Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea austriacă BAUMGARTENBERG,
bundeslandul AUSTRIA SUPERIOARĂ dar și o vedere generală.
Cazarma de pompieri
Podul Mettensdorf
Gara
Mănăstirea
Centrala electrică pe bază de biomasă
Arhitectură locală
Vedere generală
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
UN DIALOG EPIGRAMATIC
_____________xxx_____________
CÂTEVA MEDALII
ȘI INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le
Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte
variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent
metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin
imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Sfinții împărați Constantin și Elena
Maica Domnului, Sf.Paraschiva, Sf. Mina și Sf.Stelian
Sfintii împărați
Constantin si Elena, sunt pomeniti in Biserica Ortodoxa annual, în data de 21
mai . Sarbatoarea Sfintilor Constantin si Elena este strans legata de taina si
puterea Sfintei Cruci – semnul central al religiei crestine. Această sărbătoare îi evocă pe
împăratul Constantin cel Mare și pe mama sa, Elena. Aceasta este sărbătoarea de
hram a Catedralei Patriarhale din București. Gaius Flavius Valerius
Aurelius Constantinus, născut în anul 272 sau 274 și decedat în anul
337, cunoscut sub numele de Constantin I sau Constantin cel Mare, a fost
împărat roman între anii 306 și 337, devenind conducător al întregului Imperiu
Roman după înfrangerea lui Maxentiu și a lui Liciniu. Legenda spune că în
toamna anului 312, în ajunul luptei cu Maxentiu, Constantin a zărit pe cer, în
plină zi, o cruce strălucitoare, deasupra soarelui, ce avea inscriptia: “in hoc
signo vinces” – “prin acest semn vei birui”; iar pe timpul nopții i s-a arătat
în vis însusi Iisus Hristos, cu semnul crucii, cerându-i să pună acest
semn sfânt pe steagurile soldaților săi, urmând sa fie protejat în focurile
bătăliei. Constantin a procedat întocmai după aceste semne și a câștigat
bătălia. Împarateasa Elena – Flavia Iulia Helena (aproximativ
248 – 329) a fost căsătorită cu generalul roman Constantinus Chlorus,
fiind mama împaratului Constantin cel Mare. A fost o femeie deosebit de
credincioasă și cunoscută pentru piosenia ei. A înfăptuit pelerinajul în
Palestina și în provinciile răsăritene, fiindu-i atribuite găsirea
moaștelor Sfintei Cruci a lui Hristos și aflarea rămășitelor celor trei
magi. Legenda spune ca in timp ce era in pelerinaj, a vazut niste oameni ce
duceau un mort pe o colina unde erau 3 cruci. Acestia il apropiau de fiecare
dintre ele. Ajungand la ultima cruce, mortul a înviat și astfel s-a descoperit
crucea pe care a fost rastignit Hristos.
Maica
Domnului sau Fecioara
Maria a fost, conform
scrierilor Noului Testament, mama lui Iisus
din Nazaret (Hristos). În momentul conceperii lui Iisus Hristos,
fapt ce i-a fost revelat de către Arhanghelul Gabriel, ea era logodnica lui
Iosif din Nazaret. În tradiția creștină ortodoxă, catolică, anglicană și
luterană, precum și în cea musulmană, a rămas prin minune fecioară în timpul
conceperii și nașterii lui Iisus.
Sf. Mucenic Mina era egiptean de neam iar cu credinţa creştin şi cu
slujba ostaş, pe timpul împărașilor păgâni Diocleţian şi Maximian, care au dat
poruncă să fie uciși toți creștinii care nu se închină idolilor. Vâzând acestea
Mina a părăsit ostășia și s-a dus în pustietatea munților voind a vorbi cu
fiarele decât cu poporul care se lepăda de Dumnezeu. Odată, cu ocazia unei
sărbători păgâne, Mina coboară din munte, și în fața mulțimii, își declară
iubirea de Dumnezeu. Pentru “sfidarea” mulțimii este
prins, reținut și se încearcă convingerea sa în a se lepăda de Domnul. Dar el
fericit și cu mândrie refuză orice ofertă, ulterior fiind supus unor cazne de
neînchipuit. Într-un final i se cere să aleagă rapid dacă alege să fie al
păgânilor sau al lui Hristos. Sfântul Mina a răspuns cu mare glas: "Al lui
Hristos am fost, sunt şi voi fi!". La primirea acestui răspuns trupul
sfântului este sfârtecat cu sabia și aruncat în foc. După stingerea focului
niște credincioși au adunat moaștele sfântului, le-au înfășurat într-o pânză albă,
le-au dus în țara sa, și le-au pus la loc de cinste. În amintirea sfântului s-a
construit o biserică iar acolo se întâmplau minuni celor care se rugau pentru
sfântul Mina, curajosul.
Aceasta femeie
cu adevarat mare si vestită, pe numele ei Parascheva, (devenită Sf.
Paracheva) s-a nascut într-un sat al Traciei, numit si din vechime si acum
Epivata. Parintii ei erau din neam mare si bun, bogati, dar cel mai mult îi
imbogatea drept cinstirea lui Dumnezeu si mandria de a fi si a se numi
crestini. Dupa implinirea varstei de 10 ani, a inceput sa mearga deseori la
biserica unde a ascultat pentru prima data cuvintele: "Cel ce
voieste a veni dupa Mine, sa se lepede de sine si sa ridice crucea sa si sa
urmeze Mie".O data, la iesirea din biserica, întâlnind un sarac,
ascunzându-se de maica sa, si-a dezbracat hainele stralucite si luminate pe
care le purta si i le-a dat lui, ea imbracandu-le pe cele ponosite ale
saracului. Dupa ce a venit acasa si au vazut-o parintii într-un astfel de
chip, s-au îngrozit si au batut-o, ca sa nu mai faca asa. Ea însa nu numai de
doua ori, ci de trei ori, si de multe ori, se zice ca dezbracând hainele sale,
le-a dat saracilor, întru nimic socotind pentru aceasta, ocarile, îngrozirile
si nesuferitele batai ale parintilor. Apoi fiindca nu mai putea suferi durerea
duhului în suflet, fara stirea parintilor si al celor de un sânge cu ea, si a
multimii slugilor, a ajuns la Constantinopol si apoi la Iraclia din Pont,
calatorind numai pe jos. Parintii au cautat-o, dar fara succes. La Iraclia din
Pont, intr-un sfant locas, intrand cu bucurie duhovniceasca, s-a asezat pe
pamânt si l-a udat cu lacrimi; apoi s-a sculat si prin ruga sa umplându-se de
har, cinci ani întregi a petrecut cu rabdare aici. Intr-un tarziu i se
indeplineste ruga si ajunge la Ierusalim, bucuroasa ca merge pe pamantul unde
"si blândele picioare ale Mântuitorului meu Hristos au calcat".
Multi ani rabdând în mânastirea saracacioasa a calugaritelor de la Ierusalim,
implinind al douazeci si cincilea an al vârstei, a plecat la Ioppe ca mai apoi
sa ajunga la Constantinopol si apoi Calicratia, unde isi gaseste sfarsitul
pamantesc. Dupa ce moastele sale s-au depus la biserica din sat, a inceput a se
produce multe minuni. Se vindecau schiopi, surzi, ciungi, ologi si tot felul de
boli aducatoare de moarte. Neputinta nevindecata se indeparta doar prin
atingerea raclei in care erau depuse sfintele moaste. Sfintele moaste ale
cuvioasei Parascheiva au odihnit diferite perioade de timp in cetatea Târnovei,
la Belgrad si apoi la Constantinopol. Izvoarele istorice spun ca domnitorul
Moldovei, Vasile Lupu, a cumparat de la sultanul Murad al IV-lea al
Constantinopolelui, pentru suma de 290 si apoi inca 300 pungi cu aur, sfintele
moaste ale cuvioasei, pe care le-a adus la Iasi. Toata povestirea aceasta a stramutarii
este zugravita pe peretele de sud al bisericii Sfintilor Trei Ierarhi, unde se
afla depuse sfintele moaste ale cuvioasei. In sedinta sa din 28 februarie 1950,
Sfantul Sinod al Bisericii noastre a hotarat canonizarea unor sfinti romani,
precum si generalizarea cultului unor sfinti ale caror moaste se gasesc in tara
noastra. Hotararea respectiva a fost transpusa in fapta in cadrul unor mari
festivitati bisericesti in cursul lunii octombrie 1955. In cazul Cuvioasei
Parascheva, generalizarea cultului ei s-a facut in catedrala mitropolitana din
Iasi, la 14 octombrie 1955, in prezenta a numerosi ierarhi romani, precum si a
unor reprezentanti ai Bisericilor ortodoxe rusa si bulgara.
Sf.
Stelian Paflagonul, ocrotitorul pruncilor si al familiei crestine,
este praznuit pe 26 noiembrie. Sfantul Stelian s-a nascut in secolul al VI-lea,
la Adrianopolis, in provincia Paflagonia din Asia Mica (pe teritoriul Turciei
de astazi), intr-o familie foarte bogata. Sfantul Stelian, cunoscut indeobste ca
ocrotitor al pruncilor, a fost sfintit si s-a facut locas al Duhului Sfant inca
din pantecele maicii sale. Intru toate era curat si plin de dragoste. Pentru
aceasta, la vremea potrivita, si-a impartit bogatia pe care o avea
saracilor si s-a facut monah. Dorind sa se adanceasca in rugaciune si in
cunoasterea lui Dumnezeu, a plecat in pustie. A intrat intr-o pestera in care
primea hrana de la dumnezeiescul inger. Primeste puterea de vindeca poporul de
diverse boli. Din viata sa aflam ca intr-o zi, a venit in popor o boala
aducatoare de moarte si mureau intr-una pruncii, iar parintii ramaneau fara de
copii. Stiind mai multi de nevoitorul si pustnicul Stelian, au inceput a-l lua
mijlocitor inaintea lui Dumnezeu, pentru vindecarea copiilor. Maicile care s-au
rugat Sfantului Stelian au dobandit alti prunci, iar pruncii bolnavi au fost
tamaduiti. Sfantul Cuvios Stelian Paflagonul este pictat in mod obisnuit cu un
copil in brate, pentru neobosita sa misiune de a-i apara pe cei mici,
ajutandu-i in mod special pe copiii bolnavi. Moaștele sale sunt păstrate cu
sfințenie la Biserica Sf.Stelian (Lucaci) din București.
Insignă specialist militar de clasă - vânător de munte
Forțele
militare ale oricărui stat, deci și ale țării nostre, sunt categorisite pe
diverse specialități militare de pregătire și instruire. În baza unor bareme
dinainte stabilite militarii sunt testați periodic asupra nivelului de
pregătire și, dacă corespund acestor bareme, sunt declarați specialiști de
clasă și distinși cu insigne de Specialist
de clasă 1, 2 sau 3, diferite ca model de la o specialitate militară la
alta. Obținerea unei asemenea distincții, meritorii atrage uneori după ea o
promovare în funcție și întotdeauna o creștere neînsemnată a soldei
lunare.
Vânătorii de munte reprezintă o specialitate militară a Forţelor Terestre
Române, componentă a infanteriei. Unitățile de vânători de munte au rolul
de a desfășura operații independent și în cooperare cu celelalte forțe,
în teren muntos-împădurit, pe direcții și în raioane greu accesibile, în orice
condiții de timp și anotimp.
Insigna - Cercetașii României
Fondatorul mişcări cercetasesti este
Lordul Baden Powell, născut la Londra pe 22 februarie 1857. Urmând o carieră
militară, Baden Powell, încearcă să reformeze metodele de pregătire militară,
introducând activităţi distractive pentru ridicarea moralului trupelor. În urma
unui succes de excepţie este distins, la Londra, de către regina Victoria, cu
Ordinul Bath şi avansat la gradul de general-maior. Această avansare marchează
finalul strălucitei sale cariere militare, urmând ca Sir Robert Baden Powell să
îşi dedice viaţa promovării păcii şi toleranţei. Sus am postat logo-ul
mișcării românești de cercetași.
Robert Stephenson Smyth Baden-Powell a fost un general
locotenent a armatei britanice, scriitor și fondator al Mișcării Cercetașilor,
care a trăit în perioada anilor 1857 – 1941.
Participarea Asociatiei “Cercetasii Romaniei” (1914-1936) la primul
razboi mondial se subscrie efortului pe care intreaga natiune l-a facut pentru
realizarea Statului National Unitar Roman. Dupa aparitia cercetășiei în
România (vara si toamna anului 1913), dezvoltarea organizatiei la scara
nationala prin formarea Marii legiuni a cercetasilor (incepand cu 1914) si
recunoasterea asociatiei de catre legislativ (aprilie 1915) stau sub auspiciile
declansarii primului razboi mondial in anul 1914. Intr-o Romanie inca in neutralitate,
Cercetasia are sansa unui consens vizionar (Casa Regala, armata,
intelectualitate, clasa politica) asupra rolului pe care il poate juca intr-un
context de razboi. Pe parcurs apar si marturii despre contributia cercetasilor
din Anglia sau Franta la activitati auxiliare, desfasurate in spatele
frontului. Ca atare, organizatia primeste sprijinul tuturor structurilor
statului si dezvoltarea ei cunoaste un ritm accelerat.
Insigna - Școala militară de aviație
Promoția 1977 - 15 ani
În
anul 1911 au funcţionat în Bucureşti două şcoli de pilotaj unde
au fost brevetaţi primii piloţi militari: Slt. Ştefan Protopopescu, slt. Gh.
Negrescu, slt. Mircea Zorileanu şi slt. Nicolae Capşa. Metodele de învăţare
erau dintre cele mai moderne, având în vedere că primii piloţi români au
învăţat să zboare pe avioanele de şcoală construite în atelierele de la
Chitila. Avioanele erau de tip monoloc, elevii piloţi trebuind să zboare
singuri, fără să fie îndrumaţi în aer de către instructori. La 1 aprilie 1912
a luat fiinţă prima şcoală militară de pilotaj, sub conducerea maiorului Ion
Macri, fiind cea de-a doua şcoală de aviaţie din lume, după cea din Marea
Britanie. Cea de-a doua, „Şcoala de Piloţi Militari şi Civili”, a fost
înfiinţată la 1 august 1912, pe aerodromul Băneasa, de către Valentin Bibescu.
Ambele şcoli militare au avut o activitate fructuoasă, reuşind să pregătească
şi să breveteze circa 100 de piloţi militari, numai în perioada 1912 –
1918. În timpul primului război mondial, Şcoala militară de aviaţie a fost
evacuată pentru scurt timp la Tecuci, apoi la Bârlad, Botoşani şi
Odessa. În perioada interbelică, la Cotroceni a funcţionat Şcoala pregătitoare
de ofiţeri naviganţi, la Tecuci a luat fiinţă Şcoala militară de pilotaj şi
antrenament, iar în Buzău, Şcoala de perfecţionare pentru piloţi de război,
având sarcina continuării pregătirii în zbor a absolvenţilor şcolilor de la
Cotroceni şi Tecuci. Durata şcolii a fost de 2 ani, iar din anul şcolar 1930 –
1931 s-a mărit la 3 ani, în scopul asigurării unei pregătiri superioare, la
nivelul tehnicii de aviaţie care se moderniza şi a exigenţelor întrebuinţării
în luptă a acesteia. Zborul de instrucţie începea, într-o primă fază, pe
avionul Morane-109 şi continua pe avioane de vânătoare de tipul Focker D-111,
Spad-61 sau pe avioane de recunoaştere de tipul Potez-15. La Constanţa a
funcţionat Şcoala de tir şi bombardament.
În 1940 şcolile militare de aviaţie de la Tecuci şi Buzău au fost mutate pe aerodromul Ziliştea-Boboc, terenul de zbor aflându-se pe pământurile lui Alexandru Marghiloman, cedate în folosul aeronauticii şi aviatorilor decoraţi cu Ordinul „Virtutea Aeronautică”. Intrarea României în războiul de reîntregire naţională, la 22 iunie 1941, aduce aviatorilor de pe aerodromul Ziliştea onoarea de a intra primii în luptă, într-o misiune de bombardament asupra nordului şi sudului Chişinăului. După cel de-al II-lea război mondial, în conformitate cu condiţiile impuse de Comisia Aliată de Control, şcolile militare de aviaţie au fost desfiinţate. După data de 1948 învăţământul militar de aviaţie a început să se reorganizeze în garnizoanele Sibiu, Mediaş şi Tecuci.
În
1953 Şcoala militară de aviaţie nr. 1 de la Tecuci a primit numele de Şcoala de Ofiţeri de aviaţie „Aurel
Vlaicu”, iar în 1958 şi-a mutat sediul pe aerodromul Boboc, devenind Şcoala
Superioară de ofiţeri, cu durată de 4 ani, unde se pregăteau atât piloţi
militari cât şi piloţi pentru aviaţia civilă, personal navigant şi
nenavigant.
Revoluţia
din decembrie 1989 a deschis instituţiei noi perspective. În 1991 Şcoala de
Ofiţeri de Aviaţie „Aurel Vlaicu” s-a transformat în Institutul Militar
de Aviaţie „Aurel Vlaicu”. Începând cu anul 1997, Institutul Militar
de Aviaţie „Aurel Vlaicu” s-a transformat în Şcoala de Aplicaţie pentru Aviaţie
„Aurel Vlaicu”. Sarcinile de formare a viitoarelor cadre de aviaţie, din punct
de vedere teoretic, au fost preluate de Academia Forţelor Aeriene „Henri
Coandă” din Braşov. La 1 august 2003, ca urmare a procesului de
transformare şi redimensionare din cadrul Forţelor Aeriene, Şcoala de Aplicaţie
pentru Aviaţie îşi schimbă denumirea în Şcoala de Aplicaţie pentru Forţele
Aeriene şi reuneşte cele trei categorii de arme specifice Forţelor Aeriene:
aviaţie, artilerie antiaeriană şi rachete sol–aer şi radiolocaţie. În anul
2007 au fost finalizate două proiecte importante, constând în procesul de
modernizare a infrastructurii pistei de decolare şi punerea în funcţiune a
simulatorului de zbor al avionului IAR – 99 ȘOIM. La 1 septembrie 2008
pentru eficientizarea procesului de instruire, Şcoala de Aplicaţie pentru
Forţele Aeriene s-a reorganizat, înfiinţându-se Centrul de Instruire
pentru Forţele Aeriene, structură responsabilă de procesul de
învăţare şi instrucţie în şcoală.
Federația română de atletism
Campion juniori - categoria I
Federatia Romana de Atletism (F.R.A.) patroneaza toate sectiile de atletism ale cluburilor si asociatiilor sportive din Romania, desfasurandu-si activitatea in conformitate cu Statutul si Regulamentele proprii. F.R.A.are la bază principiile fundamentale ale atletismului si ale sportului in general, considerand ca sunt esentiale fair-play-ul si respectarea regulilor competitionale de catre toti cei implicati in activitatile atletice.
Printre valorile promovate de
Federatia Romana de Atletism se numara respectul fata de ceilalti competitori,
onestitatea, spiritul de echipa. Astfel, sunt incurajate: cooperarea,
responsabilitatea, sportivitatea, increderea, implicarea etc. Mai mult, F.R.A.
considera ca atletii si antrenorii trebuie sa integreze valorile etice ale
sportului atat in competii, cat si in antrenamentele zilnice. Sus am postat
logo-ul F.R.A. şi o aripă a clădirii F.R.A. din Bucureşti.
Atletismul apare in Romania la sfarsitul
secolului al XIX-lea, la initiativa studentilor care studiau in tarile
occidentale. In timpul vacantelor, acestia promovau atletismul organizând
competitii de alergari, sarituri si aruncări. Primul concurs organizat de
atletism are loc in 1882 la Bucuresti, cu participarea elevilor de la
liceele Sf. Sava si Matei Basarab. Treptat, creste interesul pentru activitatea
sportiva, in general, si atletism, in particular. Se organizeaza curse care
atrag un numar mare de concurenti, se contureaza o literatura de specialitate
si sunt organizate competitii pe criterii de varsta. Mai mult, cu prilejul
serbarilor scolare sunt introduse intreceri la alergari si sarituri la mai
multe licee din diverse orase. In 1912, se infiinteaza Comisia
de atletism, alergari pe jos si concursuri, parte din Federatia Romana a
Societatilor Sportive. Acea comisie este de fapt precursoarea Federatiei Romane
de Atletism (F.R.A.), a 19-a federatie pe lista mondiala, care in 1923 se
afiliaza la Federația internațională de atletism amator (I.A.A.F.).
Primele Campionate Nationale ale Romaniei sunt organizate
in 1914, la 16 probe, si se adreseaza doar barbatilor. Un an mai tarziu,
in 1915, se inaugureaza la Bucuresti primul teren de atletism, pe locul care
devine ulterior Stadionul Tineretului. Abia din 1922, femeile vor avea
propriile competitii, iar trei ani mai tarziu vor fi organizate primele
Campionate Nationale feminine, precum si primele Campionate pentru
juniori. In 1928, la Jocurile Olimpice de la Amsterdam, o delegatie a
Romaniei formata din 10 atleti si 2 atlete participa pentru prima data la o
astfel de competitie, iar in acelasi an debuteaza Campionatele Universitare din
România. In anul 1930, la Atena, atletii romani se claseaza pe locul al
doilea, la prima editie oficiala a Jocurilor Balcanice, iar in 1934, la editia
inaugurala a Campionatelor Europene, participa 4 atleti
romani. In 1937, F.R.A. organizeaza, pentru prima data in
Romania, Jocurile Balcanice, iar in 1948 debuteaza
seria Campionatelor Internationale ale Romaniei, nelipsite din Calendarele
Anuale ale F.R.A.. Incepand cu anul 1952, atletii romani participa cu
regularitate la toate marile competitii mondiale si europene si scriu, cu
fiecare medalie, istoria atletismului romanesc.
De-a
lungul secolelor, marii artisti ai lumii au lasat omenirii mosteniri culturale
nepretuite. Arta sculpturii a dat nastere unor capodopere care, prin maretia,
valoarea si spectaculozitatea lor, au devenit faimoase. Discobolul lui
Miron este o capodopera a Antichitatii grecesti, ce dateaza din
perioada 460-450 I.Hr. Din pacate, originalul grecesc din bronz nu mai exista,
insa a devenit celebru prin numeroasele copii realizate in marmura de artistii
Imperiului Roman, atat la scara reala, cat si redimensionate. Celebra
sculptura exprima forta si energia atletica in cel mai armonios si
echilibrat mod. Desi, in prezent, se considera ca pozitia aruncatorului este
nefireasca si reprezinta o maniera ineficienta de a arunca discul, sculptura
constituie un model de rigurozitate in redarea fiecarui muschi incordat de pe
corpul atletului.
___________ooOoo___________
PERSONALITĂȚ I POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Hannes Hafstein
om politici ilsandez care a trăit între anii 1861 - 1922
Detaliu vignetă de pe un nodgeld austriac
(bancnotă locală de necesitate)
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni olandeze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 26.11.2017
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu