1. Economia irlandeză s-a îmbogăţit cu o nouă bancă, Danske Bank, şi, ceea ce este specific doar statului iralndez, şi această bancă a început să emită bancnote proprii cu putere circulatorie pe teritoriul naţional.
Bancnotele Băncii Danske au preluat designul bancnotelor Băncii Northern, a se compara cele două bancnote postate aici.
Aversul ambelor bancnote este dominat de chipul lui Henry Ferguson, iar reversul de basorelieful de pe frontonul Primăriei Belfast.
Henry George "Harry" Ferguson (1884 - 1960) a fost un inginer şi inventator irlandez cunoscut pentru rolul său în dezvoltarea și modernizarea
tractorului agricol. Este primul irlandez care a zburat cu avionul propriu și
care a modernizat roțile pentru automobilele de Formula 1. În cinstea sa Compania
Massey Ferguson îi duce numele în viitor.
Primăria din Belfast este
construită în stilul Renașterii – Baroc. Realizarea planurilor clădirii au
început în anul 1888, iar construcția propriu-zisă s-a realizat între anii 1898
– 1906 sub conducerea arhitectului și șefului de proiect Alfred Brumwell
Thomas. Arhitectura acestei impozante clădiri a servit ca sursă de inspirație
pentru realizarea Clădirii Primăriei din Durban – Africa de sud și a Clădirii
portului englez Liverpool. Clădirea Primăriei Belfast este înconjurată de multe monumente.
Sculptura frontonului clădirii este opera artistului
F.W.Pomeroy asistat de către Carver J. Edgar Winter
2. Continui să îţi prezint aici alte monede euro test, probă sau de încercare emise de către statul german din seria "Landuri germane".
Hessa (în germană Hessen) este un land al Germaniei, cu capitala la Wiesbaden. Cel mai cunoscut oraș din Hessa este metropola Franfurt pe Maine. Landul Hessa se întinde pe suprafaţa de 21115 km.p. şi are o populaţie de aproximativ 6,1 milioane de locuitori. Sus am postat steagul şi stema landului Hessa.
Römer este
numele Clădirii primăriei orașului
Frankfurt pe Maine, în traducere „cetățean al Romei, roman”. Ea este
alcătuită de fapt din trei case gotice învecinate, care au fost cumpărate de
consiliul local în anul 1405 de la o familie bogată de negustori. Casa din
mijloc este Römer-ul propriu-zis, care mai târziu a fost legat și de clădirile
înconjurătoare. La primul etaj se află „Sala împăratului” sau „Sala
împăraților” (Kaisersaal), unde aveau loc banchetele împăraților proaspăt
încoronați. În ea se află expuse portretele tuturor celor 52 împărați ai
Imperiului Roman de Națiune Germană, executate în perioada 1838 - 1853. Römer a
fost distrus în cel de-al doilea război mondial, dar reconstruit identic mai
târziu.
Bavaria (în germană Bayern, oficial Freistaat Bayern) este landul care cuprinde partea de sud-est a Germaniei. Acest land are suprafaţa de 70552 km.p., populaţia de aproximativ 12,6 milioane de locuitori şi are capitala în metropola Munchen. Sus am postat steagul şi stema landului Bavaria.
Catedrala
din München, cunoscută și sub numele de Frauenkirche (numele întreg este Dom zu Unserer Lieben Frau),
este o biserică din Munchen, capitala landului Bavaria, care servește drept catedrală a Arhiepiscopiei de Munchen şi Freising și scaun al arhiepiscopului, fiind
sfințită în secolul al XVI-lea. Turnurile bisericii sunt foarte vizibile, din
cauza limitelor de înălțime locale. În urma unui referendum local,
administrația orașului a interzis construirea în centrul orașului de clădiri cu
o înălțime mai mare de 99 m, înălțimea maxima a catedralei. Din noiembrie 2004,
această interdicție a fost extinsă provizoriu și pentru celelalte cartiere și,
ca urmare, nu pot fi construite clădiri în oraș peste înălțimea menționată
anterior. Turnul de sud este deschis pentru cei care doresc să urce pe scări și
oferă o priveliște unică asupra orașului München și Munţilor Alpi, din apropiere. Catedrala este construită în stilul gotic și renascentist,
ctitorul acesteia fiind Sigismund de Bavaria.
Hamburg este numele unuia din cele 16 landuri ale Germaniei. Ca teritoriu este identic cu orașul, mai precis cu oraşul-stat numit oficial "Orașul liber și hanseatic Hamburg" (în germană Freie und Hansestadt Hamburg). Numele oficial al orașului face referire la legăturile sale cu Liga Hanseatică. În prezent este principalul port german. Are 1,8 milioane de locuitori și este astfel al doilea oraș ca număr de locuitori din Germania și al şaptelea din Uniunea Europeană. Este centrul "regiunii metropolitane europene Hamburg", cu o suprafață de 750 km². Sus am postat steagul şi stema landului Hamburg.
Biserica Sfântul Mihail din Hamburg este cea mai importanta biserica a
orasului si cea mai frumoasa cladire ecleziastica in stil baroc din nordul
Germaniei. Biserica a fost inaugurată în anul 1661, dar a fost reconstruita de
mai multe ori datorita incendiilor și războaielor. Deasupra intrarii grandioase
în biserica se află statuia de bronz care il infatiseaza pe Arhanghelul Mihail
combatandu-l pe diavol. Turnul bisericii este cel mai mare turn cu ceas din
Germania. De doua ori pe zi, un gardian canta un solo de trompeta de pe
platforma turnului (de la 10 dimineata la 9 seara). Aceeasi platforma este
deschisa pentru turisti si ofera o panorama splendida a orasului.
3. Autoritatea bancară naţională din statul caraibian Barbados a decis să înlocuiască toate bancnotele aflate în circulaţie. Îţi prezint aici bancnota de 10 dolari 2013 (cea de deasupra) şi vechea bancnotă (cea de jos).
Aversul ambelor bancnote este dominat de chipul lui Charles Duncan O'Neal. Charles
Duncan O’Neal (1879 - 1936) a fost un fizician și om politic. În anul 1924 el a fondat Liga democratică.
Printr-o decizie a Parlamentului național din anul 1998 el a fost declarat erou
național al statului Barbados. În cinstea sa unul din podurile de peste râul
Careenage din capitala Bridgetown îi poartă numele.
Pe reversul ambelor bancnote se distinge Podul
Chamberlain. Podul Chamberlain de pe râul Carrenage din capitala
Bridgetown este unul dintre cele mai vechi poduri din insula Barbados, acesta
fiind flancat la unul dintre capete de către un monument interesant - Arcul
(Poarta) Independenței.
Pe reversul bancnotei vechi se distinge silueta clădirii Parlamentului naţional al statului Barbados. Această clădire a fost construită în stil neo-gotic, între anii 1870 - 1874 cu scopul declarat deschis de a găzdui forul legislativ naţional. Pe lângă forul legislativ naţional, aici îşi au sediu în prezent şi alte instituţii naţionale ale statului.
***
DE
LA LUME ADUNATE,
ÎNAPOI LA LUME DATE
- Principala problemă a omului e că el singur îşi creează probleme.
- Dacă nu ai griji şi duşmani, e posibil să nu te fi născut.
- Cine munceşte toată ziua nu mai are timp să câştige.
________xxx________
CÂTEVA
INSIGNE ROMÂNEŞTI
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din
materiale diferite, preponderant metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie
sau bască şi care indică, prin imagini
reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si
apartenenţa la un club, de identificare
localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de
participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură,
etc.
10 ani (Prietenia româno - sovietică)
1947 - 30 XII - 1957
RPR - (Republica Populară Română)
ARLUS este prescurtarea de la Asociaţia Română pentru strângerea Legăturilor cu Uniunea Sovietică, o asociaţie al cărei scop declarat era cunoaşterea reciprocă şi promovarea legăturilor de prietenie dintre România şi URSS. Iniţiativa de înfiinţare a acestei asociaţii a aparţinut unui grup de intelectuali "de stânga", care se aflau în vizită în casa profesorului Constantin I Parhon, în seara zilei de 20 octombrie 1944, devenită apoi "Ziua Prieteniei româno-sovietice". Din această asociaţie au făcut parte Traian Săvulescu, Dina Cocea şi multi alti intelectuali. Mihail Sadoveanu a fost chiar preşedinte iar Lascăr Catargiu, vicepresedinte al ARLUS.
În pozele de deasupra îţi prezint insigna şi un carnet de membru al ARLUS precum şi căteva timbre ale epocii care promovau asociaţia ARLUS.
Donator onorific
La data de 4 iulie 1876, a luat fiinta Societatea Crucea Rosie din Romania in actualul sediu al Spitalului Coltea din Bucuresti. Printre semnatarii actului de infiintare a Crucii Rosii Romane, se regasesc importante personalitati ale vremii: Nicolae Cretzulescu, George Gr. Cantacuzino, C.A. Rosseti, Ion Ghica, Dimitrie Sturza, Gr.G. Cantacuzino si Dr. Carol Davila.
Primul preşedinte al Crucii Rosii Romane a fost Printul Dimitrie Ghica, in perioada 1876-1897. La nici trei saptamani de la infiintare, in ziua de 20 iulie 1876, prima ambulanta a Crucii Rosii Romane a plecat intr-o misiune umanitara pe frontul sarbo-turc de la sud de Dunare. Pe baza solidaritatii ce uneste Societatile Nationale surori, prima misiune a Crucii Rosii Romane avea menirea de a acorda ajutor medical militarilor raniti, indiferent de tabara din care faceau parte. Sus am postat logo-ul Crucii Roşii Române. Insigna din imagine se acorda în regimul comunist tuturor donatorilor de sânge pe lângă alte câteva avantaje materiale.
1951 - 1971 * DRDP Timişoara
(Direcţia de drumuri şi poduri)
Zona geografica acoperita de Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara se afla in partea de vest a Romaniei si se intinde de la Dunare pana pe Valea Crisului Alb si din muntii Parang si Retezat pana in campiile din vestul tarii. Acest teritoriu cuprinde judetele Arad, Timis, Caras-Severin, Hunedoara, partial Mehedinti si Gorj. Dupa crearea statului roman modern in 1919, pentru administrarea si intretinerea drumurilor de stat si nationale in aceasta zona a tarii functionau in continuare, pe baza vechii legislatii, Sectiile Edile la Arad, Deva, Lugoj si Timisoara. In aprilie 1921 Sectiile Edile au primit denumirea de “Servicii de poduri si sosele subordonate Directiei de Poduri si sosele din Transilvania, din cadrul Directiunii Generale de Poduri si sosele, infiintata la inceputul anului 1919.Dupa ce de-a lungul anilor se infiinteaza mai multe structuri de administrare a drumurilor care isi schimba frecvent denumirea, la 6 aprilie 1951 ia fiintaDirectia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara, care administra 537 km de drumuri. În prezent reteaua de drumuri administrata de Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara este de 1985 km.
Dacia România
Automobile Dacia S.A. este cel mai mare producător român de automobile, care din septembrie 199 aparține grupului francez Renault, având sediul central în Pitești. Obiectul de activitate al societății îl constituie producerea și comercializarea de automobile, piese auto, mașini unelte și instalații pentru industria de automobile. Sus am postat logo-ul Automobile Dacia S.A
Electrificarea (CF) Braşov - Predeal * 1965 - 1995
Momentul nasterii garii Predeal si al liniei
Ploiesti-Brasov il reprezinta semnarea la 31 mai 1874 a conventiei dintre
guvernele Romaniei si Austro-Ungariei, prin care se prevedea realizarea unei
legaturi intre cele doua tari prin pasul Predeal. In aprilie 1873 calea
ferata ajunsese la Brasov, dupa ce traversase Transilvania, de la Oradea prin
Cluj, Razboieni, Teius, Sighisoara si pana la poalele Tampei. In fapt,
deschiderea celeilalte legaturi, de la Varciorova, va fi conditionata de
Austro-Ungaria tocmai de realizarea unei linii transcarpatice prin
Brasov. Initial s-a luat in calcul si varianta de legatura prin Valea
Buzaului si realizarea unei linii Brasov-Buzau, insa ulterior s-a convenit de
comun acord la realizarea unei treceri prin Predeal. In 1876 Parlamentul
de la Budapesta traseaza cadrul legal de constructie al liniei Brasov-Predeal,
si in ianuarie 1879 linia pana la Predeal este gata. Partea romana a inceput
constructia liniei de la Ploiesti la Predeal in 1876, dar a intrerupt lucrarile
intre 1877-1878 datorita razboiului. Insa la 10 iunie 1879 va deschide
tronsonul Sinaia-Predeal si Campina-Ploiesti. Aceasta este de fapt şi data la
care se consideră inaugurată prima clădirea garii din Predeal. Intre
Sinaia si Campina pasagerii primului tren au calatorit cu birjele linia nefiind
inca terminata pana la 1 decembrie 1879, cand se va realiza prima legatura
directa intre Bucuresti si Oradea, prin deschiderea ultimului tronson, cel
intre Sinaia si Câmpina. Prima cladire a garii din Predeal a fost
construita de statul roman, fiind foarte spatioasa si impunatoare, tocmai
pentru ca a servit ca si gara de granita si se afla in dreptul actualei statii,
acolo unde astazi se afla liniile 3-4. Aceasta frumoasa constructie a avut o
sora geamana la Varciorova. Gara din Predeal va functiona pana in toamna
lui 1916, atunci cand va fi grav avariata in luptele duse intre armatele
germana si romana in Pasul Predeal Dupa razboi cladirea a fost refacuta,
fara aripa nordica si a functionat asa pana in 1939, atunci cand, pentru
largirea statiei, cladirea a fost complet demolata. In locul ei s-a construit o
baraca provizorie din lemn, care avea sa dainuie, datorita razboiului si anilor
grei ai reconstructiei, aproape 30 de ani. Odata cu electrificarea liniei
Brasov-Predeal in 1962 - primul tronson electrificat din Romania - s-a pus
problema construirii unei cladiri adecvate si potrivite cu statutul de statiune
de iarna al localitatii. S-a abordat un proiect indraznet, care se va
materializa in gara Predeal, asa cum o stim astazi, o cladire care ascunde 3
nivele, cu suprafete mari acoperite cu sticla si care va fi inaugurata in data
de 25 decembrie 1968. In acelasi timp cu gara s-au amenajat peroanele si copertinele
acestora. Ca si curiozitate gara din Predeal se afla la altitudiea de 1000
m, fiind cel mai inalt punct atins de CFR, iar sub platforma ei se afla
izvoarele naturale ale raului Prahova. Acestea au fost canalizate in anii
constructiei primei gari, 1876-1879. In 1939 acesta canalizare a fost
prelungita, apoi in 1962 s-a adoptat actuala solutie, odata cu realizarea
pasajului subteran, a electrificarii liniei si constructiei actualei cladiri a
garii Predeal. Deasupra este aplicată poza cu primul stâlp al linie de electrificare a
CF Predeal - Braşov.
Deasupra am postat două fotografii cu gările oraşului Predeal, din perioada interbelică şi cea actuală.
____________ooOoo___________
BANCNOTĂ DE LAGĂR
Lagărul german de la Berger Damm - 10 fening xxx
Câteva vignete de pe acţiuni germane
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 22.08.2013
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu