MARIA GRAPINI – P.C.:
“Sper ca cele șapte
firme românești
să avem succes.“
GIGI BECALI – P.N.G.:
“Când faci o fraudă
economică,
când furi ceva, când
faci evaziune,
ai greșit, sunt păcatele
tinereții.“
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
UN CAREU
DEFINIȚII REZOLVAT
__________xxx__________
CÂTEVA
INSIGNE ROMÂNEȘTI
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă și culoare, confecționat din
materiale diverse, preponderent metalice, purtat la reverul hainei, la șapcă,
pălărie sau bască și care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri
grafice, apartenența unei persoane la o organizație, la un club, la o
asociație,etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenența la un club,
de identificare localitate, de identificare societate comercială, de
identificare grup, organizație politică, civică, religioasă, de identificare
asociații, de nivel pregătire-calificare, de participant la unele manifestări
sportive, culturale, artistice și de altă natură, etc.
Insigna - 25 ani (vechime în activitatea de
prevenire și stingere a incendiilor)
Despre stingerea
incendiilor în istoria României există dovezi încă din timpul Daciei
romane, însă instituţia pompierilor este atestată la mijlocul secolului al
XVIII-lea prin „steagurile de foc” din Bucureşti şi Iaşi, organizări bazate pe
solidaritatea comunităţii în faţa primejdiei focului. Condiţiile concrete de la
începutul veacului următor au determinat apariţia, la Bucureşti şi Iaşi, în
1845 şi, respectiv, în 1835, a primelor unităţi de pompieri militari, încadrate
în armata permanentă, soldaţii urmând instrucţia de infanterie în paralel cu
cea pompieristică. Istoria începuturilor a consemnat participarea efectivelor
de pompieri din Bucureşti la stingerea „Focului cel mare” din data de 23 martie
1847, sinistru care a distrus atunci peste 1800 de case şi prăvălii, precum şi
la Bătălia din Dealul Spirii, care a avut loc la data de 13 septembrie 1848,
moment de seama al revoluţiei democratice din acel an. În memoria celor aproape
o sută de ostaşi pompieri care au căzut în luptă, în Bucureşti a fost înălţat
„Monumentul Pompierilor”. Ulterior, după modelul primelor două unităţi, în
principalele oraşe ale României, s-au înfiinţat servicii de pompieri
profesionişti cu accentuat caracter militar, subordonate
primăriilor.În
anul 1874 s-au pus bazele Corpului Pompierilor Militari care cuprindea 15
unităţi care aveau în dotare şi baterii de artilerie. La războiul din 1877 –
1878, pompierii - artilerişti au participat cu forţa a şase baterii în
compunerea armatei române, atât pentru apărarea teritoriului, cât şi la luptele
din sudul Dunării, în Bulgaria de astăzi, împotriva armatei
otomane. Contactele europene, mai ales cu Regimentul de pompieri din
Paris, aderarea la primul organism internaţional de profil, constituit în anul
1900, „Comitetul Tehnic Internaţional al Focului”, la care România este membru
fondator, au impus începerea reorganizării pompierilor români, proces întrerupt
de primul război mondial. Separarea de artilerie s-a produs la 2 august 1929,
prin înfiinţarea Comandamentului Pompierilor, care făcea parte din structurile
armatei române, iar, sub aspect administrativ, depindea de Ministerul de
Interne. Această organizare a fost legiferată în anul 1936 când, pentru prima
oară, se defineau misiunile pompierilor militari: „prevenirea şi combaterea sinistrelor
pe tot cuprinsul tării”. Tot din acea perioadă datează şi investirea acestora
cu atribuţii concrete în domeniul protecţiei civile, cel de-al doilea război
găsindu-i organizaţi, până la nivelul subunităţilor, ca formaţiuni militare de
pompieri - apărare pasivă. Anii postbelici au conservat forma de
organizare tradiţional militară a instituţiei pompierilor, procesul de
modernizare cuprinzând, deopotrivă, planul conceptual şi cel material, la
nivelul realităţilor tehnico – economice. Pe toate aceste insigne abundă
simbolurile comuniste; steaua de inspiraţie sovietică, laurii victoriei şi
făcliile succesului.
Astăzi pompierii îşi desfăşoară activitatea în cadrul ISU
(Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă), cu structuri la nivel naţional dar
şi la nivelul fiecărui judeţ. În textul pozat de deasupra sunt redate
importante probleme referitoare la prevenirea incendiilor.
A.C.I.R. - Asociația colecționarilor de insigne din România
Cu
ocazia primului Congres Naţional
de Insignografie, de la
Petroșani, din zilele de 18 – 20 septembrie 2009, a avut loc şi Adunarea
Generală de Constituire a Asociaţie Colecţionarilor de Insigne din România
(ACIR). Cei 80 de participanţi au votat statutul asociaţiei şi au ales organul
de conducere al acesteia. În baza hotărârii Judecătoriei Petroşani, Asociaţia a
fost înregistrată la grefa acestei instituţii, în registrul special la nr.
33/16 decembrie 2009. La baza relaţiilor dintre cei 100 de membrii ai
asociaţiei stau 3 principii pe care dorim să le păstrăm şi asupra cărora
insistăm: prietenia, întrajutorarea colegială şi încrederea reciprocă. La ora
actuală conducerea asociaţiei este în căutarea unei sigle care să ne
reprezinte. Până în prezent, printr-o bună coordonare din partea ACIR a
activităţii s-a reuşit menţinerea reuniunilor noastre timp de 39 de ediţii
consecutive, care de 5 ani au fost ridicate la rang de congres, având la bază
propunerea regretatului col. Dogaru Ioan. Prin unirea forţelor a două
localităţi aflate la mare distanţă (Alexandria - Petroşani), dar legată
printr-o voinţă şi o preocupare comună s-a reuşit spre bucuria tuturor
relizarea menţinerii expoziţiilor naţionale şi implicit a reuniunilor.Insigna - A.C.I.R.
De la
înfiinţare, ACIR a preluat dificila sarcină de atribuire în fiecare an a
premiilor Floarea de colţ, cea mai importantă distincţie care
recompensează atât colecţionarii membri ACIR, cât şi persoanele care se implică
în menţinerea activităţii insignografice din ţara noastră, sarcină deosebit de
onorantă de care ne-am achitat. În ultimii ani premiul Floarea de Colț a fost
înlocuit prin înmânarea insignei ACIR – Colecționar emerit. Publicaţia oficială a Asociaţiei este
Jurnalul Insignografic, cu apariţie semestrială. Colectivul de redacţie al
Jurnalului este format din trei membri şi un fotograf profesionist.
Insigna - Alma Mater
Alma
mater este
o expresie de origine latină (tradusă în
română este - mama hrănitoare). În Roma antică termenul se
referea la o zeiță, ulterior
la patrie. În Evul Mediu creștinii o foloseau ca referință
la Fecioara Maria. Așa au fost denumite Cibela, zeița naturii,
și Ceres, zeița vegetației. Poeții latini au întrebuințat apoi această
expresie spre a desemna patria, iar mai târziu ea a devenit o caracteristică
pentru universități, în sensul că ele sunt ca o mamă care dă hrană
spirituală.Cu aceeași semnificație se folosește uneori, în loc de „alma mater”,
expresia „alma parens”. Înțelesul expresiei din epoca modernă este
„universitatea urmată”, prin extensie universitate în general, și provine
din deviza Universității din orașul italian Bologna, una dintre cele mai
vechi universități din lumea occidentală, fondată în anul 1088: „Alma
Mater Studiorum”. Deasupra am postat statuia Alma Mater de la Universitatea
americană Columbia, realizată în anul 1903 de către sculptorul Daniel Chester
Fench.Insigna publicitară - ROMEXPO Ediția XX
ROMEXPO este cel mai mare Centru Expozițional
din România, spațiile sale fiind adecvate pentru orice tip de eveniment:
târguri și expoziții, concerte, spectacole, congrese, evenimente M.I.C.E.,
demonstrații, competiții sportive, cursuri, întâlniri de afaceri sau petreceri
private si este situat în Piața Presei Libere din București. Suprafața
totală a centrului expozitional este de peste 300.000 mp din care aproximativ
57.000 de mp reprezintă spațiul efectiv de expunere (interior si exterior),
împărțită în 10 de pavilioane, 5 săli de conferință, 1 spațiu de lucru – CITY
HUB și parcarea de peste 2000 locuri. Anual sunt organizate si găzduite aici peste
180 de târguri, expoziții și evenimente la care participă companii din România,
dar și din străinătate. În cei peste 55 de ani de existență, Centrul
expozițional Romexpo a trecut prin diferite stadii de amenajare, restructurare
si modernizare. În 2016, a fost lansat un ambițios program de dezvoltare și
modernizare a Centrului Expozițional Romexpo. S-a început cu deschiderea
porților pentru București pentru ca Romexpo să devină centrul marii relaxări
urbane. Pavilionul Central al centrului expozițional, numit în timpul regimului
comunist mai întâi Pavilionul EREN - "Pavilionul Expoziției Realizărilor
Economiei Naționale" iar apoi "Pavilionul Expoziției
Realizărilor Economiei Naționale", a fost construit între anii 1960 –
1963 pe fostul spațiu al tribunelor hipodromului Băneasa, după planurile
arhitecților Ascanio Damian, Mircea Enescu, Vera Hariton și inginer Dan
Mateescu.Pavilionul, înalt de 42 m, cu o suprafață construită de 10.000 m² este
edificat pe un plan circular cu diametru de 180 m și are o cupolă cu un
diametru de 93 m. În interior, pavilionul este format dintr-o zonă centrală
necompartimentată și trei galerii situate la cote diferite, unite prin scări
libere, dispuse radiar, care permit accesul vizitatorilor între galerii.Accesul
vizitatorilor în clădire se face prin cele două rampe dinspre esplanadă, care
formează trena construcției, situate la nivelul primei galerii. Evacuarea în
caz de urgență se face prin cele 3 ieșiri, situate la nivelul solului, dispuse
opus și perpendicular pe axa intrării principale. Edificiul realizat din beton,
oțel și sticlă, în stilul internațional al vremii, dar inspirat explicit
de "pavilionul Z" din cadrul Complexului expozițional din Brno, a
avut inițial o cupolă geodezică, cu o structură suplă de zăbrele triunghiulare
plane, înlocuită un an mai târziu cu o nouă structură metalică, realizată din
arce cu zăbrele. Cupola cât și întreaga construcție a fost proiectată în așa
fel încât la construcția ei să poată fi folosite materiale prefabricate. Pavilionul
a fost dat inițial în folosință în 27 aprilie 1962. Inaugurarea s-a făcut
"cu prilejul sesiunii extraordinare a Marii Adunări Naționale prin care
conducerea comunistă a marcat, în fața a 11.000 de participanți, finalizarea
colectivizării în România". Cupola pavilionului s-a prăbușit (s-a
"răsturnat") în martie 1963, datorita unei încărcări inegale cu
zăpadă ("sarcină excentrică"). Presa vremii a rămas absolut mută
despre acest eveniment. Cupola a fost reconstruită și redată în folosință
(1964) într-o versiune nouă, din arce de oțel zăbrelite, tridimensionale, mai
sigură, dar mai puțin spectaculoasă din punctul de vedere al ingineriei vremii,
pasionată de performanțele structurilor din "pânze subțiri".Insigna - A.R. - Aeroclubul Român
În anul 1920 din inițiativa
prințului George Valentin Bibescu este fondat Aeroclubul Regal al
României (ARR), care din data de 13 aprilie 1923 devine persoană
juridică. Vicepreședinte executiv este ales G.V. Bibescu, iar secretar general
comandorul aviator Andrei Popovici. ARR se afiliază la Federația Aeronautică Internațională (FAI), candidatura
acestuia fiind votată în unanimitate la Conferința FAI din 8-12 august 1923 de
la Goteborg – Suedia. În anul 1936 ARR se transformă în Federația
Aeronautică Regală a României (FARR), care, în data de 10 septembrie 1940 devine
Federația Aeronautică Română (FAR), care a activat până în 28 ianuarie
1941. În octombrie 1942 atribuțiile acesteia au fost preluate de Tineretul
Aeronautic Român până în februarie 1945 când organizațiile aeronautice și
aerocluburile sportive au fost desființate. În data de 20 octombrie 1947 patrimoniul
aviației sportive este preluat de Organizatia Sportului Popular (OSP) iar
activitatea sportivă este subordonată Aviației Civile. În anul 1950 activitatea
este coordonată de Comisia Centrală a Aviatiei Sportive (CCAS), iar în 1953 de
Asociația Voluntară pentru Sprijinirea Apărării Țării, în subordinea
Ministerului Apărării Naționale. Aceasta devine în 1954 Asociația
Voluntară pentru Sprijinirea Apărării Patriei (AVSAP) în cadrul căreia în anul
1954 se constituie Aeroclubul Central. În anul 1960 AVSAP se
desființează, aviația sportivă trecând în subordinea Uniunii pentru Cultură
Fizica și Sport (UCFS), transformată în Consiliul Național pentru Cultură
Fizică și Sport (CNFS). Aeroclubul Central al R.P.R. devine Federația Română de
Aviație, iar școlile de pilotaj devin aerocluburi. La 1 noimembrie 1972 Aeroclubul
Central devine Aeroclubul Central Român, subordonat Departamentului Aviației
Civile. În anul 1991 Aeroclubul Central Român, din subordinea
Ministerului Transporturilor se reorganizează sub denumirea Aeroclubul
României și este organizat pe filiale teritoriale (Arad, Oradea,
București, Iași, Brașov, Cluj, Caransebeș, Satu Mare, Ploiești, Suceava, Târgu
Mureș, Craiova, Baia Mare, Deva, Sibiu și Pitești). Aeroclubul României oferă
cursuri de zbor cu motor, planorism sau parașutism. Pentru tinerii cu vârste
între 16 și 23 de ani sunt oferite cursuri gratuite, pentru cei care depășesc
această vârstă cursurile sunt oferite contra cost. La înscriere este nevoie de
trecerea unei probe de aptitudini fizice. Cursurile teoretice durează două
luni și jumătate, structurate în două etape, prima desfășurată în mod online,
urmată de un examen din primele materii studiate. Promovarea examenului duce la
intrarea în partea a doua a cursurilor teoretice, organizate fizic la sediile
fiecărui aeroclub. La finalul acestor cursuri teoretice se mai susține un
examen. Cei mai buni, în limita locurilor alocate de la buget, sunt admiși să
zboare gratuit timp. Cei care vor trece examenul pentru obținerea brevetului de
pilot vor putea zbura gratuit și în continuare în cadrul lotului județean,
urmând a participa la competiții sportive. Pentru cursuri, aerocluburile
teritoriale dispun de avioane ultraușoare ICP Savannah S și Aerostar
Festival, planoare IS-28B2, parașute
Parafoil, avioane Zlin 142 și Zlin 723. Aerocluburile din Deva și Iași au și
secții de aeromodelism.Insigna - Argentina 78
Campionatul Mondial de Fotbal 1978 a fost cea de-a unsprezecea ediție a celei mai importante competiții la care au participat 16 echipe naționale din toată lumea, ediție ce s-a desfășurat în Argentina, în perioada 1 – 25 iunie 1978. Ediția a fost câștigată de către Argentina, învingând Olanda în finală cu scorul de 3 - 1. Pe locurile 3 și 4 s-au poziționat selecționatele Brazilei și Italiei. Turneul final al competiției a avut loc în perioada 1 – 25 iunie 1978 și la el au participat 16 reprezentative naționale. În cele 38 de meciuri jucate s-au înscris 102 de goluri, cele mai multe (8) au fost înscrise de către jucătorul argentinian Mario Kempes. Sus am postat logo-ul acestei competiții sportive.
_____________ooOoo_____________
O OBLIGAȚIUNE ROMÂNEASCĂ
Regatul României - Ministerul Finanțelor - Datoria Publică
ÎMPRUMUTUL REÎNTREGIRII DIN 1941 - titlu de 5000 lei
Detaliu vignetă de pe o felicitare franceză
Detaliu vignetă de pe un set de șase cupoane
de raționalizare a bunurilor de larg consum
din vremea războiului civil spaniol
MOUSAIOS - 18.09.2024
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu