D’ALE POLITICIENILOR
sau
CULGEM CE AM SEMĂNAT
VALERIU ZGONEA – P.S.D.:
"În grupul conservator a apărut un vagon nou
de ardei, acum că e toamnă, ardei gras.
Şi atuncea ardeiul ăsta gras
aduce beneficii Partidului Conservator."
IOAN OLTEAN – P.D.L.
către Klaus Iohannis:
“Lăsați oamenii să vină spre dumneavoastră!
Femeile simt nevoia să vă atingă.”
DOINA PANĂ – P.S.D.:
"Nici inundaţiile nu mai sunt ce au fost odată."
***
EPIGRAMĂ
DE PUS ÎN RAMĂ
O PASTILĂ DE UMOR
VORBE DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
_______________xxx______________
CÂTEVA MEDALII ȘI
INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le
Havre - Franţa".
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din
materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau
bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice,
apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne
sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de
identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică,
civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de
pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice
şi de altă natură, etc.
(George Enescu)
George Enescu (născut 19 august 1881 în localitatea Liveni-Vârnav, azi
George Enescu, județul Botoșani și decedat la data de 4 mai 1955 la
Paris) a fost un compozitor, violonist, pedagog, pianist și dirijor. Este
considerat cel mai important muzician român. Din creația sa amintesc;
opera Oedip, Poema română, Rapsodiile române nr.1 și 2, Suitele orchestrale
nr.1, 2 și 3, Simfoniile nr.1,2 și 3, Cvartetele pentru coarde nr.1 și 2,
Sonatele pentru vioară nr.1, 2 și 3, Sonatele pentru violoncel nr.1 și 2, Simfonia
de cameră pentru 12 instrumente, Cvintetele pentru pian nr.1 și 2, Sitele
pentru pian nr. 1, 2 și 3, etc.
Insigna - Partenership for peace
(Parteneriat pentru pace) - România
Parteneriatul
pentru Pace este
o iniţiativă majoră introdusă de N.A.T.O. (Organizația Tratatului Atlanticului
de Nord) la Întâlnirea la nivel înalt a Consiliului Nord-Atlantic, desfăşurată
la Bruxelles în ianuarie 1994. Scopul Parteneriatului este acela de a întări
stabilitatea şi securitatea din întreaga Europă. Invitaţia la Parteneriatul
pentru Pace a fost adresată tuturor statelor participante la Consiliul de
Cooperare Nord Atlantic (N.A.C.C.), precum şi altor state prezente la
Conferinţa pentru Securitate şi Cooperare în Europa (C.S.C.E.), care sunt
capabile şi îşi doresc să participe la acest program. Cele 22 de ţări
participante în prezent la parteneriat un grup divers din punct de vedere
geografic, care include state din Europa de Vest, foste republici sovietice din
Caucaz, Asia Centrală şi din alte regiuni, precum şi ţări care aspiră la
obţinerea statutului de membru al Alianţei. Activităţile pe care şi le asumă
fiecare stat partener se bazează pe programe individuale de Parteneriat care
sunt elaborate în comun. Programul de parteneriat se axează pe cooperarea în
probleme de apărare, dar depăşeşte cadrul dialogului şi cooperării, în scopul
consolidării unui parteneriat real între fiecare ţară Parteneră şi N.A.T.O.. Cu
timpul a devenit o caracteristică permanentă şi importantă în arhitectura
securităţii europene şi ajută la extinderea şi intensificarea cooperării
politice şi militare din întreaga Europă. Programul susţine creşterea
stabilităţii, diminuarea ameninţărilor la adresa păcii şi constituirea unor
relaţii mai strânse de securitate, bazate pe cooperarea practică şi pe
angajamentul faţă de principiile democratice, susţinute de Alianţă. Documentul
Cadru include sarcini specifice pe care fiecare participant trebuie să şi le
asume în cooperarea cu N.A.T.O. în vederea îndeplinirii obiectivelor întregului
program. Acestea sunt următoarele:
• să
faciliteze transparenţa în procesul de planificare a apărării naţionale şi a
bugetului;
• să asigure controlul democratic al forţelor de apărare;
• să-şi menţină capacitatea şi disponibilitatea de a contribui la operaţiunile întreprinse sub autoritatea Naţiunilor Unite şi/sau responsabilitatea O.S.C.E.. (Organizația pentru securitate și cooperare în Europa)
• să dezvolte relaţii militare cooperante cu N.A.T.O., în scopul planificării, instrucţiei şi exerciţiilor comune, pentru a întări capacitatea participanţilor la parteneriat de a desfăşura misiuni de menţinere a păcii, precum cele de căutare şi salvare, operaţiuni umanitare şi altele asupra cărora se va conveni ulterior;
• să dezvolte, pe termen lung, forţe mai bine pregătite, capabile să opereze alături de cele aparţinând membrilor Alianţei Nord Atlantice.
• să asigure controlul democratic al forţelor de apărare;
• să-şi menţină capacitatea şi disponibilitatea de a contribui la operaţiunile întreprinse sub autoritatea Naţiunilor Unite şi/sau responsabilitatea O.S.C.E.. (Organizația pentru securitate și cooperare în Europa)
• să dezvolte relaţii militare cooperante cu N.A.T.O., în scopul planificării, instrucţiei şi exerciţiilor comune, pentru a întări capacitatea participanţilor la parteneriat de a desfăşura misiuni de menţinere a păcii, precum cele de căutare şi salvare, operaţiuni umanitare şi altele asupra cărora se va conveni ulterior;
• să dezvolte, pe termen lung, forţe mai bine pregătite, capabile să opereze alături de cele aparţinând membrilor Alianţei Nord Atlantice.
Apărută ca o necesitate in
asigurarea protecţiei forţelor combatante, indeosebi după prima conflagraţie
mondială, cand au fost folosite pentru prima dată gazele toxice de luptă, protecţia civilă din
Romania şi-a extins domeniul său de activitate, mai ales după cel de-al doilea
război mondial, cand, modernizarea armelor a cuprins in sfera lor de
activitate atat muniţia nucleară cat şi cea biologică, cu efecte distructive nu
numai asupra militarilor, dar şi asupra populaţiei. 14 august 1916. După
doi ani de neutralitate, regele Ferdinand angajează Romania in război de partea
Antantei şi impotriva Puterilor Centrale. Prima conflagraţie mondială
antrenează in vartejul său şi ţara, care, cunoaşte ororile bombardamentelor,
ale convoaielor de refugiaţi, ale morţii. Două zile mai tarziu, Ordonanţa
prefectului Capitalei prezintă primele norme de conduită pentru populaţie
inainte, pe timpul şi după atacurile din aer. Era prima incercare de
soluţionare a problemei protecţiei populaţiei civile, principala victimă a
războaielor şi, prin extensie, a dezastrelor de orice natură. In 1930,
Ministerul de Interne elaborează Regulamentul Apărării Pasive Contra Atacurilor
Aeriene, aprobat prin Inalt Decret Regal, trei ani mai tarziu. La 28
februarie 1933, prin Inaltul Decret Regal nr.468 se aprobă "Regulamentul
de funcţionare a Apărării Pasive contra atacurilor aeriene" avand ca
scop "să limiteze efectele bombardamentelor aeriene asupra populaţiei şi
resurselor teritoriului, fie asigurandu-le protecţia directă, fie micşorand
eficacitatea atacurilor". Prin prevederile sale detaşează net
apărarea pasivă de apărarea activă. Momentul este considerat drept actul de
naştere al Protecţiei Civile, instituţie care, iniţial sub denumirea de Apărare
Pasivă. In anul 1939, Parlamentul aprobă Legea pentru apărarea
antiaeriană activă şi pasivă. Se instituie centre de instrucţie de apărare
pasivă la ministerele Aerului şi Marinei, Lucrărilor Publice şi
Comunicaţiilor, Educaţiei Naţionale, Sănătăţii şi Asistenţei Sociale, Căilor
Ferate precum şi la fiecare judeţ, municipiu şi oraş. La 18 februarie 1943
se organizează Comandamentul Apărării Antiaeriene a Teritoriului prin
Instrucţiunile nr.440, se stabilesc structura organizatorică şi misiunile
apărării pasive, luand fiinţă Comandamentul Apărării Pasive, Corpul Special de
Intervenţie, iar prin decretul nr.24 din 17 ianuarie 1952, se infiinţează
Apărarea Locală Antiaeriană, prin adoptarea "Regulamentului Apărării
Locale Antiaeriene", şi ia fiinţă Comandamentul Apărării Locale
Antiaeriene in cadrul Ministerului de Interne. Cutremurul din 4 martie
1977 pune la grea incercare armata şi, in cadrul acesteia, apărarea locală
antiaeriană. Acţionand zi şi noapte, acesta a contribuit la salvarea de vieţi
omeneşti, inlăturarea avariilor tehnologice şi distrugerilor. Un an mai tarziu,
apărarea locală antiaeriană işi schimbă denumirea in apărare civilă, prin
apariţia Legii nr.2/1978, atribuţiile acesteia fiind diversificate. In
anii `80 activitatea apărării civile a fost orientată spre pregătirea
intregii populaţii pentru diferite situaţii de risc. Revoluţia din
decembrie 1989 a creat condiţii noi perfecţionării activităţii de protecţie
civilă. La 11 mai 1990 Romania a ratificat Protocoalele adiţionale I
şi II la Convenţiile de la Geneva din 12
august 1949, privind protecţia victimelor conflictelor armate, iar
iunie 1995, apărarea civilă işi schimbă denumirea in Protectia Civilă.
La
01.01.2001 a avut loc trecerea structurilor protecţiei civile de la Ministerul
Apărării Naţionale la Ministerul Administraţiei şi Internelor şi incepand cu 15
decembrie 2004, prin unificarea structurilor Corpului Pompierilor Militari şi a
Comandamentului Protecţiei Civile, a luat fiinţă Inspectoratul General pentru
Situaţii de Urgenţă, sub conducerea nemijlocită a ministrului administraţiei şi
internelor şi in coordonarea primului-ministru. Această restructurare a
Protecţiei Civile a debutat in mod firesc şi logic cu crearea unei noi baze
legale, realizarea noilor structuri de protecţie civilă ca urmare a redefinirii
locului şi rolului acesteia in cadrul Sistemului Naţional de Apărare, precum şi
a necesităţilor societăţii civile, astfel incat alături de celelalte forţe de
intervenţie, protecţia civilă, să asigure ocrotirea populaţiei civile, a
societăţii şi desfăşurarea activităţilor sociale, cat mai aproape de normal, in
timp de război, cat şi la dezastre sau in situaţii speciale.
În baza Decretului nr.297/1973 s-a înființat Institutul national de motoare termice,
cu sediul în București, cu următorul obiect de activitate:
a) cercetarea
si proiectarea intr-o viziune unitara, in familii, a noilor generatii de
motoare termice cu piston si turbomotoare, inclusiv a unor echipamente
specifice acestora, in solutii conventionale sau neconventionale, pentru uz
general sau cu destinatie speciala, folosind si documentatiile achizitionate pe
baza de licente;
b) activitatea
de prognoza, tipizare si standardizare in domeniul motoarelor termice;
c) realizarea
unui fond propriu de solutii energetice, constructiv-functionale si tehnologice
originale, brevetabile, aplicabile pe motoarele proprii si utilizabile pentru
schimb de brevete si licente cu institute similare sau firme de specialitate
din strainatate;
d) realizarea
si incercarea modelelor functionale, executia si omologarea motoarelor termice
de baza, reprezentative din noile familii;
e) fabricarea
de motoare termice de constructie speciala in unicate sau serii foarte mici;
f) realizarea,
in regim de microproductie, de aparatura de masura si control specializata
pentru dotarea laboratoarelor si standurilor de incercari proprii, a
institutelor de profil si intreprinderilor care produc si exploateaza motoare
termice;
h) specializarea
in activitatea de cercetare, proiectare si productie a studentilor si cadrelor
didactice de la Institutul politehnic din Bucuresti, in domeniul motoarelor
termice;
h) specializarea
si reciclarea cadrelor tehnice cu profil de activitate motoare termice:
i) coordonarea,
pe baza de programe unice, a activitatii desfasurate de catre institutele de
cercetari-proiectari si catedrele de invatamint superior, de profil, in vederea
adaptarii pentru diferite utilizari a prototipurilor omologate si a unor
diversificari si perfectionari de motoare si subansamble componente din
fabricatia curenta.
Mărturiile de botez (în special cele vechi) sunt piese metalice de forma unor
monede, medalii, sau jetoane care se conferă copilului și nașilor săi de botez,
însemn de respect și amintire. Adeseori acestea sunt confecționate din argint și
au forme diferite (în general rotunde, dar și ovale sau chiar poligonale). Mai
întotdeauna pe aceste piese este consemnat numele copilului botezat, al nașilor
săi de botez, dar și data nașterii și botezului copilului. Adeseori pe
mărturiile de botez se gravează și unele imagini (chipul unui bebeluș
dezbrăcat, un preot care scufundă bebelușul în scăldătoare sau un porumbel
(reprezentând sfântul duh) care se coboară asupra scăldătorii în care este
scufundat (botezat) copilul.
_______________ooOoo______________
LIVRET
BANCĂ ROMÂNEASCĂ
Livret pentru capital, depuneri și împrumuturi
Banca populară Sft."Gheorghe vechi" - Ploești
Câteva vignete de pe bilete de loterie spaniole
Detaliu vignetă de pe un bilet de loterie - Spania - 1948
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 01.02.2016
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu