joi, 6 noiembrie 2008

CREDO 2

SFINTII MIHAIL ŞI GAVRIIL

Cuvântul « înger » este de origine grecească şi are sensul de investitor sau trimis. Îngerii au misiunea de a vesti oamenilor voinţa lui Dumnezeu. După învăţătura bisericii noastre îngerii sunt duhuri, adică fiinţe spirituale, fără trup, nemuritoare, înzestrate cu minte, voinţă şi putere. Ei au fost creaţi de Dumnezeu din nimic, înaintea lumii văzute. La început, îngerii au fost făcuti de Dumnezeu buni, strălucind de frumusete, de înţelepciune şi de tot felul de daruri. Dar unii dintre ei, în frunte cu Lucifer, din mândrie, s-au răzvrătit împotriva lui Dumnezeu, voind sa fie asemenea lui. În felul acesta, au căzut din cinstea de care se bucurau, făcându-se « demoni »

După căderea îngerilor răi, arhanghelul Mihail (arhanghel-căpetenia îngerilor) a fost numit peste cetele fără de trupuri, şi luând chip văzut s-au arătat multora, iar Gavriil este cunoscut ca arhanghellul aducator de bune vesti.
Din paginile Bibliei, aflăm multe informaţii din care reiese rolul îngerilor în viaţa noastră.

În Noul Testament, Arhanghelul Gavriil a vestit pe fecioara Maria că va naşte pe Mântuitorul, iar pe preotul Zaharia că el şi soţia sa Elisabeta vor avea un fiu. La naşterea Domnului, un înger a binevestit păstorilor din jurul Bethleemului "bucuria cea mare". După înviere, un înger al Domnului a vestit femeilor mironosiţe că Iisus a înviat.

Îngerii sunt prezenţi şi în viaţa fiecăruia dintre noi. Ei slujesc la apărarea şi călăuzirea oamenilor, ei duc rugăciunile noastre la Dumnezeu şi îi ocrotesc pe cei drepţi. Biserica ne învaţă că fiecare dintre noi avem câte un înger păzitor care ne este dat la botez, ca să ne călăuzească paşii în această viaţă şi să ne pregătească pentru viaţa veşnică.

Îngerul nostru păzitor ne fereşte de rele prin aceea că ne arată în ce constă răutatea păcatului, ne ajută să ne ridicăm din pacat prin pocăinţă, ne întăreşte împotriva ispitelor diavolului, ne îndeamnă spre fapte bune, ne vesteşte voia lui Dumnezeu în conştiinţa noastră, învăţându-ne ce să facem şi de ce să ne ferim.

În cărţile de rugaciuni ale Bisericii Ortodoxe există o rugăciune speciala către îngerul nostru păzitor: "Îngerul lui Hristos, păzitorul meu cel sfânt şi acoperitorul sufletului şi al trupului meu, iartă-mi toate câte am greşit în ziua de azi şi de toată viclenia vrăjmaşului meu celui potrivnic mă izbăveşte, ca să nu mânii cu nici un păcat pe Dumnezeul meu; şi te roagă pentru mine, păcătosul şi nevrednicul rob, ca să mă arăt vrednic bunătăţii şi milei Preasfintei Treimi şi Maicii Domnului meu Iisus Hristos şi tuturor sfiinţilor".

Ziua de 8 noiembrie a fiecărui an este ziua pomenirii Arhanghelilor Mihail şi Gavriil, a tuturor sfinţilor îngeri ai bisericii noastre. Ea se serbează începănd de prin secolul V, răspândidu-se rapid în tot răsăritul creştin.

***

Tuturor cunoscuţilor şi necunoscuţilor mei, care citesc sau nu citesc acest blog, dar care poartă frumosul nume de Mihail, Gavriil sau derivatele lor, le doresc multă sănătate, împlinirea tutoror gândurilor şi LA MULŢI ANI !


Aceleaşi urări, înmiite însă, dar mai calde şi mai sincere, se duc către cei doi Mihai din familia mea.







***

Şi pentru că deja eşti numismat biletofil, cititorule, îţi prezint o bancnotă intersantă.
Este bancnota de 500 de franci din anul 1980, st
atul vest african Guineea. Pe ea este reprezentată figura marelui lider comunist iugoslav Iosif Broz Tito şi o clădire din oraşul Conakry, capitala statului.
Poate că pe vremea aceea Guineea dorea să devină stat comunist luând de model statul vecin nouă, Iugoslavia.


Alăturat ai steagul şi stema acestui stat.

***



Pentru sufletul tău prezint poezia unui vlăstar de poet cu mari resurse interioare. Este poeta Simona Barlaboi născută în Tecuci, jud Galaţi, fiică de ofiţer de armată, timpuriu pensionat. Ea şi părinţii ei locuiesc în prezent în Buzău şi se luptă cu tranziţia. Îi doresc şi mai multe realizări literare . Să îi urmărim împreună evoluţia artistică.

Albul poetului

de Simona Barlaboi

Picură noaptea pe foile mele
şoptind versuri moarte căzute din stele.

Luceafărul plânge că nu l-am primit
să-mi fie drept muză în versul citit.

Iar ploaia îmi spune că azi va dormi
aşteptând silaba ce-o va umbri.

Cerneala mânjeşte o oră în plus
o scară cu versuri crescute în sus.

Aşa scriu poeţii, cu noaptea fârtaţi,
ce le pare mai albă, de versuri furaţi….

***

Suntem în plenul campaniei electorale pentru alegerea reprezentanţilor noştri în parlamentul ţării. Am o mare senzaţie de greaţă când văd atâta risipă de bani, promisiuni, mâncătorii şi multă bârfă. Să vedem ce va ieşi pe 30 noiembrie. Vom avea un parlament de manelisti si fotbalişti oare ? Asta e viaţa.

Zâmbeste, cineva de sus ţine cu tine !

Ne mai găsim şi altădată. Cu bine !

Niciun comentariu: