Palatul băncii
Austro-Ungare (fost institut de cercetare și proiectare, sediu a altor bănci românești, azi corp
clădire aparținând Universității Tehnice - Cluj) fost construit în 1904,
fiind situată în centru orațului, pe strada Memorandumului, foarte apropae de
Primărie.
Edificiul este construit în stil eclectic, în interior cu elemente de art-nouveau, dar şi
o ciudată combinaţie de vechi şi nou.
Clădirea s-a construit de la bun început
cu destinația de bancă. După marea unire de la 1918, clădirea a rămas tot
bancă, însă românească, cu diferite denumiri. Aici și-a avut sediul cunoscuta
bancă clujeană Dacia Falix, în perioada anilor ’90. În anul 2007 clădirea a fost
cumpărată de Ministerul Educației pentru 2,3 milioane de euro. Acest minister a
investit importante sume pentru renovarea clădiri. S-a refăcut totul la
interior dar și la exterior. S-au înlocuit ferestrele cu profile din lemn
stratificat, pentru a nu fi afectată fațada, s-a introdus aer condiționat prin
tavane, inclusiv wireless în toată clădirea.
Abatorul din municipiul Cluj Napoca a fost unitatea de sacrificare a animalelor
și procesare a cărnii pentru consumul curent a cetățenilor municipiului și
județului Cluj. Era o clădire impunătoare, veritabil monument arhitectonic
situat la una din periferiile orașului.
Astăzi nu se știe dacă această clădire
mai este sau nu în picioare, și ce destinație ar putea să mai aibe. Urmărind
presa și netul aflu că astăzi întreg județul Cluj are doar două abatoare
autorizate, unul în localitatea Iara, lângă Cluj, și altul în localitatea Mihai
Viteazu. Eu am postat aici clădirea abatorului de la Iara. Vă las să apreciați
singuri cele două clădiri, maiestuozitatea și arhitectonica lor. Cu regret
apreciez că astăzi nu se mai construiește ca altă dată.
Cu referire la Templul
izraelit ortodox din Cluj, domnul Dobriban Arpad Mihaly din orașul
Dumbrăveni, județul Sibiu mi-a scris; “Edificiul
din poză este situat pe Strada Paris din Cluj, a fost un centru cultural
evreiesc, construit în anul 1851. Astăzi clădirea adăpostește mai multe firme,
un fel de complex en gros cu diverse materiale la vânzare”. Îi mulțumesc și pe această cale!
Alte informații de pe net precizează
că edificiul se numește Sinagoga “Poale Tzedek” (Lucrătorii
Dreptății) a meșteșugarilor, a fost construit între anii 1922 – 1924 și este situat pe strada Barițiu la nr.16. Între anii 1974 și
1997 clădirea a fost folosită ca depozit de materiale. În anul 1997 a fost
amenajată „Casa Tranzit”, un centru cultural cu spații pentru spectacole,
expoziții, conferințe etc. Elementele decorative specifice unui templu evreiesc
se conservă încă pe frontonul clădirii, redat în poza recentă pe partea opusă
celei redate de cartea poștală. Eu nu sunt din Cluj și nu știu ce să cred.
xxx
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O PASTILĂ DE UMOR
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
_________xxx_________
CÂTEVA MEDALII ȘI
INSIGNE DIN JUDEȚUL BUZĂU
INSIGNE DIN JUDEȚUL BUZĂU
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane
la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Ferdinand I Întregitorul
12 VIII 1865 - 20 VI 1927 Buzău 1918 - 2018
Alexandru Marghiloman
27 I 1854 - 10 V 1925 Buzău 1918 - 2018
Ferdinand
I, Rege al României, Principe al Romaniei, Principe de
Hohenzollern-Sigmaringen, născut Ferdinand Viktor Albert Meinrad von Hohenzollern-Sigmaringen, (născut
24 august 1865 la Sigmaringen şi decedat 20 iulie 1927 la Sinaia) a fost rege
al României din 10 octombrie 1914 până la moartea sa. Din 1890 a fost membru de
onoare al Academiei Române , iar între 1914 şi 1927 a fost protector şi
preşedinte de onoare al aceleiaşi instituţii.
- Jertfa mare,
patriotică, ce a adus-o A.Marghiloman, primind guvernarea sub ocupație
nemțească îl onorează și îl înalță în panteonul marilor bărbați ai
istoriei românești. – Al.Vaida-Voevod.
- Omul și-a servit patria și tronul sub doi regi, cu credința unui
câine, omul care prin sine însuși s-a ridicat la cea mai înaltă culme a
valorilor patriotice, a sfârșit prin a primi în inima care a bătut acolo
unde era România, săgeta epitetului de trădător. – Publicația“Acțiunea Buzăului” – 25 octombrie 1936
- Marghiloman a avut patriotismul să accepte, din inițiativa primului
ministru Ionel Brătianu, cu care obișnuia să aibe tainice întâlniri
săptămânale, spinoasa sarcină a discuțiilor cu miniștrii Germaniei și
Austro-Ungariei la București, pentru a juca, la caz de mare restriște,
cartea înțelegerii cu Puterile Centrale. – Dan Amadeo Lăzărescu
în revista “Magazin istoric” nr. 2 din 1997
- A fost criticat,
uneori cu înverșunare, pentru faptul că a format guvernul din 1918
care a semnat tratatul de la București. Trebuie să recunoaștem acum, din
perspectivă istorică și privind lucrurile cu obiectivitate, că Marghiloman
a acceptat atunci un rol de sacrificiu. – C.C.Giurescu - Memorii
- Alexandru
Marghiloman a fost tragica victimă a unor grozave împrejurări, (...) o
podoabă a vieții nostre politice – Nicolae Iorga.
Insigna - Mareșal Alexandru Averescu 1859 - 1994 BUZĂU
Alexandru Averescu (născut la data
de 9 martie 1859 în satul Babele, astăzi în Ucraina şi decedat la data 3
octombrie 1938 în Bucureşti) a fost general de armată român și comandantul
Armatei Române în timpul Primului război mondial, fiind deseori creditat pentru
victoria României din acel război. A fost de asemenea prim-ministru al României
în trei cabinete separate (fiind și ministru interimar al afacerilor externe în
perioada ianuarie-martie 1918). Averescu a fost membru de onoare al Academiei
române, decorat cu Ordinul Mihai Viteazu şi avansat la gradul de mareşal. Alexandru Averescu a
fost o figură atipică pentru viața politică a României interbelice. Cariera sa
militară a avut o traiectorie constant ascendentă. În 1881 a absolvit cursurile
Școlii militare de la Mănăstirea Dealu (Târgoviște) și a dobândit gradul de sublocotenent. A
urmat apoi cursurile Școlii Superioare de Război din Torino, Italia, al cărei
absolvent devine în 1886, an în care obține și brevetul de ofițer de stat
major. După întoarcerea în țară are o remarcabilă carieră militară. În 1892
este profesor la Școala de ofițeri de cavalerie și comandant al escadronului de
elevi. Devine căpitan în 1889 și maior în 1894. Între 1894 -1896 a fost comandant al Școlii
Superioare de Război. Ca profesor la Școala Superioară de Război a elaborat
numeroase cursuri de tactică, strategie, organizare-mobilizare, geometrie
militară. A fost apoi atașat militar al României la Berlin (1896-1898) și
șef al Marelui Cartier General (1911-1913). Devine locotenent-colonel în
1898 și se află pentru un an la comanda Regimentului 4 roșiori. Între 1899 și
1904 este în fruntea Secției Organizare-Mobilizare din Marele Stat Major. În
anul 1906 este avansat la gradul de general de brigadă. La 13 martie 1907, Alexandru
Averescu este numit în funcția de ministru de Război de proaspătul președinte
al Consiliului de Miniștri, Dimitrie A. Sturdza. A participat la reprimarea
mișcărilor țărănești din 1907 și la al doilea război balcanic. Primul război
mondial i-a adus glorie. Generalul de divizie Alexandru Averescu a îndeplinit
funcția de comandant al Armatei a II-a (14 - 26 august 1916, 26 septembrie 1916
- 30 ianuarie 1918). S-a remarcat printr-un spirit ingenios și plin de
inițiativă, care l-a dus la conflicte cu Marele Cartier General condus de
generalul Prezan.
A inițiat cunoscuta
manevră de la flămânda care s-a dovedit
a fi o operațiune ratată, deoarece trupele trecute la sud de Dunăre au
fost retrase fără a se fi confruntat cu inamicul; a condus Armata a II-a în bătăliile
de la Mărăști și Oituz. Un episod interesant din timpul războiului, cu
implicații politice: apăruse zvonul că Averescu ar vrea să-l răstoarne pe rege
și să preia puterea, de aceea, jignit de neîncrederea suveranilor, generalul
și-a dat demisia. Pentru activitatea din timpul Primului Război Mondial a
primit drepturile, onorurile și avantajele materiale prevăzute de legea
promulgată prin Decretul Regal nr. 1678/1927, iar pe 14 iunie 1930 i s-a
conferit demnitatea onorifică de mareșal. Constantin Argetoianu îl considera pe
Averescu o personalitate duplicitară, plină de calități dar urmărind idealuri
mărunte. În „Memoriile” sale, controversatul politician îi face mareșalului un
portret sugestiv și subiectiv: „Ființă complexă mai mult în aparență decât
în realitate, Averescu n-a avut pe lume decât două patimi: femeile și
galoanele. Nu femeia, ci femeile - nu ambiția marilor înfăptuiri, ci galoanele.
Pentru satisfacerea acestor două patimi, în serviciul cărora punea o
inteligență, o șiretenie și o forță de voință incontestabile, era în stare să
sacrifice orice, până și convingerile pe care le avea și pentru a ajunge la
ținta zilei să apuce orice cale. Drumuri piezișe, poteci ascunse, cotituri
neașteptate, nimic nu-l oprea.Omul cel mai popular în țara sa din Europa n-a
avut nici un moment gândul să clădească, n-a urmărit decât postul de
prim-ministru! Toate planurile și programele pe care le debita erau numai
paradă, după cum s-a văzut după ce a fost chemat la Guvern. Galoanele!
Galoanele și nimic mai mult. Le pierduse în armată prin nedibăcie, și voia acum
să le recâștige în politică, prin toate felurile de dibăcie! […] Averescu era
în stare să primească puterea oricând, de la oricine și oricum.” O fi știut Argetoianu
ce-o fi știut,dar dovezi în sprijinul celor spuse nu a prezentat. Să fi fost
oare și ceva invidie? Din tranșee, generalul va intra în viața
politică. Prin unele conjucturi favorabile va fi în mai multe rânduri
prim-ministru, în anul 1918 a înființat și condus Liga Poporului ce doi mai
târziu va deveni Paridul Poporului. Viața sa politică nu a fost lipsită de
tensiuni. În primul rând, Alexandru Averescu a fost loial casei regale și s-a
luptat să-și păstreze popularitatea pe treptele cele mai înalte în fața
declinului. A fost prețuit de către regele Ferdinand. Când regele se afla pe
patul de moarte l-a chemat pe Averescu la el ca să-i vorbească: „Averescu,
multe s-au spus între noi; de mult însă n-am mai crezut nimic rău despre tine.
Îți fac această mărturisire ca să intru ușurat în groapă”.
Insigna - Poliția comunitară 61 BZ
Atributiile
politiei locale (fostă
comunitară) sunt diverse: de la asigurarea ordinii si linistii publice pana la
verificarea comerciantilor sau amendarea soferilor care incalca anumite
prevederi ale Codului rutier. Am inventariat astazi cele mai importante
atributii ale politistilor locali, astfel incat sa stiti cand va poate ajuta
politistul din zona in care locuiti, dar si sa puteti evita abuzurile din
partea lor.
Gruparea aerofilatelică "Aurel Vlaicu"
Filiara AFR Buzău (Asociația filateliștilor români)
75 de ani de școală de aviație în România
Expoziția filatelică omagială - LXXV
75 ani de școală de aviație în România - Chitila 1911
Filatelia poate fi
definită ca studiul şi colecţionarea produselor filatelice, în special a
timbrelor. Dar filatelia înseamnă mai mult decât o simplă preocupare pentru
frumos. Provocare, informaţie, prietenie şi amuzament sunt doar câteva din
caracteristicile unuia dintre cele mai populare hobby-uri din lume, filatelia.
De peste 150 de ani, colecţionarea timbrelor este una din preocupările
familiilor regale, vedetelor de film, celebrităţilor din lumea sportului şi a
altor persoane din viaţa publică. Filatelia este un hobby foarte personal,
iar popularitatea sa este determinată de faptul că este flexibil faţă de
necesităţile colecţionarului. Înainte de apariţia mărcii poştale, costurile
livrării scrisorilor erau achitate de destinatar. Realizarea primelor mărci
poştale a revoluţionat serviciile poştale deoarece funcţia de bază a
timbrelor o reprezintă plata în avans a unui serviciu poştal. De-a lungul
timpului, această funcţie s-a diversificat, dar se bazează pe acelaşi
principiu.
Mărcile poştale îndeplinesc trei roluri principale: chitanţă cu o
anumită valoare pentru o plată în avans a unui serviciu poştal, mijloc de
celebrare şi promovare a patrimoniului naţional şi piesă de colecţie. Dar mai
presus de orice, marca poştală este un veritabil ambasador al istoriei, culturii
şi civilizaţiei umane, deoarece, forma şi funcţia sa îi conferă libertate
de mişcare şi posibilitatea de a transmite informaţii în toate colţurile
lumii. Timbrul capătă valoare în ochii privitorului fiind totodată o plăcere
pentru ochi, prin frumuseţea desenului, a culorii şi a tehnicii de tipărire dar
şi un studiu al istoriei, culturii şi civilizaţiei întregii lumi, deoarece îţi
poate dezvălui detalii despre evenimente, persoane şi locuri, dar mai ales
drumul parcurs de un plic până la destinaţie. Primul timbru din lume a apărut
în Marea Britanie şi s-a numit Penny Black.
Optsprezece ani
mai târziu, la 15 iulie 1858 a apărut prima emisiune de mărci poştale româneşti
intitulată Cap de bour. Emisiunea a fost tipărită în Moldova şi reproduce
semnul heraldic de pe stema statului. Prima emisiune de mărci poştale din
spaţiul românesc este formată din patru valori: 27, 54, 81 şi 108 parale.
Colecţionarea mărcilor poştale a avut un puternic impact in ţara noastră. Acest
hobby european a ajuns în spaţiul românesc în jurul anului 1865, în perioada de
domnie a lui Alexandru Ioan Cuza. În acea perioadă, colecţionarii individuali
sau comercianţii de tutun vindeau primele noastre mărci poştale: Cap de Bour,
Principatele Unite sau Cuza. Nevoia de comunicare între colecţionarii de timbre
a dus la organizarea lor în diverse societăţi şi cluburi filatelice, acestea
având o activitate intensă, în special la începutul secolului al XX-lea.
Astăzi, timbrul reprezintă, alături de drapel, imn, stemă şi monedă unul
dintre simbolurile noastre naţionale.
În anul 1911 au
funcţionat în Bucureşti două şcoli de pilotaj unde au fost brevetaţi primii
piloţi militari: Slt. Ştefan Protopopescu, slt. Gh. Negrescu, slt. Mircea
Zorileanu şi slt. Nicolae Capşa. Metodele de învăţare erau dintre cele mai
moderne, având în vedere că primii piloţi români au învăţat să zboare pe
avioanele de şcoală construite în atelierele de la Chitila. Avioanele erau de
tip monoloc, elevii piloţi trebuind să zboare singuri, fără să fie îndrumaţi în
aer de către instructori. La 1 aprilie 1912 a luat fiinţă prima şcoală
militară de pilotaj, sub conducerea maiorului Ion Macri, fiind cea de-a doua
şcoală de aviaţie din lume, după cea din Marea Britanie. Cea de-a doua, „Şcoala
de Piloţi Militari şi Civili”, a fost înfiinţată la 1 august 1912, pe
aerodromul Băneasa, de către Valentin Bibescu. Ambele şcoli militare au avut o
activitate fructuoasă, reuşind să pregătească şi să breveteze circa 100 de
piloţi militari, numai în perioada 1912 – 1918. În timpul primului război
mondial, Şcoala militară de aviaţie a fost evacuată pentru scurt timp la
Tecuci, apoi la Bârlad, Botoşani şi Odessa. În perioada interbelică, la
Cotroceni a funcţionat Şcoala pregătitoare de ofiţeri naviganţi, la Tecuci a
luat fiinţă Şcoala militară de pilotaj şi antrenament, iar în Buzău, Şcoala de
perfecţionare pentru piloţi de război, având sarcina continuării pregătirii în
zbor a absolvenţilor şcolilor de la Cotroceni şi Tecuci. Durata şcolii a fost
de 2 ani, iar din anul şcolar 1930 – 1931 s-a mărit la 3 ani, în scopul
asigurării unei pregătiri superioare, la nivelul tehnicii de aviaţie care se
moderniza şi a exigenţelor întrebuinţării în luptă a acesteia. Zborul de
instrucţie începea, într-o primă fază, pe avionul Morane-109 şi continua pe
avioane de vânătoare de tipul Focker D-111, Spad-61 sau pe avioane de
recunoaştere de tipul Potez-15. La Constanţa a funcţionat Şcoala de tir şi
bombardament. În 1940 şcolile militare de aviaţie de la Tecuci şi Buzău au fost
mutate pe aerodromul Ziliştea-Boboc, terenul de zbor aflându-se pe pământurile
lui Alexandru Marghiloman, cedate în folosul aeronauticii şi aviatorilor
decoraţi cu Ordinul „Virtutea Aeronautică”. Intrarea României
în războiul de reîntregire naţională, la 22 iunie 1941, aduce aviatorilor de pe
aerodromul Ziliştea onoarea de a intra primii în luptă, într-o misiune de
bombardament asupra nordului şi sudului Chişinăului. După cel de-al II-lea
război mondial, în conformitate cu condiţiile impuse de Comisia Aliată de
Control, şcolile militare de aviaţie au fost desfiinţate. După 1948
învăţământul militar de aviaţie a început să se reorganizeze în garnizoanele
Sibiu, Mediaş şi Tecuci.
În 1953 Şcoala militară de aviaţie nr. 1 de la
Tecuci a primit numele de Şcoala de Ofiţeri de
aviaţie „Aurel Vlaicu”, iar în 1958 şi-a
mutat sediul pe aerodromul Boboc, devenind Şcoala Superioară de ofiţeri, cu
durată de 4 ani, unde se pregăteau atât piloţi militari cât şi piloţi pentru
aviaţia civilă, personal navigant şi nenavigant. Revoluţia din decembrie
1989 a deschis instituţiei noi perspective. În 1991 Şcoala de Ofiţeri de
Aviaţie „Aurel Vlaicu” s-a transformat în Institutul Militar de
Aviaţie „Aurel Vlaicu”. Începând cu
anul 1997, Institutul Militar de Aviaţie „Aurel Vlaicu” s-a transformat în
Şcoala de Aplicaţie pentru Aviaţie „Aurel Vlaicu”. Sarcinile de formare a
viitoarelor cadre de aviaţie, din punct de vedere teoretic, au fost preluate de
Academia Forţelor Aeriene „Henri Coandă” din Braşov. La 1 august 2003, ca
urmare a procesului de transformare şi redimensionare din cadrul Forţelor
Aeriene, Şcoala de Aplicaţie pentru Aviaţie îşi schimbă denumirea în Şcoala de
Aplicaţie pentru Forţele Aeriene şi reuneşte cele trei categorii de arme
specifice Forţelor Aeriene: aviaţie, artilerie antiaeriană şi rachete sol–aer şi
radiolocaţie. În anul 2007 au fost finalizate două proiecte importante,
constând în procesul de modernizare a infrastructurii pistei de decolare şi
punerea în funcţiune a simulatorului de zbor al avionului I.A.R. – 99 ȘOIM. La 1
septembrie 2008 pentru eficientizarea procesului de instruire, Şcoala de
Aplicaţie pentru Forţele Aeriene s-a reorganizat, înfiinţându-se Centrul de
Instruire pentru Forţele Aeriene, structură responsabilă de procesul
de învăţare şi instrucţie în şcoală.
Insigna - Batalionul 47 Informatică și Comunicații 1932 - 2007
Batalionul
47 Comunicații
și
Informatică, denumire oficială și completă Batalionul 47 Comunicații și Informatică “General
NICOLAE PETRESCU”
este continuatorul tradițiilor de muncă și luptă ale Regimentului 47 Transmisiuni “General NICOLAE PETRESCU”, înfiinţat
în anul anul 1932.
Unitatea este dislocată în garnizoana Buzău, în partea de sud a orașului, pe Calea Erolilor, magistrala rutieră de ieșire spre Ploiești, vis a vis de Cimitirul Eroilor din Buzău, în imediata vecinătate a Comandamentului Diviziei 2 Infanterie “GETICA”. Deasupra am postat steagul de identificare al unității.
Urmare a marilor progrese înregistrate în tehnologia comunicării informațiilor, vechile unități militare de transmisiuni sunt denumite în prezent unități de comunicații și informatică. Este unitatea unde chiar eu am lucrat 20 și ceva de ani zile și de unde am ieșit la pensie.
Unitatea este dislocată în garnizoana Buzău, în partea de sud a orașului, pe Calea Erolilor, magistrala rutieră de ieșire spre Ploiești, vis a vis de Cimitirul Eroilor din Buzău, în imediata vecinătate a Comandamentului Diviziei 2 Infanterie “GETICA”. Deasupra am postat steagul de identificare al unității.
Urmare a marilor progrese înregistrate în tehnologia comunicării informațiilor, vechile unități militare de transmisiuni sunt denumite în prezent unități de comunicații și informatică. Este unitatea unde chiar eu am lucrat 20 și ceva de ani zile și de unde am ieșit la pensie.
Municipiul
Buzău (nume
antic Mousaios) este
reședința și cel mai mare oraș al județului Buzău, din regiunea istorică
Muntenia, România. La recensământul din anul 2002 orașul avea o populație de
134227 locutori. Orașul se află pe malul drept al râului Buzău, în dreptul
ieșirii acestuia dintre dealurile subcarpatice de curbură, într-o regiune cu
climă temperată. Buzăul a fost un important târg
și sediu episcopal ortodox în Evul Mediu, iar prima sa
atestare documentară provine din anul 376 E.N. Sus am postat
stemele vechi, interbelică, comunistă și actuală ale municipiului Buzău, iar
dedesubt pozele câtorva reprezentative monumente de arhitectură și cultură
buzoiene, din vremuri diferite.
Palatul Comunal (Primăria)
Biblioteca Județeană "Vasile Voiculescu"
Biserica Greci
Biserica Banu
Bulevardul I.C.Brătianu
Liceul "Bogdan Petriceicu Hașdeu"
Strada Cuza Vodă
Palatul Justiției
Vila Albatros
Administrația financiară
Bufetul din Crâng
Cercul Militar
Episcopia veche
Hotelul Coroana
Liceul de fete "Dr.C.Angelescu"
Piața Centrală
Piața Dacia
Podul peste râul Buzău
Școala Dionisie Episcopul
Școala primară mixtă nr.2 (azi școala.nr.1)
Seminarul Chesarie Episcopul
Spitalul județean vechi (Brătianu)
Calea Unirii
Muzeul de etnografie și artă populară
(Casa Vergu - Mănăilă)
Monumentul Omagiu (Călărețul inoxidabil)
Hotelul Pietroasa
Centrul de afaceri
Magazinul Winmarkt - Piața Dacia
Sala sporturilor - Romeo Iamandi
Seminarul teologic
Prefectura
Județul Buzău este situat în sud-estul României, la
curbura Carpaților, fiind traversat de la NV spre SE de râul cu același nume de
la care și-a luat numele. Județul se întinde pe o suprafață de 6103 kilometri
pătrați, numără aproximativ 495000 de locuitori și are reședința în orașul cu
același nume. Ca structură administrativă județul este compus din 2 municipii -
Buzău și Râmnicu Sărat, 3 orașe - Nehoiu, Pătârlagele, Pogoanele și 82 de
comune. Sus am postat harta și stemele interbelică, comunistă și actuală
ale județului Buzău, iar dedesubt pozele câtorva monumente de cultură și
arhitectură ale județului Buzău, din vremuri diferite, dar și alte interesante locuri de vizitat în acest județ.
Vulcanii noroioși - Berca
Focul viu - Lopătari
Lacul vulturilor - Meledic
Piatra albă - Grunj
Platoul salin - Meledic
Trovanții - Ulmet
Biserica - Băile Sărata Monteoru
Biserica fortificată - Tisău
Cazinoul - Sărata Monteoru
Hotelul Monteoru - Sărata Monteoru
Podul peste râul Nehoi
Monumentul și Biserica - Pătârlagele
Monumentul eroilor - Pogoanele
Băile Câineni - Râmnicu Sărat
Mănăstirea - Rătești
Gara - Râmnicu Sărat
Tabăra de sculptură - Măgura
Mănăstirea - Ciolanu
Muzeul Chihlimbarului - Colți
Casa memorială Vasile Voiculescu - Pârscov
_________ooOoo_________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Navigator explorator cartograf italo-spaniol
Cristofor Columb a trăit între anii 1451-1506
Detaliu vignetă de pe un notgeld austriac
(bancnotă locală de necesitate)
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni italienești
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 11.09.2018
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu