Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea cehă RAKOVNIK, denumire germană
RAKONITZ, din vremuri diferite, regiunea BOEMIA CENTRALĂ,
câteva trimiteri poștale, o insignă și o acțiune financiară locale.
Turnul cu poartă
Biserica Sfântu Bartolomeu
Galeria Rabasova
Poșta
Muzeul
Piața
Turnul înalt
Gara
Clădirea Sokolovna
Coloana Mariană
Aquaparcul
Trimiteri poștale
Trimiteri poștale (atunci - acum)
Insignă locală
Acțiune locală
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
_________xxx_________
CÂTEVA
INSIGNE ROMÂNEȘTI
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă și culoare, confecționat din
materiale diverse, preponderent metalice, purtat la reverul hainei, la șapcă,
pălărie sau bască și care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri
grafice, apartenența unei persoane la o organizație, la un club, la o
asociație,etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenența la un club,
de identificare localitate, de identificare societate comercială, de
identificare grup, organizație politică, civică, religioasă, de identificare
asociații, de nivel pregătire-calificare, de participant la unele manifestări
sportive, culturale, artistice și de altă natură, etc.
(Aeroclubul României) 100 de ani - fondat în 1920
În
anul 1920, din iniţiativa prinţului George Valentin Bibescu este fondat
Aeroclubul Regal al României (ARR), care din 13 aprilie 1923 devine persoană
juridică. Vicepreşedinte executiv este ales G.V. Bibescu, iar secretar general
comandorul aviator Andrei Popovici. ARR se afiliază la Federaţia Aeronautică
Internaţională (FAI), candidatura acestuia fiind votata în unanimitate la
Conferinţa FAI din 8-12 august 1923 de la Göteborg. În anul 1936 ARR se
transforma în Federaţia Aeronautica Regală a României (FARR), care, în 10
septembrie 1940 devine Federaţia Aeronautica Româna (FAR), care a activat până
în 28 ianuarie 1941. În octombrie 1942 atribuţiile acesteia au fost preluate de
Tineretul Aeronautic Român până în februarie 1945 când organizaţiile aeronautice
şi aerocluburile sportive au fost desfiinţate. În 20 octombrie 1947 patrimoniul
aviaţiei sportive este preluat de Organizatia Sportului Popular (OSP) iar
activitatea sportivă este subordonatã Aviaţiei Civile. În anul 1950 activitatea
este coordonată de Comisia Centrală a Aviatiei Sportive (CCAS), iar în 1953 de
Asociaţia Voluntară pentru Sprijinirea Apărării Ţării, în subordinea
Ministerului Apărării Naţionale. Aceasta devine în 1954 Asociaţia Voluntară
pentru Sprijinirea Apărării Patriei (AVSAP) în cadrul căreia în anul 1954 se
constituie Aeroclubul Central. În anul 1960 AVSAP se desfiinţează, aviaţia
sportivă trecând în subordinea Uniuneii pentru Cultură Fizica şi Sport (UCFS),
transformată în Consiliul Naţional pentru Cultură Fizică şi Sport (CNFS). Aeroclubul
Central al R.P.R. devine Federaţia Română de Aviaţie, iar şcolile de pilotaj
devin aerocluburi. La 1 noiembrie 1972 Aeroclubul Central devine Aeroclubul
Central Român, subordonat Departamentului Aviaţiei Civile.In anul 1991 prin
Hotararea de Guvern nr.567 din 16 august 1991, Aeroclubul Central al Romaniei
isi schimba denumirea, devenind Aeroclubul Romaniei, acesta pastrand in
patrimoniu toate aerocluburile teritoriale, infrastructura si materialul volant
al acestora. Inca din anul 1990 se inregistreaza o puternica deschidere a
acestuia pentru actiunile propagandistice, pilotii si parasutistii
profesionisti si sportivi participand la numeroase mitinguri in toata tara,
precum si la o serie de actiuni internationale: campionate europene si
mondiale, mitinguri si demonstratii internationale in Franta, Elvetia,
Cehoslovacia, Ungaria, Germania, Bulgaria, China si altele. Aeroclubul Romaniei
impreuna cu Federatia Aeronautica Romana organizeaza si participa la al doilea
Campionat European de Parasutism desfasurat intre 1 - 9 august 1993 la
Timisoara. Se inregistreaza o larga deschidere si liberalizare a serviciilor
Aeroclubului Romaniei pentru zborul cu motor, zborul fara motor, parasutism si
activitatile cu aparate ultra usoare. Aerocluburile teritoriale, cu functionare
in localitatile: Bucuresti, Ploiesti, Pitesti, Brasov, Iasi, Suceava, Deva,
Sibiu, Targu Mures, Cluj Napoca, Baia Mare, Satu Mare, Oradea, Arad si Craiova
sunt renovate, materialul volant fiind mentinut in stare perfecta de
functionare.
Aeroclubul României este afiliat la Federatia Aeronautica Romana
si Federatia Romana de Modelism pentru sporturile aeronautice, la Ministerul
Sporturilor: În cadrul aeroclubului au loc competiții, antrenamente și cursuri
de pregătire în disciplinele: Zbor cu motor, Planorism, Parasutism, Zbor
aeronave ultrausoare, Zbor cu balonul si Aeromodelism. Aeroclubul României
funcţionează ca instituţie publică finanţată din venituri proprii şi subvenţii
acordate de la bugetul de stat, are personalitate juridică, iar în componenţa
sa intră aerocluburile teritoriale ca subunităţi fără personalitate juridică,
cu sediile şi terenurile de zbor. Obiectivele de activitate ale aeroclubului
sunt următoarele:
- operarea aeronavelor din dotare sau închiriate;
- organizarea şi desfăşurarea cursurilor şi programelor de iniţiere, pregătire, instruire şi perfecţionare, teoretice şi practice, de zbor, precum şi de paraşutare pentru personalul aeronautic propriu şi pentru sportivii legitimaţi la Aeroclubul României, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
- selecţionarea şi iniţierea tineretului prin organizarea de cursuri şi cantonamente de instruire teoretică şi în zbor, în scopul atragerii acestuia în practicarea sporturilor aeronautice;
- asigurarea condiţiilor tehnico-administrative pentru organizarea de cantonamente, competiţii interne şi internaţionale, mitinguri şi manifestări aeronautice, în vederea creşterii nivelului de pregătire a personalului propriu şi a sportivilor legitimaţi la Aeroclubul României;
- efectuarea pregătirii teoretice şi practice, la sol şi în zbor, pentru alte categorii de personal aeronautic navigant decât cel propriu şi sportivii legitimaţi, precum şi a personalului tehnic aeronautic, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
- asigurarea pregătirii sportivilor legitimaţi la Aeroclubul României, componenţi ai loturilor naţionale/judeţene, cu suportarea de către Aeroclubul României, în limita sumelor alocate de la bugetul de stat, a cheltuielilor ocazionate de participarea acestora la competiţiile oficiale, interne şi internaţionale, precum şi a cheltuielilor aferente cantonamentelor;
- emiterea certificatelor de absolvire pentru cursurile şi programele de pregătire şi perfecţionare efectuate, prevăzute la lit. b) şi e);
- aprobarea şi supravegherea activităţilor aeronautice sportive la care participă cu personal propriu şi tehnică din dotare sau care se desfăşoară pe terenurile aflate în administrarea sa;
- efectuarea de activităţi specifice de dirijare şi control al traficului aerian, de informare aeronautică şi protecţie a navigaţiei aeriene, pe terenurile aflate în administrarea sa, în conformitate cu reglementările în vigoare;
- întreţinerea şi repararea aeronavelor, motoarelor, agregatelor şi instalaţiilor aferente, a infrastructurii şi instalaţiilor din dotare, precum şi asistenţă tehnică către terţi, în condiţiile autorizării şi/sau atestării în conformitate cu reglementările în vigoare, aplicabile activităţilor respective;
- efectuarea operaţiunilor legate de înfiinţarea, declararea, deschiderea, utilizarea şi dezafectarea terenurilor folosite pentru practicarea activităţilor aeronautice sportive organizate de Aeroclubul României, cu respectarea reglementărilor în vigoare;
- efectuarea operaţiunilor de import-export pentru activităţile proprii cu caracter aeronautic;
- alte activităţi care pot contribui la dezvoltarea Aeroclubului României, inclusiv activităţi aeronautice în cadrul aviaţiei generale şi lucrului aerian, în condiţii de autorizare conform reglementărilor în vigoare;
- organizarea de competiţii aeronautice sportive, interne şi internaţionale, altele decât cele aflate în competenţa Federaţiei Aeronautice Române, de târguri, impresariat, expoziţii interne şi internaţionale şi de alte manifestări cu caracter aeronautic, editarea de materiale publicitare specifice, în scopul promovării aviaţiei sportive şi uşoare.
Colegiul
National de Aparare s-a înfiinţat în cadrul Ministerului Apararii
Nationale prin H.G. a României nr. 438 din 5 august 1992. Decizia
Ministerului Apărării Naţionale de a înfiinţa Colegiul Naţional de Apărare,
idee occidentală, s-a bucurat încă de la început de o largă apreciere. Având ca
sursă de inspiraţie instituţii similare din ţări membre NATO, crearea C.N.Ap.
venea să răspundă unei duble nevoi. Pe de o parte M.Ap.N. dorea ca, după 1989,
opinia publică din România să înţeleagă corect specificul problemelor de
securitate şi apărare naţională. Pe de altă parte şi societatea civilă sau noua
clasă politică avea nevoie de educaţie pentru a avea acces la un domeniu care,
până atunci, le fusese interzis a-l studia, discuta şi
înţelege. Înfiinţarea Colegiului Naţional de Apărare a fost percepută de
societatea civilă ca o contribuţie majoră la integrarea organică a instituţiei
militare în sistemul social şi politic al statului de drept. Până în acest
moment au absolvit cursurile Colegiului Naţional de Apărare 1738 de cursanţi,
din care 40 străini, din state membre ale N.A.T.O sau partenere, iar raportul
dintre numărul de cursanţi proveniţi din structuri militare şi cel al celor
proveniţi din societatea civilă, s-a modificat de la o serie la alta în
favoarea creşterii celor din urmă. Cursurile colegiului se desfăşoară în cadrul
Universităţii Naţionale de Apărare din Bucureşti.
Bike & Like 2016
Turul ciclist al bisericilor fortificate din Transilvania
Produsul medalistic de mai sus este
o medalie aparte realizată de firma privată orădeană Alex Sztankovits ce s-a
conferit participanților la competiția ciclistă Bike & Like – Turul
bisericilor fortificate din Transilvania.Bike & Like
- Turul bisericilor fortificate din Transilvania este o
activitate sportivă (ciclism) și turism recreativ organizată de Asociatia No
Stress in parteneriat cu programul “Descopera Sufletul Transilvaniei” ce are
loc în județul Sibiu. Bike & Like este primul tur ciclist ce-si propune sa
promoveze bisericile fortificate din Transilvania in randul sportivilor
din Romania si din strainatate, incurajand, totodata, turismul cultural si
ecologic. Potrivit organizatorilor, turul Bike & Like imbina o
competitie de ciclism pentru amatori cu itinerariile turistice in zone cu
peisaje unice si traditii autentice. Printre obiectivele pe care participantii
le pot vizita se numara Biserica Fortificata Cristian, Biserica-Cetate
fortificata Cisnadioara, Biserica Evanghelica Turnisor
(Sibiu), Biserica-Cetate fortificata Cisnadie, resedinta de vara a
baronului Brukental din Avrig / Palatul Brukental si singura gradina baroca din
Romania, situata in Avrig. Participanții sunt repartizați pe categorii de
vârstă și performanțe sportive astfel:
- Feminin avansaţi. Categorii de vârstă: sub 35 ani şi peste 35 ani.
- Masculin avansaţi. Categorii de vârstă: 0-18; 19-29; 30-39; 40-49; 50+
- Feminin începători – No Stress. Categorii de vârstă: sub 35 ani şi peste 35 ani.
- Masculin începători – No Stress. Categorii de vârstă: 0-18; 19-29; 30-39; 40-49; 50+
Insigna C.T.A. (Cercul tehnico aplicativ)
Patrulă școlară de circulație
Cercurile
tehnico aplicative (C.T.A.) erau
forme de pregătire specială în cadrul formațiunilor de pregătire militară a
tineretului pentru apărarea patriei (P.T.A.P.). Pentru a înțelege contextul
apariției formațiunilor PTAP să nu uităm că, urmare a creării NATO (1949), la
14 mai 1955, din inițiativa Uniunii Sovietice, apare al doilea bloc militar
(Pactul de la Varșovia, semnat de toate statele comuniste) în scopul apărării
colective împotriva unei agresiuni externe. Cu toate acestea, la data de 20
august 1968 o forță militară a Pactului de la Varșovia (formată din 23 divizii
sovietice și 6 din partea altor țări comuniste) invadează Cehoslovacia pentru a
înăbuși mișcarea reformatoare de acolo, împotriva URSS. E de reținut că
România nu a participat la această acțiune, supărând rău de tot “prietenul de la răsărit”. O invazie
asemănătoare celei din Cehoslovacia era iminentă și în România. La data de 15
noiembrie 1968 în România s-a adoptat Legea nr. 33 care a instituit pregătirea
tineretului pentru apărarea patriei. Conducerea acestei pregătiri a fost
încredințată UTC-ului, sprijinit de mai multe structuri administrative,
militare și civile. Toți băieții și fetele cu vârste incluse între 18 – 20 ani
erau incluși în formațiunile de PTAP. Pregătirea consta în pregătire militară
generală, cunoașterea armelor de nimicire în masă și a modului de protecție
împotriva lor, apărare locală antiaeriană, pregătire sanitară și de prim ajutor
precum și pregătire de specialitate, în cadrul cercurilor tehnico-aplicative de
pe lângă unitățile militare. Tinerii purtau pe timpul pregătirii o uniformă
albastră asemănătoare cu cea a gărzilor patriotice (dar care era kaki)
iar manualele după care se pregăteau erau asigurate de către Ministerul
Apărării Naționale. Adeseori se organizau tabere și concursuri pe tematici specifice. Pentru stimularea tinerilor
participanți la pregătire se acordau diplome, medalii, insigne și alte
stimulente.
Patrula
şcolară de circulaţie reprezintă o formă de educaţie rutieră prin care elevii
pot transpune în practică, în condiţii reale de trafic, cunoştinţele privind
circulaţia pe drumurile publice, însuşite în timpul activităţilor educative cu
tematică rutieră. Scopul acestui proiect educaţional este siguranţa deplasării
elevilor pe drumurile publice din zona unităţilor de învăţământ pentru
prevenirea implicării acestora în accidente de circulaţie. Patrulele şcolare de
circulaţie acţionează numai în dreptul trecerii pentru pietoni semnalizate
corespunzător prin marcaje şi indicatoare. Formarea şi instruirea cadrelor
didactice desemnate să coordoneze activitatea patrulelor şcolare de circulaţie
revine Inspectoratelor de Poliţie Judeţene prin structurile lor specializate (Serviciile
Rutiere, Poliţiile municpală, Birourile de siguranţă Şcolară și Inspectoratele Şcolare
Judeţene.
Asociatia de Sprijin si Binefacere România (A.S.B. România) este o organizatie neguvernamentala, non-profit, cu scop caritabil, creata dupa modelul german Arbeiter Samariter Bund - ASB. A.S.B. România are la baza o serie de principii precum solidaritatea si responsabilitatea sociala, voluntariatul si
Asociatia de Sprijin si Binefacere România (A.S.B. România) este o organizatie neguvernamentala, non-profit, cu scop caritabil, creata dupa modelul german Arbeiter Samariter Bund - ASB. A.S.B. România are la baza o serie de principii precum solidaritatea si responsabilitatea sociala, voluntariatul si
caritatea, preluate dupa modelul
german, tara cu o lunga experienta in domeniu.
A.S.B. România a
luat nastere in anul 2003 datorita relatiilor de prietenie si colaborare care
au existat intre Centrul Medical Mediurg Ploiești și Arbeiter Samariter Bund –
Bad Windsheim – Germania, respectiv dintre managerii acestor doua
institutii, Dr. Cristian Anton Vintilescu si Dr Erich
Maththis.
Istoria Asociatiei de Sprijin si Binefacere Ploiești a
inceput in 2001, cand un grup de medici romani a fost invitat de dl Erich Matthis,
in calitate de Manager al Arbeiter Samariter Bund – Bad Windsheim – Germania,
la Congresul International Samaritean de la Suhl, Germania, unde am avut ocazia
sa cunoastem preocuparile organizatiei germane in ceea ce priveste problemele
sociale. Prezenta romaneasca a avut continuitate prin faptul ca si in
septembrie 2003 (Constanz) si 2005 (Brixen) s-a participat la acest Forum. Intalnirea
din 2001 a fost urmata de invitatia Arbeiter Samariter Bund – Bad Windsheim –
Germania de a participa cu ambulante si echipaje medicale romanesti la
Concursul International de Motocros de la Gaildorf, 2002-2003, unde, printr-o
colaborare si munca in echipa, au fost rezolvate cu succes toate evenimentele
medicale aparute pe parcursul concursului. Colaborarea
si relatiile de prietenie stabilite pe parcursul anilor 2001-2003 au dus la
infiintarea in anul 2003 a Asociatiei de Sprijin si Binefacere Ploiești, care
are printre membrii fondatori, alaturi de Centrul Medical Mediurg Ploiești
si Arbeiter Samariter Bund – Bad Windsheim – Germania, o serie de personalitati
din Ploiesti si Belgia, ceea ce demonstreaza atasamentul european fata de
problematica sociala din Romania
Campionatul R.P.R. - locul III - tenis de masă
Tenisul de masă sau ping-pong-ul este
un sport în care doi sau patru jucători lovesc o minge ușoară de la unii
la alții cu ajutorul unor palete. Jocul are loc pe o masă separată în două de
un fileu. Un jucător trebuie să lase mingea jucată spre el să cadă o singură
dată pe partea sa de masă și trebuie să o trimită înapoi pe partea de masă a
adversarului. Jocul se desfășoară cu viteză mare și necesită reflexe rapide. Un
jucător bun poate imprima efect mingii, ceea ce face ca ricoșeul din masă sau
paleta adversarului să fie imprevizibil. Tenisul de masă este foarte
popular, în Asia de Est, fiind unul dintre cele mai populare sporturi din lume
ca număr de jucători. ____________ooOoo____________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Pictor slovena Anton Jansa,
a trăit între anii 1734 - 1773
Detaliu vignetă de pe o felicitare românească
Detaliu vignetă de pe o felicitare franceză
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 26.05.2024
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu