Mai jos admiri alte fotografii reprezentând monumente de
cultură și arhitectură dar și trimiteri poștale sau vederi generale
din vremuri diferite, din localitatea franceză PETIT VERLY,
structura intercomunitară GUISSE, departamentul AISNE,
regiunea RHONE ALPES.
Biserica
Intrările în localitate
Strada Marchavesne
Trimiteri poștale ilustrate
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
____________xxx___________
O PLACHETĂ,
CÂTEVA INSIGNE ȘI MEDALII
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane
la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Conform DEX (Dicţionarului explicativ al limbii
române), PLACHETA este o medalie pătrată
sau dreptunghiulară, care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene,
basoreliefuri sau inscripţii şi se oferă
ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în semn de
recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte din
categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele
comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint,
bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind
preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi (medaille)
şi spanioli (edala).
Insigna - Eminescu
Cercul militar național
Clubul colecționarilor de medalii Eminescu
Expoziția de insigne 15.06.2010
Insigna de mai sus s-a
emis pentru a comemora 121 de ani de la dispariţia poetului. Insignă este compusă
din două părţi: o baretă metalică și insigna propriu zisă de formă metalică. Bareta
metalică este realizată din tombac emailat la cald. Reprezintă o bandă
tricoloră (albastru, galben şi roşu), de formă trapezoidală, având pe ea
înscrisul ,,EMINESCU” iar central, în partea inferioară, are un anou. Sistemul
de prindere este cel clasic, cu ac. Partea inferioară, cea circulară are diametrul
de 35 milimetri. Central este reprodusă medalia din tombac realizată de
artistul medalist Constantin Dumitrescu de la Monetăria Statului, cu ocazia
înfiinţării Clubului (cu imaginea lui Eminescu în semiprofil stânga şi textul
stilizat: Eminescu 2009).
Eminescu - 2009
Mihai Eminescu 1850 - 1889
Gravor Constantin Dumitrescu
Cercul militar național
Clubul colecționarilor de medalii Eminescu
Prima expoziție de medalii Eminescu organizată de Club
cu prilejul comemorării a 120 de ani de la trecerea
în eternitate a poetului - 15.06.2006
Spre exterior, pe fond verde, apare circular textul
CERCUL MILITAR NAŢIONAL *CLUBUL COLECTIONARILOR DE MEDALII EMINESCU* . La
mijloc, pe fond roşu, de asemenea circular, este scris textul EXPOZIŢIE DE
INSIGNE * 15.06.2010 *. Insignă din tombac emailat la cald s-a realizat după
schiţele preşedintelui clubului col.(r) Ioan Dogaru,
la Monetăria Statului într-un tiraj de 60 de exemplare.
George Enescu
Ateneul Român 14 februarie 1958 - 2018
Înființarea Filarmonicii din București - 150 de ani
La sfârșitul
lunii aprilie 2018 Monetăria statului român a lansat în circuitul medalistic
mondial o medalie care marchează trecerea a 150 de ani de la înființarea
Filarmonicii George Enescu din municipiul București. Noul produs medalistic s-a
lansat într-un tiraj de 100 de piese – 60 de piese din aliaj de cupru si 40 de
piese din argint. Piesele sunt de formă rotundă și au diametrul de 70
milimetri.
Filarmonica "George Enescu" este instituţia muzicală reprezentativă a României.
Fondată în aprilie 1868, "Societatea Filarmonică Română", sub conducerea
lui Eduard Wachmann, avea ca scop organizarea unei orchestre simfonice
permanente, în vederea propagării culturii muzicale şi popularizării
capodoperelor muzicii clasice. Primul concert a avut loc în 15 decembrie
acelaşi an, sub bagheta initiatorului sau. După inaugurarea palatului
Ateneului Roman, la 5 martie 1889, concertele au inceput sa se desfasoare in
aceasta sala, asa cum se intampla si in prezent, Ateneul Roman devenind emblema
culturii romanesti si sediu al Filarmonicii. Lui Wachmann, care a condus prima
orchestra simfonica permanenta pana in 1907, i-a succedat Dimitrie Dinicu
(1868-1936), iar acestuia, din 1920, George Georgescu (1887-1964), dirijor
remarcabil, elev al lui Arthur Nikisch. In perioada directoratelor lui George
Georgescu (1920-1944; 1954-1964), repertoriul s-a modernizat iar Filarmonica a
intrat in circuitul muzical international, prin participarea la primele turnee
peste hotare si invitarea unor mari personalitati ale lumii muzicale
interbelice, între care Jacques Thibaud, Pablo Casals, Igor Stravinski, Enrico
Mainardi, Alfred Cortot, Maurice Ravel, Richard Strauss, Yehudi Menuhin,
Herbert von Karajan şi mulţi alţii de calibru universal. Tot lui George
Georgescu i se datorează înregistrări discografice de referinţă, ca de pildă integrala
simfoniilor de Beethoven. Detalii abundente despre prima sută de ani de
activitate apar în volumul „Filarmonica George Enescu din Bucureşti,
1868-1968”, semnat de muzicologul Viorel Cosma. După razboi, instituţia
şi-a diversificat activitatea, sub mandatele lui Constantin Silvestri şi George
Georgescu: se înfiinţează Corul academic, se constituie un valoros corp de
solişti concertişti (instrumentişti şi cântăreţi), diverse ansambluri camerale
(de la orchestra pana la trio cu pian). De numele lui George Georgescu se leagă
şi concertele memorabile susţinute de Orchestra Filarmonicii, la primele ediţii
ale Festivalului Internaţional „George Enescu”. După moartea lui George Enescu,
în 1955, Filarmonica îi preia numele. La conducerea acestei instituţii muzicale
s-au mai succedat: Mircea Basarab, Dumitru Capoianu, Ion Voicu, Mihai
Brediceanu. După căderea regimului comunist, Filarmonica "George
Enescu" a recâştigat din strălucirea de odinioară sub conducerea
directorului general Cristian Mandeal şi a directorului artistic Nicolae
Licareţ. În timpul mandatului dirijorului principal Cristian Mandeal
(1991-2010), Orchestra Filarmonicii a realizat pe disc integrala lucrărilor
simfonice de George Enescu şi de Johannes Brahms. Pe lângă concertele simfonice
şi camerale curente (aproximativ 300 anual), Filarmonica a înregistrat zeci de
discuri LP si CD şi a întreprins turnee de răsunet în Europa, Asia şi Extremul
Orient, câştigându-şi astfel un binemeritat renume internaţional.
Despre Fresca Ateneului Român. In sfera aceluiasi interes pentru decoratie intra si
preocuparea constanta formulata de C. Exarhu si Al. Odobescu inca din 1888, de
a se realiza o monumentala fresca pe peretele circular al salii, fresca ce
trebuie sa evoce momentele cele mai importante ale istoriei noastre nationale,
dar in acelasi timp sa creeze o imagine fidela a specificitatii sufletului
romanesc.Propunand in anul 1901, un proiect in spiritul celor aratate mai sus pictorul
Stefan Popescu dorea realizarea acestei picturi de 300 mp pe panza, considerand
ca astfel nu va trebui sa fie inchisa sala pentru un timp. Dar lipsa de fonduri
suficiente face ca proiectul sa taraganeze multi ani. In sfarsit, este acceptat
proiectul prof. Costin Petrescu pentru realizarea unei fresce ce reprezinta in
25 de episoade momente importante din istoria romanilor. Fondurile au provenit
din subscriptie publica. Lucrarea în lungime de 75 mp și lățime de 3
metri, începută în 1933 în tehnica "al Fresco" va fi inaugurata la 26
mai 1938. Consideram ca este interesanta o succinta descriere a scenelor
deoarece valoarea lor ideatica este net superioara valorii artistice, fapt ce
nu ne surprinde avand in vedere caracterul programatic al lucrarii si necesitatea
de a supune compozitia, desenul si culoarea spatiului oferit, intr-un ansamblu
cu anumite coordonate plastice si decorative. Dar să urmărim succesiunea
episoadelor:
1. Traian pătrunde în Dacia. Imparatul este prezentat in
statul sau major, langa podul peste Dunare de la Turnu Severin.
2. Colonizarea Daciei. In fundal se vede monumentul de la
Adam-Clissi. Legionarii patrund in Dacia.
3. Contopirea dacilor cu romanii este prezentata prin idila
dintre o tanara daca si un soldat roman. Stela funerara reprezinta o piesa
gasita in timpul sapaturilor de la Alba Iulia.
4. La orizont o sentinela romana strajuieste hotarul. Norii
negri simbolizeaza apropiatele invazii barbare.
5. Invazia barbarilor.
6. Inceputul vietii romanesti patriarhale. Norii se risipesc,
iar populatia coboara din munti si ridica locuinte si lăcășe de închinare.
7. Statornicirea: taranul roman isi pregateste armele: arcul
si securea.
8. Descalecatul: de peste munti se iveste un cavaler calare,
pe care populatia il primeste cu paine si sare.
9. Statul Militar: Mircea cel Batran parlamenteaza cu
trimisii turci.
10. Statul Administrativ: in curtea Manastirii Moldovita,
Alexandru cel Bun imparte dregatoriile statului.
11. Cruciada romanilor: Iancu de Hunedoara, Vlad dracul si Stefan
al doilea ridica o oaste pentru izgonirea turcilor. In fundal apare
castelul de la Hunedoara si Cetatea Poenari de la Arges. Figura lui Tepes
Voda se zareste ca o umbra misterioasa.
12. Vremea lui Stefan cel Mare. Un taran isi face lance din fierul
coasei. Stefan in fata Cetatii Sucevei primeste pe trimisii Papei care ii
aduc spada si titlul de "Ostas al lui Christ".
13. Epoca de pace si credinta. Neagoe Basarab si familia sa ies
din Biserica episcopala de la Curtea de Arges (deasupra lojii Romaniei).
14. Epoca lui Mihai Viteazul. Domnitorul intregitor al neamului se
pregateste sa intre in Alba Iulia.
15. Epocile culturale: Matei Basarab, Vasile Lupu (in fundal
Cetatea Targoviste si Biserica 3 Ierarhi), Dimitrie Cantemir si Constantin
Brancoveanu (Manastirea Hurezu si mesterul ei Parvu Mutu).
16. Rascoala lui Horia, Closca si Crisan. Cei trei eroi sunt
prezentati in fata bisericii de la Tebea (Tara motilor). Gheorghe Lazar
apare ca un personaj de legatura intre acest episod si cel care
reprezinta miscarea lui Tudor Vladimirescu.
17. Domnul Tudor in fruntea pandurilor intra in Bucuresti si
primeste din partea politiei, zapis de consfintire a drepturilor cerute de
Adunarea poporului. Alaturi apare episcopul Argesului si o cula, indicând
originea lui Tudor Vladimirescu.
18. Anul 1848, in Transilvania cu Avram Iancu care porneste la
lupta.
19. Anul 1848, in Tara Romaneasca si Moldova. Bonjuristii
fraternizeaza cu taranii.
20. Alexandru Ioan Cuza improprietareste taranii. In planul al
doilea apare Kogalniceanu.
21. Unirea Principatelor in 1859. Doua femei in costume nationale
deapana acelasi fir.
22. Carol I si razboiul de independenta. Domnitorul primeste un
steag capturat de la inamic. In scena apare si I.C. Bratianu.
23. Realizarea intregirii nationale: 1918. Pe front soldati intre
sarme ghimpate.
24. Regele Ferdinand I si Romania Mare. La Alba Iulia regele si
regina Maria. In suita apare generalul Berthelot. Toti trec prin fata unor
femei ce simbolizeaza Vechiul regat, Transilvania, Basarabia si Bucovina.
25. Ultima scena ar fi trebuit sa-l reprezinte pe Carol al II-lea,
fondatorul orasului modern, care alaturi de Mihai I coboara in mijlocul
poporului pentru a patrona stiintele, literatura, artele si industria.
Varianta aleasa ulterior reprezinta poporul cu steaguri, care sarbatoreste
infaptuirea Romaniei Mari. Din punct de vedere plastic aceasta ultima
scena este tratata diferit fata de restul frescei, culoarea fiind mai vie
si desenul mult mai liber.
In ansamblu, fresca este realizata intr-o maniera
oarecum libera, putand vorbi de un stil realist plat. Dominanta cromatica este
rece, abundand in cenusiuri. De aici efectul general usor estompat, fara
accente plastice deosebite. Aceste caracteristici ale frescei ar putea
semnifica la prima vedere ca lucrarea este lipsita de interes artistic. Totusi,
in ansamblul salii aceste date devin intr-un fel calitati, lucrarea ocupandu-si
locul sau cu discretie, ca un fel de pandant al tonurilor calde de rosu si
auriu din luxurianta bogatie decorativa a cupolei.
Slujind frumoasei idei
ca istoria nationala trebuie prezentata ca o carte deschisa, in care fiecare
privitor sa gaseasca ceva din maretia trecutului si astfel sa mediteze la
valorile spirituale, morale ale poporului nostru, fresca Ateneului este
semnificativa pentru caracterul emblematic al monumentului.
Aleea cu sculpturi: În perioada antebelică,
aleile Grădinii Ateneului erau împodobite cu 16 busturi care reprezentau
mari oameni politici, de cultură sau artiști români. Din păcate, acestea nu
s-au păstrat, pentru că au fost distruse în anii regimului comunist: Mihai
Eminescu de Ion Georgescu, Mihail Kogălniceanu de W.C.Hegel,
P.S.Aurelian de W. C. Hegel, Ion Ghica de Iordănescu, Traian
Demetrescu de Filip Marin, Dumitru Georgescu Kiriac de Oscar Han, Ienăchiţă
Văcărescu de W. C. Hegel, Constantin Esarcu de W. C. Hegel,
Gavriil Musicescu de Miliţa Petraşcu, C.A. Rosetti de I. Georgescu, Vasile
Urechea-Alexandrescu de W. C. Hegel, generalul Ioan Emanoil
Florescu de I. Georgescu, Grigore Tocilescu, Gheorghe Dem Teodorescu de
Carol Storck, C. I. Stăncescu de W. C. Hegel și Theodor Şerbănescu de
Filip Marin. În prezent, în Grădina Ateneului este amplasată o singură
statuie, cea a lui Mihai Eminescu, executată în bronz, în 1963, de sculptorul
Gheorghe D. Anghel.
George Enescu (născut 19 august 1881
în localitatea Liveni-Vârnav, azi George Enescu, județul Botoșani și decedat la
data de 4 mai 1955 la Paris) a fost un compozitor, violonist, pedagog,
pianist și dirijor. Este considerat cel mai important muzician român. Din
creația sa amintesc; opera Oedip, Poema română, Rapsodiile române nr.1 și 2, Suitele
orchestrale nr.1, 2 și 3, Simfoniile nr.1,2 și 3, Cvartetele pentru coarde nr.1
și 2, Sonatele pentru vioară nr.1, 2 și 3, Sonatele pentru violoncel nr.1 și 2,
Simfonia de cameră pentru 12 instrumente, Cvintetele pentru pian nr.1 și 2,
Sitele pentru pian nr. 1, 2 și 3, etc.
Insigna - I.P.R.S. Băneasa 1962 - 1972
I.P.R.S. (Întreprinderea de piese radio și semiconductori) Băneasa a fost o companie producătoare de
componente electronice și aparatură electronică și electrotehnică din România,
înființată în anul 1962. Compania
se întindea pe o platformă de 14 hectare în inima complexului de vile din
Pipera. În anul 2006, I.P.R.S. avea în proprietate două terenuri; 118845
mp în Voluntari și 2498 mp în sectorul 2 din București, evaluate atunci la 20
milioane de euro. În anul 2002 în
această întreprindere lucrau 870 de specialist. În septembrie 2003, pachetul majoritar
de acțiuni a fost cumpărat de către Compania Ogharit
Trading CO Siria, controlată de omul de afaceri Omar Hayssam. Ogharit Trading a
venit cu o ofertă de 3,1 milioane de euro în care era inclusă și plata
datoriilor societății. Dar, după aceea, statul român a șters aproape toată
datoria I.P.R.S., astfel că în realitate Ogharit Trading a cumpărat societatea
pentru suma de 140000 de euro. După ce au preluat societatea, sirienii nu au
făcut nici o investiție. S-a vorbit la un moment dat doar de camioane care
plecau din întreprindere încărcate cu „fier vechi”. Este un exemplu de proastă privatizare
specific românească. Sus am
postat logo-ul și o poză cu sediul I.P.R.S. Băneasa.
Insigna - Institul politehnic București
Electronică și telecomunicații 50 ani 1956 - 2006
Universitatea POLITEHNICA din
Bucuresti este cea mai veche si prestigioasa
scoala de ingineri din Romania. Traditiile ei sunt legate de infiintarea, in
anul 1818, de catre Gheorghe Lazar, a primei Scoli tehnice superioare cu
predare in limba romana la manastirea Sfantul Sava din Bucuresti, care in anul
1832 este reorganizata in Colegiul de la Sfantul Sava. La 1 octombrie
1864, a fost infiintata "Scoala de Poduri si Sosele, Mine si Arhitectura",
care la 30 octombrie 1867 devine "Scoala de Poduri, Sosele si Mine"
cu durata studiilor de 5 ani. Sub conducerea lui Gheorghe Duca, la 1 aprilie
1881, institutia capata o noua structura sub denumirea de "Scoala
Nationala de Poduri si Sosele", iar la 10 iunie 1920 a fost infiintata
Scoala Politehnica din Bucuresti, avand patru sectii: Electromecanica,
Constructii, Mine si Metalurgie, Sectia Industriala. Din noiembrie 1920
denumirea se schimba in POLITEHNICA din Bucuresti. La data de 3 august 1948
a fost infiintat Institutul Politehnic din Bucuresti, care cuprindea initial 4
facultati si in care, din 1950, au aparut majoritatea facultatilor actuale. In
baza rezolutiei Senatului din noiembrie 1992, Institutul Politehnic din
Bucuresti a devenit Universitatea POLITEHNICA din Bucuresti. Sus am postat
logo-ul și o poză cu sediul central al Universității Politehnica din București.
Insigna - Campionatele europene de lupte - București
De-a
lungul timpurilor, luptele libere la români s-au constituit în
forme de manifestare a identităţii naţionale, prin concursuri ad-hoc, în cadrul
sărbătorilor populare, unde tinerii îşi măsurau puterile. In privinţa
sporturilor de luptă practicate cu diverse ocazii pe teritoriul românesc
amintim;
a)
„Harţa” – sau turnirul, cunoscut şi practicat în Ţara Românească.
Cronicarii vremurilor amintesc de participarea unei echipe de cavaleri români
în anul 1414 pe timpul domniei lui Mircea cel Bătrân la Buda (Ungaria) iar Vlad
Ţepeş a fost chiar premiat la o astfel de întrecere în Austria. Există chiar şi
o baladă, care s-a păstrat de-a lungul timpului şi care redă extrem de expresiv
detalii privind această formă de întrecere;
b)
„Pehlivănia” – sau lupta corp la corp, cunoscută şi practicată în
Dobrogea. In anul 1679 Ion Neculce povesteşte despre o logodnă
precizând că românii „s-au veselit două săptămâni cu feluri de feluri de muzici
şi de giocuri şi de pehlivani şi de pusei. …adusese şi un pehlivan hindiu harap
carele făcea jocuri minunate şi nevăzute pe locurile noastre, iute om era şi
vârtos.”
c)
„Trânta” – cunoscută ca fiind o componentă de bază din categoria
jocurilor atletice autohtone, care prin afinitatea sa în rândul tinerilor şi
prin efectele asupra calităţilor fizice şi morale ale practicantţilor a
constituit permanent motiv de inspiraţie pentru creatorii de folclor.
Aria
de răspândire a trântei a fost largă, aceasta îmbrăcând pe alocuri
caracteristici specifice zonei de practicare. Cele mai cunoscute forme de
practicare ale trântei au fost: lupta
ciobănească; lupta oltenească sau de curea (cu sau fară piedică); lupta dreaptă
cu apucare în cruce; lupta cu fixarea brâului și lupta cu
piedică. Prin
diversitatea formelor sale, prin ecoul căpătat in folclor şi prin personajele
pe care ie-a păstrat vii de-a lungul timpului, trânta – putem afirma fară
riscul de a greşi – a contribuit la îmbogăţirea tezaurului cultural românesc.
Culegătorii de folclor au remarcat adesea frecvenţa cu care apare „lupta pe
cinstite” sau trânta în diverse balade sau legende, transmise prin viu grai
de-a lungul timpului. Poveştile populare avându-l ca erou pe Făt-Frumos
constituie exemple grăitoare privind aprecierea de care se bucura trânta ca
modalitate de a soluţiona pe calea cea mai dreaptă orice conflict sau vrajbă.
Baladele lui Mihu Copilu, Vidra, Ghiţă Cătănuţă, Gheorghiţă Zătrean, Păunaşul
Codrilor etc. reflectă fiecare în parte secvenţe ale „luptei pe dreptate” şi
evidenţiază profilul loial, cinstit şi plin de virtute al învingătorului în
lupta sa împotriva răului. Mulţi ani mai târziu (în jurul
anilor 1960), valanţele creatoare născute prin practica trântei de către
tineretul din mediul rural au fost remarcate şi de către conducerea comunistă a
României. Astfel „trânta sub formă de luptă dreaptă cu apucare în cruce…a
fost introdusă cu ani în urmă în cadrul spartachiadei tineretului iar din anul
1968 începe să se desfăşoare Campionatul Naţional Sătesc de Trântă dotat cu
Cupa U.T.C. în cadrul activităţilor sportive de masă sub egida DACIADEI. Apreciind
efectele pozitive ale practicării trântei asupra organismului, precum şi
aptitudinile tinerilor de la sate pentru practicarea acestui sport naţional,
Ministerul Educaţiei şi învăţământului (n,a. de la acea vreme) a hotărât,
începând cu anul 1985, introducerea trântei în Programa şcolară de educaţie
fizică din mediul sătesc, la clasele VII- VIII şi IX-X.” Campionatul naţional sătesc de trântă s-a desfăşurat în cadrul a patru
etape: – etapa locală (pe asociaţie sportivă); – etapa pe comună; – etapa pe
judeţ; – finala pe ţară; Competiţia s-a organizat exclusiv pentru tinerii de la
sate având vârsta cuprinsă între 14-19 ani, ce concurau în limitele a 6
categorii de greutate (56, 62, 68, 76, 87, + 87 kg) iar aceştia nu trebuiau să
fie legitimaţi la vreo secţie sportivă de profil, neavând clasificare sportivă.
In privinţa regulilor de desfăşurare a competiţiilor de trântă, corpul de
arbitri, suprafaţa de luptă, echipament de concurs şi chiar tehnica de luptă
s-au remarcat similitudinicu competiţiile de lupte greco-romane. Dacă
trânta s-a perpetuat în timp la nivelul mediului rural, dezvoltarea luptelor
sportive în România s-a produs în mediul urban. Primul contact al mişcării
sportive româneşti cu luptele competiţionale s-a petrecut în ultima decadă a
sec XIX sub forma franceză acestora (lupte greco-romane). Această formă de
pionierat a luptelor de concurs era făcută cunoscută publicului amator pe
arenele circurilor de către luptători străini (în special francezi),
profesionişti. Prima menţionare a acestui tip de eveniment se consemnează
în anul 1892 când pe arena circului „Sidoli” din Bucureşti se produc primele
demonstraţii de lupte profesioniste sub conducerea francezului Doublier care a
dat şi primele lecţii particulare. Un an mai târziu, în 1893, cu
ocazia unei serbări desfăşurate în parcul Cişmigiu din Bucureşti au avut loc şi
primele „întreceri între puternici”. Aceste evenimente aveau un caracter
sporadic dar au trezit interesul publicului amator de evenimente sportive şi
după o scurtă acalmie, în 1900 şi 1901 am fost iarăşi
vizitaţi de luptători străini care şi-au etalat virtuţile şi abilităţile pe
arena circurilor. Urmarea imediată a apetitului demonstrat de către
publicul român pentru astfel de evenimente a fost organizarea unor aşa-zise
„Campionate ale României” numite impropriu astfel, şi care aveau principal
obiectiv câştigul financiar. Cu prilejul unui astfel de eveniment
în 1902 se face remarcat şi primul luptător român cu reale calităţi,
pe numele său Mitică Dona care îşi începe la scurtă vreme activitatea
internaţională, participând la o serie de turnee tot în cadrul circurilor. După
anul 1905 au început să apară şi primele societăţi sportive cu
profil de lupte. Astfel, s-a organizat un concurs de lupte pe plan local de
către „Societatea centrală română de arme şi dare la semn” (Societatea Tirul)
iar medalia de aur a fost adjudecată de către acelaşi M. Dona. (Sursa
NET - Federatia romană de lupte - Apariţia şi dezvoltarea luptelor în
România).
Placheta - U.M.01947 București 45 ani 1996
Mă dau învins și recunosc că nu am găsit nici un fel de informații (texte sau poze) despre această unitate militară bucureșteană. Se deduce că a fost înființată în anul 1951, dacă a aniversat 45 de ani de existență în anul 1996.
Municipiul București este
capitala României, reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai
populat oraș al țării, centru industrial și comercial al țării. Populația
de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al
zecelea oraș ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă,
Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii
prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va depăși patru
milioane. Prima mențiune a localității apare în anul
1459. În anul 1862 devine capitala României. De atunci suferă
schimbări continue, fiind centrul scenei artistice, culturale și
mas-media. Între cele două războaie mondiale, arhitectura elegantă și
elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul Paris”. În prezent, capitala are
același nivel administrativ ca și un județ și este împărțită în șase
sectoare. Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă și actuală
ale orașului, poze reprezentând monumente de cultură, precum și câteva locuri frumoase ale Bucureștiului de acum sau
altădată și chiar unele trimiteri poștale ilustrate.
Academia militară
Biserica Bucur
Biserica Sfântul Spiridon
Azilul Elena Doamna
Grădina zoologică Băneasa
Cartierul Balta Albă
Casa General Rosetti
Casa Monteoru
Academia comercială
Hanul lui Manuc
Hotelul Athenee Palace
Muzeul Toma Stelian
Cartierul Ferentari
Casa Anticarilor
Creditul financiar rural
Casa Langhaus
Ministerul de Interne
Televiziunea română
Biserica Zlătari
Bulevardul Gheorghe Duca
Casa Emil Lahovary
Biserica grecească
Banca Belgia
Banca națională a României
Grădina Cișmigiu
Restaurantul Carul cu bere
Arhiepiscopia catolică
Bulevardul Colței
Bulevardul Elisabeta și Hotelul Palace
Parcul Carol I
Piața Brătianu
Spitalele Brâncovenești
Statuia lui I.C.Brătianu
Strada Lipscani
Strada Stavropoleus
Teatrul național
Turnul Colței
Turnul lui Vlad Țepeș
Vedere generală
Trimiteri poștale ilustrate
__________ooOoo_________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Samora Moises Machel, președinte al statului Mozambic,
a trăit între anii 1933-1986 și a condus între anii 1975-1986
Detaliu vignetă de pe un notgeld austriac
(bancnotă locală de necesitate)
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 27.06.2018
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu