%20-%20Copy%20-%20Copy%20-%20Copy%20-%20Copy%20-%20Copy%20-%20Copy%20-%20Copy%20-%20Copy%20-%20Copy%20-%20Copy%20-%20Copy.jpg)

Berea în România este cea mai
populară băutură alcoolică, fiind
produsă pe teritoriul țării cel puțin din secolul al XIV-lea. În anul
2020, în România erau 68 de berării active, iar consumul de bere pe cap de
locuitor era de 86 de litri pe an. Cele mai mari
companii producătoare de bere din România sunt Ursus Breweries, deținută
de Asahi Group Holdings Ltd – cu trei fabrici de bere (Brașov, Buzău,
Timișoara), și Heineken România (denumită anterior Brau Union România), care
deține patru fabrici de bere în Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc și Târgu
Mureș. Alte companii importante sunt Bergenbier, deținută de Molson Coors, care
are locații la Blaj și Ploiești și Tuborg România (denumită oficial United
Romanian Breweries), parte a Grupului Carlsberg, care are o fabrică de
bere în Pantelimon. Alte companii naționale sunt European Drinks,
care deține o fabrică de bere în Sudrigiu, Romaqua Group, care deține o fabrică
de bere în apropiere de Alba Iulia, Albrau, cu sediul în Onești, care
produce propriile mărci de bere, precum și mărci pentru lanțurile de
supermarketuri sau hipermarketuri din țară, și Martens (fosta fabrică de
bere Robbere) Galași, deținută de Bierbrouwerij Martens din Belgia din 1998,
care produce, de asemenea, atât mărci de bere dedicate, cât și mărci proprii.
Alte două companii mai mici care operează preponderent regional sunt Bermas, cu
sediul în Suceava și Imex, cu sediul în Satu Mare.
***
În
această serie de articole voi prezenta câteva fabrici
românești și sortimente de bere produse la noi în țară. 


Fabrica de bere de la Buzău “URSUS Breweries” a fost dată în
funcțiune în anul 1978, ea fiind situată pe Strada Transilvaniei, la nr.311,
la ieșirea din oraș spre municipiul Brașov.
De-a lungul timpului, compania a
făcut investiții considerabile pentru extinderea, dezvoltarea și modernizarea
fabricii.
Astăzi fabrica este
una dintre cele mai mari și mai moderne fabrici de profil din România.
În prezent, fabrica din
Buzău are 312 angajați și o capacitate de 3,1 milioane de hectolitri pe an.
In anul 1996, fabrica de bere de la Buzau a
fost achizitionată de catre grupul South African Breweries.
***
Ținutul Buzăului, vizitat recent de o echipă de experţi UNESCO
în vederea acordării acreditării pentru a deveni al doilea Geoparc din România,
este promovat într-o formă inedită. Reprezentanţii zonei anunţă că au lucrat
împreună cu un producător local de bere artizanală pentru a scoate pe piaţă o
băutură care spune istoria chihlimbarului din localitatea Colţi. Este vorba
despre un sortiment de bere artizanală, respectiv "Colţi Amber Ale",
ce va avea culoarea arămie şi un gust delicat de fum. Produsul va avea o
etichetă în care predomină culorile chihlimbarului de la galben până la roşu,
iar pe partea din spate a sticlei va fi scrisă istoria chihlimbarului alături
de îndemnul de a savura o bere cu aroma Munţilor Buzăului.

Sloganul sub care se
va vinde berea de Colţi este "Poveşti ce merită spuse", potrivit
fotografiei postate de reprezentanţii Ţinutului Buzăului. Este o bere vie
nepasteurizată, din malţ românesc, iar indicaţiile de pe etichetă arată că
trebuie păstrată la maxim 10 grade Celsius.Berea va fi produsă în fabrica de la
Buzău, înfiinţată de de francezul François-Xavier D'Hollander, împreună cu
asociatul său, Ionuţ Stoian. "François-Xavier şi Ionut, celălalt membru
fondator, s-au întâlnit după un concurs de Enduro, la o bere. Fiindcă nu era
One Beer Later, a fost nevoie de mai multi ani şi alte câteva întâlniri, pentru
a ajunge la ideea genială de a începe o afacere împreună.Şase luni mai târziu,
în toamna 2017, berăria începea să producă" este povestea berăriei scrisă
chiar pe site-ul producătorului.One Beer Later are în portofoliu mai multe
sortimente de bere artizanală produsă la Buzău printre care regăsim
"Woow" ,"Einstein Is Wrong", "Drink Different", "Perfect
Reply", "Fresh Restart". O sticlă de bere Colţi Amber Ale costă
10 lei şi deja a fost achiziţionată de mai mulţi operatori de turism şi
proprietari de pensiuni din Ţinutul Buzăului tocmai pentru a o oferi turiştilor
care le trec pragul.
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
OPINIE PUBLICĂ - Mihai Frunză
UN CAREU
DE DEFINIȚII REZOLVAT
O EPIGRAMĂ PROPRIE
UN DIALOG EPIGRAMATIC
________xxx________
O MEDALIE ȘI
CÂTEVA INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informații generale despre medalistică și subiectul ei de studiu,
MEDALIA, poți citi în articolul “Le
Havre – Franța”.
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă și culoare, confecționat din
materiale diverse, preponderent metalice, purtat la reverul hainei, la șapcă,
pălărie sau bască și care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri
grafice, apartenența unei persoane la o organizație, la un club, la o
asociație,etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenența la un club,
de identificare localitate, de identificare societate comercială, de
identificare grup, organizație politică, civică, religioasă, de identificare
asociații, de nivel pregătire-calificare, de participant la unele manifestări
sportive, culturale, artistice și de altă natură, etc.
Prof. Arh. Toma T Socolescu 1883 - 1960
Semicentenar - Octombrie 2010

Toma T.
Socolescu a
fost un arhitect român, reprezentant al arhitecturii autohtone de la
începutul secolului al XX-lea până la începutul celui de-al doilea război
mondial, care s-a născut la data de 20 iulie 1883 la Ploiești și a decedat în
data de 14 octombrie la București. Și-a consacrat întreaga viață dezvoltării
județului Prahova și, în special, a orașului Ploiești. El s-a remarcat
prin realizarea unor clădiri remarcabile, crearea unor fundații culturale,
precum și redactarea unor studii de specialitate dedicate arhitecturii
românești și evoluției ei. În prezent, numele său este un punct de referință în
domeniul artei și al arhitecturii, iar multe din construcțiile realizate după
planurile sale sunt clasate drept monumente istorice. A studiat la liceul
ploieștean Sfinții Petru și Pavel și apoi la Școala Națională Superioară de
Arhitectură din București fiind elevul
lui Ion Mincu. În iunie 1911 a obținut,
cu rezultate foarte bune, diploma de arhitect având specializarea în
arhitectură civilă religioasă și în arheologie românească. Prima sa experiență
profesională a fost în postul de proiectant la Poșta Centrală din București în
jurul anului 1905. În anul 1906 a fost cooptat ca desenator de colectivul de
arhitecți români de prim rang, organizatori ai Expoziției Generale Române (1906
– Bucrești). Această oportunitate i-a permis să intre în contact cu mari
artiști și arhitecți ai epocii și a avut un impact decisiv asupra carierei sale
ulterioare. A participat activ la campaniile militare din cadrul primului
război mondial, a fost încorporat în 1916 în cadrul regimentul 47 de
infanterie, a fost trimis în scurt timp la regimentul feroviar din București
și, în final, detașat la Grupul Apărării Dunării. Toma T. Socolescu, pe
lângă activitatea sa profesională liberală, a fost profesor la Universitatea
Ion Mincu, funcție pe care a deținut-o între 1927 și 1947. Este unul dintre
rarii arhitecți ai vremii sale care să fi fost atât de prolific în literatura
de specialitate, și nu numai în domeniile stricte ale arhitecturii sau
urbanismului. A deținut funcția de
arhitect șef al județului Prahova în perioada 1919-1920 și apoi de primar
al orașului Ploiești în perioada decembrie 1919 - martie 1920. A fost decorat
astfel:- Ordinul “Crucea
Regina Maria” pentru construcțiile sale militare în timpul primului
război mondial
- Coroana României
în grad de ofițer (anul 1925)
- Medalia Răsplata
Muncii pentru Învățământ clasa I pentru activitatea sa didactică (mai 1927)
De
asemenea, a fost primar al comunei sale adoptive Păulești din februarie 1938
până în noiembrie 1940, precum și din februarie 1942 până în ianuarie 1945,
două mandate foarte active care au permis modernizarea comunei. A fost numit
Cetățean de Onoare al comunei Ploiești, titlu post-mortem, în septembrie
2010 și, de asemenea, Cetățean de onoare al localității Păulești, titlu
post-mortem, acordat în mai 2018. Toma T. Socolescu a refuzat să intre în
organizația comunistă a arhitecților, care a devenit în decembrie
1952 Uniunea Arhitecților din RPR. Plecarea fiului său cel mare, Mircea,
în Franța, în jurul anilor 1944-1945, a înrăutățit situația familiei în ochii
autorităților comuniste. Etichetat ca dușman al poporului fiind apoi amenințat,
șantajat și hărțuit de autoritățile comuniste si in special de cĂtre
Securitate, a scăpat de închisoare, dar averea și proprietățile sale au
fost confiscate. 
U.T.C. - Tineretul și agrotehnica
Uniunea
Tineretului Comunist (cunoscută
și prin acronim U.T.C.) a fost organizația de tineret şi
rezerva de militanţi a Partidului Comunist Român. Sus am aplicat stema Uniunii
Tineretului Comunist din România, iar mai jos carnetul de membru și drapelul
U.T.C..
În
timpul Republicii Populare Române, organizaţia s-a numit Uniunea
Tineretului Muncitor (acronim U.T.M.) Ea a fost întemeiată în anul
1922. În anul 1967 număra 2250000 de membri, adică 11,78% din
populația României. Prin Uniunea Tineretului Comunist s-a urmărit
înregimentarea tineretului din fabrici, universități, școli, unități militare,
în vederea transformării acestuia într-un susținător fidel al regimului
dictatorial.


Tineretul era supus unei educații în spiritul marxist-leninist și
unui învățământ politic. Se încerca chiar anularea gândirii individuale a
tinerilor. Aceștia luau cunoștință numai despre realizările mult exagerate ale
partidului. Ideologii comunişti împărtăşeau credinţa că orice ființă umană
poate fi transformată radical în urma unui intens proces de manipulare prin
propaganda de masă. Această credinţă a comuniștilor era întărită de supoziţii
sumbre despre natura umană şi a societăţii. Exista siguranța că, pe scară
largă, la nivel social, utilizând instrumente coercitive şi de control, omul
poate fi schimbat, supus, subordonat, mai ales tineretul în formare. Marxism-leninismul amesteca fascinaţia faţă de mulţime
cu teama şi neîncrederea faţă de aceasta. Acest lucru se observă foarte bine în
atitudinea faţă de tineri. Din cauza legăturilor slabe cu vechiul regim,
aceștia apăreau ca ipostazierea perfectă a „omului nou” şi ca masă de manevră
ideală. Totuși, erau trataţi cu infinită suspiciune. Reţeaua de organizaţii
comuniste s-a întins cu precădere spre categoriile de populaţie de care regimul
îşi lega interesele. Totodată, acestea erau suspectate ideologic: tinerii,
ţăranii, intelectualii, soldaţii şi muncitorii. După spusele lui Lenin, pentru
regimul comunist, aceste organizaţii aveau menirea de a funcţiona pe post de
„curele de transmisie” între Partidul Comunist şi popor. Stalin a adoptat aceleaşi
idei. El considera că, din rândul organizaţiilor de masă, trebuie să facă
parte: asociaţiile fără partid ale femeilor, organele de presă, uniunile de
tineret, sindicatele, cooperativele, organizaţiile de fabrică şi uzină. Uniunea
Tineretului Comunist din România a fost constituită după modelul sovietic. Prin
această organizaţie se reuşea îndoctrinarea masivă a tinerilor, precum şi
implicarea acestora în activităţile regimului. Se urmărea ca, după terminarea
studiilor, tineretul să servească partidului. Uniunea Tineretului Comunist din
România a fost constituită după modelul sovietic. Prin această organizaţie se
reuşea îndoctrinarea masivă a tinerilor, precum şi implicarea acestora în
activităţile regimului. Se urmărea ca, după terminarea studiilor, tineretul să
servească partidului. Uniunea Tineretului Comunist a fost o organizație
de tineri creată de către Partidul Comunist din România. Prin aceasta se
urmărea înregimentarea tineretului român, din fabrici, universități, școli,
unități militare, în vederea transformării acestuia într-un susținător fidel al
regimului dictatorial. În cadrul UTC, tineretul român era supus unei educații
în spiritul marxist-leninist și unui învățământ politic. Se încerca chiar
anularea gândirii individuale a tinerilor. Aceștia luau cunoștință numai despre
realizările mult exagerate ale partidului. În
mai toate scrierile din perioada comunistă, cu privire la Uniunea Tineretului
Comunist, se evidenția importanța pe care aceasta o juca în rândul tuturor
tinerilor. UTC se afla sub conducerea Partidului Comunist Român. Conducerea
comunistă aprecia UTC ca fiind acea organizație care reușește mereu să-și
găsească loc în fruntea luptei maselor de tineri. Aceștia, alături de întregul
popor, au acţionat pentru afirmarea năzuinţelor de unitate şi independenţă
naţională, de progres social şi prosperitate economică a patriei. Piesa
de mai sus este diferențiată pe trei clase inscripționate
vizibil (aici am postat un exemplar neinscripționat). Această era conferită în
regimul comunist tinerilor care munceau în agricultură mai precis în domeniul
mecanizării acesteia (ingineri, tehnicieni, maiștri, simpli muncitori mecanici
din cadrul SMA-urilor (Stațiuni de mecanizare a agriculturii), dar și
tractoriști sau combainieri implicați în realizarea lucrărilor agricole de
întreținere și recoltare, transport, depozitare a recoltelor.

Pionier sportiv
Organizația
Pionierilor a fost o organizație comunistă a copiilor români de vârstă
școlară (8-14 ani). Era precedată de apartenența la organizația Şoimii Patriei
și succedată de apartenența la Uniunea Tineretului Comunist. La sfârșitul
celui de al doilea război mondial ia naștere organizația „Pionierii
României”, pentru care a fost creată în 1945 revista „Înainte”. Doi ani mai târziu, în 1947, pionierii au fost
încadrați în UAER - Uniunea asociațiilor de elevi din România. Pe 30 aprilie
1949, într-o ședință festivă la care a participat toată conducerea de partid și
stat, 500 de copii au rostit, în incinta Teatrului Giuleşti (pe atunci
Palatul cultural Gheorghe Gheorghiu-Dej), angajamentul de
pionier.

În perioada 1949-1966 mișcarea pionierească a fost subordonată
Uniunii Tineretului Comunist.Mai jos e reprezentată o revistă Star spre viitor
a pionierilor și șoimilor patriei, editată de Consiliul Național al Organizației
Pionierilor. C.C. al P.C.R. va adopta, la plenara din aprilie 1966,
hotărârea: „Cu privire la îmbunătățirea activității Organizației Pionierilor”,
prin care se stabilea ca aceasta să aibă organe de conducere proprii (consilii
pionierești la diferite nivele, în frunte cu Consiliul Național al
organizației). În luna noiembrie a aceluiași an, a avut loc prima
conferință națională a Organizației Pionierilor, la care au fost adoptate
principalele documente statutare: „Statutul unităților și detașamentelor de
pionieri din Republica Socialistă România” și „Regulamentul Consiliilor
Organizației Pionierilor din Republica Socialistă România”. În 1984, la aniversarea a 35 de la crearea
organizației, aceasta avea 2695000 membri. În Statutul Organizației
Pionierilor din Republica Socialistă România era foarte clar stipulat
faptul că este o organizație revoluționară de masă a copiilor, uniunea tuturor
detașamentelor și unităților de pionieri din Republica Socialistă România, care
îi ajută pe pionieri să cunoască și să înțeleagă politica Partidului Comunist
Român, îi mobilizează să participe, după puterile lor, la înfăptuirea acesteia."Organizația
Pionierilor educă școlarii în spiritul patriotismului socialist, al dragostei
și devotamentului nemărginit față de poporul nostru, față de Republica
Socialistă România, față de Partidul Comunist Român, ajută pe toți copiii să
cunoască tradițiile și trecutul glorios de luptă ale poporului și ale clasei
muncitoare pentru eliberare națională și socială, să îndrăgească frumusețile și
bogățiile țării, le cultivă mândria patriotică pentru realizările obținute în
construcția socialismului." Intrarea în cadrul organizației se făcea
într-un cadru festiv, prin rostirea următorului angajament: „Eu,
...(numele si prenumele), intrând în rândurile Organizației Pionierilor, mă
angajez să-mi iubesc patria, să învăț bine, să fiu harnic și disciplinat, să
cinstesc cravata roșie cu tricolor." Imnul (neoficial al)
organizației era "Am cravata mea, sunt pionier". În orașele mari
s-au constituit case ale pionierilor. La București Palatul
Cotroceni a fost Palat al Pionierilor în perioada 1949-1976, iar în 1985 a
fost inaugurată noua clădire a Palatului Pionierilor (astazi Palatul
naţional al copiilor). Organizația Pionierilor acorda distincții individuale și
colective. Cele individuale erau: tresele, titlurile „Pionier de frunte”,
„Cutezătorul”, „Pionier fruntaș în munca patriotică”, „Meritul pionieresc” și
insigne pe genuri de activitate. Cele colective constau în diplome cum ar fi:
„Unitate fruntașă”, „Detașament fruntaș” și „Grupă fruntașă”. Primii care
au avut ideea inregimentarii ideologice a copiilor si chiar au pus-o in
practica au fost fascistii italieni. In "Noua Roma"
anuntata de Mussolini dupa preluarea puterii in Italia la 22 octombrie 1922,
baietii au fost inregimentati pe categorii de vârsta in patru organizatii
fasciste, toti fiind purtatori de uniforme si insigne si trebuind sa se supuna
unor ritualuri specific militare: "Fiii lupului" pentru baieteii de
la patru la opt ani, "Ballila" pentru cei intre opt si 14 ani,
"Avantguardisti" pentru adolecentii intre 14 si 18 ani si, in fine,
"Giovanni Fascisti" pentru tinerii peste 18 ani, inainte de a deveni
membrii ai partidului fascist italian. Cei ce si-au trait copilaria si adolescenta
in anii comunismului vor recunoaste cu usurinta cum "Fiii Lupului" au
devenit "Soimii Patriei", "Ballila" s-au numit
"Pionieri", iar "Avantguardisti" si "Giovanni
Fascisti" au fost sursa de inspiratie a viitorilor utecisti, care, spre
deosebire de modelul fascist italian, nu au avut o uniforma
proprie. Orice clasa forma un
detasament de pionieri, la fel cum orice scoala generala forma o unitate de
pionieri, iar structurile se esalonau ierarhic pâna sus, in umbra
"conducerii superioare" a partidului comunist. Desigur, nu doar
comunistii români au preluat si amplificat modelul fascist de indoctrinare a
tinerilor: nazistii au creat mult mai celebra organizatie
"Hitlerjugend", care a dat jertfe perfect fanatizate chiar si pe
ruinele fumegânde ale Berlinului, iar sovieticii au dat fenomenului inrolarilor
comsomoliste o dimensiune de masa si un caracter obligatoriu. In România
comunista, a nu fi mai intâi pionier ("Soimii patriei" au aparut
ulterior) si apoi membru al UTC echivala cu o cvasiexcludere de facto din comunitatea
scolara, cu povara unui paria, stigmatizat pentru intreaga cariera viitoare.
Sigur, era ceva foarte, extrem de grav in privinta respectivului daca nu era
membru sau, si mai rau, fusese exclus din rândul pionierilor sau al
utecistilor, deoarece chestia asta ramânea definitiv "la dosarul"
nefericitului.

Uniforma de pionier, cu toate accesoriile si eghiletii specifici
diferitelor functii ierarhice de "conducere" (comandant de
detasament, comandant de unitate etc.), ceremoniile ritualice cu trompete si
formule de raport, juramintele de credinta si angajamentele urlate in public,
defilarile si serbarile in fata parintilor, taberele de vara cu regim
preferential si program special, muncile patriotice prestate ostentativ au fost
ingredientele menite sa transpuna in viata retetele leniniste de "spalare
a creierului". In conditiile in care orice alternativa era interzisa in
epoca, sistemul a functionat cateva decenii bune, dar, contrar tezelor
leniniste, doar pe moment: liderii politici actuali ai fostelor tari cu regim comunist
au fost inevitabil pionieri, utecisti si majoritatea chiar membri ai partidului
comunist. (Sursa Net – Calin Hentea) Sfânta Cuvioasă Paraschiva
Aceasta femeie cu adevarat mare si vestita, pe numele
ei Parascheva, s-a nascut într-un sat al Traciei, numit si din
vechime si acum Epivata. Parintii ei erau din neam mare si bun, bogati, dar cel
mai mult îi imbogatea drept cinstirea lui Dumnezeu si mandria de a fi si a se
numi crestini. Dupa implinirea varstei de 10 ani, a inceput sa mearga deseori
la biserica unde a ascultat pentru prima data cuvintele: "Cel ce
voieste a veni dupa Mine, sa se lepede de sine si sa ridice crucea sa si sa
urmeze Mie".O data, la iesirea din biserica, întâlnind un sarac,
ascunzându-se de maica sa, si-a dezbracat hainele stralucite si luminate pe care
le purta si i le-a dat lui, ea imbracandu-le pe cele ponosite ale saracului.
Dupa ce a venit acasa si au vazut-o parintii într-un astfel de chip, s-au
îngrozit si au batut-o, ca sa nu mai faca asa. Ea însa nu numai de doua ori, ci
de trei ori, si de multe ori, se zice ca dezbracând hainele sale, le-a dat
saracilor, întru nimic socotind pentru aceasta, ocarile, îngrozirile si
nesuferitele batai ale parintilor. Apoi fiindca nu mai putea suferi durerea
duhului în suflet, fara stirea parintilor si al celor de un sânge cu ea, si a
multimii slugilor, a ajuns la Constantinopol si apoi la Iraclia din Pont,
calatorind numai pe jos. Parintii au cautat-o, dar fara succes. La Iraclia din
Pont, intr-un sfant locas, intrand cu bucurie duhovniceasca, s-a asezat pe pamânt
si l-a udat cu lacrimi; apoi s-a sculat si prin ruga sa umplându-se de har,
cinci ani întregi a petrecut cu rabdare aici. Intr-un tarziu i se indeplineste
ruga si ajunge la Ierusalim, bucuroasa ca merge pe pamantul unde "si
blândele picioare ale Mântuitorului meu Hristos au calcat . Multi ani
rabdând în mânastirea saracacioasa a calugaritelor de la Ierusalim, implinind
al douazeci si cincilea an al vârstei, a plecat la Ioppe ca mai apoi sa ajunga
la Constantinopol si apoi Calicratia, unde isi gaseste sfarsitul pamantesc.
Dupa ce moastele sale s-au depus la biserica din sat, a inceput a se produce
multe minuni. Se vindecau schiopi, surzi, ciungi, ologi si tot felul de boli
aducatoare de moarte. Neputinta nevindecata se indeparta doar prin atingerea
raclei in care erau depuse sfintele moaste. Sfintele moaste ale Cuvioasei
Parascheiva au odihnit diferite perioade de timp in cetatea Târnovei, la
Belgrad si apoi la Constantinopol. Izvoarele istorice spun ca domnitorul
Moldovei, Vasile Lupu, a cumparat de la sultanul Murad al IV-lea al
Constantinopolelui, pentru suma de 290 si apoi inca 300 pungi cu aur, sfintele
moaste ale cuvioasei, pe care le-a adus la Iasi.Toata povestirea aceasta a
stramutarii este zugravita pe peretele de sud al bisericii Sfintilor Trei Ierarhi,
unde se afla depuse sfintele moaste ale cuvioasei. In sedinta sa din 28
februarie 1950, Sfantul Sinod al Bisericii noastre a hotarat canonizarea unor
sfinti romani, precum si generalizarea cultului unor sfinti ale caror moaste se
gasesc in tara noastra. Hotararea respectiva a fost transpusa in fapta in
cadrul unor mari festivitati bisericesti in cursul lunii octombrie 1955. In
cazul Cuvioasei Parascheva, generalizarea cultului ei s-a facut in catedrala
mitropolitana din Iasi, la 14 octombrie 1955, in prezenta a numerosi ierarhi
romani, precum si a unor reprezentanti ai Bisericilor ortodoxe Rusa si Bulgara.
Drept aceea, sa o cinstim si noi si sa ne rugam asa: "Spre tine
pururea nadajduind, de multe boli si primejdii s-a izbavit tara aceasta,
alinand si prefacand mania cea cu dreptate pornita asupra noastra de la
Dumnezeu, in buna si milostiva indurare, prin ale tale rugaciuni; dar si acum
ingrozindu-ne marile nenorociri, la tine nazuim cu lacrimi, sa ne
ajuti ca sa scapam din primejdie si sa cantam lui Dumnezeu: Aliluia." 
Alexandru Hector născut la 21 noem.1931
botezat la 20 martie 1932 de Grigore Roșianu
Mărturiile de botez (în special cele vechi) sunt
piese metalice de forma unor monede, medalii, sau jetoane care se conferă copilului și nașilor săi de botez, însemn de respect și amintire. Adeseori
acestea sunt confecționate din argint și au forme diferite (în general rotunde,
dar si ovale sau chiar poligonale). Mai întotdeauna pe aceste piese este
consemnat numele copilului botezat, al nașilor săi de botez, dar și data
nașterii și botezului copilului. Adeseori pe mărturiile de botez se gravează și
unele imagini (chipul unui bebeluș dezbrăcat, un preot care scufundă bebelușul
în scăldătoare sau un porumbel (reprezentând sfântul duh) care se coboară
asupra scăldătorii în care este scufundat (botezat) copilul.
Poison
Produsul
de mai sus este o insignă ce reprezintă un
simbol grafic
și brand internațional ce definește o substanță
chimică dăunătoare, letală pentru organismele vii (o otravă). Termenul este
utilizat într-o gamă largă de domenii științifice și industrii, unde este
adesea definit în mod specific. Poate fi aplicat și colocvial sau figurativ, cu
sens larg. În biologie, o otravă este o substanță chimică ce provoacă moartea,
vătămarea sau deteriorarea organismelor sau a părților acestora. În medicină,
otrăvurile sunt un tip de toxină care este administrată pasiv, nu activ. În
industrie, termenul poate fi negativ, ceva ce trebuie îndepărtat pentru a face
un lucru sigur, sau pozitiv, un agent care limitează dăunătorii nedoriți. În
termeni ecologici, otrăvurile introduse în mediu pot provoca ulterior efecte
nedorite în altă parte sau în alte părți ale lanțului trofic. Termenul «otravă»
este adesea folosit colocvial pentru a descrie orice substanță dăunătoare - în
special substanțe corozive, cancerigene, mutagene, teratogene și poluanți
nocivi, și pentru a exagera pericolele substanțelor chimice. Paracelsus
(1493–1541), părintele toxicologiei, a scris odată: „Totul este otravă, există
otravă în orice.” „Numai doza face ca un lucru să nu fie otravă”. Toate
ființele vii produc substanțe pentru a le proteja de a fi mâncate, așa că
termenul „otravă” este de obicei folosit doar pentru substanțele care sunt
otrăvitoare pentru oameni, în timp ce substanțele care sunt în principal
otrăvitoare pentru un agent patogen comun pentru organism și oameni sunt
considerate antibiotice. Bacteriile sunt, de exemplu, un adversar comun pentru
mucegaiul Penicillium chrysogenum și oameni, iar din moment ce otrava
mucegaiului vizează doar bacteriile, oamenii o folosesc pentru a scăpa de ele
din corpul lor. Peptidele antimicrobiene umane, care sunt toxice pentru viruși,
ciuperci, bacterii și celule canceroase, sunt considerate o parte a sistemului
imunitar. În utilizarea metaforică (colocvială) largă a termenului, „otravă” se
poate referi la orice este considerat dăunător.
_________ooOoo________
O ACȚIUNE ROMÂNEASCĂ
CU CUPOANE DETAȘABILE
Titlu de proprietate
Una acțiune lei 5000 nominativă 1962
"ARGUS" - Societatea anonimă română pentru
întreprinderi comerciale și industriale - Constanța
Detaliu vignetă de pe o felicitare românească
Detaliu vignetă de pe un set de șase cupoane
de raționalizare a bunurilor de larg consum din
vremea războiului civil spaniol
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 24.08.2025
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu