Mai jos admiri și alte fotografii cu monumente de cultură
și arhitectură din localitatea austriacă ATZENBRUGG,
bundeslandul AUSTRIA INFERIOARĂ, precum și
o vedere generală.
Castelul
Arhitectură locală
Vedere generală
***
O PASTILĂ DE UMOR
DIALOG EPIGRAMATIC
VORBE DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
_____________xxx_____________
CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN JUDEȚUL BRAȘOV
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le
Havre - Franţa".
INSIGNA este un
obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane
la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa
la un club, de identificare localitate, de identificare societate comercială, de
identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii,
de nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive,
culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Vlad Țepeș 1431 - 1476 (Castelul Bran)
Vlad Ţepeş (născut noiembrie/decembrie 1432 şi decedat decembrie
1476), denumit şi Vlad Drăculea (sau Dracula, de către străini), a
domnit în Ţara Românească în anii 1448, 1455-1462 şi 1476. S-a născut
în cetatea Sighişoara, ca fiu al lui Vlad al II-lea Dracul şi al unei nobile
transilvănene. A fost căsătorit de trei ori: întâi cu o nobilă din Transilvania
- Cnaejna Bathory a Transilvaniei, apoi cu Jusztina Szilagyi a Moldovei şi apoi
cu Ilona Nelipic a Valahiei, verişoară cu Matei Corvin. A avut cinci copii,
patru băieţi şi o fată: Radu şi Vlad din prima căsătorie, Mihail şi Mihnea I
cel Rău din a doua, şi Zaleska din a treia căsătorie. În timpul domniei
sale, ŢaraRomânească şi-a obţinut temporar independenţa faţă de turci.
Vlad Ţepeş a devenit vestit prin severitate şi pentru că obişnuia să îşi tragă
duşmanii în ţeapă. Datorită conflictelor cu negustorii braşoveni, aceştia l-au
caracterizat, propagandistic, ca pe un principe cu metode de o cruzime
demonică. În 1453, resturile Imperiului Bizantin sunt cucerite de otomani, care
obţineau astfel controlul asupra Constantinopolului (actualul
Istanbul) ameninţând Europa. În acest context istoric, Vlad Ţepeş a luptat
pentru a-şi apăra domnia şi ţara, folosind împotriva inamicilor metodele
de disuasiune specifice epocii, din care făceau parte şi execuţiile şi
supliciile cu caracter exemplar şi de intimidare.
Castelul
Bran, situat intre
Muntii Bucegi si Piatra Craiului, la 30 de km de Brasov, este singurul punct
turistic care atrage sute de mii de turisti datorita unei legende, Legenda Contelui Dracula, deşi
izvoarele spun ca Ţepeş ar fi trecut o singură dată pe aici, în drum spre
Braşov. Initial Castelul Bran (in limba
slava «brana» inseamna «poarta») a fost o fortareata cunoscuta sub numele de Dietrichstein, construita
de Ordinul Cavalerilor Teutoni in
anul 1212, care a fost cucerita de sasi spre sfarsitul secolului al XIII-lea.
Prima atestare documentara este din 1377 cand brasovenii au primit, din partea
lui Ludovic I d’Anjou, dreptul de a ridica cetatea pe locul fostei fortarete.
Apoi, intre 1419-1424 a intrat in posesia lui Sigismund. La sfarsitul secolului
al XV-lea a fost subordonata comitetului secuilor si sub domnia lui Iancu
de Hunedoara a trecut sub conducerea
voievodatului Transilvaniei. La 1 decembrie 1920, Castelul Bran a fost donat
Reginei Maria a Romaniei Mari, in semn de recunostinta din partea orasului
Brasov pentru contributia la Unirea cea mare de la 1918. Imediat dupa aceasta,
timp de 7 ani, Castelul a intrat intr-o perioada de restaurare, sub conducerea
arhitectului Curtii Regale, Carol Liman. Acesta a conceput ansamblul ca o
resedinta de vara. Tot in aceasta perioada a fost construita si Casa de ceai.
In timpul acestor lucrari, Castelul a fost dotat cu apa curenta de la o fantana
sapata in stanca, adanca de 57 de metri si iluminat de la o uzina electrica cu
turbina. De la aceasta uzina au fost apoi electrificate, in 1932, satele Bran,
Simon si Moeciu. Apoi, in 1938, Regina Maria a lasat Castelul Bran drept
mostenire Principesei Ileana, care l-a stapanit pana in 1948. Dupa abdicarea
Regelui Mihai si expulzarea Casei Regale, Castelul a intrat in proprietatea
statului, fiind abandonat si devastat. Abia in 1956 a fost amenajat ca muzeu de
istorie si arta medievala. In 1987, castelul a intrat in restaurare, lucrare
terminata in linii mari in 1993. In 2006 Castelul a fost retrocedat lui Dominic
de Habsburg, urmasul Principesei Ileana. In iarna lui 2007 noul proprietar l-a
scos la vanzare. Deoarece consiliul Judetean Brasov s-a arata dispus sa
rascumpere Castelul, avocatii care se ocupau de tranzactie au cerut pretul de
60 milioane de euro. Dupa o ancheta efectuata de o comisie parlamentara
concluzia a fost ca retrocedarea Castelui Bran catre Dominic de Habsburg nu s-a
facut cu respectarea tuturor prevederilor legale. In final, Castelul Bran a
trecut oficial în proprietatea lui Dominic de Habsburg de la 1
iunie 2009, cand avocatii Casei de Habsburg si
conducerea muzeului au semnat procesele verbale de predare-primire a
castelului. Nepot al Reginei Maria si fiu al Principesei Ileana, Dominic de
Habsburg a dobandit Castelul Bran la aproape sase decenii dupa ce familia sa a
fost fortata de regimul comunist sa paraseasca tara, pe cand el avea doar zece ani. Dupa ce Ministerul
Culturii si Cultelor a retras majoritatea obiectelor din Castelul Bran, acestea
au fost inlocuite cu obiecte si mobilier care au apartinut familiei de
Habsburg, printre cele mai pretioase fiindCoroana, sceptrul si un pumnal de argint care au apartinut Regelui Ferdinand, o
fotografie-portret a Principesei Ileana cu
semnatura acesteia,un acoperamant al patului Reginei Maria, cateva
piese de mobilier, dar si o carte de oaspeti care a apartinut Reginei Maria acesta fiindu-i
daruita, în 1920, de comunitatea brasovenilor si în care se pastreaza
impresiile tuturor personalitatilor din tara si strainatate ce au trecut pragul
castelului de-a lungul a aproape trei decenii. Potrivit unui reprezentant al
aministratiei Castelului Bran, in castel va fi amenajata si o sala de proiectii cu imagini ale
Arhivei Nationale de Film despre istoria
familiei regale si a castelului, o camera a costumelor familiilor
regale, precum si o sufragerie. In plus, in Turnul Rotund al castelului va fi
amenajat un apartament de lux,pentru cei care vor sa stea sa petreaca o noapte in
Castelul Bran. De asemenea, proprietarii castelului intentioneaza sa restaureze Casa
de Ceai a Reginei Maria, aflata in incinta
domeniului Bran, care sa fie apoi deschisa publicului. Intr-una dintre camerele
castelului, a fost amenajata si o camera “Bram Stoker”, unde
este prezentata legenda lui Vlad Ţepeş(cunoscut si ca Vlad Dracul), precum si a mitului lui Dracula. In
curtea Castelului este amenajat un muzeu al satului ce prezinta viata taranilor din zona, munca si
traditiile din zona Rucar-Bran. In perioada sarbatorii Halloween, Castelul
Bran este destinatia preferata a turistilor americani si englezi. O noua
atractie turistica oferita de noii proprietari este un numar de 10410
sticle de Merlot de Dealu Mare din 2007
botezat ad-hoc „Chateau Bran”, la 45 de lei sticla, si 1377 de sticle de Cabernet
Sauvignon din acelasi an si aceeasi
podgorie, la 160 de lei sticla „înnobilata” cu mentiunea „Reserve de
l’Archiduc” si semnatura „Dominic”. „Ambele sortimente vor fi comercializate
doar la Castelul Bran, sub denumirea «Chateau Bran. Revista americana Forbes a
plasat Castelul Bran pe pozitia a doua in randul celor mai scumpe proprietati
din lume, cu o valoare estimata la 140 milioane dolari.
Edificiu de secol al XVI-lea, cunoscut initial sub numele de Biserica Sfanta
Maria, Biserica Neagra este cel mai reprezentativ monument de arhitectura
gotica din Romania. Biserica a fost incendiata anterior anului 1384, iar
reconstructia sa a durat pana in 1477. O inscriptie descoperita in zidul
bisericii il atesta ca prim ctitor pe Thomas despre care aflam ca a murit in
anul 1410. Planul utilizat de catre arhitecti a fost acela de bazilica cu trei
nave, egale ca inaltime, inscriindu-se in tipul de biserica-hala preferate in
secolele XV-XVI in spatiul german, de unde proveneau de altfel unii dintre
arhitecti si mesteri. Biserica Neagra este cel mai mare edificiu de cult
in stil gotic din sud-estul Europei masurand 89 de metri lungime, 38 de metri
latime, 21 metri inaltime in interior si 40 metri inaltime in exterior. In
aceasta biserica incapeau circa 5000 de persoane, cam cat era populatia
orasului in epoca. Grav avariata dupa incendiul din 1689, Biserica Neagra este
refacuta cu ajutorul unor mesteri veniti din Gdansk, pentru ca mesterii locali
nu stiau sa inchida bolti de dimensiuni atat mari. Noile bolti sunt executate
in stil baroc si nu in stil gotic. Biserica Neagra este celebra nu doar
datorita dimensiunilor sale impresionante. Astfel, clopotnita sa adaposteste
cel mai mare clopot din spatiul romanesc, un clopot din bronz care cantareste 6
tone. Biserica Neagra este cunoscuta si pentru marea sa orga (cea mai mare din
sud-estul Europei) avand peste 4000 de tuburi. Corul sustinut de contraforti
exteriori decorati cu edicole care adapostesc statui de sfinti reprezinta unul
din putinele exemple de acest tip din Transilvania. Colectia de covoare
orientale a Bisericii Negre constituie cea mai bogata colectie de acest fel din
Romania. Daca sunteti in Brasov nu ratati concertele saptamanale de orga
sustinute aici pe cea mai mare orga (marti, joi si vineri) din sud-estul
Europei. Cu excepția muzeului Topkapi din
Istanbul, Biserica Neagră posedă cea mai mare colecție de covoare orientale din
Europa, datând din secolele XV-XVI. Interiorul Bisericii Negre este dominat de
spledoarea de culori a celor aproximativ 110 covoare orientale expuse. Chiar și
un necunoscător ar fi impresionat de mulțimea de nuanțe și modele a acestui
decor neobișnuit, în vreme ce expertul va fi fascinat.În toate țările din răsărit, covoarele erau folosite în scop
decorativ sau ca simbol al statului în primărie și în biserici, unde se decorau
stranele și locurile patricienilor și ale conducătorilor breslelor. Ca să
încapă în stranele înguste ele se tăiau adesea pe lungime, ceea ce demonstra că
nu erau apreciate în mod deosebit. Se presupune că după Reforma care se împotrivea picturilor
iconografice, covoarele au fost cele ce împodobeau pereții bisericii
reformatoare, în locul icoanelor cu sfinți și al altarelor îndepărtate. Pe
unele dintre ele se găsesc inscripții care menționează faptul că au fost
dăruite bisericii.Într-un raport de inventar al Bisericii Negre din anii 1830
erau menționate doar 39 de covoare, dar la sfârșitul secolului erau peste 110.
Pentru că nu există documente scrise, acest fapt s-ar putea explica doar prin
trecerea neconsemnată a covoarelor din posesia persoanelor private și a
breslelor după dizolvarea acestora (în 1876) în posesia bisericii. La sfârșitul sec. al XIX-lea,
Prezbiteriul (Consiliul Bisericesc) al Bisericii Negre îl însărcină pe
profesorul de arte E. Kühlbrandt cu inventarierea obiectelor de artă ale
bisericii, printre care și a covoarelor. Kühlbrandt intră în legătură cu cel
mai renumit expert în covoare al vremii, Prof. A. Riedl din Viena, care
recunoscu valoarea colecției și îndemnă spre o depozitare propice și
specializată. În tot acest timp, în alte locații, covoarele erau depozitate și
scoase la licitații publice. Marea expoziție de meșteșug din Budapesta, 1914,
unde au fost trimise și 39 de covoare din Brașov, a contribuit la creșterea
interesului pentru produsele de artă exotice. Cu această ocazie, covoarele au
fost spălate pentru prima oară și restaurate parțial. Astăzi colecția cuprinde
156 de exemplare, printre care și unele fragmente. Nici astăzi specialiștii nu sunt
mereu siguri în privința tipurilor de covoare și a datării lor. Majoritatea
covoarelor din Biserica Neagră sunt categorisite ca „transilvănene“, pentru că
s-au păstrat în număr mare și în multe variante pe teritoriul Transilvaniei.
Această grupă este formată în pricipal din așa-numitele covoare cu nișă dublă,
apoi mai sunt covoarele cu nișă și covoarele de rugăciune care de diferențiază
doar prin decorațiile centrale, covoarele „albe“, printre care se numără
covoarele „Cintamani“, „Pasăre“ și „Scorpion“, al căror nume derivează din
motivele evidente, covoarele-coloană cu motive arhitectonice. Cele mai multe
covoare sunt în stare bună până la excelentă. Acest lucru se datorează în primul
rând fostului atelier bisericesc de covoare de stat, aflat sub conducerea lui
Era Nussbächer, și care a contribuit în mod esențial la această acțiune. În interior, vizitatorul poate
descoperi nenumărate obiecte de artă:
Altarul
principal (1866): Până la reformă,
biserica a purtat hramul Sf. Maria. Din acest motiv se presupune că altarul
medieval care s-a pierdut ar fi avut o tematică mariologică. Pictura principală
a actualului altar are ca temă o imagine a predicii de pe munte, ce ocupă un
loc central în credința în harul lui Dumnezeu și în doctrina evanghelică.
Altarul neogotic formează împreună cu stranele corului o unitate conceptuală.
Cristelnița (Bronz, 1472): Unul dintre
puținele obiecte rămase din perioada de dinainte de incendiu și în același timp
un exemplu valoros al artei de turnătorie medievală. Scrierea gotică minusculă
destăinuie numele dănuitorului: Parohul Johannes Reudel. În protuberanța
boltită din piciorul cristelniței se pune mangal pentru încălzirea apei de
botez.
Amvonul (1696): Predecesorul acestuia
s-a pierdut în marele incendiu. Maistrul măcelar Laurenz Bomches a
susținut ridicarea celui nou, iar monograma lui se află pe coroana ornamentală,
pe una dintre laturile-oglindă ale amvonului.
Altarul
din Feldioara (sec.
15): Un fragment din retablul altarului transilvănean care s-a păstrat. Din
Feldioara el a ajuns in posesia Muzeului Săsesc al Țării Bârsei, iar de
acolo în Biserica Neagră. Pe tablă sunt pictate scene din viața lui Hristos.
Portalurile
gotice (1477): Pe aripile portalului
sudic, decorate cu motive vegetale gotice, este inscripționat anul 1477 alături
de personaje fantastice. Dacă aceasta este data acceptată a lucrării atunci
cele cinci portaluri sunt – alături de cristelniță – un alt element original al
bisericii, care a supraviețuit incendiului din 1689.
Fresca
Mariei deasupra celui de-al doilea
lintou al portalului sudic: Pictura înfățișează pe Maria și pe pruncul Isus
alături de Sf. Katharina și Sf. Barbara. Poziționarea unui motiv meditativ
deasupra intrării corespunde cu tematicile timpanelor bisericești. În cazul
celor două blazoane este vorba despre cel al Regelui Matthias și al soției
sale, Beatrix de Aragon. Prezența lor în pictură ar putea indica faptul că
Regele Matthias Corvinus ar fi fost dănuitorul picturii pentru asigurarea
relației bună dintre orașul Brașov și Rege.
Statuia
Honterus de Harro Magnussen (1898):
Statuia este o reprezentare idealistă a reformatorului, umanistului,
tipografului și pionierului sistemului școlar, Johannes
Honterus (1498-1549). Poziția sa și cartea pe care o ține în mână sunt în
perfectă concordanță cu împrejurimile: cu o carte în mână, savantul indică spre
liceul brașovean cu tradiție. Honterus coresponda cu Melanchton, reprezentantul
umanismului în învățământ, și încuraja reorganizarea sistemului școlar. În
același timp era și fondatorul primei tipografii în care au fost editate
materiale reformatoare, materiale didactice și volume ale clasicilor antici ai
reformei educației din Transilvania. În perioada reformei, vechile școli teologice
latine au fost transformate în școli protestante. Cele doua reliefuri din bronz
de pe soclu îl reprezintă pe Honterus în tipografie și la împărtășanie. Printre
acestea se mai numără și stranele din secolele XVIII-XIX care atestă
activitatea intensă a breslelor brașovene, alături de multe alte piese din
aur și pietre funerare ale personalităților brașovene. În partea din spate a
bisericii se află două expoziții deschise permanent, care povestesc despre
istoria Bisericii Negre și despre viața reformatorului Johannes Honterus. Până
de curând tezaurul de parament al locașului a fost în mare
măsură trecut cu vederea, până când, în 2002, specialiștii i-au descoperit
valoarea. Cuprinzând piese vestimentare din perioada Evului Mediu, el nu este
cu nimic mai prejos decât marile colecții din Danzig, Halberstadt, Brandenburg și Stralsund. Biserica Neagră din Brașov adăpostește și un număr
mare de veșminte liturgice din materiale textile medievale și baroce de lux.
Printre ele se află și veșmintele preoțești de slujbă și pluvialele purtate în
Biserica Catolică în ceremoniile de sfințire sau în timpul procesiunilor. După
Reformă, ele au fost purtate în slujbele evanghelice din Brașov până în secolul al XIX-lea, motivul fiind legătura cu moștenirea bogată și ca o mărturisire a
Luteranismului. În secolul al XIX-lea au fost întocmite și paramente noi care au fost
date uitării doar în ultima perioadă. Materialele, adesea mătăsuri brodate,
provin de cele mai multe ori din țesătorii italienei, iar unele sunt de
producție turcească. Broderiile valoroase din fir de aur sau mătase, sunt
moldovenești, italiene, central-europene sau chiar locale.
Insigna - Cerbul carpatin
T.A.P. Carpați (Trustul de alimentație publică)
Restaurantul "Cerbul
carpatin" este amplasat in Piata Sfatului, langa vechea
primarie a Brasovului medieval. Casa care gazduieste restaurantul a fost construita
intre 1541 si 1547 la ordinul Apolloniei Hirscher, sotia primarului Brasovului
in acele vremuri.
Insigna - Cerbul carpatin Brașov
T.A.P. Carpați (Trustul de alimentație publică)
Cladirea, altadata hala comerciala ce adapostea negustorii
renumitelor bresle brasovene, gazduieste la parter si in beciuri, un local cu
specific romanesc.
Insigna - Cerbul carpatin Brașov - România
Pivnita si vinoteca sunt renumite pentru diversitatea si
calitatea vinurilor prezentate si degustate intr-o atmosfera care reconstituie
vremurile de altadata. Traditiile si obiceiurile romanesti sunt ilustrate de
programe artistice ale Ansamblului Folcloric “Cerbul Carpatin” care a
reusit sa isi castige un bine meritat renume atat prin spectacolele tinute in
tara cat şi prin reprezentatiile din Franta, Turcia, Italia, S.U.A., Belgia,
Danemarca si alte tari. Sus am postat un logo-ul, firma şi clădirea
restaurantului "Cerbul carpatin" din Braşov.
Insigna - Centrul militar județean Brașov
Dintre atribuţiile
centrelor militare enumăr
aici doar câteva: conducerea activităţilor de asigurare materială şi
financiară, de menţinere a ordinii şi disciplinei militare şi a executării
serviciului de garnizoană şi de gardă în unităţile dislocate în garnizoană;
rezolvarea problemelor de cazare a trupelor dislocate în garnizoană, inclusiv a
trupelor în trecere spre şi dinspre front; organizarea şi conducerea
activităţilor privind apărarea locală antiaeriană; asigurarea efectivelor
necesare pentru diferite activităţi destinate participării la
înlăturarea efectelor loviturilor din aer ale inamicului asupra
oraşului, repararea căilor de comunicaţii, înlăturarea efectelor unor
calamităţi; achiziţionarea de resurse
materiale (alimente, echipament, carburanţi) şi trimiterea acestora pe front.
Trebuie precizat că doar unele dintre centrele militare județene (de sector) au
statut de centre militare zonale, lor
subordonându-li-se de fapt centrele militare județene din zona de
responsabilitate. Deasupra am postat logo-ul și steagul de identificare iar mai jos o poză cu clădirea Centrului militar zonal Brașov.
Căile Ferate Române (C.F.R.) este compania națională de transport
feroviar a României. C.F.R. administrează infrastructura, transportul de
călători și marfă pe calea ferată din țară. Rețeaua este integrată semnificativ
cu alte rețele feroviare europene, oferind servicii paneuropene de
transport de pasageri și marfă. C.F.R., ca instituție, a fost fondată în anul
1880, după ce prima cale ferată pe teritoriul actual al României a fost
deschisă în anul 1854. Sus am postat logo-ul Companiei naţionale C.F.R..
Brașov (în germană Kronstadt,
în maghiară Brassó, în latină Corona; de
asemenea pe hărțile vechi trecut Cronstadt sau Brassov,
în dialectul săsesc Kruhnen, Krűnen, Krînen) este reședința și cel
mai mare municipiu al judeţului Braşov, România precum şi mare centru
turistic, industrial, cultural. Potrivit recensământului din anul
2002, a avut o populație de 284596 locuitori, fiind unul dintre cele mai
mari orașe din țară. Tradiția și cronicile calendarelor brașovene
consideră anul 1203 ca an „în care s-a început zidirea Brașovului”, deși
documente și izvoare sigure nu confirmă această dată. Primul act păstrat
care a fost emis în Brașov, purtând mențiunea expresă: „Datum
in Braso”, a fost emis de regele Ladislau al IV-lea în anul 1288. Deasupra
am postat stemele vechi, interbelică, comunistă şi actuală ale oraşului,
drapelele de la anul 1600 şi actual al oraşului precum şi pozele câtorva
clădiri frumoase din oraș.
Clădirea Prefecturii
Biserica Sf.Treime Schei
Biserica catolică Sf.Petru
Hotelul Carpați
Cercul militar - clădirea actuală
Cercul militar - clădirea veche
Gara veche
Liceul romano-catolic
Hotelul Vila Kertsch
Brașov este
un judeţ din România aflat în sud-estul Transilvaniei, care
include regiunile istorice Ţara Bârsei, Ţara Făgăraşului şi Altland-ul
săsesc. Situat în partea centrală a țării, pe cursul mijlociu al râului
Olt, în interiorul arcului Carpatic, judeţul Braşov deține 2,3% din suprafața
țării, adică 5351 kilometri pătrați, numără aproximativ 630000 de locuitori şi are capitala
în oraşul cu acelaşi nume - Braşov. Ca subunităţi administrative judeţul are în
compunere 4 municipii - Brașov, Făgăraș, Săcele și Codlea, 6 oraşe - Predeal,
Zărnești, Râșnov, Victoria, Rupea, Ghimbav şi 43 de comune. Deasupra am postat
stemele interbelică, comunistă şi actuală ale judeţului, precum şi pozele
câtorva locuri de vizitat în acest județ.
Cetatea Râșnov
Biserica fortificată Hărman
Cetatea Făgăraș
Cetatea Mihai Viteazu - Făgăraș
Cetatea Cristian
Stâna din Gaură - Bran
Palace - Predeal
Biserica și cimitirul românesc - Hălchiu
Postăvarul - Predeal
Biserica Brâncoveanu - Făgăraș
Mănăstirea Predeal
Cazarma - Hălchiu
Sanatoriul - Predeal
Dispensarul Bran
Vama ungară - Predeal
Castelul bisericii- Prejmer
Funicularul fabricii de celuloză - Zărnești
Liceul Radu Negru - Făgăraș
Gimnaziul - Valea Dragostei - Bran
Podul de peste Olt - Făgăraș
______________ooOoo______________
O ACȚIUNE ROMÂNEASCĂ
ÎN LIMBA MAGHIARĂ
DIN INDUSTRIA BANCARĂ
Acțiune 10 pengo xxx
Societatea pe acțiuni "Banca de economii"
municipiul Odorheiul Secuiesc, județul Harghita
(Udvarhelymegyei Takarékpénztár)
Detaliu vignetă de pe un bilet de loterie spaniol
Câteva vignete de pe acțiuni italiene
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 21.03.2016
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu