Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând aspecte din vremuri
diferite din localitatea austriacă SCHWARZENTHAL,
municipalitatea WOLFERN, bundeslandul AUSTRIA INFERIOARĂ.
Restaurantul
Crucea
Vedere generală
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
____________xxx____________
O PLACHETĂ,
O MEDALIE ȘI CÂTEVA
INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informații generale despre medalistică și subiectul ei de studiu,
MEDALIA, poți citi în articolul “Le
Havre – Franța”.
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă și culoare, confecționat din
materiale diverse, preponderent metalice, purtat la reverul hainei, la șapcă,
pălărie sau bască și care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri
grafice, apartenența unei persoane la o organizație, la un club, la o
asociație,etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenența la un club,
de identificare localitate, de identificare societate comercială, de
identificare grup, organizație politică, civică, religioasă, de identificare
asociații, de nivel pregătire-calificare, de participant la unele manifestări
sportive, culturale, artistice și de altă natură, etc.
Conform DEX (Dicţionarului explicativ
al limbii române), PLACHETA este o medalie pătrată sau dreptunghiulară,
care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene, basoreliefuri sau
inscripţii şi se oferă ca recompensă la concursuri, alte întreceri de
orice fel sau în semn de recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi.
Placheta face parte din categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are
originea în monedele comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din
metal (aur, argint, bronz, etc). Numele "medalie" derivă din
latinescul metallum, fiind preluat de toate popoarele romanice - de italieni
(medaglia), francezi (medaille) şi spanioli (edala).
Placheta - Ștefan Procopiu 1890 - 1972
"Progresul se face pe seama celor perseverenți"
- Ștefan Procopiu
Ștefan
Procopiu (născut la data de 19 ianuarie 1890 la Bârlad şi
decedat la 22 august 1972 la Iaşi) a fost un fizician, profesor
universitar și inventator român. În Bârlad a urmat cursurile școlii primare și
ale Liceului „Gh. Roșca Codreanu” (promoția 1908). Este licențiat al secției
fizico–chimice a Facultății de Științe din Iași (1912). Între 1 septembrie
1917- noiembrie 1919 a funcționat la Catedra de fizică a Liceului „Gh. Roșca
Codreanu” din Bârlad. A fost clasificat primul pe țară la examenul de capacitate
(1919). Face studii de specialitate la Paris cu mari profesori ai lumii. Devine
doctor în Științe Fizice la Sorbona - 1924 - și până atunci avea publicate
30 de lucrări. Reia catedra sa din București, iar la 15 ianuarie 1925 este
numit profesor titular la catedra de Gravitate, Căldură și Electricitate a
Universității din Iași, la care a predat până la pensionarea sa - 1 octombrie
1962. A fost decanul Facultății de Electrotehnică a Politehnicii
„Gheorghe Asachi” din Iași de la înființarea ei (decembrie 1937), până la data
de 1 februarie 1941, când trece decan al Facultății de Științe a Universității
Iași. A fost membru al Academiei Române - 1955, premiat al Academiei
Române (1920); Doctor honoris causa al Politehnicii din Iași (1 februarie 1967),
membru al Comisiei mondiale pe anul 1970 de propuneri pentru Premiul
Nobel la Fizică, membru al multor societăți științifice române și
străine. Este descoperitor al magnetonului Bohr - Procopiu -1919
(alături de Bohr). Este descoperitorul Efectului Procopiu, de depolarizare
a luminii. Savantul de valoare mondială a încetat din viață în Iași,
lăsând publicate 177 de lucrări științifice.
T.E.C. - 30 ani (Termoelectrica)
T.E.C., denumire actuală - Termoelectrica este o companie de stat românească, înființată în
anul 1998 ca filială CONEL și devenită societate comercială
separată în anul 2000 prin restructurarea CONEL. Compania are ca principal
obiect de activitate generarea de energie electrică și termică prin arderea
combustibililor fosili. Din punct de vedere al combustibililor folosiți,
centrale companiei folosesc hidrocarburi 65,4% și cărbune 34,6%. În anul 2006 Termoelectrica
a primit un ajutor de stat de 3,35 miliarde RON. De la înființare și până
la 30 IUNIE 2009, compania a acumulat pierderi de 2,22 miliarde de lei (525
milioane euro), din cauza majorărilor și penalităților pentru datoriile
istorice. Compania are următoarea structură organizatorică:
- 3 filiale - societăți comerciale de exploatare (Electrocentrale Deva, București și Galați)
- 4 sucursale de exploatare (CET Păroșeni, CET Doicești, CET
Borzești, CET Brăila) - fără personalitate juridică;
- 1 sucursală de valorificări active;
- 12 - filiale - societăți comerciale de reparații și servicii
(Termoserv-uri) printre care: Termoserv București, Termoserv Constanța,
Termoserv Mureș, Termoserv Galați, Termoserv Deva, Termoserv Turceni, Termoserv
Rovinari, Termoserv Craiova.
TAROM (Transporturile Aeriene Române)
S.C.Transporturile Aeriene Române S.A. (TAROM) este principala companie aeriană
românească cu o îndelungată tradiție în domeniu. TAROM își are
originile în anul 1920. Acela a fost anul în care s-a creat Compania
Franco-Română Pentru Navigație Aeriană. În 1926 şi-a schimbat numele liniei
în Compania Internațională De Navigație Aeriană, iar în 1930 Liniile
Aeriene Române Exploatate de Stat. Pe 8 august 1945, s-a înființat
compania aeriană Transporturile Aeriene Româno-Sovietice. Compania
era în subordinea atât a guvernului român, cât și a celui sovietic. Din data de
18 septembrie 1954 compania poartă numele actual - TAROM. Prima linie de navigație aeriană națională s-a inaugurat
în data de 24 iunie 1926 pe ruta București – Galați – Iași, cu prelungire spre
Chișinău de către C.I.D.N.A. (Compania Internațională de Navigație Aeriană),
urmașa C.F.R.N.A .(Compania Franco-Română de Navigație Aeriană).
Compania Franco–Română de Navigație Aeriană a fost prima
companie aeriană din România, prima companie aeriană multinațională și prima
companie aeriană transcontinentală. CFRNA își are originile în anul 1919.
Atunci, în tipul discuțiilor premergătoare Tratatului de pace de la
Trianon, ministrul român Nicolae Titulescu, discutând cu
reprezentantul Franței însărcinat cu dezarmarea, i-a propus crearea unei
companii aeriene comune destinată transportului poștal. În data de 23
aprilie 1920 se crea societatea CFRNA cu capital romanesc. Legea care a
permis înființarea societății este Decretul nr. 3742 din 12 noiembrie
1920, prin care se concesiona societății dreptul de transport aerian de
mărfuri și pasageri. Investiția inițială, în valoare de 3 milioane de franci, a
fost suportată de bancherul român Aristide Blanck, codeținător al Băncii
Marmorosch Blank. Statul francez a contribuit la capitalul societății cu
avioane și personal. Societatea a început să opereze de la
Paris, prima destinație fiind Strasbourg. Prin aceste prime
zboruri compania capătă experiență și se extinde rapid. În anul 1922 s-a
realizat un voiaj test intre Paris și București pentru a putea realiza
toate lucrările necesare în vederea punerii în funcțiune a acestei rute. S-au
amenajat aerogări în Praga, Viena, Budapesta, Belgrad, capătul liniei
fiind la București. Pentru a fi și mai profitabilă, ruta a fost prelungită până
la Constantinopol. La 1 mai 1920 are loc primul zbor pe această rută
pană la Budapesta, a doua zi continuându-se pană la Constantinopol. Ruta
constituia o alternativă la celebrul Orient Expres. Pentru a fi mai eficientă,
compania a început să efectueze zboruri de noapte, reducând astfel timpul
necesar unei călătorii. În anul 1925 orașul Galați a devenit prima
destinație internă românească pentru linia aeriană, în urma unui experiment
care a durat 62 de zile, pentru a se verifica rentabilitatea liniei. Pe timpul
experimentului linia a fost deservita de avioane Potez XV și piloți
militari aflați sub comanda Direcției Aviației Civile, subordonate Ministerului
de Război. Anul următor, în 24 iunie, are loc prima cursă internă oficială a
CIDNA (Compania Internațională de Navigație Aeriană), noua denumire a CFRNA, pe
ruta București – Galați - Iași - Chișinău. La 1 ianuarie 1925 CFRNA își
schimba denumirea în CIDNA (Compania Internațională de Navigație Aeriană).
Activitatea societății CIDNA s-a încheiat în anul 1930, ea lăsând o moștenire
ce se continuă în secolul al XXI-lea în Franța prin Air France și în
România prin Tarom. Sus am postat
logo-ul Companiei Franco–Române de Navigație Aeriană. 40 ani 1948 - 1988
Constituirea primelor șantiere naționale ale tineretului
U.T.C. (Uniunea Tineretului Comunist Român)
Uniunea
Tineretului Comunist (cunoscută
și prin acronim U.T.C.) a fost organizația de tineret şi
rezerva de militanţi a Partidului Comunist Român. Sus am aplicat stema Uniunii
Tineretului Comunist din România, iar mai jos carnetul de membru și drapelul
U.T.C..
În
timpul Republicii Populare Române, organizaţia s-a numit Uniunea
Tineretului Muncitor (acronim U.T.M.) Ea a fost întemeiată în anul
1922. În anul 1967 număra 2250000 de membri, adică 11,78% din
populația României. Prin Uniunea Tineretului Comunist s-a urmărit
înregimentarea tineretului din fabrici, universități, școli, unități militare,
în vederea transformării acestuia într-un susținător fidel al regimului
dictatorial. Tineretul era supus unei educații în spiritul marxist-leninist și
unui învățământ politic. Se încerca chiar anularea gândirii individuale a
tinerilor. Aceștia luau cunoștință numai despre realizările mult exagerate ale
partidului. Ideologii comunişti împărtăşeau
credinţa că orice ființă umană poate fi transformată radical în urma unui
intens proces de manipulare prin propaganda de masă. Această credinţă a
comuniștilor era întărită de supoziţii sumbre despre natura umană şi a
societăţii. Exista siguranța că, pe scară largă, la nivel social, utilizând
instrumente coercitive şi de control, omul poate fi schimbat, supus,
subordonat, mai ales tineretul în formare. Marxism-leninismul
amesteca fascinaţia faţă de mulţime cu teama şi neîncrederea faţă de aceasta.
Acest lucru se observă foarte bine în atitudinea faţă de tineri. Din cauza
legăturilor slabe cu vechiul regim, aceștia apăreau ca ipostazierea perfectă a
„omului nou” şi ca masă de manevră ideală. Totuși, erau trataţi cu infinită
suspiciune. Reţeaua de organizaţii comuniste s-a întins cu precădere spre
categoriile de populaţie de care regimul îşi lega interesele. Totodată, acestea
erau suspectate ideologic: tinerii, ţăranii, intelectualii, soldaţii şi
muncitorii. După spusele lui Lenin, pentru regimul comunist, aceste organizaţii
aveau menirea de a funcţiona pe post de „curele de transmisie” între Partidul
Comunist şi popor. Stalin a adoptat aceleaşi idei. El considera zolat,
de restul ţării. Lucrarea a necesitat construirea unui tunel lung de 2400 de
metri, 250000 metri cubi de că, din rândul organizaţiilor de masă, trebuie să
facă parte: asociaţiile fără
partid ale femeilor, organele de presă, uniunile de tineret, sindicatele,
cooperativele, organizaţiile de fabrică şi uzină. Uniunea Tineretului Comunist
din România a fost constituită după modelul sovietic. Prin această organizaţie
se reuşea îndoctrinarea masivă a tinerilor, precum şi implicarea acestora în
activităţile regimului. Se urmărea ca, după terminarea studiilor, tineretul să
servească partidului. Uniunea Tineretului Comunist din România a fost
constituită după modelul sovietic. Prin această organizaţie se reuşea
îndoctrinarea masivă a tinerilor, precum şi implicarea acestora în activităţile
regimului. Se urmărea ca, după terminarea studiilor, tineretul să servească
partidului. Uniunea Tineretului Comunist a
fost o organizație de tineri creată de către Partidul Comunist din România.
Prin aceasta se urmărea înregimentarea tineretului român, din fabrici,
universități, școli, unități militare, în vederea transformării acestuia
într-un susținător fidel al regimului dictatorial. În cadrul UTC, tineretul
român era supus unei educații în spiritul marxist-leninist și unui învățământ
politic. Se încerca chiar anularea gândirii individuale a tinerilor. Aceștia
luau cunoștință numai despre realizările mult exagerate ale partidului. În mai toate scrierile din perioada comunistă, cu
privire la Uniunea Tineretului Comunist, se evidenția importanța pe care
aceasta o juca în rândul tuturor tinerilor. UTC se afla sub conducerea
Partidului Comunist Român. Conducerea comunistă aprecia UTC ca fiind acea
organizație care reușește mereu să-și găsească loc în fruntea luptei maselor de
tineri. Aceștia, alături de întregul popor, au acţionat pentru afirmarea
năzuinţelor de unitate şi independenţă naţională, de progres social şi
prosperitate economică a patriei.
În perioada comunistă, la început de august se
serba "Ziua brigadierilor" în semn de înaltă recunoştinţă
şi aleasă preţuire a eroismului cu care tinerii brigadieri, aflaţi în
primele rânduri ale muncii, contribuiau activ la înfăptuirea măreţelor
obiective de dezvoltare multilaterală ale ţării. patriei noastre stabilite de
Congresul al XIII-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului. De-a lungul
celor peste patru decenii de existenţă şi activitate rodnică a şantierelor,
tinerii în uniformă albastră cu ecuson de brigadier şi-au pus semnătura de
gând şi faptă revoluţionară la temelia a numeroase realizări ale construcţiei
socialiste, înscriindu-se în amplul efort creator al întregului nostru popor în
opera de edificare a noii orânduiri. "De la primele detaşamente de
muncă patriotică, de la Bumbeşti-Livezeni şi Salva Vişeu, la Canalul
Dunăre-Marea Neagră - sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu - la toate
şantierele industriale, a dezvoltării agriculturii, a industriei, ştiinţei, a
culturii, tineretul a fost prezent, a răspuns chemării partidului, şi-a făcut
datoria faţă de patrie, faţă de popor, faţă de cauza socialismului, demonstrând
că este ferm hotărât să contribuie la realizarea unei societăţi moderne,
înaintate, în care întregul popor, generaţiile viitoare să ducă o viaţă liberă
şi demnă!" Preluând şi ducând mai departe cu cinste şi entuziasm
glorioasele tradiţii ale muncii patriotice, tinerii brigadieri de pe cele
peste 200 de şantiere naţionale, judeţene şi locale îşi consacră întreaga
energie şi pricepere realizării unor importante obiective economice din industrie
şi agricultură, formându-se şi educându-se astfel la înalta şcoală a
muncii pentru ţară. S-au înscris definitiv în nemuritoare pagini de
istorie şantierele tineretului de la Agnita - Botorca - Bumbeşti - Livezeni,
Salva - Vişeu, Cianu Mare Cluj, hidrocentralele Lotru, Porţile de Fier I şi II,
Combinatul Siderurgic Galaţi, sistemele de îmbunătăţiri funciare Giurgiu -
Răzmireşti, Nedeea - Măceşul, amenajarea complexă a râului Dâmboviţa etc.
Astăzi, tinerii brigadieri îşi aduc contribuţia la edificarea a noi şi măreţe
ctitorii ale evului socialist pe şantierele de la Canalul Dunăre-Bucureşti.
Amenajarea râului Argeş pentru navigaţie şi alte folosinţe, combinatele miniere
Rovinari şi Motru, canalul magistral Siret - Bărăgan sau cele de îmbunătăţiri
funciare de la Câmpia Caracal, Sculeni - Ţuţora - Gorbani ş.a. Această
impresionantă activitate de educaţie prin muncă şi pentru muncă, de
participare activă, responsabilă la înflorirea plenară a patriei, a tinerilor
brigadieri se înscrie organic efortul întregului tineret al ţării,
desfăşurat în industrie, agricultură, pe marile şantiere şi obiective ale
Cincinalului, menit să contribuie major la trecerea României la un nou
nivel de dezvoltare.
Romania, saracita de razboi si ocupata de rusi, a gasit formula
magica a reconstructiei: munca neplatita. Detasamentele de voluntari se hraneau
cu ideologie injectata de mitul comunismului. Calea ferata Salva-Viseu,
construita in 1948, a unit Maramuresul de restul tarii. Acum, pe acele locuri
se mai vorbeste de brigadieri, iar folclorul lui "Hei rup!" inca nu a
murit. Linia de cale ferata Salva-Viseu nu inseamna doar legatura intre
batranul Maramureș si tara. Alaturi de alte celebre ctitorii realizate in
tineretea comunismului institutionalizat in Romania, precum magistrala
Agnita-Botorca sau linia Bumbesti-Livezeni, Salva-Viseu a intrat in constiinta
publica drept santier al brigadierilor. Ziarul Universul anunta la 22 aprilie
1948: "In afara de tineretul UTM-ist (in luna mai se asteaptă prezenta pe
santier a vreo 13000 de brigadieri), vor mai lucra la constructia liniei ferate
Salva-Viseu militari incadrati in companii de căi ferate si 1000 de mineri (la
tunele). Toti lucratorii din afara cadrelor UTM vor fi antrenati de tinerii
brigadieri, care vor constitui motorul intregului santier". Munca pe
santier incepuse deja de trei saptamani, iar presa relata pe larg despre noua
"epopee a brigadierilor utecisti". Şantierul Salva-Vişeu, botezat cu
numele lui Vasile Luca, la acea oră membru în Secretariatul CC al PMR, a fost
unul dintre cele trei mari şantiere deschise la 1 aprilie 1948. În cinstea
aniversării "Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie" s-a spus că
lucrările trebuie finalizate până la 7 noiembrie. S-a construit o linie ferată
lungă de 63 de kilometri, care a legat Maramureşul, până atunci i terasamente,
dintre care 150000 în stâncă, trei viaducte cu înălţimi între 22-32 metri, 14
podeţe şi cinci gări.
Colan de ofițer al unei loji masonice
Produsul medalistic de mai sus este un Colan de ofițer al unei loji masonice, cu medalion, ce reamintește
simbolismul echerului, compasului și a ramurii de accacia. Colanul are în
complet o panglică albastră, la capăt cu
copcă de prindere (7 x 7 x 34 x 34 centimetri). Acest colan este expus în
colecția Muzeului de Istorie Sibiu – Muzeul Brukenthal. Vorbind etimologic, Francmasoneria
este o asociaţie a zidarilor (masoni) liberi (adjectivul ,,franc” desemna în
Evul Mediu francez pe cineva scutit de dările feudale). Cuvântul franc-mason,
încetăţenit la noi prin secolul al XVIII-lea de un cleric, vine prin filiera
franceză; sensul termenului fiind identic şi în celelalte limbi europene:
freemason în engleză, Freimaurer în germană şi liberi muratori în italiană.
Situaţia privilegiată a acestei asociaţii a constructorilor medievali – căreia
putem să-i spunem : breaslă - vine din faptul că membrii ei erau constructorii
bisericilor şi catedralelor. Toate domurile şi catedralele artei gotice au fost
ridicate de francmasoni între secolele X -XVII, aceasta fiind principala
îndeletnicire a Francmasoneriei. Francmasoneria a fost, ca orice breaslă
medievală, o societate secretă. Membrii ei aveau: parole, semne, vestimentaţie
specială şi un alfabet secret. Exista de asemenea un ritual simbolic, un
simbolism al obiectelor (mai ales al uneltelor de zidărie) şi un mit
fundamental – mitul despre uciderea lui Hiram, arhitectul templului lui
Solomon, care a fost ucis de trei calfe cu uneltele lor: rigla, cleştele
(compasul) şi ciocanul de lemn (maiul), devenite apoi simboluri în Francmasonerie.
De asemenea locurile în care a fost lovit Hiram au căpătat şi ele o valoare
simbolică pentru masoni: gâtul – sediul vieţii materiale, inima – sediul
sufletului şi fruntea sediul inteligenţei.În continuare voi enumera simbolurile masonice întâlnite pe
insigne şi anume: ECHERUL şi COMPASUL, sunt simboluri de bază ale masoneriei,
necesare pentru ridicarea unor edificii stabile şi drepte. Ele constituie
alături de Biblie (simbolul Cărţii Sacre), cele trei Mari Lumini ale
Masoneriei. Echerul este simbolul rectitudinii morale în conduită, ale cinstei
şi onestităţii iar compasul, simbolul patimilor (lăcomie, mânie, judecată
nedreaptă, intoleranţă, egoism), al cunoaşterii şi priceperii. Fără compas nu
se poate alcătui un echer, iar fără un echer nu se poate construi un Templu.
FIRUL CU PLUMB PENTRU NIVEL, este elementul echilibrului interior şi sugerează
ideea ascensiunii stabile, liniare, trasând o linie verticală infinită care
conduce la perfecţiune. Semnifică capacitatea de a construi un sistem de referinţă.
CIOCANUL şi DALTA, semnifică necesitatea de a uni acţiunea cu gândul. Ciocanul
reprezintă forţa voinţei iar dalta discernământul, inteligenţa şi fineţea.
Combinarea celor două determină perfecţionarea treptată a operei. RIGLA, este
emblema perfecţiunii şi a ordinii, este din timpuri străvechi instrumentul de
comparaţie a mărimii de măsurare a armoniei proporţiilor. Este şi simbolul
celor 24 de ore ale zilei, dintre care o parte trebuie dedicate gândului, una
lucrului, una odihnei şi un celor care au nevoie de ajutor. MISTRIA,
simbolizează binefacerea, precum şi dorinţa de al ajuta pe cel care are nevoie,
exprimă bunătatea, caritatea dar şi voinţa fiinţei umane. DELTA, numită şi
triunghiul lui Solomon. Are forma unui triunghi echilateral şi este reprezentarea
geometrică a lui trei (principiul triplicităţii). În tradiţia creştină
semnifică trinitatea iar în mai multe filozofii divinitatea ca perfecţiune. În
Templu, Delta are în centru fie litera G, căreia i se dau mai multe
interpretări (Dumnezeu – God, Cunoaştere – Gnosi, Geometrie, Geneza), fie
tetragrama ebraică, fie schema pitagorică, fie ochiul divin – simbol al
principiului creator, fie soarele – principiul luminos al vieţii. OCHIUL
ATOTVĂZĂTOR, simbol al Divinităţii şi, prin analogie, al atributelor cele mai
importante pentru om: iubirea, ştiinţa, dreptatea, şi mila. Una dintre cele mai
importante reprezentări ale Ochiului Atotvăzător se găseşte pe bancnota de un
dolar. Ea reproduce Marele Sigiliu al Statelor Unite. SOARELE şi LUNA,
reprezintă alternanţa şi echilibrul între zi şi noapte între alb şi negru,
între activitate şi repaos, dialectica contrariilor. Soarele simbolizează
Masculinul, fiind de aceea simbolul Originii, al Începutului, al raţiunii care
luminează tenebrele şi iluminează spiritele. Luna simbolizează Femininul,
obscurul, intuiţia, caracterul schimbător al formelor. ZODIACUL, după etinomul
grecesc, ,,cerc cu figuri animale” , era, conform definiţiei platonice,
,,imaginea cerului”. În masonerie zodiacul este folosit ca sistem simbolic şi
nu are caracter divin sau astrologic, ci înfăţişează o viziune cosmologică a
universului. ACACIA (SALCÂMUL), este cel mai important dintre simbolurile
vegetale ale masoneriei simbolizând principiul nemuririi gradului de Maestru.
Salcâmul este simbolul speranţei şi al existenţei sufletului dincolo de moartea
fizică şi conservarea energiei indestructibile a vieţii. COLOANELE,
simbolizează dualitatea. Prima coloană simbolizează elementul feminin, aerul,
suflul ce alimentează viaţa, sensibilitate, înţelepciune iar a doua elementul
masculin, focul, căldura vitală devoratoare, activitatea, suflu alchimiştilor.
Din duplicitatea celor două se naşte dihotomia între vertical şi orizontal,
între valorile terestre şi cele ale aerului, căutarea contrariilor şi principiilor
complementare. Coloanele mai înseamnă perpendicularitate, stabilitate,
echilibru, joc controlat al dinamicii între urcuş şi coborâşi. MOZAICUL,
pavimentul cu dale albe şi negre este simbolul binarului, al opoziţiei între o
entitate şi alta, între spirit şi materie, între adevăr şi fals, între bine şi
rău, între frumos şi urât, sugerând în acelaşi timp şi dinamica compoziţiei
între contrarii. LITERA ,,G”, simbol al geometriei şi unul dintre simbolurile
lui Dumnezeu (God în limba engleză). Este asociat adesea cu echerul şi compasul
alcătuind simbolul Masoneriei. Marea Lojă Națională din
România (M.L.N.R.) a fost înființată în anul 1993 sub
patronajul Marelui Orient al Italiei și la inițiativa unor cercuri
masonice americane. La momentul înființări, mai exista încă o organizație
masonică în România având același nume, înființată pe filieră franceză, care
însă în anul 1996 a fost redenumită în Marea Lojă Națională Unită din
România (MLNUR) iar în 2010 în Marea Lojă Națională Română 1880 (MLNR
1880). În anul 2001, o parte a MLNUR, s-a unit cu MLNR, dorind să unifice
masoneria regulară recunoscută. Pe 24 ianuarie 2008, două mari organizații
masonice, Marea Lojă Națională din România și Marea Lojă a României au fuzionat
devenind MLNR, aceasta editând revista Atelierul Masonic. Temuta, admirata
sau dezavuata, Francmasoneria a jucat si continua sa aiba un
rol important in multiple planuri ale Romaniei. Sub semnul echerului si
compasului de sub ochiul unic, s-au desfasurat evenimente majore ale
neamului. Efervescenta masonica in Romania a atins o considerabila cota in
perioada pasoptista, considerata de istorici o generatie de masoni. Sintagma
este acoperita de adevar, daca luam in calcul ca cei vizati apartineau unor
societati secrete literare si masonice de la Bucuresti, Iasi, Brasov, Chisinau,
Cernauti. Printre exponentii de seama, desavarsiti in lojile pariziene, ii
gasim pe Balcescu, Rosetti, Kogalniceanu, Alecsandri, Cuza, Negruzzi si I.C.
Bratianu. Sub regele Carol I, nu mai putin de 12 din 19 prim-ministri au
fost masoni, ca si alti importanti oameni politici ai vremii. Acum,
Francmasoneria romana a facut pasul catre Marea Loja Nationala. În fine, in
perioada Romaniei Mari, o figura proeminenta a fost primul-ministru Alexandru
Vaida-Voievod, incadrat in loja "Ernest Renan", alaturi de Traian
Vuia, Mihai Serban s.a. El a obtinut, datorita discutiilor cu omologii sai
masoni, premierii britanic si francez, Lloyd George si Georges Clemenceau,
acceptul unor importante revendicari teritoriale romanesti, inclusiv Basarabia.
Numele altor oameni care se afla si astazi, ori s-au aflat pana nu demult,
in primele randuri ale celebritatilor Masoneriei romanesti sunt: Petre Roman,
Viorel Hrebenciuc, Ioan Rus, Gelu Voican Voiculescu, Dumitru Prunariu, Lucian
Bolcas, Alexandru Ciocâlteu, Constantin Balaceanu Stolnici, Virgil Ardelean, Ioan
Talpeş, Ovidiu Tender, Irinel Popescu, Alexandru Bittner, Razvan
Teodorescu, Victor Babiuc, Gheorghe Zamfir, Crin Halaicu, Tudor Gheorghe,
Florian Pittis si Adrian Severin. Ziaristul si muzeograful Horia
Nestorescu-Balcesti, renumit pentru lucrarile sale de istorie a Masoneriei
romane, afirma ca: "Romanii datoreaza Francmasoneriei faurirea Romaniei
Moderne, a Independentei, a Regatului, a Statului national unitar si
suveran". Biserica Ortodoxa Romana este de cu totul alta parere. Prin
Hotararea Sfantului Sinod din 1937, la concluziile Mitropolitului Nicolae al
Ardealului, ramasa si astazi in vigoare, aceasta subliniaza in sapte puncte
urmatoarea sinteza: "Este o organizatie mondiala secreta, in care
evreii au un rol insemnat, avand un rit cvasi-religios, luptand impotriva
conceptiei crestine, impotriva principiului monarhic si national, pentru
a realiza o republica internationala, laica. Este un ferment de
stricaciune morala, de dezordine sociala. Biserica osandeste Francmasoneria ca
doctrina, ca organizatie si ca metoda de lucru oculta. Cuvintele
„francmason“, „francmasonerie“ sunt forma românească a cuvintelor englez free
mason, francez francmaçon şi german Freimaurer care
înseamnă „zidar, constructor liber“ şi reprezintă o moştenire a uneia din
rădăcinile francmasoneriei: breasla zidarilor care construiau biserici,
bazilicile şi catedralele în Evul mediu. Potrivit dicţionarului
enciclopedic „The New Encyclopedia Britannica“, francmasoneria este cea mai
vastă societate secretă din lume, răspândindu-se mai cu seamă datorită
întinderii în sec. al XIX-lea a Imperiului ritanic (mai corect spus ar fi
însă: „societate discretă“). Însă francmasoneria a funcţionat în secret doar
atunci şi acolo unde a fost interzisă de lege. Ea nu este prin natura ei o
asociaţie secretă, deşi prezintă asemănări cu Şcolile de Mistere din
Antichitate. Însă, potrivit definiţiei date de masonii înşişi, masoneria
este: „o asociaţie de oameni liberi şi de bune moravuri care conlucrează pentru
binele şi progresul societăţii prin perfecţionarea morală şi intelectuală a
membrilor săi.“ Despre Masonerie există două puncte de vedere: primul,
pro-masonic, prezintă masoneria ca pe o organizație fraternă, ai căror membri
sunt uniți de idealuri comune morale şi metafizice; în cele mai multe
dintre ramuri, de credinţa într-o fiinţă supremă. Câtă vreme masoneria tinde
spre perfecţionarea omului, este compatibilă cu orice credinţă sau convingere
sinceră şi nu ar trebui să apară probleme; al doilea, anti-masonic, prezintă
această organizație într-o lumină diabolică, socotind-o o pseudoreligie, cu o
organizare ermetică, antisocială, complotistă si satanista. Lojele
masonice sunt forme de organizare ale masonilor de oriunde.
Transylvania 100 k ultra - 18 mai 2019
Produsul
medalistic de mai sus s-a realizat de către compania privată orădeană Alex
Sztankovits, fiind destinat pentru a fi conferit participanților și / sau
câștigătorilor competiție Transylvania
100. Această competiție constă în marș pe distanțe lungi (peste 60
kilometri pe înălțimi și de peste 2000 metri), în teren montan, de preferință
zona Munților Bucegi. Este o competiție foarte bine organizată de către
organismul sportiv Asociația Transilvania 100, în colaborare cu trei
co-organizatori - Andy Heading din Marea Britanie, Marius și Vlad Cornea din
România care propun un set de cinci curse pentru a-i întâlni pe cei care doresc
să combine plăcerea de a călători cu vizitarea unor peisaje deosebite. Obiectivele
competiție
sunt dezvolatarea fizică a participanților dar și totală siguranță pe timpul
competiție. Traseul competiției trece prin păduri străvechi, podișuri montane și creste bătute de vânt.
Competiția cuprinde și trasee mai scurte, după cum urmează:
- pentru
80k - au parcurs un traseu de minim 40 de kilometri cu cel
puțin 1000 de metri denivelare;
- pentru
50k și 30k - să fi parcurs un traseu de minim 20 de
kilometri cu cel puțin 500 de metri denivelare;
- pentru
20k - nu este necesara experientă
Participanților la competiție li se
percepe taxă de participare (100 k – 110 euro, 80 k – 105 euro, 50 k – 80
euro, 30 k – 70 euro și 20 k – 65 euro). Redau
mai jos câteva din materialele și serviciile oferite la înscriere, în contul acestor
taxe:- tricou tehnic al cursei imprimat cu
logo-ul cursei
- medalie pentru toti finisherii in timpul
limita;
- harta traseu imprimata in punga
resigilabila;
- numar de concurs cu CHIP;
- taxa Parcul National Bucegi - 10 RON;
- asistenta Salvamont;
- asistenta Ambulanta;
- transport pentru drop-bag (alegere
personala de mancare/ bautura - 1,5 kg maximum) la jumatatea traseului, numai
pentru 100k si 80k;
- puncte principale de realimentare cu
mancare/ bautura, inclusiv supa calda/ pizza;
- puncte de realimentare cu gustari/
bautura;
- bauturi calde (cafea, ceai) la punctele
de realimentare;
- pizza/ gustari la sosire;
- combinatie de marcaje ale cursei si
marcaje existente ale traseului;
- marcaj cu banda reflectorizanta si lampi
cu lumina intermitenta pentru sectiunile de traseu parcurse noaptea;
- trasee GPS pentru toate cursele;
- cronometrare live;
- clasament online;
- transport pentru repatrieri la sosire;
- puncte de control si de prim ajutor pe
parcurs
- premii la toate categoriile (primele
trei locuri);
- trofeu si inscriere gratuita la
urmatoarea editie Transylvania 100 pentru toti castigatorii de categorie (locul
I)
___________ooOoo___________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII Scriitorul spaniol Leopoldo Alas Clarin,
a trăit între anii 1852 - 1901
Detaliu vignetă de pe o felicitare românească
Detaliu vignetă de pe o felicitare franceză
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 25.05.2024
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu