joi, 22 august 2013

ISRAEL


10 shekeli 973
ISRAEL 
Este un stat cu democrație parlamentară,
situat în Orientul Mijlociu, în estul Mării Mediterane. 
Acest stat și a câștigat independența în data de 14 mai 1948
și nu are o deviză națională unanim acceptată.
Suprafața statului este de 20770 km.p.,
 la o populație de aproximativ 6,8 milioane de locuitori,
iar capitala funcționează în orașul Ierusalim.

Stema oficială:

  
Steagul oficial adoptat la 12.11.1948:

 

Steagul oficial între 14.05.1948 – 12.11.1948:


Aversul bancnotei prezintă chipul lui Moses Haim Montefiore, iar reversul Poarta Jaffa din capitala Ierusalim cu Turnul lui David.

Sir Moses Haim Montefiore, (1784 – 1885) a fost un om de afaceri britanic de origine italiană, bancher, filantrop și activist pe tărâm obștesc și de asemenea a îndeplinit un timp și funcția de Șerif al Londrei. El a fost unul dintre cele mai faimoase personalități evreiești din Marea Britanie și din lume în secolul al XIX-lea. Sir Moses Montefiore, a vizitat orașul palestinean Jaffa în mai multe rânduri, iar în anul 1855 a cumpărat aici o livadă de portocali pentru a furniza locuri de muncă evreilor locali, dar experiența a eșuat. În zona respectivă a luat ființă mai târziu un cartier al Tel Avivului, numit Montefiore. Moses Montefiore a vizitat România, în anii 1866 - 1867 și a obținut promisiunea guvernului român de a anula persecuția evreilor, dar această promisiune n-a fost respectată și legile române au continuat să persecute evreii.
 
In cadrul secolului al II-lea i.Hr, vechiul oras Ierusalim s-a exins in partea numita astazi Colina Vestica. Aceasta parte a orasului, ce se intinde pe o colina inalta de 773 de metri, avand pe mai toate partile vai abrupte, inglobeaza cartierul armean, cateva cartiere evreiesti si Muntele Sion. Singura parte in care colina orasului cobora lin era coltul nord-vestic al acesteia. Dupa fortificatiile comandate de Regele David si de fiul sau, Regele Solomon, un alt mare rege, anume Regele Iezechia, a continuat fortificarea orasului sfant, zidind in special aceasta zona vulnerabila. Peste cateva secole, regii hasmonei au inconjurat regiunea cu un impresionant zid de aparare, punctat din loc in loc cu turnuri de supraveghere. Acest zid este numit de istoricul Iosif Flaviu (secolul I) drept "Primul Zid". Imparatul Irod, care a preluat conducerea asupra locului, dupa caderea dinastiei hasmoneilor, a adaugat fortificatiilor inca trei turnuri de aparare, masive si impunatoare (37-34 i.Hr). El a zidit aceste trei turnuri chiar in partea nord-vestica a colinei sfinte, exact acolo unde se afla astazi Turnul lui David. Scopul principal nu era insa acela atat de a proteja orasul, intr-un punct vulnerabil, cat anume de a-si proteja propriul palat, asezat pe Muntele Sionului. Cel mai mare turn, inalt de aproape 45 de metri, a fost numit de Irod cu numele de "Phasael", in cinstea fratelui sau, care se sinucisese. Un alt turn a fost numit "Miriam", in cinstea celei de a doua sotii a sa, pe care el a omorat-o si a inmormantat-o intr-o pestera, in partea vestica a turnului. Cel de-al treilea turn a fost numit, tot de Irod, cu numele de "Hippicus", in cinstea unuia dintre prietenii sai. Dintre cele trei turnuri, pana astazi s-a pastrat numai cel numit "Phasael". Dupa distrugerea Ierusalimului, de catre romani, in anul 70, citadela a fost folosita drept tabara militara, pentru trupele ramase in oras. In momentul in care Imperiul Roman a imbratisat crestinismul, ca religie imperiala de stat, in secolul al IV-lea, in citadela s-a adunat o comunitate de calugari. Dupa cucerirea Ierusalimului, de catre arabi, in anul 638, noii conducatori musulmani au intarit aceasta citadela. Aceasta structura fortificata a rezistat impresionat asediului cruciatilor, din anul 1099, cedand numai in momentul in care celor aflati in interior li s-a permis libera plecare din zona. In perioada de conducere cruciata, nenumarati pelerini au inceput sa vina in orasul sfant Ierusalim, mai toti intrand in acesta prin Poarta Jaffa, prima de langa citadela. Pentru a-i proteja pe pelerini de hoti, mai ales la intrarea in oras, cruciatii au zidit un turn special, in partea superioara a citadelei, iar pe drumul ce vine dinspre Jaffa au zidit cateva puncte de paza. Citadela a mai fost folosita si ca resedinta, de catre regii cruciati din Ierusalim. In anul 1187, sultanul Saladin a ocupat Ierusalimul, dimpreuna cu citadela cruciata. Mamelucii au distrus citadela in anul 1260, reconstruind-o insa ceva mai tarziu. Aceasta a fost reconstruita si intre anii 1537-1541, de catre otomani, cand a si fost zidita intrarea cea mare a orasului. In interiorul citadelei, otomanii au zidit o moschee, adaungandu-i acesteia si un minaret, pastrat pana astazi.Vreme de mai bine de 400 de ani, citadela a fost folosita pe post de garnizoana turceasca. In aceasta perioada, locul isi primeste numele de "Turnul lui David", dupa numele ctitorului de drept al Ierusalimului. In vremea Primului Razboi Mondial, fortele britanice, conduse de generalul Edmund Allenby, au cucerit Ierusalimul. Generalul a declarat cucerirea orasului stand pe o platforma amenajata imediat langa intrarea in Turnul lui David. In perioada de conducere englezeasca (1917-1948), aici a fost infiintata o comisie speciala, avand drept principal scop protejarea patrimoniului cultural al acestuia. Aceasta organizatie a curatat, renovat si redeschis citadela, in special ca loc pentru savarsirea concertelor si a adunarilor publice. Dupa anul 1930, in interiorul citadelei a fost amenajat Muzeul Palestinian de Folclor. Dupa razboiul din anul 1948, avut loc intre arabi si israeliti, legiunea araba a capturat orasul, transformand din nou citadela in tabara militara. Dupa victoria israeliteana din anul 1967, obtinuta in urma unui razboi de sase zile, citadela a fost din nou transformata in obiectiv cultural. Muzeul de Istorie din Turnul lui David a fost deschis in anul 1989, de catre Fundatia din Ierusalim. Muzeul isi intinde exponatele atat in mai toate camerele vechii citadele, cat si in curtea acesteia. Cele mai vechi dintre exponatele infatisate dateaza inca de acum mai bine de 2700 de ani. (Sursa - Teodor Dănălache – Net)

Deasupra am postat o monedă israeliană iar dedesubt câteva clădiri inconfundabile din capitala israeliană Ierusalim.
Biserica "Sfântului Mormânt"
Moscheia "Al Aksa"
Clădirea Knesetului - parlamentul isrelian
Curtea supremă de justiție
Ministerul afacerilor externe
Podul de coarde

***

DOUĂ EPIGRAME 
DIN CICLUL
"VINUL, CALUL ȘI FEMEIA"
Ștefan Cornel Rodean - Sibiu
Colonel de artilerie în rezervă 

VINUL, “CALUL” ȘI FEMEIA

Mai de mult, dup-un pahar de vin,
Știam că sigur “armăsar” devin;
Acum, femeia să mai beau mă roagă,
Dar tot degeaba, eu rămân… “mărțoagă.

VINUL, FEMEIA ȘI “CALUL”

Beau vin, mă înfierbânt și sar
În pat, sperând miracole;
Sunt cal de curse, armăsar!...
Dar cursa-i… cu obstacole.

__________xxx__________

CÂTEVA 
INSIGNE ROMÂNEȘTI

INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderant metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini  reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa la un club, de  identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.  

Asociația crescătorilor de albine 
RSR (Republica Socialistă România)
Asociatia Crescatorilor de Albine din Romania (A.C.A.R.) este o organizatie profesionala a apicultorilor, neguvernamentala, autonoma si apolitica constituita pe o durata nedeterminata, fiind infiintata in 1958 prin sentinta civila nr 5898 inregistrata la Tribunalul Popular al Raionului T. Vladimirescu din Bucuresti, actualizata prin certificatul de inscriere nr 21/2006. Asociatia Crescatorilor de Albine din Romania este cea mai mare asociatie la nivel national, structura sa acoperind intreaga tara, prin filialele judetene si magazinele « APICOLA », unitati amplasate in principalele orasele din tara. Asociatia Crescatorilor de Albine din Romania are ca scop asigurarea cadrului organizatoric si a conditiilor care sa faciliteze dezvoltarea unei apiculturi profesioniste si de amatori la nivel national. Asociatia reprezinta si sustine interesele membrilor sai atat la nivelul organelor legislative si executive ale tarii cat si la nivelul altor institutii centrale sau teritoriale. Sus am postat logo-ul asociației.
ATSRNU - România
(Asociația tineretului și studenților români pentru Națiunile Unite)
Asociația tineretului și studenților români pentru Națiunile Unite - ATSRNU este precursoarea actualei Asociații Tineretul ONU din România pe care o prezint mai jos.
logo42
Scopurile ASOCIAŢIEI TINERETUL ONU DIN ROMÂNIA sunt promovarea şi încurajarea valorilor şi activităţilor ONU în rândul tinerilor români, al societăţii româneşti şi al comunităţii internaţionale.În vederea realizării acestora, asociaţia îşi propune organizarea de conferinţe, seminarii, workshop-uri, training-uri şi sesiuni de dezbateri ale problemelor sociale, economice, juridice, de drepturile omului, umanitare, de dezvoltare şi de securitate internaţională; organizarea de simulări academice la nivelul de conferinţe ale organelor şi agenţiilor Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU), precum şi ale celorlalte forumuri de negociere multilaterală pentru tinerii din întreaga lume, din mediul preuniversitar si universitar; organizarea anuală a conferinţei de simulare ONU, Bucharest International Student Model United Nations; organizarea oricăror altor evenimente şi acţiuni ce coincid cu scopurile asumate de aceasta. Sus am postat logo-ul Asociației Tineretul ONU din România 
Auto - Dacia
Dacia's logo .jpg
Automobile Dacia S.A. este cel mai mare producător român de automobile, care din septembrie 199 aparține grupului francez Renault, având sediul central în Pitești. Obiectul de activitate al societății îl constituie producerea și comercializarea de automobile, piese auto, mașini unelte și instalații pentru industria de automobile. Sus am postat logo-ul Automobile Dacia S.A

Autobuzul * 1951 - 1976 
ROCAR București, denumire adoptată din anul 1993, ca succesoare a întreprinderii Autobuzul București, a fost o companie producătoare de autobuze, deținută de Statul român. În baza Legii nr. 15/1990, prin Hotărârea nr. 1254 din 1 decembrie 1990 privind înființarea de societăți comerciale în industrie, fosta întreprindere de stat denumită Întreprinderea "Autobuzul" București a fost transformată în societatea comercială pe acțiuni "Rocar" S.A.În anul 2003, Rocar nu a vândut nici un autobuz. Au fost recondiționate doar 17 unități pentru armată și alte 7 pentru transportul angajaților Automobile Dacia. La sfârșitul anului 2003, Rocar înregistra pierderi de 13 milioane euro și datorii totale de 712 miliarde de lei, de 22 de ori mai ridicate decât capitalul uzineiA intrat în lichidare voluntară la sfârșitul lunii martie 2004. În martie 2008 platforma fostei uzine Rocar a intrat în portofoliul fondului austriac de investiții Immoeast, care urmează să construiască aici un proiect comercial. Sus am postat logo-ul ROCAR.

Autoexportimport
Autoexportimport este numele unei societăți românești care are ca obiect principal de activiatate cumpărarea și vânzarea de la / la export a automobilelor

___________ooOoo__________

BANCNOTĂ DE LAGĂR
Lagărul german de la Rauxel - 1 marcă 1916

Câteva vignete de pe certificate sau bonduri 
emise de către statul american Colorado

con_dorul@yahoo.com

MOUSAIOS - 22.08.2013

Niciun comentariu: