Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea franceză NANCRAS, departamentul
CHARENTE - MARITIME, regiunea NOUA ACHITANIE, din
vremuri diferite, și câteva vechi trimiteri poștale ilustrate.
Strada principală
Spălătoria comunală
Castelul Balanzac (sec.17)
Posta și Primăria
Biserica
Intrarea în localitate
Castelul Bauce
Biserica Nașterii Maicii Domnului
Monumentul eroilor locali
Centrul
Castelul Colombier
Trimiteri poștale
Arhitectură locală
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
____________xxx____________
CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul
ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi
culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept,
la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau
simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc.
Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare
localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel
de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale,
artistice şi de altă natură, etc.
Insigna - A.S.A. București (Asociația Sportivă Armata)
Produsul medalistic de mai sus este o insignă realizată la comanda clubului
sportiv A.S.A. București (Asociația Sportivă Armata), viitoarea echipă -
Steaua București – azi F.C.S.B. (Fotbal Club Steaua București), care
a reușit să câștige în anul 1987 cel mai important trofeu din fotbalul mondial
– Cupa Cumpionilor Europeni. Fotbal Club Steaua București, cunoscut
ca Steaua București sau simplu Steaua, este un
club de fotbal românesc, care evoluează în liga I. Este clubul
românesc cu cel mai mare succes fotbalistic pe plan național și internațional.
De-a lungul istoriei, Steaua a câștigat cele mai multe campionate, cupe și
supercupe ale României. La data scrierii prezentului articol - noiembrie 2012 -
palmaresul naţional al clubului este următorul: 23 de titluri de Campioană
naţională, 21 de Cupe ale României şi 5 Supercupe ale României. Steaua a
fost prima echipă din estul Europei și singura din România care a câștigat
Cupa Campionilor Europeni, și a doua echipă est-europenă și singura din România
care are în palmares Supercupa Europei. Fondat pe 7 iunie
1947 ca „ASA București” (Asociația Sportivă a Armatei București),
clubul și-a schimbat de mai multe ori numele, până la stabilirea numelui
„Steaua” în anul 1961. Din punct de vedere istoric, Steaua este cunoscut
ca și clubul sportiv al Armatei Române. Cu toate acestea, departamentul de
fotbal s-a separat de clubul sportiv în anul 1998. Din acel moment,
singurele legături ale clubului de fotbal cu Armata sunt tradiția istorică și
stadionul Ghencea, care încă este proprietatea Ministerului Apărării Naţionale.
De-a lungul timpului, echipa a avut mai multe steme, datorită diferitelor
schimbări de proprietari și de regimuri. Culorile tradiţionale ale clubului
sunt roşu şi albastru. Steaua a jucat multe meciuri pe stadionul Ghencea,
inaugurat în anul 1974 şi care are capacitatea de 28365 locuri. Ultimile
meciuri ale Stelei s-au desfăşurat pe ultramodernul stadion Arena naţională,
construit pe locul vechiului stadion 23 August. Deasupra am postat stemele
(logourile) clubului de fotbal STEAUA Bucureşti, de-a lungul timpului. Pe stadionul barcelonez arhiplin “Ramon Sanchez Pizjuan”, în
care suporterii catalani au creat pe întreaga durată a meciului o atmosferă
incendiară, jucătorii Stelei au rezistat presiunii create ajungând la
loviturile de 11 metri, unde fantasticul Duckadam, care ulterior a ajuns în
'Cartea Recordurilor', a apărat toate cele patru execuţii ale jucătorilor
spanioli, iar Lăcatuş şi Balint au punctat pentru acel uriaş triumf. Şi-au adus
aportul la acea izbândă, elogiată în presa din întreaga lume, jucători de o
valoare incontestabilă: Duckadam-Iovan, Bumbescu, Belodedici, Bărbulescu-Bălan,
Majaru, Balint, Boloni-Lăcătuş Piţurcă, echipa de bază din acel meci. Dar şi Radu
II, Iordănescu, Stângaciu, Pistol, T. Stoica, suspendat în acel meci. În marea
lor majoritate, după Decembrie '89, au evoluat la echipe din campionate
puternice ale bătrânului continent. De asemenea, trebuie amintită conducerea
tehnică, formată din Emeric Ienei şi Anghel Iordănescu, şi conducerea
administrativă, formată din Ion Alexandrescu şi Constantin Dănilescu. Ei au
fost cei care prin competenţă şi profesionalism au dus la această extraordinară
victorie a fotbalului românesc.
Respectabila lojă Libertas 442 - Orientul București
Produsul medalistic de mai sus este o medalie masonică recentă realizată la
comanda respectabilei Loje Libertas 442
Orientul București.
Câteva simboluri masonice care apar
frecvent pe bijuterii, medalii și decorații masonice sunt: - Compasul
– dedicat tuturor masonilor, semnificând Spiritul
- Echerul
– dedicat doar Marelui Maestru, semnificând Materia, Spațiul, Echilibrul, fără
el masonii nu pot șlefui “piatra brută”
- Steaua
în cinci colțuri (pentaclul) – semnifică Lumina, Inteligența. Știința
- Ramurile
de accacia – semnifică Reînnoirea, Metamorfoza, Inocența
- Litera
G – se referea inițial la Geometrie - știința sacră transmisă, azi cu ample și
misterioase încărcături ezoterice.
Temuta, admirata sau dezavuata, Francmasoneria a
jucat si continua sa aiba un rol important in multiple planuri ale Romaniei.
Sub semnul echerului si compasului de sub ochiul unic, s-au desfasurat
evenimente majore ale neamului. Efervescenta masonica in Romania a atins o
considerabila cota in perioada pasoptista, considerata de istorici o generatie
de masoni. Sintagma este acoperita de adevar, daca luam in calcul ca cei vizati
apartineau unor societati secrete literare si masonice de la Bucuresti, Iasi,
Brasov, Chisinau, Cernauti. Printre exponentii de seama, desavarsiti in
lojile pariziene, ii gasim pe Balcescu, Rosetti, Kogalniceanu, Alecsandri,
Cuza, Negruzzi si I.C. Bratianu. Sub regele Carol I, nu mai putin de 12
din 19 prim-ministri au fost masoni, ca si alti importanti oameni politici ai vremii.
Acum, Francmasoneria romana a facut pasul catre Marea Loja Nationala. În fine,
in perioada Romaniei Mari, o figura proeminenta a fost primul-ministru
Alexandru Vaida-Voievod, incadrat in loja "Ernest Renan", alaturi de
Traian Vuia, Mihai Serban s.a. El a obtinut, datorita discutiilor cu omologii
sai masoni, premierii britanic si francez, Lloyd George si Georges Clemenceau,
acceptul unor importante revendicari teritoriale romanesti, inclusiv Basarabia.
Numele altor oameni care se afla si astazi, ori s-au aflat pana nu demult,
in primele randuri ale celebritatilor Masoneriei romanesti sunt: Petre Roman,
Viorel Hrebenciuc, Ioan Rus, Gelu Voican Voiculescu, Dumitru Prunariu, Lucian
Bolcas, Alexandru Ciocâlteu, Constantin Balaceanu Stolnici, Virgil Ardelean, Ioan
Talpeş, Ovidiu Tender, Irinel Popescu, Alexandru Bittner, Razvan
Teodorescu, Victor Babiuc, Gheorghe Zamfir, Crin Halaicu, Tudor Gheorghe,
Florian Pittis si Adrian Severin. Ziaristul si muzeograful Horia
Nestorescu-Balcesti, renumit pentru lucrarile sale de istorie a Masoneriei
romane, afirma ca: "Romanii datoreaza Francmasoneriei faurirea Romaniei
Moderne, a Independentei, a Regatului, a Statului national unitar si
suveran". Biserica Ortodoxa Romana este de cu totul alta parere.
Prin Hotararea Sfantului Sinod din 1937, la concluziile Mitropolitului Nicolae
al Ardealului, ramasa si astazi in vigoare, aceasta subliniaza in sapte puncte
urmatoarea sinteza: "Este o organizatie mondiala secreta, in care
evreii au un rol insemnat, avand un rit cvasi-religios, luptand impotriva
conceptiei crestine, impotriva principiului monarhic si national, pentru
a realiza o republica internationala, laica. Este un ferment de
stricaciune morala, de dezordine sociala. Biserica osandeste Francmasoneria ca
doctrina, ca organizatie si ca metoda de lucru oculta". Cuvintele
„francmason“, „francmasonerie“ sunt forma românească a cuvintelor englez free
mason, francez francmaçon şi german Freimaurer care
înseamnă „zidar,constructor liber“ şi reprezintă o moştenire a uneia din
rădăcinile francmasoneriei: breasla zidarilor care construiau biserici,
bazilicile şi catedralele în Evul mediu. Potrivit dicţionarului
enciclopedic „The New Encyclopedia Britannica“, francmasoneria este cea mai
vastă societate secretă din lume, răspândindu-se mai cu seamă datorită
întinderii în sec. al XIX-lea a Imperiului ritanic (mai corect spus ar fi
însă: „societate discretă“). Însă francmasoneria a funcţionat în secret doar
atunci şi acolo unde a fost interzisă de lege. Ea nu este prin natura ei o
asociaţie secretă, deşi prezintă asemănări cu Şcolile de Mistere din
Antichitate. Însă, potrivit definiţiei date de masonii înşişi, masoneria
este: „o asociaţie de oameni liberi şi de bune moravuri care conlucrează pentru
binele şi progresul societăţii prin perfecţionarea morală şi intelectuală a
membrilor săi.“ Despre Masonerie există două puncte de vedere: primul,
pro-masonic, prezintă masoneria ca pe o organizație fraternă, ai căror membri
sunt uniți de idealuri comune morale şi metafizice; în cele mai multe
dintre ramuri, de credinţa într-o fiinţă supremă. Câtă vreme masoneria tinde
spre perfecţionarea omului, este compatibilă cu orice credinţă sau convingere
sinceră şi nu ar trebui să apară probleme; al doilea, anti-masonic, prezintă
această organizație într-o lumină diabolică, socotind-o o pseudoreligie, cu o
organizare ermetică, antisocială, complotistă si satanista. Lojele
masonice sunt forme de organizare ale masonilor de oriunde.I.C.P.T.S.C.
I.C.P.T.S.C. probabil că este prescurtarea de la Institutul de
cercetare -proiectare pentru sectoare calde. El a fost înființat în anul 1973,
fiind subordonat Ministerului industriei metalurgice. El este situat în București pe Calea Olteniței la nr.105. Obiectul de activitate al acestui institut era următorul: ,,utilaje
și linii tehnologice pentru turnătorii, secții de forjă, tratamente termice
aferente sectoarelor calde, respectiv linii automate de formare-turnare pentru
întreprinderi din țară și export. Instalații de ardere, arzătoare
auto regenerative, instalații de recuperare a căldurii. Tehnologii speciale
de tipul turnării centrifugale destinate reducerii consumului de metal, energie
și combustibil. Materiale, utilaje, repere și tehnologii de vârf pentru tehnica
nucleară. Proiecte tip de utilaje și tehnologii pentru sectoare calde, inclusiv
prese”. Institutul se află în fază avansată de privatizare prezentând mare
interes pentru cumpărători.Clădirea are 12 etaje şi o suprafaţă desfăşurată de
22278 metri pătraţi, terenul întinzându-se pe 19291 metri pătrați. Potrivit
experților imobiliari doar terenul din jurul se situează astfel între 11,5
milioane euro şi 25 milioane euro.
Marathon - București 2015
Maratonul este o probă sportivă de
alergare pe distanță lungă, cu o distanță oficială de 42,195 km, care
se aleargă de obicei pe șosea. Evenimentul este numit după legenda soldatului
grec Phidippides, un mesager care a adus la Atena vestea victoriei din
Bătălia de la Maraton. Acuratețea istorică a acestei legende este pusă la
îndoială, fiind contrazisă în special de relatările lui Herodot. Maratonul
a fost unul dintre sporturile de la Jocurile Olimpice moderne
din anul 1896, deși distanța nu a fost standardizată până în 1921. Mai
mult de 800 de astfel de curse se desfașoară în întreaga lume în fiecare an,
marea majoritate a concurenților fiind sportivi amatori. Maratoanele mai mari
pot avea zeci de mii de participanți. Astfel de maratoane au loc în România la
Brașov, Cluj, Sibiu, Aiud, etc.
Ateneul Român este o sală de concerte din Bucureşti, clădire situată
pe Calea Victoriei, în Piața George Enescu (partea nordică a Pieței
Palatului). Tot aici se află şi sediul Filarmonicii George
Enescu. Edificiu-simbol al culturii nationale, Ateneul Roman, construit in
inima Bucurestilor in perioada anilor 1886-1889, a devenit exponentul
arhitectonic si spiritual nu doar al unui oras, al unei Capitale, ci al unei
natiuni. Aici au conferentiat marile personalitati si savanti ai Romaniei, aici
au concertat toti consacratii si tinerii artisti profesionisti ai tarii, aici
au urcat pe podium multe formatii si solisti de nivel mondial, aici s-au lansat
“in prima auditie“ capodopere ale literaturii muzicale autohtone, aici s-au
organizat primele expozitii ample, retrospective de pictura si sculptura ale
maestrilor artei plastice nationale, aici s-au perindat regi si regine, oameni
politici si oaspeti de seama de peste hotare spre a participa la evenimente de
importanta nationala si universala intr-un cuvant, la Ateneul Roman s-au
petrecut momente de anvergura istorica ce s-au inscris in cartea de aur a
poporului nostru. Putini stiu astazi ca Palatul Ateneului Roman s-a cladit
cu banii dintr-o subscriptie publica, in urma organizarii unei loterii
nationale (500.000 de bilete in valoare de un leu), apelul adresat cetatenilor
de naturalistul Constantin Esarcu (1836-1898), fondatorul Societatii Ateneul
Roman, sunand ca o chemare populara, printr-un slogan de-a dreptul comic si
banal: "Dati un leu pentru Ateneu!". Ideea apelului s-a transformat
surprinzator intr-o lectie de unitate, de trezire a constiintei nationale. Conceputa
de arhitectul francez Albert Galleron, dupa cercetarile stiintifice si
indicatiile lui Alexandru Odobescu, revizuite si completate de un manunchi de
specialisti romani (Al. Orascu, Ion Mincu, Ion Socolescu, Grigore Cerkez, Cucu
Starostescu), cladirea de forma circulara s-a datorat valorificarii fundatiilor
deja existente din Gradina Episcopiei ce urmau sa serveasca ridicarii unui
circ. Inspirat din vechile temple grecesti, edificiul surprinde la prima vedere
printr-o colonada istorica ce sustine un fronton triunghiular. La parter,
impresionantul hol din marmura inglobeaza cele 12 coloane dorice de sustinere a
salii de concerte. Patru scari monumentale in spirala de tip baroc din marmura
de Carrara, desfasurate cu balcoane la etajul intermediar, fac legatura cu sala
si anexele (birouri, sali de repetitii, cabine pentru solisti si dirijor etc.).
Dispuse sub forma vechilor amfiteatre greco-romane, cele aproape 1.000 de
locuri (trei zone de parter si doua randuri circulare cu 52 de loji, la mijloc
cu o loja centrala) ofera o vizibilitate perfecta din orice colt si o auditie
impecabila. Perfectiunea sunetului se datoreaza imensei cupole (bogat decorata)
care "absoarbe" fondul instrumental si vocal de pe podium, spre a-l
distribui prin reverberatie catre auditori, cu intreaga gama de armonice pana
la cele mai fine culori timbrale si nuante. Se pare ca acustica exceptionala a
cavitatii sonore, proprii Ateneului Roman, aplasat sala printre cele mai
reusite constructii de acest gen nu doar din Europa, ci din intreaga lume. Fresca,
evocand istoria poporului roman in 25 de episoade, realizata timp de cinci ani
de catre pictorul Costin Petrescu, orga instalata in 1939 in urma ajutorului
material al lui George Enescu, numeroasele imbunatatiri tehnice produse dupa
cutremurele de pamant si bombardamentul din 1944, de la sfarsitul celui de al
doilea razboi mondial, dar mai ales modificarile din 1966-1967 (introducerea
aerului conditionat, refacerea tavanului, schimbarea fotoliilor, redistribuirea
lojilor, largirea avanscenelor etc.) au transformat Ateneul Roman intr-un
complex arhitectural singular in centrul Capitalei. De peste o jumatate de
veac, a devenit sediul Filarmonicii "George Enescu", iar din 1958
"Cartierul general" al Festivalurilor Internationale "George
Enescu". Templu al artei si culturii romanesti, Ateneul Roman ramane,
la cei 120 de ani, nu doar o cladire de patrimoniu universal, reprezentativa ca
arhitectura pentru Romania si Balcani (cu trimitere la antichitatea greceasca),
ci si un simbol de traditie spirituala a unui popor. Iar daca fundatia
circulara initiala, nicicand nu a fost visata de fondatori, arhitecti si
constructori ca forma ideala pentru un monument arhitectonic (au existat
glasuri in epoca ce au criticat solutia tehnica insolita), iata ca timpul a
harazit urmasilor culturii vechii Dacii sa devina o scena turnanta nu doar a
istoriei, ci si a artei in contextul Europei. "Calare" pe trei secole
(fundatia ecvestra s-a dovedit bazaltica), Ateneul Roman si-a deschis larg
portile unor spirite universale luminate, ce si-au dat intalnire la Bucuresti,
spre a se infrati cu autohtonii meleagurilor de la gurile Dunarii. Desi
ctitorii au visat ca toate artele surori sa-si afle locul sub cupola acestui
for cultural, totusi se pare ca putini si-au dat seama ca acustica naturala
exceptionala a salii ofera doar muzicii un climat de afirmare plenara,
singulara, devenind casa parinteasca pentru marile personalitati si talente ale
lumii. A concerta pe podiumul Ateneului Roman din Bucuresti echivaleaza astazi
in arta lirica cu aparitia pe scena Teatrului Scala din Milano. Templul din
inima Capitalei, zidit in urma cu 120 de ani, s-a transformat in "cartea
de vizita" nepieritoare a Romaniei contemporane. (autorul acestei
prezentări - muzicolog Viorel Cosma)
Despre Fresca Ateneului Român. In sfera aceluiasi interes pentru decoratie intra si preocuparea constanta formulata de C. Exarhu si Al. Odobescu inca din 1888, de a se realiza o monumentala fresca pe peretele circular al salii, fresca ce trebuie sa evoce momentele cele mai importante ale istoriei noastre nationale, dar in acelasi timp sa creeze o imagine fidela a specificitatii sufletului romanesc. Propunand in anul 1901, un proiect in spiritul celor aratate mai sus pictorul Stefan Popescu dorea realizarea acestei picturi de 300 mp pe panza, considerand ca astfel nu va trebui sa fie inchisa sala pentru un timp. Dar lipsa de fonduri suficiente face ca proiectul sa taraganeze multi ani. In sfarsit, este acceptat proiectul prof. Costin Petrescu pentru realizarea unei fresce ce reprezinta in 25 de episoade momente importante din istoria romanilor. Fondurile au provenit din subscriptie publica. Lucrarea in lungime de 75 mp si latime de 3 m inceputa in 1933 in tehnica "al Fresco" va fi inaugurata la 26 mai 1938. Consideram ca este interesanta o succinta descriere a scenelor deoarece valoarea lor ideatica este net superioara valorii artistice, fapt ce nu ne surprinde avand in vedere caracterul programatic al lucrarii si necesitatea de a supune compozitia, desenul si culoarea spatiului oferit, intr-un ansamblu cu anumite coordonate plastice si decorative. Dar sa urmarim succesiunea episoadelor:
- Traian patrunde in Dacia. Imparatul
este prezentat in statul sau major, langa podul peste Dunare de la Turnu
Severin.
- Colonizarea Daciei. In fundal se
vede monumentul de la Adam-Clissi. Legionarii patrund in Dacia.
- Contopirea dacilor cu romanii este
prezentata prin idila dintre o tanara daca si un soldat roman. Stela funerara
reprezinta o piesa gasita in timpul sapaturilor de la Alba Iulia.
- La orizont o sentinela romana
strajuieste hotarul. Norii negri simbolizeaza apropiatele invazii barbare.
- Invazia barbarilor.
- Inceputul vietii romanesti
patriarhale. Norii se risipesc, iar populatia coboara din munti si ridica
locuinte si salas de inchinaciune.
- Statornicirea: taranul roman isi
pregateste armele: arcul si securea.
- Descalecatul: de peste munti se
iveste un cavaler calare, pe care populatia il primeste cu paine si sare.
- Statul Militar: Mircea cel Batran
parlamenteaza cu trimisii turci.
- Statul Administrativ: in curtea
Manastirii Moldovita, Alexandru cel Bun imparte dregatoriile statului.
- Cruciada romanilor: Iancu de
Hunedoara, Vlad dracul si Stefan al doilea ridica o oaste pentru izgonirea
turcilor. In fundal apare castelul de la Hunedoara si Cetatea Poenari de la
Arges. Figura lui Tepes Voda se zareste ca o umbra misterioasa.
- Vremea lui Stefan cel Mare. Un taran
isi face lance din fierul coasei. Stefan in fata Cetatii Sucevei primeste pe
trimisii Papei care ii aduc spada si titlul de "Ostas al lui Christ".
- Epoca de pace si credinta. Neagoe
Basarab si familia sa ies din Biserica episcopala de la Curtea de Arges
(deasupra lojii Romaniei).
- Epoca lui Mihai Viteazul. Domnitorul
intregitor al neamului se pregateste sa intre in Alba Iulia.
- Epocile culturale: Matei Basarab,
Vasile Lupu (in fundal Cetatea Targoviste si Biserica 3 Ierarhi), Dimitrie
Cantemir si Constantin Brancoveanu (Manastirea Hurezu si mesterul ei Parvu
Mutu).
- Rascoala lui Horia, Closca si
Crisan. Cei trei eroi sunt prezentati in fata bisericii de la Tebea (Tara
motilor). Gheorghe Lazar apare ca un personaj de legatura intre acest episod si
cel care reprezinta miscarea lui Tudor Vladimirescu.
- Domnul Tudor in fruntea pandurilor
intra in Bucuresti si primeste din partea politiei, zapis de consfintire a
drepturilor cerute de Adunarea poporului. Alaturi apare episcopul Argesului si
o cula, indicand originea lui Tudor Vladimirescu.
- Anul 1848, in Transilvania cu Avram
Iancu care porneste la lupta.
- Anul 1848, in Tara Romaneasca si
Moldova. Bonjuristii fraternizeaza cu taranii.
- Alexandru Ioan Cuza improprietareste
taranii. In planul al doilea apare Kogalniceanu.
- Unirea Principatelor in 1859. Doua
femei in costume nationale deapana acelasi fir.
- Carol I si razboiul de independenta.
Domnitorul primeste un steag capturat de la inamic. In scena apare si I.C.
Bratianu.
- Realizarea intregirii nationale:
1918. Pe front soldati intre sarme ghimpate.
- Regele Ferdinand I si Romania Mare.
La Alba Iulia regele si regina Maria. In suita apare generalul Berthelot. Toti trec
prin fata unor femei ce simbolizeaza Vechiul regat, Transilvania, Basarabia si
Bucovina.
- Ultima scena ar fi trebuit sa-l
reprezinte pe Carol al II-lea, fondatorul orasului modern, care alaturi de
Mihai I coboara in mijlocul poporului pentru a patrona stiintele, literatura,
artele si industria. Varianta aleasa ulterior reprezinta poporul cu steaguri,
care sarbatoreste infaptuirea Romaniei Mari. Din punct de vedere plastic
aceasta ultima scena este tratata diferit fata de restul frescei, culoarea
fiind mai vie si desenul mult mai liber.
In ansamblu, fresca este realizata intr-o maniera oarecum libera, putand vorbi de un stil realist plat. Dominanta cromatica este rece, abundand in cenusiuri. De aici efectul general usor estompat, fara accente plastice deosebite. Aceste caracteristici ale frescei ar putea semnifica la prima vedere ca lucrarea este lipsita de interes artistic. Totusi, in ansamblul salii aceste date devin intr-un fel calitati, lucrarea ocupandu-si locul sau cu discretie, ca un fel de pandant al tonurilor calde de rosu si auriu din luxurianta bogatie decorativa a cupolei. Slujind frumoasei idei ca istoria nationala trebuie prezentata ca o carte deschisa, in care fiecare privitor sa gaseasca ceva din maretia trecutului si astfel sa mediteze la valorile spirituale, morale ale poporului nostru, fresca Ateneului este semnificativa pentru caracterul emblematic al monumentului.
Aleea cu sculpturi: În perioada antebelică, aleile Grădinii Ateneului erau împodobite cu 16 busturi care reprezentau mari oameni politici, de cultură sau artiști români. Din păcate, acestea nu s-au păstrat, pentru că au fost distruse în anii regimului comunist: Mihai Eminescu de Ion Georgescu, Mihail Kogălniceanu de W.C.Hegel, P.S.Aurelian de W. C. Hegel, Ion Ghica de Iordănescu, Traian Demetrescu de Filip Marin, Dumitru Georgescu Kiriac de Oscar Han, Ienăchiţă Văcărescu de W. C. Hegel, Constantin Esarcu de W. C. Hegel, Gavriil Musicescu de Miliţa Petraşcu, C.A. Rosetti de I. Georgescu, Vasile Urechea-Alexandrescu de W. C. Hegel, generalul Ioan Emanoil Florescu de I. Georgescu, Grigore Tocilescu, Gheorghe Dem Teodorescu de Carol Storck, C. I. Stăncescu de W. C. Hegel și Theodor Şerbănescu de Filip Marin. În prezent, în Grădina Ateneului este amplasată o singură statuie, cea a lui Mihai Eminescu, executată în bronz, în 1963, de sculptorul Gheorghe D. Anghel.
Filarmonica "George Enescu" este instituţia muzicală reprezentativă a României. Fondată în aprilie 1868, "Societatea Filarmonică Română", sub conducerea lui Eduard Wachmann, avea ca scop organizarea unei orchestre simfonice permanente, în vederea propagării culturii muzicale şi popularizării capodoperelor muzicii clasice. Primul concert a avut loc în 15 decembrie acelaşi an, sub bagheta initiatorului sau. După inaugurarea palatului Ateneului Roman, la 5 martie 1889, concertele au inceput sa se desfasoare in aceasta sala, asa cum se intampla si in prezent, Ateneul Roman devenind emblema culturii romanesti si sediu al Filarmonicii. Lui Wachmann, care a condus prima orchestra simfonica permanenta pana in 1907, i-a succedat Dimitrie Dinicu (1868-1936), iar acestuia, din 1920, George Georgescu (1887-1964), dirijor remarcabil, elev al lui Arthur Nikisch. In perioada directoratelor lui George Georgescu (1920-1944; 1954-1964), repertoriul s-a modernizat iar Filarmonica a intrat in circuitul muzical international, prin participarea la primele turnee peste hotare si invitarea unor mari personalitati ale lumii muzicale interbelice, între care Jacques Thibaud, Pablo Casals, Igor Stravinski, Enrico Mainardi, Alfred Cortot, Maurice Ravel, Richard Strauss, Yehudi Menuhin, Herbert von Karajan şi mulţi alţii de calibru universal. Tot lui George Georgescu i se datorează înregistrări discografice de referinţă, ca de pildă integrala simfoniilor de Beethoven. Detalii abundente despre prima sută de ani de activitate apar în volumul „Filarmonica George Enescu din Bucureşti, 1868-1968”, semnat de muzicologul Viorel Cosma. După razboi, instituţia şi-a diversificat activitatea, sub mandatele lui Constantin Silvestri şi George Georgescu: se înfiinţează Corul academic, se constituie un valoros corp de solişti concertişti (instrumentişti şi cântăreţi), diverse ansambluri camerale (de la orchestra pana la trio cu pian). De numele lui George Georgescu se leagă şi concertele memorabile susţinute de Orchestra Filarmonicii, la primele ediţii ale Festivalului Internaţional „George Enescu”. După moartea lui George Enescu, în 1955, Filarmonica iî poartă numele. La conducerea acestei instituţii muzicale s-au mai succedat: Mircea Basarab, Dumitru Capoianu, Ion Voicu, Mihai Brediceanu. După căderea regimului comunist, Filarmonica "George Enescu" a recâştigat din strălucirea de odinioară sub conducerea directorului general Cristian Mandeal şi a directorului artistic Nicolae Licareţ. În timpul mandatului dirijorului principal Cristian Mandeal (1991-2010), Orchestra Filarmonicii a realizat pe disc integrala lucrărilor simfonice de George Enescu şi de Johannes Brahms. Pe lângă concertele simfonice şi camerale curente (aproximativ 300 anual), Filarmonica a înregistrat zeci de discuri LP si CD şi a întreprins turnee de răsunet în Europa, Asia şi Extremul Orient, câştigându-şi astfel un binemeritat renume internaţional.
S.D.F. - București (Social Dans Fest
U.D.S.R. - Uniunea Dansurilor Sociale din România)
Medalia de mai sus este o medalie de merit conferită participanților (câștigătorilor) în
cadrul competiției de dans S.D.F. București (Social Dance Fest
Bucuresti). Această competitie de dans este afiliată Uniunii Dansurilor Sociale din România (U.D.S.R.). Competiția
are un pic de tradiție, prima ediție având loc în anul 2014. În cadrul
competiției se acordă premii valoroase, trofee aparte și medalii de neuitat în
12 discipline. Juriul este format din profesioniști din lumea dansului
internațional. Uniunea Dansurilor Sociale din România deține o platformă
on-line prin care gestionează evenimente (competiții de dans) din România
individuale dar și de studio (trupă de dans).Bucarest - România EEI
Nu se cunosc niciun fel de informații despre această insignă deoarece înscrisul orizontal este neciteț.
București este capitala României, reședința județului
Ilfov și, în același timp, cel mai populat oraș al țării, centru
industrial și comercial al țării. Populația de 1944367 de locuitori (estimat 1
ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al zecelea oraș ca populație
din Uniunea Europeană. În fapt, însă, Bucureștiul adună zilnic peste
trei milioane de oameni, iar specialiștii prognozează că, în următorii cinci
ani, totalul va depăși patru milioane. Prima mențiune a localității apare
în anul 1459. În anul 1862 devine capitala României. De atunci
suferă schimbări continue, fiind centrul scenei artistice, culturale și
mas-media. Între cele două războaie mondiale, arhitectura elegantă și
elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul Paris”. În prezent, capitala are
același nivel administrativ ca și un județ și este împărțită în șase
sectoare. Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă și
actuală ale orașului precum și câteva clădiri reprezentative ale
Bucureștiului.
Școala de Artilerie și Geniu
Spitalul clinic de urgență militar central "Dr Carol Davila"
Stadionul Republicii
Ștrandul Kisseleff
Ștrandul Lido
Teatrul Liric
Sanatoriul Dr.Kiriac
Teatrul de vară "23 August"
Teatrul Național
Expoziția generală română 1906
Pavilionul comunei București
Seminarul Nifon
Teatrul de vară "Alhambra"
Teatrul național "I L Caragiale"
Spitalul Colțea
Strada și Mănăstirea Mihai Vodă
Strada Șelari
Muzeul național al țăranului român "Dimitrie Gusti"
Casa autentică din Trăisteni, jud.Prahova
Strada Doamnei
Seminarul central
Sediul ACR
_____________ooOoo_____________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Poet portughez Antero Tarquino de Quental,
a trăit între anii 1842 - 1891
Detaliu vignetă de pe o felicitare franceză
Detaliu vignetă de pe un bilet spaniol de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 22.08.2023
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu