vineri, 11 mai 2012

POESIS - MOUSAIOS 44


AUTOPORTRET

Am ochi bătuţi de ploaie de privighetori,
De veşnicie nu pot să fac risipă,
Învăţ să-nalţ din pământ aripă,
Din negru, să plăsmuiesc culori;

Mi-e teamă c-am să mor în zori,

Atins de rază, ca o ciupercă hribă,
Vai, cu Dumnezeu mereu pe limbă
Am mângâiat nebunele viori;

De îmi a fost ţărâna costelivă,

Am ars în smoala de greieri cântători,
Am dat întruna şi am rămas dator,
Şi nu mi-am tras cenuşă pe colivă;

Am ochi striviţi de ploaie de prigori,

Când lumea, Doamne, este în derivă,
Eu am iubit pământul ca pe-o divă
Şi doar vânat am fost, Părinte vânător.       


Nicolae Gâlmeanu - poet prozator şi publicist, născut 9 august 1946 în satul Scărişoara, comuna Cislău    

 
Catedrala oraşului NEHOIU 

***

 DOUĂ EPIGRAME MAI ACIDE
 
MINORITARII, DUPĂ REVOLUŢIE,  NU AU RESPECTAT  ÎNŢELEGEREA   de Nicolae Bunduri

Le-am dat ce-au vrut atunci, cu sârg,
La Bucureşti – în mare iureş
Dar dumnealor au „spart“ un târg...
(E vorba despre Târgu Mureş.)


LIMBA NOASTRĂ     de Constantin Cristian

N-am ajuns uscaţi ca iasca,
Ne e limba viu îndemn,
Stăpânim şi „păsăreasca
Dar, mai mult, pe cea  ... de lemn!

CÂTEVA JETOANE INTERESANTE 
  
 1 pâine - Manutaţa centrală a armatei 

 5 lei - Restaurantul "CINA ROMÂNEASCĂ" - C.NESTOR 

10 lei - Consiliul muncitorilor din Valea Jiului - Petroşani  

20 lei - Manole Georgescu 


20 lei - Restaurantul societăţii "GOVORA" Călimăneşti - G.V.T.

___________xxXxx___________

România - Acţiuni - Societatea anonimă română "INDUSTRIA ROMÂNĂ DE PETROL - I.R.D.P."- Emisiunea a III-a - Bucureşti - 10 bucăţi x 500 lei 1924 

Câteva ornamente decorative marginale de pe acţiuni germane  

Niciun comentariu: