau verde spre roşu, se face evitarea coliziuni de către nava care
vede pe culoarea sa verde culoarea roşie a celeilate nave (valabilitatea
prioritatăţii de dreapta la navigaţia pe mare).
Universitatea "Ovidius" Constanța 1990 - 2005
Facultatea de medicină Constanța
A XV-a aniversare 1990 - 2005
Universitatea
Ovidius este cea mai mare universitate europeană la țărmul Mării
Negre (mai mult de 15000 de studenti). Situată în Constanța, orașul cel
mai mare din Dobrogea și din întreg Sud-Estul României, universitatea se află
într-o regiune în plin avânt economic, ce reprezintă o punte culturală între
Occident și Orient, o poartă estică a Uniunii Europene.
Universitatea
poartă numele poetului roman Publius
Ovidius Naso, care a trăit ultima parte a vieții la Tomis, colonia
grecească premergătoare orașului Constanța. Patronul spiritual al universității
a lăsat o moștenire culturală întregii umanități, transmițând generațiilor ce
vin, prin miturile antice din Metamorfoze, un mesaj despre pasiune și
dăruire, despre puterea dragostei, despre creație, evoluție și transformare. Deasupra am postat statuia lui Ovidiu din Constanța.
Placheta - Nava școală "Mircea"
Bricul (Nava
școală) Mircea este
numele a două nave din dotarea marinei române. Întâiul Bric Mircea, o corabie
de tip goeletă construită integral din lemn, a funcţionat între 1882 şi 1944,
iar cel de-al doilea „Bric Mircea”, o navă barc clasă A, construită din metal,
dotat atât cu pânze cât şi cu un motor Diesel, a fost lansat în 22 septembrie
1938 la ora 15.48 şi se mai află în funcţiune şi astăzi ca navă-şcoală.
Insigna - (Nava școală) Mircea
La data de 17 mai
1939 a sosit în ţară şi a intrat în serviciul Marinei Militare nava-şcoală
„Mircea”, velier de tip barc triarborat (cu trei catarge), construit în anii
1938 – 1939 la Şantierul Naval Blohm und Voss din Hamburg, Germania.
Nava a fost
botezată „Mircea” ca şi înaintaşul său „Bricul Mircea”, purtând numele
domnitorului Mircea cel Bătrân, întregitorul Ţării Româneşti până la „Marea cea
mare”. Figura lui Mircea formează galionul navei. După reparaţiile capitale şi
modernizările făcute în anul 1966 - la acelaşi şantier naval unde a fost
construită - şi între anii 1994 – 2002, la Şantierul Naval Brăila, a
devenit nava cea mai modernă dintre „surorile” ei („Eagle”- SUA, „Gorch Fock” -
Germania, „Tovarișci” – Ucraina şi „Sagres (III)” – Portugalia.
Expoziția de filatelie tematică
"TOMIS '75" - Constanța 20.07.1975
A.F.R. Filiala Constanța (Asociația filateliștilor români)
Consiliul agricol județean Dobrogea
Concursul pentru obținerea unor
producții mari de carne de porc
Regiune Dobrogea - 1964
Consiliul agricol județean Dobrogea
Concursul pentru creșterea unui
număr mare de păsări la 100 ha teren
Regiune Dobrogea - 1964
Provincia istorică Dobrogea face parte din teritoriul de azi al
României si Bulgariei, si reprezinta teritoriul dintre Dunare si Marea Neagra.
Din punct de vedere administrativ in România cuprinde judetele Tulcea si Constanta iar în Bulgaria - Dobrici si Silistra. În vremea
regimului comunist prin provincia istorică românească Dobrogea se înțelegea
județele Constanța și Tulcea, de astăzi, care au constituit forma locală de
administrație Regiunea Dobrogea cu reședința la Constanța.
Regiunea Dobrogea
număra aproximativ 850000 de locuitori și se întindea pe o suprafață de 15570 kilometri pătrați. Această
provincie românească deține numeroase puncte de atrcație turistică precum;
litoralul Mării Negre. Rezervația
biologică Delta Dunării, alte obiective culturale și arhitectonice - mănăstiri,
monumente istorice și ale naturii, statui, cladiri de patrimoniu, monumente
arhitectonice din vremuri diferite etc. Sus am postat stema și harta Dobrogei.
Municipiul Constanța este
situat pe coasta Mării Negre, în partea de sud-est
a României, în regiunea istorică Dobrogea, reședință a judeţului
cu acelaşi nume şi cel mai mare oraș al regiunii de dezvoltare Sud-Est.
Alături de oraşul Cluj Napoca, Constanța este orașul cu cel mai
ridicat standard de viață din România. Conform recensământului din anul
2011, Constanța avea 254693 locuitori. Constanța este orașul cel mai vechi
atestat de pe teritoriul României. Prima atestare documentară datează
din anul 657 ÎEN, când pe locul actualei peninsule (și chiar sub
apele de azi, în dreptul Cazinoului) s-a format o colonie greacă, numită
Tomis. Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă şi actuală
ale oraşului, precum şi pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură din municipiul Constanța, din vremuri diferite, dar și câteva trimiteri poștale ilustrate din acest oraș.
Palatul Administrativ
Muzeul de artă
Portul
Clubul Reginei
Comandatura germană
Gara
Piața Gării
Județul Constanța este județul cel
mai urbanizat din România, populația care locuiește în orașe numărând puţin
peste 500000 de locuitori din totalul de aproximativ 760000 de locuitori.
Județul este situat în extremitatea Sud-Est a României, are o suprafaţă de 7071
kilometri pătrați, iar capitala judeţului este oraşul cu acelaşi nume, Constanţa. Ca
subunităţi administrative judeţul are 3 municipii - Constanța, Medgidia și
Mangalia, 9 oraşe - Băneasa, Eforie, Cernavodă, Hârșova, Murfatlar, Năvodari,
Negru Vodă, Techirghiol, Ovidiu şi 58 de comune. Deasupra am postat harta,
stemele interbelică, comunistă şi actuală ale judeţului, iar dedesubt pozele
câtorva monumente de cultură și arhitectură din județul Constanța, din timpuri diferite, alte locuri de vizitat în acest județ, dar și câteva trimiteri poștale ilustrate.
Stațiunea Venus
Stațiunea Costinești
Monumentul Tropaeum Traiani - Adamclisi
Sanatoriul balnear Mangalia
Lacul Techirghiol
Primăria Adamclisi
Stațiunea Mamaia
Muzeul Marinei militare - Mangalia
Canaralele - Hârșova
Cheile Dobrogei
Cetatea Carsium - Hârșova
Techirghiol - Vila Simion Constantin
Movila - Vila Ing.Zissu
Techirghiol - Vila Păpușica
Eforie - Vile frumoase pe Bulevardul Blank
Techirghiol - Vila Lucia
Movila - Vila Zograffi
Techirghiol - Sanatoriul PTT (Poșta, telefon, telegraf)
Podul peste Dunăre, spre Fetești
Techirghiol - Vila Rădița
Mamaia - Hotelul "Internațional"
Mangalia - Pe faleză
La Mamaia - O.N.T. Carpați (Oficiul național de turism)
Techirghiol - Hotelul Movila și Parcul
Eforie - Băile de Nămol și Fizioterapie
Băile Carmen Sylva - Movila
Vila Lilia - proprietar C.Smântânescu
Trimiteri poștale
_____________ooOoo_____________
O ACȚIUNE ROMÂNEASCĂ
ÎN LIMBA FRANCEZĂ
EMISĂ LA BRUXELLES - BELGIA
Titlu de 5 acțiuni a 100 franci fiecare, complet libere, 1904
COMPANIA DE ILUMINAT DIN GALAȚI
Compagnie d'eclairage de Galatz
Societate anonimă stabilită la Bruxelles
Câteva vignete de pe acțiuni franceze
Detaliu vignetă de pe un certificat financiar american
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 01.11.2015
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu