The
Interlace din Singapore este declarată clădirea
anului 2015. Ea prezintă cele mai bune condiţii de viaţă urbană, prin îmbinarea
perfectă între localizare, natură, spaţiu, arte şi comunitate. Ansamblul este
amplasat într-o centură verde, iar în imediata vecinătate există o serie de
facilităţi pentru stilul de viaţă, oferind o deosebită calitate vieţii.
Proiectul îi aparține arhitecului Ole Scheeren care a spart barierele standardizate a clădirilor de
locuinţe din Singapore. Complexul pe scară largă are o abordare expansivă şi
interconectată pentru a trăi prin spaţii comune, integrate în spaţiu verde
înconjurător. Amplasamentul se află într-un decor idilic pe dealul Ridges Sud,
un coridor verde de 10 kilometri cunoscut sub numele de centura verde a oraşului Singapore.
Un element cheie îl reprezintă împrejurimile verzi, cu parcuri şi alte atracţii
naturale în apropiere. Proiectul a primit cele mai înalte onoruri acordate de
Festivalul Mondial de Arhitectură, încă de la începuturile sale, în 2008, el
reprezentând o dezvoltare rezidenţială ingenioasă proiectată pe un sit de opt
hectare şi reprezintă un exemplu demn de-studiu de locuinţe stivuite, oferind
apartamente de diferite dimensiuni cu o cantitate mare de spaţii verzi şi de
amenajare a teritoriului. Proiectul prezintă o reţea de blocuri interconectate,
31 la număr, cu câte şase etaje fiecare, şi aranjate într-o formă hexagonală,
pentru a formă opt curţi mari, clădirea fiind cunoscută alternativ ca
"Satul Vertical". Clădirile integrează zone verzi care echivalează cu
aproximativ 112 % din dimensiunea sit-ului de dezvoltare. Dezvoltarea este
presărată cu curţi, zone comune, grădini şi corpuril de apă care se extind în
spaţiul de locuit în aer liber pentru toţi rezidenţii săi, creând un stil de
viaţă mult dincolo de aşteptări. Cele opt grădini tematice participa la
confortul urban împărţind zona într-o piaţă urbană, teatru în aer liber, water
park, spa valley, terasă cascadă şi zona de joacă pentru copii – play hills.
Fiecare dintre cele opt curţi au o identitate amenajată individuală definind
conceptul întregului proiect, formând diferite puncte de interes major.
Casa Sharifi este un edificiu exemplu de arhitectură modernă din Teheran - oraș extrem de frumos, plin de istorie, unde tradiția persană se îmbină cu occidentalismul modern. Aceasta construcție este total atipică prin modul în care a fost realizata, într-o maniera în care sa economisească cât mai mult spațiu, atât pentru locatari, cât și în ceea ce privește procentul de ocupare al terenului. Incertitudinea și flexibilitatea se află în centrul design-ului acestui concept. Volumetria aparte, calitățile spațiale ale interiorului, precum și configurația formală a exteriorului, mișcarea volumului clădirii care devine deschis sau închis, introvertit sau extrovertit. Aceste modificări pot apărea în funcție de schimbarea anotimpurilor sau în funcție de dorința beneficiarilor. La fel ca multe alte terenuri urbane, terenul pentru acest proiect a avut o fațadă cu o deschidere îngusta în comparație cu adâncimea sa, obiectivul arhitectului fiind sa înglobeze într-un spațiu cu doar doua deschideri, toate funcțiunile necesare, deschiderea / închiderea volumului clădirii fiind o referință la casele tradiționale iraniene. Casa oferă vara un volum deschis transparent perforat cu terase largi, de mari dimensiuni, iar în contrast, în timpul iernilor reci, cu zăpadă ale Teheranului, volumul se închide în jos, oferind deschideri minime și o absență totală a acestor terase de vară largi. Constructia este distribuita pe sapte etaje: subsolul are două niveluri cu facilități de fitness și zone wellness, în timp ce parterul are garaj și servicii de administrare; activitățile publice sunt la primul și pe al doilea etaj, iar viața privată a familiei se regaseste la etajele trei si patru. În cazul în care cutiile sunt închise, clădirea captează lumina solară dintr-un spațiu liber central reprezentat de o curte de lumina. O curiozitate a acestei clădiri este că spațiile de locuit pot adaptate la nevoile funcționale ale utilizatorilor săi. De exemplu, în funcție de numarul de musafiri, camera de oaspeți poate fi reconfigurat în diferite scopuri. În mod similar, biroul și dining-ul isi pot schimba compartimentarea în funcție de dorințele funcționale ale rezidenților lor. Astfel, există întotdeauna posibilitatea de a avea diferite scenografii in functie de sezon sau de iluminat. In etapele preliminare proiectarii, s-a tinut cont si de cadrul natural existent, ingloband in interior imaginea a trei pini aflati in exteriorul casei.
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
___________xxx___________
CÂTEVA MEDALII
ȘI INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte
variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent
metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin
imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Insigna Specialist de clasă - Conducere stat major
Forțele
militare ale oricărui stat, deci și ale țării nostre, sunt categorisite pe
diverse specialități militare de pregătire și instruire. În baza unor bareme
dinainte stabilite militarii sunt testați periodic asupra nivelului de
pregătire și, dacă corespund acestor bareme, sunt declarați specialiști de
clasă și distinși cu insigne de Specialist
de clasă 1, 2 sau 3, diferite ca model de la o specialitate militară la
alta. Obținerea unei asemenea distincții, meritorii atrage uneori după ea o
promovare în funcție și întotdeauna o creștere neînsemnată a soldei lunare.
Federația română de tir
Cupa F.R.T. (Federația română de tir)
Federaţia română de tir sportiv este forul
tutelar care conduce, organizează şi dezvoltă acest jos sportiv în România.
Această federaţie este responasibilă de organizarea tuturor competiţiilor
sportive de tir, la toate nivelurile de vârstă şi pregătire, în toate
structurile societăţii româneşti. Pe data de 7 februarie 1934 se înființează Federația Română de Tir (F.R.T.), urmând
ca doi ani mai târziu, F.R.T. să se afilieze Uniunii Internaționale de Tir
(U.I.T.). În data de 29 iunie 1946 Banca Națională a României cumpără de la
Societate, terenurile donate de către domnitorul Alexandru Ioan Cuza și donează
Societății de Dare la Semn 65 de hectare din Pădurea Băneasa, ceea ce va deveni
mai târziu poligonul Tunari, în prezent Poligonul de Tir Sportiv "Iosif
Sârbu". La Jocurile Olimpice de la Helsinki (1952 - ediția a XII- a) au
participat 69 de țări, România fiind la a treia participare unde trăgătorul
Iosif Sîrbu avea să deschidă drumul medaliilor de aur olimpic pentru țara
noastră. În anul 1955, România organizează primul Campionat European de Tir la
Poligonul Tunari. F.R.T. își schimbă denumirea în Federația Română de Tir Sportiv (F.R.T.S.) în anul 1999. Sus am aplicat logo-ul Federaţiei române
de tir sportiv.
După
descoperirea utilizării prafului de pușcă la armele de foc, începând cu secolul
al XII- lea, perfecționarea tehnicilor de mânuire a armelor a fost o preocupare
primordială în rândul militarilor și, implicit, a aristocrației momentului.
Armele de foc nu au fost folosite doar pe plan militar ci și în activitățile de
agrement și vânătoare. În acest fel, apare o preocupare permanentă pentru
îmbunătățirea calităților tehnice și de manevrabilitate ale armelor, fapt
ce a dus la crearea unor structuri organizatorice ce aveau ca rol formarea
deprinderilor specifice utilizării eficiente a acestora. La jumătatea secolului
al XVII- lea, în anul 1640, la Lucerna în Elveția, se înființează prima Societate
de Tir din lume. Ulterior, numărul societăților, organizațiilor și al
cluburilor de gen, în care își desfășurau activitatea de pregătire majoritatea
trăgătorilor, începe să crească considerabil în toate regiunile din
Europa.
În anul 1741 sunt organizate primele concursuri de tir organizate de către Regimentul Regal de
Infanterie în câmpia de nord a Aradului, pentru ofițerii regimentului.
În anul 1831 s-a constituit Asociația Cetățenescă de Tir din Municipiul Arad.
În ceea ce privește dezvoltarea sportivă a tirului, în afară de contribuția
laturii militare, un deosebit aport la această dezvoltarea a venit din partea
unor societăți de vânătoare, în cadrul cărora erau organizate cursuri de
pregătire a vânătorilor și care își desfășurau activitatea pe mai multe domenii
de vânătoare de la Arad, Săvârșin, Șiria, Șiman, Chișinău-Criș și Pecica. Pe
data de 5 mai 1862, ia ființă prima societate de tir, la nivel național,
denumită: "Societatea Română de arme și dare la semn" având sediul
stabilit la București, iar la numai un an de la înființarea ei, "Societatea
Română de arme și dare la semn" avea un număr de 120 de membri și 5 membri
de onoare. Pe data de 9 septembrie 1865, prin înaltul Decret Domnesc nr.1147,
publicat în Monitorul Oficial nr.200 din 11/23 septembrie, sunt aprobate și
recunoscute oficial statutele Societății Române de arme și dare la semn. În
urma acestui decret, Domnitorul Alexandru Ioan Cuza donează societății din
terenul Mânăstirii Radu – Vodă – teren trecut în patrimoniul statului – o
suprafață de 47514 mp , pentru a-l folosi drept poligon de tir cu condiția ca
acest teren să nu fie înstrăinat. Terenul donat s-a adăugat la cel pe care
societatea îl avea deja în folosință și care era poziționat în zona Clubului
Progresul. Prima participare a unor trăgători români la un concurs internațional
a fost în anul 1919 la Le Mans – Franța, unde românii au cucerit locul doi. La
acest concurs au participat trăgători de elită din toate țările aliate în
primul război mondial. În anul 1924, România participă la Jocurile Olimpice de
la Paris cu un lot de trăgători, unde Constantin Tomescu ocupă locul 18.
Teatrul armatei - Inspectoratul general al armatei
Teatrul
Armatei, nume actual Teatrul Nottara este un teatru din București, situat pe Bulevardul Gheorghe
Magheru. Ca instituție, teatrul fost înființat în anul 1947, cu denumirea Teatrul Armatei. Numele marelui
actor român Constantin Nottara l-a primit mai târziu. Astăzi Teatrul Nottara se
află sub autoritatea Consiliului General al Municipiului
București, având un colectiv artistic de 42 de actori angajați și o
echipă tehnică și administrativă de circa 100 de membri.
U.C.R. - 2008
Uniunea cineaștilor din România - 45 ani 1963 - 2008
In
anul 1963, din initiativa unor cineasti ca:Victor Iliu, Ion Popescu Gopo, Mihnea Gheorghiu, Liviu Ciulei, Paul
Calinescu, Mircea Dragan s.a.
a fost infiintata Asociatia Cineastilor din Romania . In primavara anului 1990, cineastii s-au reunit intr-o Adunare generala extraordinara
prin care s-a hotarat transformarea Asociatiei Cineastilor in Uniunea Cinestilor din Romania cu statutul si structura actuala.
Primul presedinte a fost Victor Iliu, urmat de Ion Popescu Gopo,
ambii regizori de film si de acad. Mihnea Gheorghiu- scenarist. Uniunea Cineastilor din Romania este o organizatie
nonguvernamentala, cu personalitate juridica, constituita in vederea protejarii
activitatii de creatie si profesionale, a intereselor materiale si morale ale
cineastilor din Romania. Este un organism autonom, excluzand orice ingerinta a
administratiei de stat. Uniunea are peste 1200 de membri (titulari, asociati si membri de onoare romani si
straini),fiind alcatuita din asociatii reprezentand profesiile de baza ce
concura la realizarea filmului. Organismele de conducere ale Uniunii sunt: Adunarea generala a cineastilor, Consiliul si Comitetul Director. Inca de la infiintare Uniunea s-a preocupat
de sprijinirea membrilor sai atat din punct de vedere profesional cat si al
protectiei sociale. Din numeroasele initiative si activitati putem enumera:
participarea la elaborarea unor proiecte de legi cum ar fi: Legea privind
integrarea cineastilor in sistemul asigurarilor sociale de stat, Legea timbrului
cinematografic, Norme pentru asigurarea asistentei medicale in sistemul
ambulatoriu si de spitalizare, acordarea de ajutoare sociale periodice, cat si
legile de organizare si functionare ale Centrului National al Cinematografiei,
Legea dreptului de autor, Legea audiovizualului in Romania; in paralel, Uniunea
s-a ocupat de marcarea marilor momente aniversare ale cinematografului mondial
si national, valorificarea si promovarea creatiei cinematografice romanesti
prin premii, organizarea de sesiuni academice si profesionale, sprijinirea
invatamantului superior de film si televiziune, emisia de medalii jubiliare si
lansarea unui program editorial de carti dedicate unor personalitati ale
filmului romanesc. Uniunea Cineastilor din Romania dispune de o sala de
cinematograf utilata cu aparatura performanta - cinema Studio- ce ocupa un loc
insemnat in circuitul national de exploatare a filmului si in care cineastii
nostri au posibilitatea sa-si prezinte filmele in premiera sau avant premiera.
De asemenea, aici au loc gale ale filmelor straine si alte manifestari
cinematografice, dintre care cel mai important ramane Festivalul Filmului European -
prilejuit de anivesarea anuala a Zilei Europei - 9 Mai. Uniunea a
vegheat ca repertoriul comercial al acestui cinematograf sa aiba un caracter
pronuntat cultural, cu o deschidere accentuata catre tineret si in special cel
studios. Uniunea Cineastilor din Romania face parte din Alianta Nationala a Uniunilor de Creatori, constituita din Uniunea Arhitectilor, Uniunea Artistilor Plastici, Uniunea Compozitorilor si
Muzicologilor, Uniunea Scriitorilor,Uniunea Teatrala din Romania.
Uniunea Camerelor de Comerț și Industrie RM
Uniunea Camerelor de Comerţ Bilaterale din România (U.C.C.B.R), (denumire
veche Uniunea Camerelor de Comerț), parte
a Sistemului Naţional Cameral, este profund implicată în dezvoltarea şi
promovarea relațiilor de Comerţ Exterior ale României, prin intermediul
Diplomaţiei Economice. Soluţiile inovative, oferite de membrii şi afiliaţii
UCCBR din ţară şi din străinătate şi potenţate de parteneriatul public privat
cu Ministerul Economiei, oferă mediului de afaceri românesc şi extern
posibilitatea dezvoltării interacţiunilor în afaceri, cu materializare în
contracte avantajoase pentru părţi.Viziunea UCCBR în ceea ce priveşte Comerţul
Exterior al României are la bază bilateralismul. Ca esenţă, Uniunea promovează
dinamic interesele economice private şi publice bilaterale şi joacă un rol
important în implementarea şi dezvoltarea Responsabilităţii Sociale pe
componenta de Comerţ Exterior, de la concept la modus vivendi.
_______ooOoo_______
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Mohammad Hatta a fost un politician
indonezian, vice- președinte al statului și chiar prim-ministru, care s-a
născut la data de 12 august 1902 și a decedat la data de 14 martie 1980.
Detaliu vignetă de pe un certificat financiar american
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni slovace
de pe acțiuni slovace
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 03,05.2017
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu