Mai jos admiri și alte poze reprezentând monumente de cultură și
arhitectură din localitatea austriacă SCHWAZ IN TIROL, bundes
landul TIROL, din vremuri diferite, câteva trimiteri poștale
ilustrate, un jeton, o insignă și o medalie locale.
Castelul Tratszberg
Muzeul Volke
Turlele bisericii
Cazarma
Palatul Freundsberg
Capela Sfântul Mihai
Palatul Enzenberg
Gara
Strada Franz Josef
Trimiteri poștale
Arhitectură locală
Insignă locală
Jeton local
Medalie locală
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
UN CAREU
DEFINIȚII REZOLVAT
_________xxx_________
O MEDALIE ȘI
CÂTEVA INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informații generale despre medalistică și subiectul ei de studiu,
MEDALIA, poți citi în articolul “Le
Havre – Franța”.
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă și culoare, confecționat din
materiale diverse, preponderent metalice, purtat la reverul hainei, la șapcă,
pălărie sau bască și care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri
grafice, apartenența unei persoane la o organizație, la un club, la o
asociație,etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenența la un club,
de identificare localitate, de identificare societate comercială, de
identificare grup, organizație politică, civică, religioasă, de identificare
asociații, de nivel pregătire-calificare, de participant la unele manifestări
sportive, culturale, artistice și de altă natură, etc.
5 ani - vechime - stingere incendii
Despre stingerea
incendiilor în istoria României există dovezi încă din timpul Daciei
romane, însă instituţia pompierilor este atestată la mijlocul secolului al
XVIII-lea prin „steagurile de foc” din Bucureşti şi Iaşi, organizări bazate pe
solidaritatea comunităţii în faţa primejdiei focului. Condiţiile concrete de la
începutul veacului următor au determinat apariţia, la Bucureşti şi Iaşi, în
1845 şi, respectiv, în 1835, a primelor unităţi de pompieri militari, încadrate
în armata permanentă, soldaţii urmând instrucţia de infanterie în paralel cu
cea pompieristică. Istoria începuturilor a consemnat participarea efectivelor
de pompieri din Bucureşti la stingerea „Focului cel mare” din data de 23 martie
1847, sinistru care a distrus atunci peste 1800 de case şi prăvălii, precum şi
la Bătălia din Dealul Spirii, care a avut loc la data de 13 septembrie 1848,
moment de seama al revoluţiei democratice din acel an. În memoria celor aproape
o sută de ostaşi pompieri care au căzut în luptă, în Bucureşti a fost înălţat
„Monumentul Pompierilor”. Ulterior, după modelul primelor două unităţi, în
principalele oraşe ale României, s-au înfiinţat servicii de pompieri
profesionişti cu accentuat caracter militar, subordonate
primăriilor.
În
anul 1874 s-au pus bazele Corpului Pompierilor Militari care cuprindea 15
unităţi care aveau în dotare şi baterii de artilerie. La războiul din 1877 –
1878, pompierii - artilerişti au participat cu forţa a şase baterii în
compunerea armatei române, atât pentru apărarea teritoriului, cât şi la luptele
din sudul Dunării, în Bulgaria de astăzi, împotriva armatei
otomane. Contactele europene, mai ales cu Regimentul de pompieri din
Paris, aderarea la primul organism internaţional de profil, constituit în anul
1900, „Comitetul Tehnic Internaţional al Focului”, la care România este membru
fondator, au impus începerea reorganizării pompierilor români, proces întrerupt
de primul război mondial. Separarea de artilerie s-a produs la 2 august 1929,
prin înfiinţarea Comandamentului Pompierilor, care făcea parte din structurile
armatei române, iar, sub aspect administrativ, depindea de Ministerul de
Interne. Această organizare a fost legiferată în anul 1936 când, pentru prima
oară, se defineau misiunile pompierilor militari: „prevenirea şi combaterea sinistrelor
pe tot cuprinsul tării”. Tot din acea perioadă datează şi investirea acestora
cu atribuţii concrete în domeniul protecţiei civile, cel de-al doilea război
găsindu-i organizaţi, până la nivelul subunităţilor, ca formaţiuni militare de
pompieri - apărare pasivă. Anii postbelici au conservat forma de
organizare tradiţional militară a instituţiei pompierilor, procesul de
modernizare cuprinzând, deopotrivă, planul conceptual şi cel material, la
nivelul realităţilor tehnico – economice. Pe toate aceste insigne abundă
simbolurile comuniste; steaua de inspiraţie sovietică, laurii victoriei şi
făcliile succesului.
Astăzi pompierii îşi desfăşoară activitatea în cadrul ISU
(Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă), cu structuri la nivel naţional dar
şi la nivelul fiecărui judeţ. În textul pozat de deasupra sunt redate
importante probleme referitoare la prevenirea incendiilor.
Gazeta colecționarilor de insigne ACIR - 5 ani - 2018
Cu
ocazia primului Congres Naţional
de Insignografie, de la
Petroșani, din zilele de 18 – 20 septembrie 2009, a avut loc şi Adunarea
Generală de Constituire a Asociaţie Colecţionarilor de Insigne din România
(ACIR). Cei 80 de participanţi au votat statutul asociaţiei şi au ales organul
de conducere al acesteia. În baza hotărârii Judecătoriei Petroşani, Asociaţia a
fost înregistrată la grefa acestei instituţii, în registrul special la nr.
33/16 decembrie 2009. Insigna A.C.I.R.
(Asociația colecționarilor de insigne din România)
La baza relaţiilor dintre cei 100 de membrii ai
asociaţiei stau 3 principii pe care dorim să le păstrăm şi asupra cărora
insistăm: prietenia, întrajutorarea colegială şi încrederea reciprocă. La ora
actuală conducerea asociaţiei este în căutarea unei sigle care să ne
reprezinte. Până în prezent, printr-o bună coordonare din partea ACIR a
activităţii s-a reuşit menţinerea reuniunilor noastre timp de 39 de ediţii
consecutive, care de 5 ani au fost ridicate la rang de congres, având la bază
propunerea regretatului col. Dogaru Ioan. Prin unirea forţelor a două
localităţi aflate la mare distanţă (Alexandria - Petroşani), dar legată
printr-o voinţă şi o preocupare comună s-a reuşit spre bucuria tuturor
relizarea menţinerii expoziţiilor naţionale şi implicit a reuniunilor. De la
înfiinţare, ACIR a preluat dificila sarcină de atribuire în fiecare an a
premiilor Floarea de colţ, cea mai importantă distincţie care
recompensează atât colecţionarii membri ACIR, cât şi persoanele care se implică
în menţinerea activităţii insignografice din ţara noastră, sarcină deosebit de
onorantă de care ne-am achitat. În ultimii ani premiul Floarea de Colț a fost
înlocuit prin înmânarea insignei ACIR – Colecționar emerit. Publicaţia oficială a Asociaţiei este
Jurnalul Insignografic, cu apariţie semestrială. Colectivul de redacţie al
Jurnalului este format din trei membri şi un fotograf profesionist.
Alma mater - 110 ani * 1859 - 1969
Alma
mater este
o expresie de origine latină (tradusă în
română este - mama hrănitoare). În Roma antică termenul se
referea la o zeiță, ulterior
la patrie. În Evul Mediu creștinii o foloseau ca referință
la Fecioara Maria. Așa au fost denumite Cibela, zeița naturii, și Ceres,
zeița vegetației. Poeții latini au întrebuințat apoi această expresie spre a
desemna patria, iar mai târziu ea a devenit o caracteristică pentru universități,
în sensul că ele sunt ca o mamă care dă hrană spirituală.Cu aceeași
semnificație se folosește uneori, în loc de „alma mater”, expresia „alma
parens”. Înțelesul expresiei din epoca modernă este „universitatea urmată”,
prin extensie universitate în general, și provine din deviza Universității
din orașul italian Bologna, una dintre cele mai vechi universități din lumea
occidentală, fondată în anul 1088: „Alma Mater Studiorum”. Deasupra
am postat statuia Alma Mater de la Universitatea americană Columbia, realizată
în anul 1903 de către sculptorul Daniel Chester Fench.
Insigna turistică - Romexpo 20 de ani
ROMEXPO este cel mai mare Centru Expozițional
din România, spațiile sale fiind adecvate pentru orice tip de eveniment:
târguri și expoziții, concerte, spectacole, congrese, evenimente M.I.C.E.,
demonstrații, competiții sportive, cursuri, întâlniri de afaceri sau petreceri
private si este situat în Piața Presei Libere din București. Suprafața
totală a centrului expozitional este de peste 300.000 mp din care aproximativ
57.000 de mp reprezintă spațiul efectiv de expunere (interior si exterior),
împărțită în 10 de pavilioane, 5 săli de conferință, 1 spațiu de lucru – CITY
HUB și parcarea de peste 2000 locuri. Anual sunt organizate si găzduite aici peste
180 de târguri, expoziții și evenimente la care participă companii din România,
dar și din străinătate. În cei peste 55 de ani de existență, Centrul
expozițional Romexpo a trecut prin diferite stadii de amenajare, restructurare
si modernizare. În 2016, a fost lansat un ambițios program de dezvoltare și
modernizare a Centrului Expozițional Romexpo. S-a început cu deschiderea
porților pentru București pentru ca Romexpo să devină centrul marii relaxări
urbane. Pavilionul Central al centrului expozițional, numit în timpul regimului
comunist mai întâi Pavilionul EREN - "Pavilionul Expoziției Realizărilor
Economiei Naționale" iar apoi "Pavilionul Expoziției
Realizărilor Economiei Naționale", a fost construit între anii 1960 –
1963 pe fostul spațiu al tribunelor hipodromului Băneasa, după planurile
arhitecților Ascanio Damian, Mircea Enescu, Vera Hariton și inginer Dan
Mateescu.Pavilionul, înalt de 42 m, cu o suprafață construită de 10.000 m² este
edificat pe un plan circular cu diametru de 180 m și are o cupolă cu un
diametru de 93 m. În interior, pavilionul este format dintr-o zonă centrală
necompartimentată și trei galerii situate la cote diferite, unite prin scări
libere, dispuse radiar, care permit accesul vizitatorilor între galerii.Accesul
vizitatorilor în clădire se face prin cele două rampe dinspre esplanadă, care
formează trena construcției, situate la nivelul primei galerii. Evacuarea în
caz de urgență se face prin cele 3 ieșiri, situate la nivelul solului, dispuse
opus și perpendicular pe axa intrării principale. Edificiul realizat din beton,
oțel și sticlă, în stilul internațional al vremii, dar inspirat explicit
de "pavilionul Z" din cadrul Complexului expozițional din Brno, a
avut inițial o cupolă geodezică, cu o structură suplă de zăbrele triunghiulare
plane, înlocuită un an mai târziu cu o nouă structură metalică, realizată din
arce cu zăbrele. Cupola cât și întreaga construcție a fost proiectată în așa
fel încât la construcția ei să poată fi folosite materiale prefabricate. Pavilionul
a fost dat inițial în folosință în 27 aprilie 1962. Inaugurarea s-a făcut
"cu prilejul sesiunii extraordinare a Marii Adunări Naționale prin care
conducerea comunistă a marcat, în fața a 11.000 de participanți, finalizarea
colectivizării în România". Cupola pavilionului s-a prăbușit (s-a
"răsturnat") în martie 1963, datorita unei încărcări inegale cu
zăpadă ("sarcină excentrică"). Presa vremii a rămas absolut mută
despre acest eveniment. Cupola a fost reconstruită și redată în folosință
(1964) într-o versiune nouă, din arce de oțel zăbrelite, tridimensionale, mai
sigură, dar mai puțin spectaculoasă din punctul de vedere al ingineriei vremii,
pasionată de performanțele structurilor din "pânze subțiri".
A.S Dance & Music 2023 - prima ediție
Piesa
de mai sus este o medalie specială confecționată de compania privată orădeană
Alex Sztankovits pentru a fi conferită participanților și / sau câștigătorilor
de la competiția AS Dans și Muzică.
Organizatorul competiției este Asociația DansAS din municipiul București, Aleea
Perișoru nr. 5, sector 3, reprezentată prin Mădălina Teodorescu, în parteneriat
cu Palatul Național al Copiilor din București, bd. Tineretului nr. 8-10, sector
4, unde s-a desfășurat competiția. Concursul este dedicat atât preșcolarilor și
elevilor începând cu vârsta de 5 ani, cât și adulţilor. Piesele alese de
concurenți pot fi din repertoriul românesc sau internațional dar trebuie să
corespundă vârstei, posibilităților vocale și interpretative ale copiilor.
Momentele artistice ale grupurilor trebuie să conțină elementele unui show
(temă, costumație, coregrafie, decoruri) iar ca durată se vor încadra între 3-6
minute. Concursul este accesibil tuturor persoanelor fizice, indiferent de
naţionalitate, domiciliu, rasă, sex sau religie, care respectă condiţiile Regulamentului
şi care urmează indicaţiile stipulate în acesta pentru a-şi valida
participarea. Participarea la Concurs are valoare de acceptare integrală, liber
consimţită şi în afara oricărei constrângeri a prevederilor Regulamentului.
Dreptul de participare aparţine în exclusivitate participantului care
îndeplineşte condiţiile impuse de Regulament. Organizatorul își rezervă dreptul
de a descalifica un participant în cazul în care participarea acestuia este
susceptibilă de fraudă. Competiția se desfășoară pe următoarele secțiuni:
canto, chitară, cor și compoziție cu piese având durata de maxim 3 minute.
Competiția se desfășoară pe următoarele categorii de vârstă: 4 – 6 ani; 6 – 8
ani; 9 – 11 ani; 12-14 ani; 15-18 ani și 18 + .
Argentina '78
Campionatul Mondial de Fotbal 1978 a
fost cea de-a unsprezecea ediție a celei mai importante competiții la care au
participat 16 echipe naționale din toată lumea, ediție ce s-a desfășurat în
Argentina, în perioada 1 – 25 iunie 1978. Ediția a fost câștigată de către
Argentina, învingând Olanda în finală cu scorul de 3 - 1. Pe locurile 3 și 4
s-au poziționat selecționatele Braziliei și Italiei. Turneul final al
competiției a avut loc în perioada 1 – 25 iunie 1978 și la el au participat 16
reprezentative naționale. În cele 38 de meciuri jucate s-au înscris 102 de
goluri, cele mai multe (8) au fost înscrise de către jucătorul argentinian
Mario Kempes. Sus am postat logo-ul acestei competiții sportive.
__________ooOoo__________
BILET
ROMÂNESC DE LOTERIE
12 LEI - în folosul Azilului Elena Doamna
pentru copii găsiți
Detaliu vignetă de pe o felicitare românească de Paști
Detaliu vignetă de pe un set de 6 cupoane
de raționalizare a bunurilor de larg consum
din vremea războiului civil spaniol
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 02.09.2024
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu